Aihe: Peavey Classic 30 vs. H&K Edition Tube 20th Annivesary
1 2
kossuossi
27.06.2006 11:23:08
Osaako kukaan tehdä vertailua. Rankkaa analyysia kaivataan. Mutumiehet(pojat) jättäkää tää väliin, että asialinja säilyy!!
Wahi
27.06.2006 12:17:45
Näin ohimenne sanoen, hyvä aihe. Kiinnostaisi minuakin tietää.
"prkl kun jostain sais sukellusveneen" - Eräs kaverini
tommi_899
27.06.2006 13:08:14

edition tubessa on jämäkämpi särö. tehdasputkilla kuulemma sirisevä, en ole tuota tehdasputkilla kokeillut :(
Riku Rotten
27.06.2006 13:11:46
HK en osaa sanoa mitään.

Jos piiviihin päädyt (huolimatta ääntähuonontavasta logosta), niin ota 50 Classikki. 30 on teini, 50 mies, jos eron ilmaisee ytimekkäästi.

Nimimerkillä omistan 30:n
McNulty
27.06.2006 13:39:52
H&K:ssa on valmiina asiallinen elementti ja soundi kun sen nykäsee paketista. C30:n putkiosasto menee käytännössä heti uusiksi, ne tehdasasenteiset Sovtekit eivät tee oikeutta tuolle vaffarille. Myös se Blue Marvel-elementti voisi olla parempi. Se ei mielestäni erottele niin hyvin kuin odotin. Itse omistin pitkään C30:n mutta oi jospa silloin minua olisi valistettu H&K:n leiriin niin olisin varmasti H&K:n hankkinut. Se vain yksinkertaisesti on "valmiimpi paketti" suoraan pakasta repästynä. Sen kanssa ei tarvitse puljata ja kikkailla. C30:ssa on vähän tuota "nikkarointia" edessä ennenkö sieltä alkaa paistaa läpi oikeasti loistava tone.
El zorrero más grande en el mundo
www.myspace.com/dimeshred
McNulty
27.06.2006 14:57:52
Putkiosasto on huomattavan jämäkkää Electro-Harmonixia, ei siis mitään Sovtekia.

Ai, kyllä niissä muutamassa oli Sovtekit joita kaupassa viimeisen 6kk aikana kuikuilin. Tosin, voihan se olla niin, että on sekaisin EHX ja Sovtek. Samalta tehtaalta ne tietääkseni tulevat, eri leimoilla.

HK:n TAD-tehdasputket ovat hirveää paskaa.

Makuja on monia. Minusta taas TADin putket ovat olleet varsin mainioita. EHX ja Sovtek omaa kyllä ulostuloa mutta kuulostaa kovin kolkolta. H&K:ssa nuo TADit eivät kihise samalla tavoin kuin C30:ssa. Tuo putkien heliseminen kun tuppaa olemaan Klasarien perus"vika".

Molempien elementit saundaavat minun mielestäni samalta, en osaa niiden välille eroa tehdä.

Eli olet kuulostellut kumpaakin yhden ja saman vahvistimen kanssa? Eminence erottelee blue marvelia paremmin, sen huomaa etenkin reenisvolumella soittaessa, särön kera.
Tompsi
27.06.2006 15:44:16
Ai, kyllä niissä muutamassa oli Sovtekit joita kaupassa viimeisen 6kk aikana kuikuilin. Tosin, voihan se olla niin, että on sekaisin EHX ja Sovtek. Samalta tehtaalta ne tietääkseni tulevat, eri leimoilla.

Tietääkseni eivät tule samalta tehtaalta eri leimoilla. Tosin kaikki ihmettelemäni Classicit ovat olleet noita uudella ulkomuodolla varustettuja, ilmeisesti ovat vaihtaneet samalla sisällä sijaitsevia putkia ja hyvä niin.

Makuja on monia. Minusta taas TADin putket ovat olleet varsin mainioita. EHX ja Sovtek omaa kyllä ulostuloa mutta kuulostaa kovin kolkolta. H&K:ssa nuo TADit eivät kihise samalla tavoin kuin C30:ssa. Tuo putkien heliseminen kun tuppaa olemaan Klasarien perus"vika".

Näin mitenkään v*ttuilematta, kuulostaa hyvinkin loogiselta että tykkäät kyseisestä saundista koska Dimebag-diggari olet. Hyvin samanmoista sirkkelisärömattoa mielestäni tuottavat nuo TAD:it, erityisen ikävää etteivät taivu ollenkaan pikkurosoihin vaan gainipotikka pienellä särömaton äänentaso vain laskee. Electro-Harmonixit taas mielestäni olivat paljon avoimemmat, luonnollisemmat ja elävämmät saundiltaan. Itse en ole heliseviä putkia huomannut noissa uudemmissa Classiceissa, tosin niissä onkin ne rautalankaviritelmät painamassa putkea tiukasti paikalleen.

Eli olet kuulostellut kumpaakin yhden ja saman vahvistimen kanssa? Eminence erottelee blue marvelia paremmin, sen huomaa etenkin reenisvolumella soittaessa, särön kera.

En ole, senpä takia tunnustinkin etten osaa niistä juurikaan mitään sanoa. Missään vaiheessa en kuitenkaan huomannut bändisoittovolyymeillakaan sen kummempia erottelevaisuuseroja. Tämä siis molemmilla comboilla vuoronperään testisoitellessa.

Pahoittelen sekavuutta ja kirjoitusvirheitä, palaan korjailemaan jahka ehdin.
McNulty
27.06.2006 16:07:11 (muokattu 27.06.2006 16:09:56)
Tietääkseni eivät tule samalta tehtaalta eri leimoilla. Tosin kaikki ihmettelemäni Classicit ovat olleet noita uudella ulkomuodolla varustettuja, ilmeisesti ovat vaihtaneet samalla sisällä sijaitsevia putkia ja hyvä niin.

Just, mie en ole vielä yhtäkään nähnyt tuolla uudella ulkoasulla. Kaikki ovat olleet niitä vanhempia.

PS. Sovtek ja Electro-Harmonix ovat kummatkin New Sensorin omistuksessa, ainakin minun tietääkseni.

Näin mitenkään v*ttuilematta, kuulostaa hyvinkin loogiselta että tykkäät kyseisestä saundista koska Dimebag-diggari olet. Hyvin samanmoista sirkkelisärömattoa mielestäni tuottavat nuo TAD:it, erityisen ikävää etteivät taivu ollenkaan pikkurosoihin vaan gainipotikka pienellä särömaton äänentaso vain laskee.

Tämä suorastaan pakottaa meikäläisen nyt hommaamaan mikkietusen ja uuden hyvän mikin jolla äänittää Trilogyä kera Framuksen 2x12". Nimittäin tuolla setillä minä saan ainakin loistavat Kingston Wall/Focus/Led Zeppelin/Uriah Heep/Deep Purple/ACDC-meiningit. Pikkurosot toimivat loistavasti TADin putkilla Trilogyn Crunch-kanavasta. Ja vaikka minä olenkin suuri Dimebag-diggari niin pidän myös monen muun kitaristin soundista.

Siitä huolimatta minulla ei ollut ongelmia saada kevyitä roch-rosoja Edition Tubesta. Kokeilitko testissä sekä etu- että pääteaste murinaa?

Voihan se tietysti olla että Edition Tube reagoi 100% eri tavalla TADin putkien kanssa kuin oma Trilogy... kovin yksilöllistähän tuo välillä tuppaa olemaan. Onneksi kuitenkin putkia saa vaihdeltua näppärästi (etusia nyt ainakin).

Electro-Harmonixit taas mielestäni olivat paljon avoimemmat, luonnollisemmat ja elävämmät saundiltaan. Itse en ole heliseviä putkia huomannut noissa uudemmissa Classiceissa, tosin niissä onkin ne rautalankaviritelmät painamassa putkea tiukasti paikalleen.

EHX on mielestäni ihan "peruskauraa" kun puhutaan putkista. Ei huono, mutta ei kyllä paraskaan. Itse suosin kevyempään osastoon Svetlanaa ja JJ:tä (JJ myös aika peruskamaa), rankemmalle osastolle Tung-Solia ja TADia. Mielestäni nuo Svetlanat kertovat paljon siitä, millaisesta kevyemmästä osastosta diggailen.

Ilmeisesti tuota Classicia on uudistettu muutenkin kuin ulkoasultaan. Nimittäin ei minun vanhemmassa classicissa ollut kyllä mitään klemmareita putkien ympärillä painamassa niitä. Putket oli kylläkin jo ritilän takana suojassa... sen verran uudempi malli se oli.

En ole, senpä takia tunnustinkin etten osaa niistä juurikaan mitään sanoa. Missään vaiheessa en kuitenkaan huomannut bändisoittovolyymeillakaan sen kummempia erottelevaisuuseroja. Tämä siis molemmilla comboilla vuoronperään testisoitellessa.

Ai, minä kyllä huomasin. Testikalustona oli Gibson LP Standard missä 490R kaulamikkinä ja DiMarzio PAF tallamikkinä. Piuhoina Spectraflexiä. Välissä ei ollut mitään. Kummastakin vaffarista FLAT-asetukset, eli potikat keskiasennossa.

Eminencen elementti oli jotenkin "vähemmän mutainen". Yleissoundi on kummassakin sopivan pyöreä mutta Edition Tubessa oli enempi särmää ja reunaa tonessa. Edition tubessa heräsi myös pääteaste huomattavasti mukavammin, johtuisiko se sitten pienemmästä tehosta, mutta siitä minulle jäi parempi maku kuin Classicista.

Classic ei ole huono, H&K oli vain aavistuksen parempi (imo).
Tompsi
27.06.2006 17:20:40
PS. Sovtek ja Electro-Harmonix ovat kummatkin New Sensorin omistuksessa, ainakin minun tietääkseni.

Ahaa, tiedossani ei ollut kuin että Mesat ja Groove Tubesit olisivat alkuperältään Sovtekejä, kenties sitten EHX:tkin.

Siitä huolimatta minulla ei ollut ongelmia saada kevyitä roch-rosoja Edition Tubesta. Kokeilitko testissä sekä etu- että pääteaste murinaa?

Testaillessani soittelin semmoisilla normaalin rumpalin yli kuuluvilla äänenvoimakkuuksilla, hyvin miedoilla gain-säädöillä. En tiedä pääsikö tuossa vielä pääteaste kovinkaan hyvin klippaamaan, kuitenkin mielestäni oltiin jo niin korkeilla desibeleillä että mistään etuastesäröisästä makuuhuone-saundista ei voi puhua.

Onneksi kuitenkin putkia saa vaihdeltua näppärästi (etusia nyt ainakin).

Luojalle kiitos siitä, muuten olisi minulta jäänyt tuo Edition Tube ostamatta. Uusilla putkilla elämä on pelkkää auringonpaistetta, tikkukaramellejä ja sateenkaaria.

EHX on mielestäni ihan "peruskauraa" kun puhutaan putkista. Ei huono, mutta ei kyllä paraskaan. Itse suosin kevyempään osastoon Svetlanaa ja JJ:tä (JJ myös aika peruskamaa), rankemmalle osastolle Tung-Solia ja TADia. Mielestäni nuo Svetlanat kertovat paljon siitä, millaisesta kevyemmästä osastosta diggailen.

Juu, itse olen myöskin tuossa Marshallissa käytellyt JJ:tä joka mielestäni jyrää varsin mukavasti jo kirkonpolttorölölöössäkin, ehkä kuitenkin liian high gainia Edition Tubessa käytettäväksi. Tuo Electro-Harmonix joutui käyttöön sillä tavalla että HK:n kuulostaessa hirveältä sain tuttavalta lainaan parin kyseisenmerkkisiä putkia. Totesin: "Jaaha, täydellinen saundi." enkä sen jälkeen tuntenut mokomien pötkylöiden kanssa pelleilyä enää tarpeelliseksi. Svetlanasta en ole pääteasteputkia enempää kokemusta saanut, täytynee joskus suorittaa pienoinen putkitesti myös merkin etusille.

Eminencen elementti oli jotenkin "vähemmän mutainen". Yleissoundi on kummassakin sopivan pyöreä mutta Edition Tubessa oli enempi särmää ja reunaa tonessa. Edition tubessa heräsi myös pääteaste huomattavasti mukavammin, johtuisiko se sitten pienemmästä tehosta, mutta siitä minulle jäi parempi maku kuin Classicista.

Tuohon elementtiasiaan en edelleenkään sen kummempia osaa sanoa, minusta mitään merkillepantavia eroja ei vain kuulunut. Vähän tosin ihmettelin että minkä takia sitä Blue Marvelia niin kovin haukutaan, tuuttihan se on siinä missä muutkin. :)

Loppujen lopuksi hyvin samanlaisia vahvistimia ovat molemmat, kaaduin HK:n puolelle lähinnä pienemmän wattimäärän sekä muutaman pienen suunnittelueron takia. Missään nimessä ei voi sanoa että toinen olisi paskaa ja toinen konvehtia.
P-Nut
06.12.2006 14:50:37

Joo wanha ketju joo vaan sitäkin mielenkiintoisempi.

Eli kertokaas vaan lisää kokemuksia kyseisistä vahvareista. Itse olen vaihtoehdot rajannu melko hyvin noiden kahden ympärille ja testaamaan menen kunhan pääsen. Kohdemusiikkina olisi Blues/rock. Säröt mahdollisesti tarkoitus muodostaa pedaalien kautta.

Peaveytä pidetään varsin hyvänä pakettina. Toisaalta jotkut tilittävät ongelmista ja tarpeesta vaihtaa elementti ja tehdasputket. Tietty yksilökohtaista, mutta nuo ongelmat tuntuuvat olevan jopa melko yleisiä.

Edition Tube 20 on kirjotusten mukaan valmiimpi paketti, joka on myös siis 20w kun C30 on 30w. Tässä myös suljettu takakansi, joka kirjoitusten mukaan korostaa alapäätä.
Welcome to jazz club...Grrrrreat
kimurantti1
06.12.2006 18:25:17 (muokattu 06.12.2006 18:30:14)
Tästähän on juuri ollut joku ketju. Odottakaas..

Edit: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=137295&o=0&#p6429040

Tuonne mäkin kirjoittelin omia kokemuksiani Edition Tubesta ja Classic 30:stä, sekä Fenderin Deluxe Reverbistä.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
cruel_destiny
06.12.2006 20:25:27
juu-u, classicissa on alkanut nyppimään yläpää; elementti ja rakenne ei ole mistään parhaimmasta päästä, varoituksen sana. kertokaas mulle joku hyvä elementti minkä tykkäis sisään uudeksi? oiskohan celestionin V30 mihinkään. :)
I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands!
Mustikkamuffinssi
06.12.2006 21:55:55
juu-u, classicissa on alkanut nyppimään yläpää; elementti ja rakenne ei ole mistään parhaimmasta päästä, varoituksen sana. kertokaas mulle joku hyvä elementti minkä tykkäis sisään uudeksi? oiskohan celestionin V30 mihinkään. :)

Mulla oli aikanaan Celestion G12H-50, ja hyvin toimi.
"Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää." kalamies#45 >-)))>
Da Make
06.12.2006 23:58:04
Villinä korttina:

Orange TinyTerror ja 1x12" kaappi?

Hintaluokka on ehkä pykälää korkeampi, mutta soundit ovat suht taivaaliset.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
Jucciz
07.12.2006 02:06:35
En minä Classicia enää oikein voi suositella, kun samassa hintaluokassa on koneita, jotka tekevät kaiken paremmin. Esimerkiksi juuri tuo Edition Tube, joka, kuten ylläkin jo todettiin, on suoraan paketista hyväsoundinen kone. Classiciin pitää viritellä kaikenlaista, että päästäisiin edes samalle viivalle, eikä mielestäni sen perussoundi siltikään ole mikään kummoinen - etenkin säröpuoli on jotenkin tuhnu ja mitäänsanomaton. Edition Tubella soittaa oikeasti rokkia jos siltä tuntuu!
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
kimurantti1
07.12.2006 02:14:36
En minä Classicia enää oikein voi suositella, kun samassa hintaluokassa on koneita, jotka tekevät kaiken paremmin. Esimerkiksi juuri tuo Edition Tube, joka, kuten ylläkin jo todettiin, on suoraan paketista hyväsoundinen kone. Classiciin pitää viritellä kaikenlaista, että päästäisiin edes samalle viivalle, eikä mielestäni sen perussoundi siltikään ole mikään kummoinen - etenkin säröpuoli on jotenkin tuhnu ja mitäänsanomaton.

Olisi voinut olla juurikin mun kirjoittamani pätkä - tuota mieltä olen myös.
Jucciz
07.12.2006 02:17:35
Silti en tajua että "kahden pennin" Electro-Harmonixit kuulostavat jonkun mielestä paremmalta kuin oikeasti laadukkaat TAD:in putket, mut kaippa nää on sit niin makuasioita...
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
kimurantti1
07.12.2006 02:39:59
Silti en tajua että "kahden pennin" Electro-Harmonixit kuulostavat jonkun mielestä paremmalta kuin oikeasti laadukkaat TAD:in putket, mut kaippa nää on sit niin makuasioita...

Mä en tiedä johtuiko se niistä TAD:n putkista, mutta kyllä Edition Tubessa oli säröillä yläpääsä vähän jotain sirinää, joka ei ainakaan mun korvaa miellyttänyt. Tai siis sellaista, joka ei varmaan kaikkien soundimieltymyksiin tai kaikkiin tilanteisiin sovi. Kummallista vaan, kun sun klipeissä ei sitä oo niin paljoa, mutta kun kokeilin itse vahvistinta, sen kuuli selvästi. Voi tietysti olla, että se johtui Yamahan halpis RG:n mikeistäkin tjsp.
Mikaelo
07.12.2006 11:18:17

Ootko Jucciz pitänyt Tubessasi orkkis-putket?
In a world gone mad, only a lunatic is truly insane. -Homer Simpson ,Romantikkoitkijät #41
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)