Aihe: Stam1na
1 2 3 4 543 44 45 46 47122 123 124 125 126
Räbbänä
24.06.2006 16:45:07
Hyvä keikka oli pojilla eilen Kalajoella. Ei tuntunut loput esiintyjät miltään sen jälkeen.
Öri Öri Öri kansalaiset. "Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois...
elbowski
25.06.2006 21:11:53 (muokattu 25.06.2006 21:13:05)
Nyt on uusi levy kuunneltu muutamaan otteeseen läpi, ja kai siitä pitää jotain sanoa. Biisimateriaali ei ainakaan vielä ole osoittautunut ihan yhtä kovaksi kuin ykkösalbumilla, mutta huomasin tuon hiukan vaikeammaksi kuin edeltäjänsä, eikä tuo välttämättä ole vielä täysin auennut itselle. Ykköskappale Uudet Kymmenen Käskyä on kaikessa Ultra Bramaisuudessaan kyllä ihan täysin paska, sori vaan kaikille. Kansivihkosen lyriikat on vähän huonosti toteutetut. Vapaa Maa ja Likainen Parketti ovat suosikkeja vissiin. Tällä hetkellä numeroarvosana on 8-, mutta kai tuo tuosta nousee vielä. Kattellaan.
Raivo määrää nuotin
Jööhannes
25.06.2006 21:18:55 (muokattu 25.06.2006 21:19:43)
Nyt on uusi levy kuunneltu muutamaan otteeseen läpi, ja kai siitä pitää jotain sanoa. Biisimateriaali ei ainakaan vielä ole osoittautunut ihan yhtä kovaksi kuin ykkösalbumilla, mutta huomasin tuon hiukan vaikeammaksi kuin edeltäjänsä, eikä tuo välttämättä ole vielä täysin auennut itselle. Ykköskappale Uudet Kymmenen Käskyä on kaikessa Ultra Bramaisuudessaan kyllä ihan täysin paska, sori vaan kaikille. Kansivihkosen lyriikat on vähän huonosti toteutetut. Vapaa Maa ja Likainen Parketti ovat suosikkeja vissiin. Tällä hetkellä numeroarvosana on 8-, mutta kai tuo tuosta nousee vielä. Kattellaan.

Minulla oli muutaman kuuntelun jälkeen samantapaisia mietteitä. Vielä muutama ajatuksellakuuntelu ja tulet korjaamaan mielipiteitäsi levystä. :)

E: Avausbiisiä pidin minäkin alussa vähän kummallisena vetona, mutta nyt se on äärimmäisen nerokas.
Groke's Clan -> www.grokesclan.com
elbowski
25.06.2006 21:19:38
Minulla oli muutaman kuuntelun jälkeen samantapaisia mietteitä. Vielä muutama ajatuksellakuuntelu ja tulet korjaamaan mielipiteitäsi levystä. :)

Luultavasti, melkein varmasti jopa, mutta tuo mielipide tuosta UKK-biisistä ei kylläkään tule muuttumaan. Vastenmielinen viisu. Sori vaan vielä :)
Raivo määrää nuotin
sus
25.06.2006 21:20:02
Ykköskappale Uudet Kymmenen Käskyä on kaikessa Ultra Bramaisuudessaan kyllä ihan täysin paska, sori vaan kaikille.

Olipas Ultra Bra sitten kovempi kun muistinkaan, täytyypä tutustua tarkemmin.. :)
Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa!
strophe
25.06.2006 21:22:04
Stam1naa täytyy kehua bändin yleisöystävällisyyden takia. Miehet vastaavat vieraskirjan viesteihin säännöllisen tehokkaasti, tekevät jokaiselta keikalta raportit ja yleensäkin viestintä ulkomaailmaan sujuu tehokkaasti. Ovat vielä rentoja tyyppejä muutenkin. Propsit kotiin ja uusi levy on perskuleen hyvä!
Helppoa kuin lapsen lyöminen!
Juuho
25.06.2006 22:10:24
Stam1naa täytyy kehua bändin yleisöystävällisyyden takia. Miehet vastaavat vieraskirjan viesteihin säännöllisen tehokkaasti, tekevät jokaiselta keikalta raportit ja yleensäkin viestintä ulkomaailmaan sujuu tehokkaasti. Ovat vielä rentoja tyyppejä muutenkin. Propsit kotiin ja uusi levy on perskuleen hyvä!

Juuri tämän takia kehun bändin nettisivuja. Loistavaa aktiivisuutta ja kivaa fanin kannalta kuulla bändin kuulumisia pojilta itseltään. Ja kaikista haastatteluista olen minäkin saanut kuvan, että ovat veikeitä kavereita.

Tuosta uudesta levystä sitten. Ensi alkuun se vaikutti hyvältä, mutta Stam1na-asteikolla se oli hienoinen pettymys. Ykköslevyyn verrattuna se oli tietyllä tapaa liian synkkä/"hajuton", mutta nyt kun tuo on pyörinyt soittimessa vähän kauemmin, niin on auennut täysin. Täyden kympin levy, kuten debyyttikin.

Joku tässä bändissä vaan iskee ihan täysillä. Molempia levyjä olen viime päivinä pyöritellyt soittimessa tauotta. Livenäkin näkee Ruisrockissa.
nahkalipsi
26.06.2006 08:58:34
Juuri tämän takia kehun bändin nettisivuja. Loistavaa aktiivisuutta ja kivaa fanin kannalta kuulla bändin kuulumisia pojilta itseltään. Ja kaikista haastatteluista olen minäkin saanut kuvan, että ovat veikeitä kavereita.

nimenomaan. Muiden paitsi Hyyrysen Antin kanssa on tullut juteltua muutamaan otteeseen ja kyllä ovat loistavia tyyppejä.
"Faniläheisempää" porukkaa saa hakea. Kaippa nekin kohta kyllästyy :)
Roses are red, violets are blue. All by base are belong to you
elbowski
02.07.2006 19:19:20
Nyt on tullu pyöriteltyä levyä lisää ja aukesihan se viimein. Pirun kova levyhän tuo on avauskappaletta lukuunottamatta, enkä tuosta oikein "turhia" biisejä löydäkään.
Muutama asia kuitenkin ärsyttää suunnattomasti. Ensimmäinenhän on tietysti avausbiisi, toinen on Kaikan laulut Kaksi Reittiä, Yksi Suunta -kappaleessa. ''UI UI UI'' - siis mitä helvettiä? Sehän kuulostaa helvetin typerältä kun hän koittaa pullistella ja kuulostaa rankalta. Pilaa hetkittäisesti täydellisen biisin. Toinen on Likainen Parketti -kappaleessa kun Hyyrynen laulaa vikassa kertsissä ''Joojeeevouvoujaajee JAUJAUSCZZXCZXCXZJAAAUJAUAJAU Vooujee'', taas elementti joka pilaa hyvän kappaleen hetkittäisesti. Muuten aika täydellinen metallilevy.
Raivo määrää nuotin
gorgonoidi
02.07.2006 20:03:31

Nyt on tullu pyöriteltyä levyä lisää ja aukesihan se viimein. Pirun kova levyhän tuo on avauskappaletta lukuunottamatta, enkä tuosta oikein "turhia" biisejä löydäkään.
Muutama asia kuitenkin ärsyttää suunnattomasti. Ensimmäinenhän on tietysti avausbiisi, toinen on Kaikan laulut Kaksi Reittiä, Yksi Suunta -kappaleessa. ''UI UI UI'' - siis mitä helvettiä? Sehän kuulostaa helvetin typerältä kun hän koittaa pullistella ja kuulostaa rankalta. Pilaa hetkittäisesti täydellisen biisin. Toinen on Likainen Parketti -kappaleessa kun Hyyrynen laulaa vikassa kertsissä ''Joojeeevouvoujaajee JAUJAUSCZZXCZXCXZJAAAUJAUAJAU Vooujee'', taas elementti joka pilaa hyvän kappaleen hetkittäisesti. Muuten aika täydellinen metallilevy.

Ei siis kuitenkaan aivan täysin ole auennut.
elbowski
02.07.2006 20:04:32
Ei siis kuitenkaan aivan täysin ole auennut.

Aukeni tai ei, kyllä niitä mielipiteitä silti on.
Raivo määrää nuotin
Mimi
02.07.2006 21:01:33
Muutama asia kuitenkin ärsyttää suunnattomasti. Ensimmäinenhän on tietysti avausbiisi, toinen on Kaikan laulut Kaksi Reittiä, Yksi Suunta -kappaleessa. ''UI UI UI'' - siis mitä helvettiä? Sehän kuulostaa helvetin typerältä kun hän koittaa pullistella ja kuulostaa rankalta. Pilaa hetkittäisesti täydellisen biisin.

Tästä voisin esittää eriävän mielipiteen. Mielestäni nuo huudot jotenkin perferssillä tavalla käy siihen biisin. Kuulostaa sillein sopivan mielipuoliselta, eikä mielestäni miltään pullistelulta. Mutta biisi on kyllä fitun hyvä.

Toinen on Likainen Parketti -kappaleessa kun Hyyrynen laulaa vikassa kertsissä ''Joojeeevouvoujaajee JAUJAUSCZZXCZXCXZJAAAUJAUAJAU Vooujee'', taas elementti joka pilaa hyvän kappaleen hetkittäisesti. Muuten aika täydellinen metallilevy.

Eipä nyt ole juuri levyä kuuntelussa, mutta luulenpa että nää on ne samat särölle vedetyt ulinat, joita itse olen kuunnellut siihen malliin, että ne olis voinu jättää pois. Kuulostaa lähinnä pentuleijonan säälittävältä murinalta yhdistettynä meidän vanhan, äänensä osaksi menettäneen kissan naukumiseen...
"Mimi, ei sun tartte peljätä, emmä sua miitissä puristele enkä halaile murskaks (palijoo)" - Juzzu
elbowski
02.07.2006 21:04:08
Eipä nyt ole juuri levyä kuuntelussa, mutta luulenpa että nää on ne samat särölle vedetyt ulinat, joita itse olen kuunnellut siihen malliin, että ne olis voinu jättää pois. Kuulostaa lähinnä pentuleijonan säälittävältä murinalta yhdistettynä meidän vanhan, äänensä osaksi menettäneen kissan naukumiseen...

Ha, no tää oli kyllä osuva kuvaus, vaikken sun kissasta tiiäkkään. Sitten sellaiset Euroviisutyyppiset kiljahtelut lisäksi.
Raivo määrää nuotin
Keppis
02.07.2006 23:02:18
Minusta biiseissä pitäis tulla sanat vähän selkeemmin esiin, niin löytäis sen ajatuksen vähän pienemmällä vaivalla. Tarkoitan että sanoista ei saa tarpeeksi hyvin selvää.
Päivän nokkelin. http://www.mikseri.net/fobia
ötzi
03.07.2006 01:19:06
Toinen on Likainen Parketti -kappaleessa kun Hyyrynen laulaa vikassa kertsissä ''Joojeeevouvoujaajee JAUJAUSCZZXCZXCXZJAAAUJAUAJAU Vooujee'', taas elementti joka pilaa hyvän kappaleen hetkittäisesti. Muuten aika täydellinen metallilevy.

tämähän on levyn parasta antia. vetää vertoja mokoman KLKoolle. mahtavaa
Nainen on kuin viskipullo, Sisäpuoli on ulkopuolta tärkempi. mutta tuskin paranee vanhetessa..
Juuho
03.07.2006 11:16:12
Minusta biiseissä pitäis tulla sanat vähän selkeemmin esiin, niin löytäis sen ajatuksen vähän pienemmällä vaivalla. Tarkoitan että sanoista ei saa tarpeeksi hyvin selvää.

Saman olen huomannut, että kun sanoja lukee oikein ajatuksen kanssa vihkosesta, avautuvat ne paremmin.Itse musiikista niistä ei saa puoliakaan selvää, mikä on toisaalta ihan hyvä, ettei keskity liikaa lyriikoihin, vaan itse musiikkiin.
nahkalipsi
03.07.2006 12:54:54
Saman olen huomannut, että kun sanoja lukee oikein ajatuksen kanssa vihkosesta, avautuvat ne paremmin.Itse musiikista niistä ei saa puoliakaan selvää, mikä on toisaalta ihan hyvä, ettei keskity liikaa lyriikoihin, vaan itse musiikkiin.

nimenomaan näin.
Roses are red, violets are blue. All by base are belong to you
Keppis
03.07.2006 16:53:43 (muokattu 03.07.2006 17:00:43)

Minusta varsinkin Stam1nan musiikissa lyriikat ovat sen verran olennainen asia, että ne on ilmeisesti tarkoitettu kuunneltaviksi ja pähkäiltäviksi. "Lue kansi vihosta" -puolustelu on mielestäni tällaisissa tapauksissa tyhmää, koska mitä sanottaisiin jos kitarariffit olisivat niin mössöä, että kansivihossa nuottiviivastolla lukisi, millainen on riffin melodia? Kyllä minusta lyriikoidenkin idea pitäisi selvitä niitä kuuntelemalla. Kansivihossa on hyvä olla sanat, jos tulee joku yksittäinen kohta jonka sanasta ei saa täysin selvää.

Eri asia on sitten bändit, joiden lyriikoilla ei ole niin paljon merkitystä(älkää tappako, jos sanon esimerkiksi Alexi Lahihon pumpun).

E: ja kirjaimet pelaa.
Päivän nokkelin. http://www.mikseri.net/fobia
marke-
03.07.2006 16:58:15
Minusta varsinkin Stam1nan musiikissa lyriikat ovat sen verran olennainen asia, että ne on ilmeisesti tarkoitettu kuunneltaviksi ja pähkäiltäviksi. "Lue kansi vihosta" -puolustelu on mielestäni tällaisissa tapauksissa tyhmää, koska mitä sanottaisiin jos kitarariffit olisivat niin mössöä, että kansivihossa nuottiviivastolla lukisi, millainen on riffin melodia? Kyllä minusta lyriikoidenkin idea pitäisi selvitä niitä kuuntelemalla. Kansivihossa on hyvä olla sanat, jos tulee joku yksittäinen kohta jonka sanasta ei saa täysin selvää.

Eri asia on sitten bändit, joiden lyriikoilla ei ole niin paljon merkitystä(älkää tappako, jos sanon esimerkiksi Alexi Lahihon pupun).

Tuossa on kyllä pointtia, mutta yksi vaikkapa black metallin koukuista on juuri se, että löytää ne melodiat ja harmoniat sekä tunnelman sieltä suhinamaton alta.Minun kirjoissani tulkinta ja into menee helposti selkeyden ja/tai johdonmukaisuuden edelle. Siis jos musiikista puhutaan.
Seksi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)