Ze Kink 27.06.2006 21:42:43 | |
---|
kun ei oteta abalone bindauksia ympäri skebaa, suositaan Schalleria OFR:n sijasta (tai Tuneomaticia), käytetään perus-puutavaraa sekä hillitään omaa taiteellista näkemystä otelaudan upotuksien määrässä ja valitaan viimeistelyksi simppeli, mutta oman maun mukainen maalaus ja lakkaus. Joo, tsekkaa keräilty hinnasto pari sivua taaksepäin. Erikoiset bindaukset ja upotukset tosiaan nostaa hintaa monta sataa euroa. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
McNulty 27.06.2006 21:43:39 | |
---|
Hei, upotuksia ei tule lainkaan. Puukin pitäisi olla peruskamaa. Ei ole floikkaa. Siis oikeasti ihan perus. Bindaukset oli. :) Hinta 2220 Ei kai MoP bindaukset nyt hirveästi hintaa nosta? Otelaudassa ne bindaukset yleensäkin nostaa.. Nostaa ne. Minulle laski Dariusz Dean ML-mallisen kitaran hinnaksi 1600e. MOP bindauksien kanssa 1900e. |
hullu_ukko 27.06.2006 21:43:41 | |
---|
Joo, tsekkaa keräilty hinnasto pari sivua taaksepäin. Erikoiset bindaukset ja upotukset tosiaan nostaa hintaa monta sataa euroa. Laitoin hinnaston uudestaan edelliselle sivulle :) ''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P
'' -Noir |
McNulty 27.06.2006 21:45:52 | |
---|
MOP-bindingin hinta siis tuossa listassa. Eli koko kitaran bindaaminen yhteensä 660€ :) Jep... ja jos haluaa LP Customista tutun bindauksen vielä bodyn takaosaankin niin morjens :) |
hullu_ukko 27.06.2006 21:48:54 (muokattu 27.06.2006 21:49:29) | |
---|
Jep... ja jos haluaa LP Customista tutun bindauksen vielä bodyn takaosaankin niin morjens :) Veikkaisin että vielä 320€ lisää. Eli 980€ tulee lopullista hintaa. E: siinähän on melken Ranin Stankkuinvaderin hinta jos en väärin muista :) ''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P
'' -Noir |
Viper51 27.06.2006 22:13:58 (muokattu 27.06.2006 22:14:16) | |
---|
Piti sitten itsekin laittaa hintatiedustelu Ran:lle. Jännityksellä odotan paljonko tulee hintaa. Kitara muistuttaisi muutamaa poikkeusta lukuunottamatta tuota Laihon mustaa "saw tooth" kitaraa: mikkinä Emg81, schallerin floikka ja pääväri valkoinen(mustat pinstripet). Kaula profiili olisi Jacksonin speed neck. Jos suht järkevä tarjous tulee, niin tilaukseen menee. |
Ben_D 27.06.2006 22:33:24 | |
---|
Mikä helvetin MOP binding? |
Gypsy 27.06.2006 22:34:27 | |
---|
Mikä helvetin MOP binding? Mother of pearl (helmiäistä) binding. |
hullu_ukko 27.06.2006 22:34:37 | |
---|
Mikä helvetin MOP binding? Master Of Puppets tietysti :) No ei.. MOP= Mother Of Pearl. ''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P
'' -Noir |
McNulty 27.06.2006 22:37:45 (muokattu 27.06.2006 22:38:33) | |
---|
Tuo helmiäisestä (siis aidosta sellaisesta tehty) on tietääkseni sopivan haasteellinen työstää. Sen taivuttelu ei onnistu samoin kuin muovin. Raaka-aineen hinta ja työn vaativuus varmasti nostavat hintaa tähtitieteelliseksi. Siinä missä parilla satkulla saa koko kitaran cream/white/black plastic bindauksella, niin abalone/helmiäinen maksaakin 5x summan. Mikä helvetin MOP binding? Kuten joku jo sanoikin, MOP = Mother of Pearl, eli helmiäistä. Binding = reunalistoitus |
Ben_D 27.06.2006 22:41:39 | |
---|
Tuo helmiäisestä (siis aidosta sellaisesta tehty) on tietääkseni sopivan haasteellinen työstää. Sen taivuttelu ei onnistu samoin kuin muovin. Raaka-aineen hinta ja työn vaativuus varmasti nostavat hintaa tähtitieteelliseksi. Siinä missä parilla satkulla saa koko kitaran cream/white/black plastic bindauksella, niin abalone/helmiäinen maksaakin 5x summan.
Kuten joku jo sanoikin, MOP = Mother of Pearl, eli helmiäistä. Binding = reunalistoitus Hyi hitto...on se kumma kun pitää ihme blingblingeja laittaa hevikitaraan. Mulla on bindingit, mutta ne on ihan sellaset normaalivalkoset. Body solid black with wide white bewels. Yksinkertanen on kaunista. |
ville198 27.06.2006 23:17:03 | |
---|
heh, itekkin oon aatellu tilata ranilta Dean Razorback tyylisen kitaran jossain vaiheessa kesän lopussa.. mutmut, kysymykseni kuuluu: onko noista bindauksista jotain hyötyäkin kolhujen välttämiseen esmes? |
N33m0 27.06.2006 23:24:21 | |
---|
mutmut, kysymykseni kuuluu: onko noista bindauksista jotain hyötyäkin kolhujen välttämiseen esmes? ei oo, koristeena vaan slow music for slow people |
suoperkele 27.06.2006 23:54:28 (muokattu 27.06.2006 23:55:24) | |
---|
dimebuckeri kaulaan? makunsa kullakin... :D mitä mikkejä suosittelisitte ku en oo oikeen mikään mikki asiantuntija :D moni on vaan kehunu tuota dimebuckeriä :P hmm tuli kyllä virhe tuossa sen piti sulla tallamikiksi. edit:*tulla You're so fat.. but yet... so cold |
hullu_ukko 28.06.2006 00:10:27 | |
---|
mitä mikkejä suosittelisitte ku en oo oikeen mikään mikki asiantuntija :D moni on vaan kehunu tuota dimebuckeriä :P hmm tuli kyllä virhe tuossa sen piti sulla tallamikiksi. Dimebucker tallaan ja kaulaan vaikkapa Duncanin '59 ''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P
'' -Noir |
Ze Kink 28.06.2006 00:14:04 | |
---|
mitä mikkejä suosittelisitte ku en oo oikeen mikään mikki asiantuntija :D moni on vaan kehunu tuota dimebuckeriä :P hmm tuli kyllä virhe tuossa sen piti sulla tallamikiksi. edit:*tulla Tohon musaan laittaisin vaikka Dimarzio Evolutionin tallaan ja Paf Pro:n kaulaan. Tai Duncanilta sitten vaikka tallaan Dimebucker ja kaulaan Jazz tai 59. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
-K- 28.06.2006 00:19:23 (muokattu 28.06.2006 11:20:38) | |
---|
Olihan se itsekkin pakko laittaa kyselyä RANin päähän, ainoa nykyseiska 27" scalella on made in korea LTD jossa on hymiö otelaudassa ja hintaa 1000e. Nyt vesi kielellä odotellaan pysytäänkö 1500e nurkilla. EDIT: Jahas 27" bolt onilla, kiinteällä tallalla ja yhdellä tallamikillä maksaa 1080e. Pitää vielä miettiä jos laittaisi jotain blingblingiä ja pistäisi tilaukseen. Suus kii tai paan sut pesähän !!! |
RG 28.06.2006 07:43:28 (muokattu 28.06.2006 10:06:04) | |
---|
Hyi hitto...on se kumma kun pitää ihme blingblingeja laittaa hevikitaraan. Mulla on bindingit, mutta ne on ihan sellaset normaalivalkoset. Body solid black with wide white bewels. Yksinkertanen on kaunista. Juuri näin. Tollaset kimaltelevat rapala-kitarat on poikkeuksetta aika helvetin rumia. En kyllä ikinä maksaisi kitaran koristeluista tollasia summia. |
McNulty 28.06.2006 11:07:40 | |
---|
Juuri näin. Tollaset kimaltelevat rapala-kitarat on poikkeuksetta aika helvetin rumia. En kyllä ikinä maksaisi kitaran koristeluista tollasia summia. Niin, toiset haluaa hyvään VASARAAN vielä lisäksi eyecandya (jalopuinen varsi, kromattu hamara yms.), toiselle riittää se ruma, kolhittu VASARA jolla on kiva tehdä hommia ja hommat sujuu sillä paremmin kuin millään muulla. Itse pidän kahdesta "blingbling" kitarasta, vaikka minulla onkin "ei otelautamerkkejä lainkaan"-fetissi. (Huom! Tissi mainittu!) LTD H-1000 - http://www.guitarsatbmusic.com.au/e … p/guitars/ltddlx/hires/h1000asb.jpgSchecter C-1 Classic - http://www.schecterguitars.com/imgs/hr_c1_classic_antq.jpg En minäkään aina oikein ymmärrä miksi kitarassa pitää olla 1000e arvosta helmiäistä. Liika on aina liikaa... tulee sellainen tökerön näköinen jos on ängetty liiakseen. Esim. tuossa LTD H-1000:ssa on mielestäni ihan liikaa tuo abalone-jäljitelmä rungossa. Otelauta olisi riittänyt. Muutenkin musta, valkoinen tai kermanvärinen bindaus sopii hienon hillitysti moneen, lähes kaikkiin skeboihin. Bonuksena voi sitten miettiä faux-bindausta, eli tarkoittaa sitä että vaahterakannen kylkeen jätetään natural-värinen bindausta replikoiva raita. Esim. PRS käyttää sitä lähes kaikissa malleissaan. Tällainen faux-binding siis: http://mishilo.image.pbase.com/u41/zerolight/large/25491751.prs.jpg |
Olihan se itsekkin pakko laittaa kyselyä RANin päähän, ainoa nykyseiska 27" scalella on made in korea LTD jossa on hymiö otelaudassa ja hintaa 1000e. Nyt vesi kielellä odotellaan pysytäänkö 1500e nurkilla. EDIT: Jahas 27" bolt onilla, kiinteällä tallalla ja yhdellä tallamikillä maksaa 1080e. Pitää vielä miettiä jos laittaisi jotain blingblingiä ja pistäisi tilaukseen. No Neck-Thru? Maksaa ehkä satkun enemmän :D |