Aihe: Suositelkaas kaappeja näille nupeille: Engl Fireball ja Vh100r 1 2 | |
---|---|
![]() 25.06.2006 22:41:11 | |
Totta. Kyse ei kuitenkaan ollut siitä, saako Laneysta autenttista Opeth-soundia, vaan siitä, etteikö niissä riittäisi säröä hevin soittoon. Juuh..en tiiä kun en ole kokeillu, mutta muistaakseni Corruption Inc:n toisella kitaristilla Tomilla on Laneyn 100w malli ja kyllä siitä junttasäröö irtoo. | |
![]() 26.06.2006 00:42:32 (muokattu 26.06.2006 00:46:36) | |
Tuosta "screamerissa ei riitä säröt" ja "fireballissa presence täysissä" mainittakoon se vertailu ko. vahvareista, että Screamerissa presence noin kello 9:30 vastasi Fireballin presenceä kello kolmessa ja taas vastaavasti Screamerin särö täysillä vastasi about fireballin gainia kello 9:30:ssä. Eihän siinä Fireballissa presenceä nyt tarvi täysin avata, jos on v30 alla eikä käytä bassoa paljon, mutta tummemmalla kaapilla ja reilummalla bassolla kyllä, ja samaan tapaan ovat sitä presenceä ruuvanneet auki rojujani koittaneet kaverinikin. Ihmettelin tuota ominaisuutta jopa siinä määrin, että piti käydä kaupassa testaamassa toista yksilöä, ja yhtä tummahan se oli sekin. En juu katsonut tarkemmin millaiseen mättöön tässä vahvaria haetaan. Lähinnä reagoin siihen, että Laneytä lähdetään varauksetta hevivahvarina suosittelemaan, kun olen lukenut tusinoittain mainintoja siitä, että se vahvari kaipaa boostia mättösäröihin. Perinteisemmät hevit sillä kyllä varmaan hyvin irtoaa. Jos Opeth oikeasti livesärönsä niistä vahvareista ottaa, niin kaipa sitten niistä ainakin luukuttamalla hyvin irtoaa. Eikä ole tarkoitus threadia kaapata, mutta kummastutta tuo Screamer, kun muusikoiden.net tuntuu olevan ainoa paikka, jossa sitä markkinoidaan metallivahvistimena. HC:ssa ainakin siitä tunnutaan aina puhuvan Marshallimaisena "mid-gain" vaharina, ja mättöön suositellaan balleja sekä savagea. Tapaan esitellä mielipiteeni siihen malliin kärjistetysti, että kyllähän siitä provositumisia tulee, etenkin kun soundimaku on subjektiivinen (ja Screamer muusikoiden.netissä vähän kuin raamattu tosiuskovaisille;). Onhan esim Screamerissa kyllä paljon säröä, jos gaini auki lyö sointuja, mutta Fire/Powerballia, 5150, rectoa ym vastaavaa kompressiota siihen säröön ei saa millään ilman päätteen täyttä kyykyttämistä, ja muutenkin soundi on edellämainittuja nuppeja huomattavasti "ohuemman" kuuloinen. Ehkä siksi, että se särö on niin täysin keskittynyt vain siihen rouhivaan ylämiddleen. Pointti kuitenkin tiivistettynä : Ei v30:siä ENGLin perään kokeilematta ensin. Se kokeilu on pieni vaiva verrattuna siihen, jos menee pistämään toista tonnia rahaa vahvaripuoleen, ja sound ei miellytäkään yhtään. v30+ENGL aiheuttama yläkireys kyllä on sellainen juttu, joka jakaa mielipiteitä rankasti. | |
![]() 26.06.2006 14:12:34 | |
Lähinnä reagoin siihen ... mättöön suositellaan balleja sekä savagea. Heh, mua taas kummaksuttaa minkään Englin (poislukien Classic) markkinoiminen mid gain-vahvarina. Mä luulen, että tässä ei nyt ole kyse särön määrästä vaan enemmänkin sen luonteesta. Onhan Powerball ja Fireball ne kaikista rajuimmat vahvarit Englin tuotekatraasta, ja Thunder, Screamer jne. vähän sivistyneempiä soundiltaan. Kuitenkin mun mielestä kaikki Englit on aika modernin kuuloisia pelejä. Tosi on, että Laney ei ole saman kuuloinen kuin mid scoop-jyrät ala Recto, 5150 jne. Keskitaajuuksilla on paljon tavaraa ja sen takia suosittelinkin VH100R + V30-yhdistelmää vähän varauksella. Mutta ei kai modernimmankaan hevisoundin välttämättä tarvitse olla yhtä kuin mid scoop + kompressointi? (ja Screamer muusikoiden.netissä vähän kuin raamattu tosiuskovaisille;). Heh, tuntuu monille olevan. Mulle Screamer ja Fireball on nimenomaan ne vahvistimet jotka Engleistä ei oikein millään tavalla kolahtanut. Pointti kuitenkin tiivistettynä... Hyvä pointti ja olen siitä täysin samaa mieltä. Pointtia voisi laajentaa vielä niin, ettei osta mitään kokeilematta :-) En mäkään välttämättä V30:siä Englin perään laittaisi, juurikin sen yläkireyden takia. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... | |
![]() 26.06.2006 16:05:26 | |
Heh, mua taas kummaksuttaa minkään Englin (poislukien Classic) markkinoiminen mid gain-vahvarina. Mä luulen, että tässä ei nyt ole kyse särön määrästä vaan enemmänkin sen luonteesta. Onhan Powerball ja Fireball ne kaikista rajuimmat vahvarit Englin tuotekatraasta, ja Thunder, Screamer jne. vähän sivistyneempiä soundiltaan. Kuitenkin mun mielestä kaikki Englit on aika modernin kuuloisia pelejä. Tosi on, että Laney ei ole saman kuuloinen kuin mid scoop-jyrät ala Recto, 5150 jne. Keskitaajuuksilla on paljon tavaraa ja sen takia suosittelinkin VH100R + V30-yhdistelmää vähän varauksella. Mutta ei kai modernimmankaan hevisoundin välttämättä tarvitse olla yhtä kuin mid scoop + kompressointi? Heh, tuntuu monille olevan. Mulle Screamer ja Fireball on nimenomaan ne vahvistimet jotka Engleistä ei oikein millään tavalla kolahtanut. Hyvä pointti ja olen siitä täysin samaa mieltä. Pointtia voisi laajentaa vielä niin, ettei osta mitään kokeilematta :-) En mäkään välttämättä V30:siä Englin perään laittaisi, juurikin sen yläkireyden takia. Tuskinpa sitä 5150:a voi mid scoopiksi sanoa. Ja eipä ne modernitkaan hevisoundit läheskään aina ole scoopattua tavaraa. wanha | |
![]() 26.06.2006 16:11:07 | |
Molempia nuppeja oon kuullut tykitettävän Laneyn kaapin läpi, kaapin tyyppiä en muista mutta se on se Tony Iommi -kaappi. En tiedä myöskään mitkä elementit siinä on mutta kyllä se vaan molemmilla nupeilla potkii todella hyvin. Ja ääntä riittää. | |
![]() 26.06.2006 16:14:34 (muokattu 26.06.2006 16:18:17) | |
Tuskinpa sitä 5150:a voi mid scoopiksi sanoa. Toki siitä keskiääniäkin saa, mutta kyllä se soundi josta se on tunnetuksi tullut mukailee aika tarkasti perinteistä hevi veetä. Ja eipä ne modernitkaan hevisoundit läheskään aina ole scoopattua tavaraa. Heh, luitko tuota kirjoitustani edes kokonaan, vai tartuitko vain 5150-heittoon? Lainaan itseäni: "Mutta ei kai modernimmankaan hevisoundin välttämättä tarvitse olla yhtä kuin mid scoop + kompressointi?" ;-) Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... | |
![]() 30.06.2006 19:22:42 | |
Kävinpä tuossa vahvistintestausreissulla ja hyvää infoa tuli. En jaksa erikseen mitään syväanalyysiä tehdä mutta lyhyesti sanottuna mun mielestäni Switchblade ja Edition Tube hävisivät Laney GH50L:lle. Laneyn kanssa kaappina oli Mesa 4x12 ja Switchbladen kanssa Hughesin 4x12 kaappi. Laneysta irtosi kyllä tarpeeksi säröä mielestäni, ainoa haittapuoli on se yksi kanava. Mesa F-50 sitten voitti kirkkaasti myös Laneyn. Soundit olivat ihan loistavat ja soittodynamiikka kohdallaan. Sanokaa DT kun haluatte hyvää | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)