Niin ja kukapa tietää jos suomessakin roikkuu joku candy red 62' Strato seinällä jossain päin. Kylläroikkuu, muttei candy apple rediä vaan, oliko se flamingo pink.. kumminkin se öklön vaaleanpunainen.. Puhumattakaan sitten muista.. Me ollaan Kiven kans ilmeisesti tehty samanmoista hommaa.. 8) Toisaalta, ilmeisesti teknisen työn soitinrakennusopit on huomattavasti parantuneet tuolta 70-80 luvuilta, tuo "Omatekemä"-merkkisten kitaroitten laatu on jo vallan kohtuullinen.. ;) Jos vähänkään huolella on viitsitty paneutua projektiin. |
Kylläroikkuu, muttei candy apple rediä vaan, oliko se flamingo pink.. kumminkin se öklön vaaleanpunainen.. Puhumattakaan sitten muista.. Me ollaan Kiven kans ilmeisesti tehty samanmoista hommaa.. 8) Kyllä kettu ketun tuntee. :-D Valkoinen kuuskakkonen oli aikoinaan Pro-Centerissä, oli vielä Hasse Wallilla varauksessa muttei tainnut mies sitä lunastaa, vaan meni seinäkitaraksi. Toinen valkoinen saman ajan seinästrato on eräällä tamperelaisella graafikolla työhuoneessaan. Joka 10. vuosi innostuu mies kaivamaan Twinin pöydän alta, ja antaa soolojen laulaa. Toisaalta, ilmeisesti teknisen työn soitinrakennusopit on huomattavasti parantuneet tuolta 70-80 luvuilta, tuo "Omatekemä"-merkkisten kitaroitten laatu on jo vallan kohtuullinen.. ;) Jos vähänkään huolella on viitsitty paneutua projektiin. Mä näin kokonaan Warmothin, GoldEaglen ym. ihan laadukkaista osista kootun wood-skunkstripe -telen, jonka nuori kitaranrakentaja oli koonnut ajan säästämiseksi ei ruuveilla vaan nauloilla. Mutta se nyt on totta, ettei edes itse tehdyissä kitaroissa oo enää "Ideal"-mikkejä eikä puutalloja, kuten vielä mun lapsuudessani usein oli. :-D |
Kyllä kettu ketun tuntee. :-D Mutta se nyt on totta, ettei edes itse tehdyissä kitaroissa oo enää "Ideal"-mikkejä eikä puutalloja, kuten vielä mun lapsuudessani usein oli. :-D Oi, Ideal-mikki ja se hieno kellertävä punos... Varmasti oli üüber-soundikas.. Piru kun en verstaaltä löytäny, muistelin, että olis ollu yks Ideal melkein mintti-kuntosena.. Kai olen sen myyny... :( |
Oi, Ideal-mikki ja se hieno kellertävä punos... Varmasti oli üüber-soundikas.. Piru kun en verstaaltä löytäny, muistelin, että olis ollu yks Ideal melkein mintti-kuntosena.. Kai olen sen myyny... :( Mulla on pari peltilevy-Idealia, joissa napapalat on rypistetty hylsyihinsä kuin starttipistoolin panokset. Soundi on kyllä sitä mallia, että oon vakaasti harkinnut laittaa kolmimikkisen LP:n tyyliin keskikohdalle tuollaisen, logiikalla että: a) keskimikki on vastavaiheessa b) vastavaiheiset äänet eliminoivat toisensa c) Ideal kuulostaa pahalta d) Ideal vastavaiheessa eliminoi pahan äänen muistakin mikeistä Heh... PS. Järjestetäänkö jo ensi miitissä "omituisin custom-soitin" -skaba? Mulla on tuolla vanha jaappanialainen 3-mikkinen spedevisio-kitara, jonka olen ajatellut kultafleikillä päällystää... |