Aihe: Taylor akustiset
1 2
Jouni
15.08.2005 00:39:07
Nämä kokeilemani Taylor ja Takamine olivat molemmat hintaluokassa n. 2500e. Niissä Takamine loisti. Samassa liikkeessä vieraili myös Martin, jonka joku oli sinne tilannut. Hintaluokka oli n. 1500e. Olisin mieluusti senkin vienyt kotiin, vaikka ei niin hyvä ollutkaan, kuin nuo kaksi aiempaa.

Olen silti vakaasti sitä mieltä, ettei 1500:lla eurolla saa huonoa akustista, ellei ole umpiluupää..
"On siinä pojilla piuhat ja saundit..." Bella Italia #17 Romantikkoitkijät #6 AKKK #14
Rinneto
11.06.2006 15:58:43 (muokattu 11.06.2006 15:59:42)
No nostetaampas nyt tämä. Olen vieläkin hommaamassa akustista kitaraa. GAShän alkoi jo ajat sitten, mutta mitään ostoapäätöstä en ole vielä saanut tehtyä. Toisaalta, oikeaan suuntaan ollaan menossa :).

Nimittäin. Käynti DLX Musicissa, ja Taylor-akustisen kokeileminen muutti käsitykseni akustisista kitaroista. Malli oli 214. Sointi oli uskomattoman kaunis ja kirkas. Koin juuri samanlaisen orgasmiin verrattavan fiiliksen, kuin ketjun aloittajakin. Ja täällä vielä joku noita 2-sarjalaisia epäsuorasti haukkui, tai ainakin sanoi, ettei ole siitä vielä mitään "helmiä" löytäny. En voi edes kuvitella, mimmoinen tuo 3-sarja on...

No olen kuitenkin suhteellisen tavallisen kysymyksen edessä. Siispä Taylor vai Larrivee? Netistä ei meinaa löytyä ollenkaan soundiklippejä. Oon menossa ainakin Musamaailmaan koittamaan Larrivee L-03 (sekä se oli? vai oliko se D-03...) kitaraa, ja pakkohan se Taylor 3-sarjan halvemmat mallit on myös tsekattava. Mutta lähetäämpä nyt siitä, että jos joku tietää sivun, mistä noita klippejä saisi, niin jospa linkittäisi.
OSTA MARSHALL MG 15DFX
projekti
11.06.2006 18:20:12
Mutta lähetäämpä nyt siitä, että jos joku tietää sivun, mistä noita klippejä saisi, niin jospa linkittäisi.
Akustista kitaraa ei kannata valita minkään soundiklippien perusteella. Akustisen kitaran äänitys on sen verran oma maailmansa, ettei lopputulos yleensä ole edes suunnilleen sitä miltä se oikeasti kuulostaa. Mikin ja muun äänityskaluston lisäksi vielä enemmän vaikuttaa äänitystila ja mikin sijoitus, muutamankin millin siirto mikin tai soittajan kohdalla voi olla jo ratkaiseva.
Joten ei muuta kuin kitaraa testaamaan paikan päälle.
Ultra Pro.
flattopguitar
12.06.2006 10:19:32
Akustista kitaraa ei kannata valita minkään soundiklippien perusteella. Akustisen kitaran äänitys on sen verran oma maailmansa, ettei lopputulos yleensä ole edes suunnilleen sitä miltä se oikeasti kuulostaa...

...niin ja samoin soittamisen kanssa. Yleensä soittaja ei itse kuule kuin osan kitaran kokosoundista ja riippuen kitaran ominaisuuksista, niin toiset kuulostavat parinmetrin säteellä heikolta ja sitten vähän pidempään voimakkaammalta. Outua, mutta jotkut akustiset kitarat projisoivat ääntä sillätavoin, että se paras soundi kuuluu kauempana. Voi myös miettiä, että miten paljon kitaran soundiin vaikuttaa musaliikkeen testitila ja siellä mahdollisesti olevat toiset kitarat resonoivine kaikukoppineen. Eli, kuuntelet oman kitarasi ääntä vai sellaista joka tulee heijastuksena toisen kitaran kaikukopan kautta ja sitä kautta muuttunut? No, kyllä sen kitaran ominaissoundin erottaa jo musaliikkeessä mutta jos haluaisi tehdä tarkempia vertailuja kahden akustisen kesken, niin ehdottomasti niitä on soitettava samassa huoneessa ja vuorotellen. Ihmisen äänimuisti on sellainen, että se unohtaa kovin helposti ja taas tottuu huonoonkin soundiin, jos vertailukohtaa parempaan ei ole heti saatavilla.
Kitara ja -laitepalsta jonne myynti-ilmoitus ei hautaannu henkilöiden jatkuvan ilmoitusten uusimisen vuoksi ja jossa on hyvät osastot tavaroille ja tarkat säännöt: http://kitara.myfreeforum.org/
Rinneto
13.06.2006 11:47:58
No kävimpä Musamaailmassa semmosta 1200-1300 hintasta Larriveeta koittamassa. Täytyy kyllä sanoa, että se Taylor 214 pesi sen ihan 100-0. Toisaalta ihan hyvä, Taylor kun on sen pari sataa halvempi :).
"Itse en tosin vielä kertaakaan ole kuullu Paranoidia, tiedä edes onko se bändi vai jonkun bändin biisi." -Squirrel2- OSTA MARSHALL MG 15DFX
Pasi 95
13.06.2006 23:12:17

En ole ikinä soittanut Taylorilla, mutta olen kuullut sen olevan erittäin hyvä akustinen. Miinuksena olen kuullut, että joillain Suomen kärkipään kitaristeilla se ei ole kestänyt Suomen talvi-ilmastoa, vaan on body haljennut :( Voi voi. Se saattanee kuitenkin johtua siitä, että niitä kuljetellaan kodin ulkopuolella.
"Old Time Rock `n` Roll" --> ja keikkaa pukkaa!
jogo3000
14.06.2006 06:46:25

Onko taylorilla isokoppaisia akustisia? Onko siinä miten voimakas ääni akustisesti?
There is NO warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.
weelie
14.06.2006 09:34:55
(3)15-sarja on eräänsortin jumboja.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Rinneto
26.06.2006 19:26:00
Tänään oli sitten testissä 305-M, eli se ruskeakoppainen Baby-malli. Täytyy sanoa, että sekin oli kyllä ihan uskomattoman loistava kitara kokoisekseen/hintaisekseen! Vähän vitsimielellä nappasin kitaran hyllystä ja kokeilin. Olin kuitenkin hämmästynyt miten "isosti" se soi kokoisekseen. Juuri semmonen ultimate matka/leirinuotio-kitara. DLX:ssä kävin testaamassa, mutta niillä ei ikävä kyllä ollut tota Babyn isoveljeä Big Babya hyllyssä. Tuo sarja nimittäin saundasi noin halvaksi uskomattoman hyvälle. Vähän on kuitenkin kyseenalaista, että viitsiikö semmosta minikitaraa ihan ainoaksi akustiseksi ostaa. Big Babyhän on jo ihan toinen asia, kun se on 15/16, eli periaatteessa ihan "oikean" kokoinen.

PS: Niin ja osaisko joku kertoa, että saako tommoseen Babyyn/Big Babyyn laitettua plekusuojaa? Thomanilla on kuvastossa Big Babyn vasurimallissa plekusuoja, mut oikeekätisessäpä ei...
"Itse en tosin vielä kertaakaan ole kuullu Paranoidia, tiedä edes onko se bändi vai jonkun bändin biisi." -Squirrel2- OSTA MARSHALL MG 15DFX
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)