Aihe: Helppoja biisejä
1 2
Volcom
25.05.2006 21:17:10
Guns 'n Rosesin komppipuoli
"Vittuilulla ja ylimielisyydella saat kyllä hyvää mieltä ja intoa levitettyä pitkin muusikoiden.nettiä." - Vasara
Tietysti Pauligin
26.05.2006 14:31:44 (muokattu 26.05.2006 14:33:51)
Tosiaan tuo cowboys ei ehkä ole helppoa soitettavaa. Vaikka sen saisikin sahattua tarpeeksi nopeasti niin eri asia on kolahtaako ne nuotit pikkausten kanssa yksiin.
Ei se toki mahdoton ole.

Panteraa en kovin hyvin tunne, mutta esim Cemetery Gatesin riffi voisi olla jo helpompaa soitettavaa, pinchiensä kanssa.

Juccizkella oli ihan hyviä ehdotuksia, mutta ilmeisesti tuo hevipuoli kiinnostaa?

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=11&t=116808&o=0
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
L4t3
26.05.2006 15:57:50
The Sleepin soolo on taas älyttömän vakea. No joo, on tuo CFH vaikea myös.

En sooloa tarkoittanutkaan. Omia taitojaan kannattaa arvioida ja enhän minä tiedä miten hyvä soittaja ketjun aloittaja on.
"Elämä on vain M-netin korvike." (Vanha viidakon sanonta) - Hohhoijaa
hullu_ukko
26.05.2006 19:49:32
Tosiaan tuo cowboys ei ehkä ole helppoa soitettavaa. Vaikka sen saisikin sahattua tarpeeksi nopeasti niin eri asia on kolahtaako ne nuotit pikkausten kanssa yksiin.
Ei se toki mahdoton ole.

En usko että CFH:ta on alunperinkään soitettu niin että joka nuotti pikataan.
Itse soitan (kuten tuolla aikaisemmin sanoin) koko alkuriffin muutamalla plektraniskulla käyttäen hammer onia ja pull offia jolloin biisiin tuleekin jo selvästi parempi groove kuin pikkaamalla joka nuotin.

Cemetery gates on mukavaa soitettavaa tosin itse en osaa pinchiä siihen riffiin sisällyttää mutta muuten ongelmia ei muutamaa intron sointua ja sooloa lukuunottamatta tule.
NO ANTEEKS!!! ''röytämistä m.netissä jo vuodesta 2005!! Satan's got me by the balls! khassera: ''Straton vibraattori + puupala''
Petrukki
26.05.2006 20:10:10
En usko että CFH:ta on alunperinkään soitettu niin että joka nuotti pikataan.
Itse soitan (kuten tuolla aikaisemmin sanoin) koko alkuriffin muutamalla plektraniskulla käyttäen hammer onia ja pull offia jolloin biisiin tuleekin jo selvästi parempi groove kuin pikkaamalla joka nuotin.

En tiennytkään, että se soitetaan legatona. Pitääpi koklata jahka saan uuden kielisetin kitaraan.

Cemetery gates on mukavaa soitettavaa tosin itse en osaa pinchiä siihen riffiin sisällyttää mutta muuten ongelmia ei muutamaa intron sointua ja sooloa lukuunottamatta tule.

Mullakin on jotain probleemia noissa. Soinnut menee jotenkin, mutta pinchit ei ollenkaan. :(
Lordi:"Lol, we won the Eurovision", O RLY OWL: "O RLY?"
hullu_ukko
26.05.2006 20:40:01 (muokattu 26.05.2006 20:42:34)
En tiennytkään, että se soitetaan legatona. Pitääpi koklata jahka saan uuden kielisetin kitaraan.

En minäkään ole varma vetikö Dime sen legatona mutta kyllä itse sain ainakin kuullostamaan paremmalta silleen. Miten Dime soitti sen? Tässä on salaisuus jonka vei mukanaan hautaan hän.

E: Tuon legaton kanssa pitää ottaa huomioon että jokaisen soittotyyli on melko yksilöllinen, joku saattaa saada saman grooven tuohon riffiin pikkaamalla joka nuotin kuin minä legatolla.
NO ANTEEKS!!! ''röytämistä m.netissä jo vuodesta 2005!! Satan's got me by the balls! khassera: ''Straton vibraattori + puupala''
npk
26.05.2006 21:04:40
Itse suosittelisin vuoden soittaneelle hevimiehenalulle Trio Niskalaukausta ja Kotiteollisuutta noiden juccizin ehdotusten lisäksi. Niillä lienee vähän helpompi aloitella kuin Metallicalla tai Panteralla.
"Oh by the way, which one's Pink?"
kh 203
27.05.2006 12:11:14

master of puppets ?? Osaatko iha kokonaan ja kunnolla vai osan siitä ja hyvin vai miten( en yritä olla kusipää, kiinnostaa vain tietää että mitä suositella soitettavaks ).Ite suosittelen noin vuoden soittaneelle Metallican no remorsea, siin o aika hauska riffi ja suht helppo ja ehkäpä sit viel jotai AC DC:tä kute back in black ja hard as a rock. AC DC biiseis o hyvää se et ne o aika komppivoittoisia ilman mitää " turhaa " jos näin nyt voi sanoa. Rock n roll, kyl se siitä ku jaksat treenata m/
" Rock n roll should make you wanna fuck",Blackie Lawless ( W.A.S.P )
hullu_ukko
27.05.2006 12:17:56
Mokomalta löytyy muuten ihan kivaa soitettavaa.
Esim. Punainen kukko ja Hiljaisuuden julistaja on sellaisia biisejä jotka vaatii ehkä pientä miettimistä mutta eivät sitten loppujen lopuksi ole mitenkään erikoisen vaikeita.
Jos näihin tabeja haluaa niin se saa kyllä jopa aivan laillisesti Mokoman kotisivujen kautta.
Visuri
27.05.2006 18:12:36
Mistähän noita ois sit helppo opetella? :P
kh 203
27.05.2006 19:40:32

Mistähän noita ois sit helppo opetella? :P

Meet kirjastoon ja lainaat.... :P
" Rock n roll should make you wanna fuck",Blackie Lawless ( W.A.S.P )
Loijaa
01.06.2006 20:27:58

Kaikki Ritchie Blackmoren tuotokset lukuunottamatta Smoke On The Wateria!

Muah muah!
That's The Way That It Is
a22
01.06.2006 20:57:06
Itse suosittelisin Black Sabbathia myös kuten joku jo mainitsikin, Ei välttämättä Paranoideja ja Iron Maneja kun niiltä löytyy niin paljon muutakin. Snowblind, Sabbath Bloody Sabbath, nimikkobiisi, N.I.B yms. myös Ozzyn soolouran parhaimmistosta voisit napata muutamia riffejä tyyliin Crazy Trainin alku. Kuuntele paljon musiikkia ja etsi semmosia kohtia jotka tuntuu soitettavilta tai kuulostaa makeilta.
Vivvi
19.06.2006 13:28:32
Elikkä oon tässä koittanu jo vaikka kuinka kauan ettiä biisejä jota voisin harjoitella soittamaan eikä ole kyllä kovin montaa tullut vastaan. Joten jos joku viitsisi luetella muutaman biisin mitä tälläisen melkeen vuoden soittaneen pojan kannattais opetella. Olen soitellut esim. Dimmu borgir - Burn in hell, Metallica - master of puppets yms yms. Että jotain ton tasosta musiikkia. Kiitos!

Ainakin metallican nothing else matters on aika helppo.
Päivänsäde ja menninkäinen.
Apulanta: ilona,kristalliprinsessa,kadut,timantit,hiekka, yms on
hauskoja pätkiä soittaa.
dunlop
19.06.2006 17:26:30
Jos oot soittanu kokoajan yksin ilman mitään taustaa tai rumpuja, niin koitappa soittaa ite biisin mukana. Se jos joku kehittää.
Oceancalibra
21.06.2006 18:46:58
CCR - Green River?
-Helsinki, Metallica is with you! Are you with us?! -James Hetfield, Madly In Anger, Helsinki-
viirimies
21.06.2006 19:43:04
kyllä leevi and the leavings.....niilä on helppoja kappaleita :D
Juuho
21.06.2006 21:35:31
Roadrunner ja The Doorsin Roadhouse Blues. Näitä tykkään ite soitella, vaikka ovatkin älyttömän helppoja, mutta kivoja biisejä.

Näihin on helppo myös laittaa vähän omaa juttua mukaan. Improvisoida sooloja ja pieniä lickejä yms.
ankkiz
26.06.2006 14:21:16 (muokattu 26.06.2006 14:21:41)

Nirvanan rytmikitaristin osiot ihan miltä tahansa biisiltä ja useat biisit ihan tilulilukitaristin osaltakin on helppoja aloittelijallekkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)