passe 15.06.2006 01:40:17 (muokattu 15.06.2006 01:40:44) | |
---|
Oho:) "Good is in the details..." |
Hot RedX 24.06.2006 14:30:09 | |
---|
Voi! Sä voit kopioida originaalia tai sä voit tehdä piisistä itsesi näköisen. Mun jazzope nimenomaan opettaa mua soinnuttamaan peruspiisejä uusiksi. no niin tuossahan tuo vastaus tulikin :) no problem... So What? Who Cares? |
ganesha 24.06.2006 19:26:06 | |
---|
jos on melodia ja beislaini, niin sointukierron saa kun viskoo täytteeksi randomilla kivoja tai vähemmän kivoja ääniä sinne väliin :D viina. hanuri. ja naiset. |
etnopoju 26.06.2006 00:31:08 | |
---|
Saako soittaja soittaa minkä vain soinnun, joka omasta mielestä sopii melodiaan vai voidaanko hänet tästä hyvästä kivittää? Vaatiiko soinnuttaminen todella kaiken sen teoriatiedon omaksumista? Siis kvinttiympyrät, skaalat ym.? Onko oikotietä onnistuneeseen sointuun? saa soittaa. ei vaadi, vaan hyviä korvia. oikotietä ei ole. pitää olla hyvät korvat. Voisiko joku yksinkertaisesti selittää, millä löydän asiaan kuuluvan soinnun? kuuntele musiikkia, jonka harmoninen kieli vetoaa suhun; siis että sä pidät siitä, eli siis, että sun mielestä se potkii persettä. sitten sä voit koittaa matkia sitä kieltä joko suoraan levyltä tai sit hommaamalla nuotit. sit jos sä haluat mennä pidemmälle siinä hommassa, niin etsi vaikka googlella kirjoja, artikkeleita tms.. älä nillitä lokeroista, nimistä, määritelmistä tai muusta. ne on enimmäkseen täyttä paskaa. |
Melkeinpä ainoa asia jossa olen huomannut teorian auttavan on soinnutus ja sävelkuljetus. hassua mä en ole huomannut sen auttavan kuin tohon edellämainittuun ja siihenkin vain sillä tavalla, että sulla on jokin suuntaa antava ajatus, jolta lähdet rakentamaan, mut sen jälkeen kaikki onkin korvien varassa. säveltenkuljetus on luovuuden ja korvien alaa. rationaaliset säännöt tuppaavat tuottamaan "retoriikkaa". |
baron 26.06.2006 11:06:06 | |
---|
saa soittaa. ei vaadi, vaan hyviä korvia. oikotietä ei ole. pitää olla hyvät korvat. Älä puhu peetä! Mulla on automaattisoinnutusohjelma, joka tekee piisiin kuin piisiin kohtuusiedettävät soinnut. Sillä ei ole korvia, mutta siihen on ohjelmoitu vähän teoriaa. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
J.Ahonen 26.06.2006 11:09:06 | |
---|
Älä puhu peetä! Mulla on automaattisoinnutusohjelma, joka tekee piisiin kuin piisiin kohtuusiedettävät soinnut. Sillä ei ole korvia, mutta siihen on ohjelmoitu vähän teoriaa. 2000-luku. Mihin kohta muusikoita tarvitaan. Koneella vaan. Sit vähän groove ja dynamiikka filtteriä kehiin. TUSEE! Alkoi muuten pelottamaan, mitä jos 20 vuoden kuluttua koneet tekisivät auttamatta helvetisti parempaa musiikkia kuin ihminen KOSKAAN.... Slightly over the top |
baron 26.06.2006 11:17:57 | |
---|
2000-luku. Mihin kohta muusikoita tarvitaan. Koneella vaan. Sit vähän groove ja dynamiikka filtteriä kehiin. TUSEE! Alkoi muuten pelottamaan, mitä jos 20 vuoden kuluttua koneet tekisivät auttamatta helvetisti parempaa musiikkia kuin ihminen KOSKAAN.... Slightly over the top Joku tarvitaan ohjelmoimaan ne ja varmaan ne on muusikoita eikä ATK-jätkiä! There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
Corvus 26.06.2006 21:19:13 | |
---|
Lehdessä oli juuri juttua jonkun levy-yhtiön käyttämästä ohjelmasta, joka antaa hittipisteitä. Jos uusi sävellys saa paljon pisteitä, niin sitä voidaan harkita tuotettavaksi. Ne biisit, joissa on ainesta, voidaan tätä pisteytystä hyödyntämällä vielä tuottamisvaiheessa optimoida antamaan enemmän pisteitä. Huonot pisteet saaneet ohjelmat eivät pääse demoa pidemmälle. Ohjelmaan on sisällytetty dataa tuhansista biiseistä ja kuinka ne ovat listoilla menestyneet. Ei tarvitse ihmetellä, jos musiikista jää luovuus ja yllättävyys vähitellen pois. hoh-hoijaa. |
EP 26.06.2006 22:11:31 | |
---|
Musiikki on taiteen yksi muoto ja näin ollen luovaa työtä! |
11 26.06.2006 22:45:22 (muokattu 26.06.2006 23:00:39) | |
---|
|
EP 26.06.2006 22:53:01 | |
---|
Lehdessä oli juuri juttua jonkun levy-yhtiön käyttämästä ohjelmasta, joka antaa hittipisteitä. Jos uusi sävellys saa paljon pisteitä, niin sitä voidaan harkita tuotettavaksi. Ne biisit, joissa on ainesta, voidaan tätä pisteytystä hyödyntämällä vielä tuottamisvaiheessa optimoida antamaan enemmän pisteitä. Huonot pisteet saaneet ohjelmat eivät pääse demoa pidemmälle. Ohjelmaan on sisällytetty dataa tuhansista biiseistä ja kuinka ne ovat listoilla menestyneet. Ei tarvitse ihmetellä, jos musiikista jää luovuus ja yllättävyys vähitellen pois. hoh-hoijaa. Juu, erittäin hyvä esimerkki mihin tietokoneita ei saisi käyttää.. Tietokone on hyvä renki, mutta huono isäntä! |
Janus 26.06.2006 23:21:52 | |
---|
|