Aihe: Pelikonetta hommaamassa
1 2 3 4 5
Tempura
09.06.2006 05:25:02

Pitäisiköhän taas mainostaa. Olen mahdollisesti aikeissa luopua tuosta boksista ja omistamastani pelinipusta. Laita ihmeessä pikaviestiä jos Console Acquisition Syndrome iskee.

Jos kiinnostaa myydä pelkästään se nhl2k6 halvalla, niin hep. Tosin pitää tsekata jostain toimiiko se 360:llä.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
Pelsi
09.06.2006 15:52:21 (muokattu 09.06.2006 15:53:14)
Pikkusiskon Nintendo DS sai minut innostumaan, oli jaappaninpoika keksinyt pyöräyttää perinteisen point&click seikkailupelin! Tahkosin sitten sitä koko illan. Tuli ihan vanhat ajat mieleen. Tulis jo se uus Sam&Max.

Mikämikämikä? Point&click? Äijä puhuu joitain muinaisia kieliä nyt kyllä!

Söpögrafiikat eivät haittaa lainkaan (ellei ole 13-16-vuotias teinipoika joka ei söpöpelejä voi pelata), kun peli on addiktiivinen, mielenkiintoinen ja ennenkaikkea hyvä ja sisällöltään runsas.

Juu, ja kun on lapsuutensa elänyt viiksekkäiden putkimiesten, vihreisiin trikoisiin pukeutuvan haltian ja sinisiin trikoisiin pukeutuvan robottiukkelin seurassa, niin voiko ihan täyspäistä tulla ikinä? En tiedä, enkä välitä.
'Läskibassonsoittaja olikin vain läski bassonsoittaja.'
papitsu
09.06.2006 16:00:56
Ei pitäs lukea näitä topicceja. Alko heti himottamaan tuommonen X360. Ja Amped 3! Perkele. Xbox on nyt kesän ajan lainassa isoveljeltä ja siihen on Amped 2. Sitä tulee pelattua melkeenpä joka päivä paljon, ja kolmonen ois varmaan aika loistava peli. Mutta ei auta, ei ole turhaa rahaa kyllä tuhlattavaksi.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
Tempura
09.06.2006 21:02:27
Mikämikämikä? Point&click? Äijä puhuu joitain muinaisia kieliä nyt kyllä!

Heh juu sano, uusi Sam & Maxhan taisi olla fanikoodarien tekemä vaikka onkin Lucasin lisenssi, kyllä vanha kunnon systeemi pelittää siinä. Lisää mielenvikaista ja erittäin vaarallista jänishahmoa vaan kiitos!

Juu, ja kun on lapsuutensa elänyt viiksekkäiden putkimiesten, vihreisiin trikoisiin pukeutuvan haltian ja sinisiin trikoisiin pukeutuvan robottiukkelin seurassa, niin voiko ihan täyspäistä tulla ikinä? En tiedä, enkä välitä.

Mä aloin epäilemään mielenterveyttäni ja olemassaoloani (jotka nyt on kyseenalaisia ilmankin), kun luin previkoita jostain Rocopoco-nimisestä pleikkaripelistä. Siinä on keltaisia tyhmännäköisiä läskipalleroita joilla on tyhmät korvat ja suu hymyssä. Kenttää saa pyöritellä miten tykkää, ja ne pallerot sitten valuvat pintoja pitkin vaikka mihin. Jos ne syö vaikka mansikoita, niin ne kasvaa ja hymyilee isommin. Hiukan teki mieli alkaa pelamaan! Vaikka olikin pleikkapeli, niin ihan nintendomeininkiähän tuo on.
Tempura
09.06.2006 21:03:05
Ei pitäs lukea näitä topicceja. Alko heti himottamaan tuommonen X360. Ja Amped 3! Perkele. Xbox on nyt kesän ajan lainassa isoveljeltä ja siihen on Amped 2. Sitä tulee pelattua melkeenpä joka päivä paljon, ja kolmonen ois varmaan aika loistava peli. Mutta ei auta, ei ole turhaa rahaa kyllä tuhlattavaksi.

Heh, hehkutin pikkuserkulle, kaippa sekin ostaa tuon 360:n.

Hyvä kun mainitsit ampedin, olen miettinyt tuollaista peliä itselleni.
wrshredder
10.06.2006 00:48:26
E3-messuilla arvioivat hinnan liikkuvan siinä 600 euron tietämillä. Suomeksi paljon.

Liikaa?
Eikös kännykätkin maksa suurinpiirtein noin paljon nykyään? :)
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
Petrukki
10.06.2006 17:00:40

No jos vesisuksia, sauna ja pullonavaajia tarttee kompaktissa muodossa, niin kyllä. Herranjestas, en mä ainakaan tee mitään muuta kännykällä ku soitan ja tekstaan, puhelinkin on sillon paljon halvempi.

Sori offtopic.
Lordi:"Lol, we won the Eurovision", O RLY OWL: "O RLY?"
Tempura
26.06.2006 11:34:22 (muokattu 26.06.2006 11:37:44)
Päivitän elämäntilannetta tämän pelikoneen suhteen. Minulla on nyt ollut vajaa kaksi viikkoa Xbox360. Elämästäni on kulunut aivan vitun paljon prosentuaalisesti pelaamiseen koneen saamispäivästä lähtien.

Ei alkanut tosin hyvin, kun tyhmänä ja malttamattomana aloin säätämään RGB-piuha - projektia. Pari turhaa reissua, turhaa rahanmenoa ja turhia piuhoja, niin löytyi se oikea kuitenkin. Liveäkään en meinannut tajuta osata asentaa. Mutta kyllähän se siitä sitten. Turhan malttamattomana olin liikenteessä, ja olin typeränä ollut siinä luulossa että konsolit ovat yhtä helppoja kuin 13 vuotta sitten. Rikoin myös muistikortin suojaluukun, josta syytän kosmosta, koska ihan vaan tutustuakseni rauhallisesti sitä raotin.

Mutta kuitenkin, nyt homma toimii, ja alkukankeuden jälkeen toimiikin hienosti. Dashboard (käyttis) on mielestäni näppärä, ja Livessä on niin paljon mahdollisuuksia etten edes tajunnut. En uskonut Liveä käyttäväni paljoa pelaamiseen - olinhan pc:llä aina kärsinyt jonkunmoisesta verkkoviiveestä ja muutenkin olen yksinpelimiehiä. No vitut, tässähän runnotaan Livessä melkein joka peliä. Hienointa on se, että ei tahmaa eikä pätki. Oletin nettiyhteyteni olevan liian hidas, mutta mitä vielä, tämä toimii sulavasti ja hienosti.
Boxi tallentaa tietoja pelaajista joiden kanssa on pelannut, ja kaikilla on oma pelaajakorttinsa, jonka saa esiin yhdellä näpäytyksellä. Kortista näkee kaverin maineen (pelaajille voi antaa "reviewinä" hyväksyntää tai halveksuntaa, ja tämän mukaan Live yrittää saada pelaajia samoihin peleihin tai sitten välttää samoihin peleihin joutumista), asuinpaikan, pelejä voi vertailla, voi pyytää kaveriksi (jolloin tulee heti ilmoitus kun kaveri tulee online-tilaan), voi viestitellä teksti- tai äänisellaisena, ja vaikka mitä.
Livestä voi myös imutella demoja, pelivideoita, retrohenkisiä arcadepelejä, peleihin lisäjuttuja ja vaikka mitä. Peleihin/käyttikseen tulee myös päivityksiä, ja kaikki on helppoa ja nopeaa.

Pelit ovat tietenkin nättejä ja komean näköisiä. Boxia ei osata vielä hyödyntää maksimaalisesti, mutta siitä huolimatta ns. hätäisestikin tehdyt pelit näyttävät hyvältä isolla telkkariruudulla. Komponenttikaapelillakin pelit näyttivät hienolta, olin jo luullut että kuva olisi sotkua ja kuraa.

Itse laite on mukavan kokoinen ja jokseenkin nätti. Laite lienee kuitenkin senverta herkkää tekniikkaa, että en ihmettele jos saan tämän kohta rikottua isosti. Mukana tuleva muuntaja on järkyttävä tiiliskivi, ja sillä tulee olemaan lämmin, kuten itse koneellakin. Kuitenkaan kaatumisia ei ole tapahtunut kuin 2 kertaa, vaikka kone on parhaimmillaan ollut melkein vuorokauden yhtämittaa päällä. Sitäkään ei tiedä oliko ongelma pelissä (bugi) vai lämpenemisessä.

En uskonut tottuvani ohjaimiin, mutta pikkuhiljaa alkaa toimia. En osaa vieläkään padia hallita, mutta ainakin olen päässyt alkuun niin, ettei kädet puudu kuoliaaksi tunnissa ja aina nappuloita ei edes ajattele.

Project Gotham Racing 3 on hieno esimerkki siitä, miten Live-osuus saa koukkuun. Maailmansijoitukseni on tällähetkellä vähän yli 28000, ja koitan parantaa sitä kokoajan, samoin kuin Trueskill-taitotasoani. Koitan joskus päästä mukaan isoihin turnauksiin, joita järjestetään kokoajan, ja joissa on karsintojakin vielä. Gotham TV-ruudusta voi sitten katsella miten huiput ajaa, suorana, ja myös turnaukset voi katsoa Gotham TV:stä. Itsekin pääsin pari kertaa aikaisin aamusta, kun pelaajia on vähemmän, ajamaan suorassa lähetyksessä, tosin en turnauksiin ole vielä päässyt kun olen liian paska. Olen pelannut peliä aivan vitun monta tuntia, ja vaikka välillä päälleajavat slammerit ärsyttää, niin koukussa olen silti. En lopeta ennenkuin olen paras. Tässä toimii myös headset hienosti. Hieno kuunnella leikkimielistä vittuilua ennen kisaa ja sitten vähän tilitystä kisan jälkeen, ja miksei myös itsekin löpistä eri maailmankolkista tulevien apinoiden kanssa. Siis juuri näin. Näin pitää moninpelin toimia.

Oblivionia olen sitten mäiskinyt yksinpelinä. Kyllä sitä vaan on kaunista grafiikkaa perkele soikoon. Oblivionissa tosin kyse on enemmänkin maisemista ja arkkitehtuureista kuin varsinaisesta grafiikan loistosta. Itse graafista vallankumousta edustaa Fight Night round 3, joka näyttää aivan järkyttävän hyvältä ja paremmalta kuin oikea elämä. Tämmöiseen se boksi pystyy sitten juu, ei yhtään harmita.

Livepelit toimivat uusien ja vanhojen Xboxien kesken hienosti. Pelasin vanhaa Xboxin peliä Pro Evolution Soccer 5:a uudella koneellani vanhan boksin omaavia ulkomaan pellejä vastaan, ja hyvin toimi. Jalkapallossa maalisuhteeni on tehtyjä 1, päästettyjä 20. En siis pärjää kenellekään. Ainoan maalinkin sain säälistä, kun vastustaja hyökkäili maalivahdilla ja menetti kerran pallon.

Ja kun muita pelejä on vielä Burnout Revenge, Condemned, ja vanhan boksin peruja Doom3, Halo, Halo 2, niin tässä on sekä yksin- että moninpelattavaa ihan vitun pitkäksi aikaa.

Jos silti olisi päivän ilman boksia, niin voisi elämäkin vähän mennä taas raiteilleen.
Shitmanek
26.06.2006 12:33:49
Liikaa?

Nintendo Wiin saanee pariin sataan ja Xboxinkin huomattavasti halvemmalla kuin PS3:n, joten aika heikoilla on tuo konsoli hintakilpailussa. Lisäksi valmistuskustannukset ovat n. 800€, joten Sony ottaa mukavasti takkiin konsolimyynnissä, ja jollei kukaan osta koneita, ei peleistäkään pahemmin tuloja tule.
"By the surly beard of Mrifk, Grignr kneels to no man!" -Grignr (The Eye of Argon)
wrshredder
26.06.2006 13:07:02 (muokattu 26.06.2006 13:08:02)
Päivitän elämäntilannetta tämän pelikoneen suhteen. Minulla on nyt ollut vajaa kaksi viikkoa Xbox360. Elämästäni on kulunut aivan vitun paljon prosentuaalisesti pelaamiseen koneen saamispäivästä lähtien.

Ei alkanut tosin hyvin, kun tyhmänä ja malttamattomana aloin säätämään RGB-piuha - projektia. Pari turhaa reissua, turhaa rahanmenoa ja turhia piuhoja, niin löytyi se oikea kuitenkin. Liveäkään en meinannut tajuta osata asentaa. Mutta kyllähän se siitä sitten. Turhan malttamattomana olin liikenteessä, ja olin typeränä ollut siinä luulossa että konsolit ovat yhtä helppoja kuin 13 vuotta sitten. Rikoin myös muistikortin suojaluukun, josta syytän kosmosta, koska ihan vaan tutustuakseni rauhallisesti sitä raotin.

Mutta kuitenkin, nyt homma toimii, ja alkukankeuden jälkeen toimiikin hienosti. Dashboard (käyttis) on mielestäni näppärä, ja Livessä on niin paljon mahdollisuuksia etten edes tajunnut. En uskonut Liveä käyttäväni paljoa pelaamiseen - olinhan pc:llä aina kärsinyt jonkunmoisesta verkkoviiveestä ja muutenkin olen yksinpelimiehiä. No vitut, tässähän runnotaan Livessä melkein joka peliä. Hienointa on se, että ei tahmaa eikä pätki. Oletin nettiyhteyteni olevan liian hidas, mutta mitä vielä, tämä toimii sulavasti ja hienosti.
Boxi tallentaa tietoja pelaajista joiden kanssa on pelannut, ja kaikilla on oma pelaajakorttinsa, jonka saa esiin yhdellä näpäytyksellä. Kortista näkee kaverin maineen (pelaajille voi antaa "reviewinä" hyväksyntää tai halveksuntaa, ja tämän mukaan Live yrittää saada pelaajia samoihin peleihin tai sitten välttää samoihin peleihin joutumista), asuinpaikan, pelejä voi vertailla, voi pyytää kaveriksi (jolloin tulee heti ilmoitus kun kaveri tulee online-tilaan), voi viestitellä teksti- tai äänisellaisena, ja vaikka mitä.
Livestä voi myös imutella demoja, pelivideoita, retrohenkisiä arcadepelejä, peleihin lisäjuttuja ja vaikka mitä. Peleihin/käyttikseen tulee myös päivityksiä, ja kaikki on helppoa ja nopeaa.

Pelit ovat tietenkin nättejä ja komean näköisiä. Boxia ei osata vielä hyödyntää maksimaalisesti, mutta siitä huolimatta ns. hätäisestikin tehdyt pelit näyttävät hyvältä isolla telkkariruudulla. Komponenttikaapelillakin pelit näyttivät hienolta, olin jo luullut että kuva olisi sotkua ja kuraa.

Itse laite on mukavan kokoinen ja jokseenkin nätti. Laite lienee kuitenkin senverta herkkää tekniikkaa, että en ihmettele jos saan tämän kohta rikottua isosti. Mukana tuleva muuntaja on järkyttävä tiiliskivi, ja sillä tulee olemaan lämmin, kuten itse koneellakin. Kuitenkaan kaatumisia ei ole tapahtunut kuin 2 kertaa, vaikka kone on parhaimmillaan ollut melkein vuorokauden yhtämittaa päällä. Sitäkään ei tiedä oliko ongelma pelissä (bugi) vai lämpenemisessä.

En uskonut tottuvani ohjaimiin, mutta pikkuhiljaa alkaa toimia. En osaa vieläkään padia hallita, mutta ainakin olen päässyt alkuun niin, ettei kädet puudu kuoliaaksi tunnissa ja aina nappuloita ei edes ajattele.

Project Gotham Racing 3 on hieno esimerkki siitä, miten Live-osuus saa koukkuun. Maailmansijoitukseni on tällähetkellä vähän yli 28000, ja koitan parantaa sitä kokoajan, samoin kuin Trueskill-taitotasoani. Koitan joskus päästä mukaan isoihin turnauksiin, joita järjestetään kokoajan, ja joissa on karsintojakin vielä. Gotham TV-ruudusta voi sitten katsella miten huiput ajaa, suorana, ja myös turnaukset voi katsoa Gotham TV:stä. Itsekin pääsin pari kertaa aikaisin aamusta, kun pelaajia on vähemmän, ajamaan suorassa lähetyksessä, tosin en turnauksiin ole vielä päässyt kun olen liian paska. Olen pelannut peliä aivan vitun monta tuntia, ja vaikka välillä päälleajavat slammerit ärsyttää, niin koukussa olen silti. En lopeta ennenkuin olen paras. Tässä toimii myös headset hienosti. Hieno kuunnella leikkimielistä vittuilua ennen kisaa ja sitten vähän tilitystä kisan jälkeen, ja miksei myös itsekin löpistä eri maailmankolkista tulevien apinoiden kanssa. Siis juuri näin. Näin pitää moninpelin toimia.

Oblivionia olen sitten mäiskinyt yksinpelinä. Kyllä sitä vaan on kaunista grafiikkaa perkele soikoon. Oblivionissa tosin kyse on enemmänkin maisemista ja arkkitehtuureista kuin varsinaisesta grafiikan loistosta. Itse graafista vallankumousta edustaa Fight Night round 3, joka näyttää aivan järkyttävän hyvältä ja paremmalta kuin oikea elämä. Tämmöiseen se boksi pystyy sitten juu, ei yhtään harmita.

Livepelit toimivat uusien ja vanhojen Xboxien kesken hienosti. Pelasin vanhaa Xboxin peliä Pro Evolution Soccer 5:a uudella koneellani vanhan boksin omaavia ulkomaan pellejä vastaan, ja hyvin toimi. Jalkapallossa maalisuhteeni on tehtyjä 1, päästettyjä 20. En siis pärjää kenellekään. Ainoan maalinkin sain säälistä, kun vastustaja hyökkäili maalivahdilla ja menetti kerran pallon.

Ja kun muita pelejä on vielä Burnout Revenge, Condemned, ja vanhan boksin peruja Doom3, Halo, Halo 2, niin tässä on sekä yksin- että moninpelattavaa ihan vitun pitkäksi aikaa.

Jos silti olisi päivän ilman boksia, niin voisi elämäkin vähän mennä taas raiteilleen.

Hoho!
Tää hehkutuspuhe sai mut innostumaan taas,, aarg! pitää odotella viä monta kuukautta ennen konsolin ostoa. Hermot palaa! :D

mut onneks tykkäät!
'
edit: ainii , kui nopee nettiyhteys sulla on? milliai mahtais pelittää verkos räiskinnät tollasella 1mt laajakaistalla? :/
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
Tempura
27.06.2006 07:16:41

edit: ainii , kui nopee nettiyhteys sulla on? milliai mahtais pelittää verkos räiskinnät tollasella 1mt laajakaistalla? :/

Perhana, en tiedä. Olen ilmeisesti menettänyt osan aivoistani, kun ei muista tai ymmärrä asioita jotka vielä vuosi pari sitten olivat kirkkaita. Mutta jos auttaa päättelemisessä, niin imutusnopeus on maksimissaan vähän yli 200 kiloa sekunnissa. Ihan perusyhteys pitäisi olla, ei mikään nopea.
Rattata
27.06.2006 13:48:17
Mutta jos auttaa päättelemisessä, niin imutusnopeus on maksimissaan vähän yli 200 kiloa sekunnissa.

Taitaa olla sitten 2 meganen.
krushing
27.06.2006 14:38:28

En nyt pikavilkaisulla huomannut tuliko jo mainittua, mutta huhujen mukaan 360:n hinta pitäisi vielä pudota rapiat $100 PS3:n julkistuksen kynnyksellä - saa nähdä milloin tää sitten kantautuu Suomeen asti, jos pitää edes paikkaansa. Ite oottelen varmaan kyllä syksyyn/jouluun joka tapauksessa kun noi Japanianlennot on aika perkeleen kalliita ja pitäs neki vielä maksaa... :)
philias23
27.06.2006 14:40:28 (muokattu 27.06.2006 14:44:58)
Tällainen paketti lähtee tilaukseen heinäkuussa:

Maxtor DiamondMax 10 (300 Gt, 7200 RPM)
ASUS GeForce 7900 GT 256 Mt PCI-E
ASRock 939Dual-SATA2
Antec Sonata II Piano Black -miditorni
2 Gt, 400 MHz DDR
AMD Athlon 64 3000+ (Socket 939) Boxed

Pitäisi pelienkin pyöriä jotenkuten. Hintaa keskusyksikölle tulee noin 850e. En ole koskaan ollut konsolimiehiä. En vaan totu millään konsolien ohjaimiin ja tavallissa töllössä pelit näyttävät liian nuhjuisilta.

Siks pitääkin olla pc+gamepad+datatykki:)

E:..lisätään tuohon vielä rattiohjain ja colinmcrae06 niin voila!

E2: ..tsekatkaa oma kuva!
RocknRoll
27.06.2006 14:46:28
Siis mitä vittua?! Kyllä mä oon tiennyt että jokin uusi Nintendo ilmestyy, mutta voi helkatti, tää vaikuttaa ihan mahtavalta!
Varsinkin toi Zelda..huhhuh, mut eikö tuon pitäisi ilmestyä myös GameCubelle? No, aivan sama silti, kyllä toi kone on ihan pakko-ostos!
Jokunen
27.06.2006 14:58:25
Siks pitääkin olla pc+gamepad+datatykki:)

E:..lisätään tuohon vielä rattiohjain ja colinmcrae06 niin voila!

E2: ..tsekatkaa oma kuva!

Tuollaisella kokoonpanolla kelpaisi pelata vaikkapa miinaharavaa!
"If vomit were a movie, this would be the soundtrack."
Tempura
27.06.2006 14:59:47
En nyt pikavilkaisulla huomannut tuliko jo mainittua, mutta huhujen mukaan 360:n hinta pitäisi vielä pudota rapiat $100 PS3:n julkistuksen kynnyksellä - saa nähdä milloin tää sitten kantautuu Suomeen asti, jos pitää edes paikkaansa. Ite oottelen varmaan kyllä syksyyn/jouluun joka tapauksessa kun noi Japanianlennot on aika perkeleen kalliita ja pitäs neki vielä maksaa... :)

Tuli jo varmistus ettei todennäköisesti boxin hinta laske. Ovat ilmeisesti laskeneet ettei Sony uhkaa, koska PS3 tulee maksamaan kuitenkin enemmän, ja Boxilla on siinä vaiheessa jo kohtalainen pelikanta.
hilloviiva
27.06.2006 16:31:55
Itellä on pari Cubea (Euro ja sit tommonen modattu US&JAP) ja xbox. Cubeilla tuli pelattuu jos konsolia pelasin, xbox hommasin ku en saatana halunnu hävii Pessissä. Nykyisin pelaan tietsikalla kun pelaan. Mutta sit näin tämän jo hyvin vanhan videon
http://video.google.com/videoplay?d … 984048423&q=nintendo+revolution
ja vanha nintsikka fani heräs: Tämä on pakko hommaa! Pahoittelu jos vitksa on ollut aiemmin ketjussa.

Melkein ei malta oottaa et pääsee pieksee moninpeliä.
Vin Diesel once walked down the street with a massive erection. There were no survivors.
philias23
27.06.2006 18:03:10
Tuollaisella kokoonpanolla kelpaisi pelata vaikkapa miinaharavaa!

Kyllä tossa sohvalla on tullut istuttua..:)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)