moikki 15.10.2003 14:39:25 | |
---|
Ostin tohon mun itse tekemään stratoon nämä hohner entwistle mikit niin kumpi siinä on maajohto musta vai punavalkea? Ja minnekkäs minä vedän maadoitukset kun siinä mun stratossa ei ole vibraa niin ei voi tallaan niitä laittaa? Johonkin potikkaan? Let`s rock like fuck! by Mike Monroe |
poppamies 15.10.2003 14:52:04 (muokattu 15.10.2003 14:54:03) | |
---|
Ostin tohon mun itse tekemään stratoon nämä hohner entwistle mikit niin kumpi siinä on maajohto musta vai punavalkea? Ja minnekkäs minä vedän maadoitukset kun siinä mun stratossa ei ole vibraa niin ei voi tallaan niitä laittaa? Johonkin potikkaan? No periaate kyllä on että se maadoitus pitäisi saada kieliin asti, tallan kautta. En tiedä minkälainen talla sulla on stratossa mutta maajohto pitäisi joka tapauksessa tavalla tai toisella vetää tallan alle. Yks tapa on porata reikä takamikin kolosta tallan alle, tai oikeistaan päinvastoin käytännössä. "G-strings are for strippers" |
SURf 15.10.2003 14:56:42 | |
---|
Ostin tohon mun itse tekemään stratoon nämä hohner entwistle mikit niin kumpi siinä on maajohto musta vai punavalkea? Mä laitoin punavalkosen maaksi ja mustan kuumaksi. Se keskimmäinen mikki muistaakseni päinvastoin... Get a haircut and get a real job. |
No periaate kyllä on että se maadoitus pitäisi saada kieliin asti, tallan kautta. En tiedä minkälainen talla sulla on stratossa mutta maajohto pitäisi joka tapauksessa tavalla tai toisella vetää tallan alle. Yks tapa on porata reikä takamikin kolosta tallan alle, tai oikeistaan päinvastoin käytännössä. No kun se talla on semmonen että se tulee vaan siihen puunpintaan kiini eli ei tarvii mitään upotuksia ja kielet ei mene bodyn läpi. Milläs patentilla minä vedän sen johdon siihen tallaan kiinni? Let`s rock like fuck! by Mike Monroe |
fox 15.10.2003 18:36:53 (muokattu 15.10.2003 18:38:38) | |
---|
Milläs patentilla minä vedän sen johdon siihen tallaan kiinni? Ihan ensiksi irroitat sen tallan, poraat sitten ohuella poranterällä reiän tallan asuinsijalta sinne tallamikin koloon jotta saat johdon piiloon.. Kuorit johtimen päästä puol tuumaa ja sen kuoritun osan puristat tallalla runkoon. Virityksen makua mutta yksi tapa tämä. Kosketuspintaa voi halutessaan parantaa esim. juottamalla johdon päähän sellaisen lättänän "juotoskorvakkeen" tahi jonkun _ohuen_ messinkiprikan, kupariprikan tai kuparilevyn kappaleen. Sitten laitat kielimaadoitusjohtoon vastus-kondensaattoripaketin turvaamaan soittajaa "epätoivotuilta sähköilmiöiltä" ja juotat sen toisen pään maadoituspisteeseen, yleensä jonkin potikan kuoreen, mistä sitten ulostulojakille se maasignaalikin menee. Tarkastat, ettei ole kylmiä juotoksia missään, kokoat kitaran ja se on siinä. Edittiä: Lisäys: jos se on vibratalla niin siinä tapauksessa aivan oiva paikka on jousien kiinnityskoukku, pari pientä reikää siihen, johdin kiinni ja juotosta perään. |
moikki 16.10.2003 10:02:42 | |
---|
Minnekkäs minä ne muut maadoitukset vedän? Jonkun potikan kuoreen? Let`s rock like fuck! by Mike Monroe |
fox 16.10.2003 12:21:47 | |
---|
Minnekkäs minä ne muut maadoitukset vedän? Jonkun potikan kuoreen? Kuulostaa oivalta paikalta..:) |
juzi 17.10.2003 09:31:55 | |
---|
Mä laitoin punavalkosen maaksi ja mustan kuumaksi. Se keskimmäinen mikki muistaakseni päinvastoin... Juuri näin. Kaverin stratoon olen kyseiset mikit asentanut ja vaihevirheessä olivat kun kaikki punaiset laitoin kuumaksi ja mustat maaksi. Eli tosiaan se keskimikki toisin päin, eli tämän esimerkin mukaan musta kuuma ja punainen maa. Yllättävän hyvät soundit noista lähti hintaisekseen mikkisetiksi. Pitää varmaan itelleenki hommata jemmaan setti tai pari. |
moikki 17.10.2003 10:31:39 | |
---|
Onko muuden johdolla miten suurta merkitystä että millasta se on? Tietysti suojattua mutta muuten? Kun ei ole pihassa kuin kaiutin piuhaa tällä hetkellä... Let`s rock like fuck! by Mike Monroe |
poppamies 17.10.2003 10:45:05 (muokattu 17.10.2003 10:45:41) | |
---|
Onko muuden johdolla miten suurta merkitystä että millasta se on? Tietysti suojattua mutta muuten? Kun ei ole pihassa kuin kaiutin piuhaa tällä hetkellä... No ei sen edes tarvitse välttämättä olla suojattuakaan. Olen itse usein käyttänyt n.s. puhelinlankaa. Tuollainen yksisäikeinen ohut tinattu kuparilanka ja siitä voi ihan hyvin poistaa sen muovieristeenkin. Helppo juottaa ja vetää paikasta toiseen. Jos pelkää lyhkäisiä oikosulkuja niin toki siihen saa jättää muovieristeen päälle. Näitä lankojahan on monen värisiä joten kannatta ehkä valita joku ihan oma värinsä maadoitusta varten. Kaiutinpiuhakin soveltuu mainiosti kunhan saat sen mahtumaan kaikista käytävistä ja koloista. "G-strings are for strippers" |