Aihe: Boss sd-1 modaaminen?
1
Tim
26.06.2006 16:13:08

Varmaan riippuu modista miten tehään ja mitä tarvii.

Tossa yks esimerkki.
http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=259
okabass
28.06.2006 01:15:22 (muokattu 28.06.2006 01:16:45)
Miten toi modataan ja mitä siihen tarvitaan? Modataanko noita ihan musiikki kauppasa jossa on huolto?

MOI

Olen pariakin modannut (Keeley). Tuossa K. modissa muutetaan diodileikkuri epäsymmetriseksi (putkimaisempi säröytyminen) ja lisäksi muutetaan rasian taajuusvastetta vaihtamalla konkkia.
vipu5
29.06.2006 20:43:05

Erilaisia modauksia on paljon ja niitä yhdistelemällä vaihtoehtoja vielä enempi.
Keeley modista on hyvä lähteä liikeelle.
SD-1 on hyvä pedaali modauksiin, lähinnä sen vuoksi että se on halpa. Ja saundi tosiaan paranee...
Itsekkin modasin yhden siihen pisteeseen ettei ääntä tullut enää laisinkaan!!!
Noh, nykyään vehje taas säröyttää ääntä kauniisti. Opettavaista puuhaa oli, juu... ;)
wilzhu
02.07.2006 17:03:48
Sanokaas eri modeja ja kertokaa mitä niistä tapahtuu. Alkoi nimittäin kiinnostamaan:)
Elämä off.
Mikko Kankaanpää
03.07.2006 09:55:47

Sanokaas eri modeja ja kertokaa mitä niistä tapahtuu. Alkoi nimittäin kiinnostamaan:)

Googlella löytyy paljon asiaa SD-1 modauksista. Laite on simppeli ja tosiaan erittäin helppo modata (ts. rakennettu modausystävällisesti). Kannattaa vain kokeilla eri komponenttien vaikutusta soundiin, se joka miellyttää korvaa entien on paras arvo. Parhaiten liikkeelle pääsee jonkin valmiin modin pohjalta (esim. mainittu Keeley). Jos haluaa päästä helpolla voi kopioida suoraan moisen modin miettimättä komponenttien vaikutusta sen enempää. Useimmat kokevat että soundi paranee selvästi.

Mikko
http://www.uraltone.com
wilzhu
03.07.2006 19:04:36
Googlella löytyy paljon asiaa SD-1 modauksista. Laite on simppeli ja tosiaan erittäin helppo modata (ts. rakennettu modausystävällisesti). Kannattaa vain kokeilla eri komponenttien vaikutusta soundiin, se joka miellyttää korvaa entien on paras arvo. Parhaiten liikkeelle pääsee jonkin valmiin modin pohjalta (esim. mainittu Keeley). Jos haluaa päästä helpolla voi kopioida suoraan moisen modin miettimättä komponenttien vaikutusta sen enempää. Useimmat kokevat että soundi paranee selvästi.

Mikko

Jos tuo tosiaan on niin yksinkertainen, niin voisiko vastaavan tehdä kokonaan itse? Ja jos voi, olisiko jollain kykentäkaaviota?
Elämä off.
okabass
03.07.2006 20:43:05
Jos tuo tosiaan on niin yksinkertainen, niin voisiko vastaavan tehdä kokonaan itse? Ja jos voi, olisiko jollain kykentäkaaviota?

MOi
Etkö todella ole löytänyt Googlella mitään ?
Tympee Huttunen
03.07.2006 22:34:51
Koitin tuota Robert Keeley modia, mutta se kyllä kadotti yläpään ja iski alapäätä pervosti esille. Menin pari konkkaa takaisinpäin, uudet vastukset ja sen ge-trankun clippingiin jätin.
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää kesää!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)