Olen rakentamassa basic leppärunkoista telecasteria vaahtera otelaudalla. Mikrofoneja olen miettynyt kyseiseen peliin. Haluaisin, että kitarasta tulisi monipuolinen työkalu. Kitaralla voisi soittaa rankemmasta rokkiräimeestä peruspoppiin. Olen aika neitsyt näissä mikrofoniasioissa, mutta ajattelin, että laitan tallaan humbuckerin ja kaulaan ihan perus telen kaulamikin. Ehdotuksia mitkä mikit tuonne kannattaisi asentaa. Kannattaisiko ehkä laittaa jotain puolituksia tuohon humbuckeriin? -J |
Niskamies 15.10.2003 10:09:13 | |
---|
Olen aika neitsyt näissä mikrofoniasioissa, mutta ajattelin, että laitan tallaan humbuckerin ja kaulaan ihan perus telen kaulamikin soitin kerran telellä jossa oli duncanin hot rails tallassa. siinä vielä puolitus. sitten joku duncanin perus tele kaulamikki. tallamikissä tone nosto-potikalla puolitus. loistava vehje oli. "...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!" |
Jakke 15.10.2003 10:34:40 | |
---|
soitin kerran telellä jossa oli duncanin hot rails tallassa. siinä vielä puolitus. sitten joku duncanin perus tele kaulamikki. tallamikissä tone nosto-potikalla puolitus. loistava vehje oli. Onko toi hot rails humbuckeri singlecoilin kokoinen? Meinaan vaan, että ihan rehellisen humbuckerin ajattelin tyrkätä siihen, kun olen jo jyrsinyt sille kolonkin. |
poppamies 15.10.2003 12:54:48 | |
---|
Onko toi hot rails humbuckeri singlecoilin kokoinen? Meinaan vaan, että ihan rehellisen humbuckerin ajattelin tyrkätä siihen, kun olen jo jyrsinyt sille kolonkin. No mutta miten sen telen tallan sitten käy??? "G-strings are for strippers" |
Jakke 15.10.2003 13:11:27 | |
---|
No mutta miten sen telen tallan sitten käy??? http://www.spelektroniikka.fi/ Hommasin tuolta sellaisen telen tallan, johon sopii humbucker. Oli mielestäni aika edukas (17 €). Vaikka ei mikään merkkitalla ollutkaan, niin ihan laadukkaalta vaikutti. |
Niskamies 15.10.2003 15:34:38 | |
---|
http://www.spelektroniikka.fi/ Hommasin tuolta sellaisen telen tallan, johon sopii humbucker. Oli mielestäni aika edukas (17 €). Vaikka ei mikään merkkitalla ollutkaan, niin ihan laadukkaalta vaikutti. on se semmonen. sitte joku parempi, vaikka sd:n custom tai custom custom. Hanki presari ja ole tosimies! |
Jakke 17.10.2003 14:11:30 | |
---|
on se semmonen. sitte joku parempi, vaikka sd:n custom tai custom custom. Oisko kellään muita ideoita? Kävin kuuntelemassa ääninäytteitä tuolta duncanin sivuilta. Kyllähän niistäkin jotain osviittaa sai. Custom vaikutti ihan hyvältä kyllä, ei siinä mitään. |
Juzzu 17.10.2003 14:21:28 | |
---|
Laita leppärunkoiseen joku sellainen mikki, jossa on alapäätä ja keskialuetta, en lähtisi esim JB:tä laittamaan (vaikka itse Jeffilläkin ko. mikki on kyllä leppäkepissä ollut). Ja mitä tulee rokkisoundiin, niin kyllä ihan esim. SD:n vintage '54:sta, siis siitä yksikelaisestakin, saa rokettisoundia. Toki outputtia ei ole yhtä paljon, mutta en ainakaan itse ole varsinaisesti outputtia huomannut kaivanneeni, kyllä se on se soinnin laatu mikä määrää. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |