Aihe: Harjoitussetit?
1 2
Peicco
06.05.2006 07:05:22
Kun en ole itse koskaan kokeillut, mutta asia kiinnostaa, osaako joku kertoa minkälaiset erot näissä harjoituspadeissa on verrattuna sähkörumpupadeihin:

a) soittotuntumassa

b) "soundissa" eli akustisessa metelissä

Jotenkin vaan en ymmärrä noiden harjoituspadisettien hinnoittelua. Mitä sillä siis käytännössä saa? Kun ei niitä voi edes sähköistää rumpumodulilla.

Onko harjoitussetin soittotuntuma niin ylivertaisen hyvä (jäljittelemään akustista kalvoa), että esim. verkkokalvopadi on siihen verrattuna ihan lelu??
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
LaquerHead
22.05.2006 11:49:11

Itse ajattelin hommata tämmöset kannut harjoituskäyttöön:

http://www.thomann.de/thoiw3_pearl_ … ythm_traveler_gig_kit_prodinfo.html

Niihin vaan mesh-kalvot ja triggerit kiinni niin häiritsee vielä vähemmän naapurustoa kuin normaalit pädit.
Sen minkä edestään löytää, kannattaa laittaa taskuun.
J. Cool
22.05.2006 12:32:44

Mulla on ollu viime kesästä tuo Thomas Lang -setti. Tuntuu porukkaa kiinnostavan, ni varmaan vois kourallisen lauseita viljellä.

Ensinnäkin, siitä on olemassa parikin versioo ja kasa sekaannuksia. Yks versio on setti, johon kuuluu:
5 pädiä ständeineen, kiinnitysjalusta, pedaalien nuijimista varten varten silikoni-vastakappale (tupla) ja kulmanuijat. normaalit nuijat eivät käy. Mukaan ei tule pedaaleita eikä penkkiä. Lisäksi tulee kasa eripintaisia ja erikokoisia pädejä, (3 tyyppiä) joissa on kaikissa erilainen pinta. Valkoisilla voi soittaa vispilöillä mainiosti, mut ne pitää myös eniten ääntä. Sitten on punanen kuminen josta pomppaa paljon ja sellanen pehmeempi oranssi, joka on ihan passeli, varsinkin äänen puolesta. Ite pidän sellaista setuppia, että haikka ja lattiatomari/ride on oransseilla ja snare+etutomit punasilla. Käytän valkosia ainoastaan Vispilöihin. Muihin pädeihin verrattuna (naapureitakin) häiritsevän luja vola kapuloilla soitettuna. Ainiin ja tietysti härpäkkeitä täytyy aina olla: pädiin saa pienet kumijalat, jopa kahtena eri kokona, jolloin voi asetella pädin pöydälle itselleen sopivaan kulmaan (kaks asentoa, vaakataso tai traditionalille passeli). Ja tietysti, kiinnitysremmillä saa pädin reitensä ympärille. Ihan näppärä, toisinaan kuljettanu keikoilla mukana lämmittelyromppeena.

sitten on sellanen versio, missä on vain snarepädi, nuottiteline ja jotain sälää. Tää on varmaan se 340e jos jotain sellasta on löytyny. Tuskin kannattaa. mukaan voi tulla myös lisävarusteena laukku, mihin kaiken saa kätevästi (ostos-tv!) ja muuta mukavaa. Lisäähän niistä saa sitten pulittaa.

Itse setti on ylivoimaisesti paras pädisetti, jota oon päässy testaamaan. Paljon hyviä innovaatioita, esim alusta pädien ständit/kiinnitykset, magneettipädit. Padin voi vaihtaa toiseen sekunneissa. Setistä lähtevä ääni on tosi hiljanen. En oo saanu juuri valituksia. En kuitenkaan lähtis soittamaan keskellä viikkoa yön pikkutunteina. Säädöt on suhteellisen joustavia, palloniveliä ja muita härpäkkeitä. Etutomarit on kuitenkin toisissaan kiinni vähän kolkolla ständillä, joten käytännössä moposetti plus ride ei onnistu ihan unelmameiningillä. Tai onnistuu sillee että rideä soittelee sinne missä toinen pikkutomi on. Koko systeemi vedetään alustasta lähtevillä remmeillä kiinni penkin jalkaan, joten setti pysyy kasassa eikä lähde luistelemaan minnekään. lattiaan ei tule mitään jälkiä, alusta on tasanen alumiinisysteemi, jonka sisällä on jotain ääntä vaimentavaa täytettä. Aikalailla kaikkea on mietitty. Tatsi on _paljon_ parempi/oikeamman tuntuinen kuin missään sähkösetissä, jota oon kokeillu. en oo testannu lippulaivamalleja, mutta muut kyllä päihittää. Sähkösettien pädit on aivan hirveitä näillä hintaluokilla. Aivan sama onko mesh-kalvot vai muoviset vai kuukivistä tehdyt. Ei vaan haluttanu sijoittaa kuraan. No, moduulia ei ole, mutta tuskin tarvitsenkaan. Sitäpaitsi halpojen sähköpädien triggerit on niin epätarkkoja, että raivostuttais vain.

Yksi ärsyttävä piirre tuon moposettisäädön epäonnistumisen lisäksi: Kulmanuijien pituus ei oo aivan bueno. Esim mun dw5000:seen kiinnittäessä silikoniset vastakappaleet jää vähän liian kauas. Pidemmillä nuijilla tai pienemmällä vastakappaleella tästä pääsisi. Aivan äärimmilleen säädettynä nuijat yltävät *melkein*. Ihan käyttökelponen, mutta nuija paukuttaa vähän reunoille näinkin. Ilmeisesti homma pelittää kuitenkin esim dw9000:lla ja kasalla muita. Yks vaihtoehto olis sahata vastakappaleen reunaa, (onnistuu kyllä) mutta sitten jos hankkii joskus erilaiset spedut niin niistä ei nyt tiiä et onko millanen kiinnitys.

Tästä mailailin aikoinaan Remolle ja ku rupesin väittämään, että homman pitää oikeasti hoitua jos pädisetti maksaa saman verran ku halpa sähkösetti, niin lupasivat, että nuijia pidennetään jatkossa ja mulle lähetetään pidemmät nuijat kunhan ensimmäiset valmistuvat. Saas nähdä. Ei oo kuulunu vielä. Mutta kyllä niitä tuntu kiinnostavan asiakkaan huolet. Tilaaminen oli vähintään yhtä kivistä. Kenelläkään ei ollu settiä, ei suomessa, ei thomannilla, ei oikein missään. Selvittelin sen verran, että Soitin-Laine tuo Remoa maahan. Soittelin sinne että tilatkaapa tällanen. Remolla ei ittelläkään oikeen ollu siinä vaiheessa. Talvella mailailin ja soittelin -- heinäkuussa sain setin. Thomannillekin olis tullu mut olis tullu maksamaan 1000e. Soitinlaineelle pulitin 700e. Tuntuis, et ehkä näis vaihtelee sisällötki ku niin iso ero. Jospa siellä on thomannin paketissa sitten nuottitelinettä ja matkalaukkua...

Itse settiin olen tyytyväinen. Hyvä hankinta, josta on iloa pitkiksi ajoiksi. Pari pikkujuttua joita vois vielä hioa, mutta tässä on menty pädisettien kanssa noin tuhat tasoa korkeammalle. Jos kerrostaloreenaaminen kiinnostaa niin kyllä täällä motoriikkaa, rudimentteja, komppeja, timeä yms reenaa. Grooven hinkkaus tietysti on aika mahdotonta minkäänlaisilla epä-rumpuseteillä. Mutta aika kätevää, että voi pistää koneelta musat pyörimään ja soitella siinä samalla settiä jutteluvolumetasolla. Tai sitten katella leffaa ja naputella samalla.
no joo. tulipa aivan liian pitkästi. Kyselkää, jos vielä kiinnostaa Lang-setistä lisätietoja.
Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi.
Danko
27.06.2006 11:16:14

Joku ois kans ite tarkoitus hankkia. DW:n Go Anywhere� ois kompaktiutensa puolesta vahvoilla, mut saatavuudesta tietoa eijjole.
http://www.dwdrums.com/smartpractice/goanywhere.htm

Jaaha, kohta näköjään saa Hansilta: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-195259.html
Tohon hintaan kyllä lähtee tilaukseen.
romantikkoitkijät #37
"en ole juoppo, tykkään vain alkoholista" -axeman
jussiohman
27.06.2006 17:24:14
Jaaha, kohta näköjään saa Hansilta: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-195259.html
Tohon hintaan kyllä lähtee tilaukseen.

JEES! Mahtavaa, just tota mä olen himoinnut. Tilaukseen lähtee täältäkin. Vihdoin pääsee kotona naputtelemaan. Ihqa.
tytön haarukasta löydettiin pakkohyvän merkkejä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)