Jonte 24.06.2006 23:01:49 | |
---|
No nii. Sanokaa, jos kitarana on Mex Fat Strat-kepukka, niin mitä muuta kampetta tarvitaan lisäksi siihen että rautalanka/tanssimusiikkiosaston kitaristi pystyy tekemään kunnon sustainin ja hyvin kevyen särön soolo- ja riffisoittoon? Joku vahvistin, mikä? Ei olisi halukkuutta hankkia paljon efektilaatikoita. -kyselee Jonte Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |
C:stä... |
Jonte 24.06.2006 23:59:13 | |
---|
Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |
J.RA 25.06.2006 00:17:57 | |
---|
Onko juhannus mennyt pitkäksi.....? :D -Sellasta se vaan on- |
ReBeat 25.06.2006 00:29:05 | |
---|
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
rainmaker 25.06.2006 00:57:45 | |
---|
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
slowfinger 25.06.2006 01:02:51 | |
---|
C:stä... |
Feggy 25.06.2006 11:32:15 | |
---|
Makuun pääsee kyllä kotioloissa luureilla ihan Vox Tonelabilla, jossa on kelpo vox-, fender-, nauhakaiku- ja kompurasimulaatio. Saahan tuon vahvariinkin kiinni, mutta en sitten tiedä miltä kuulostaa. Tää maksaa noin 400 euroa http://www.voxamps.co.uk/products/tonelab/tonelab.htm |
Tami 25.06.2006 11:38:14 | |
---|
No nii. Sanokaa, jos kitarana on Mex Fat Strat-kepukka, niin mitä muuta kampetta tarvitaan lisäksi siihen että rautalanka/tanssimusiikkiosaston kitaristi pystyy tekemään kunnon sustainin ja hyvin kevyen särön soolo- ja riffisoittoon? Joku vahvistin, mikä? Ei olisi halukkuutta hankkia paljon efektilaatikoita. -kyselee Jonte Mä olen tehnyt aika monta keikkaa line6 flextone 2:lla. Yksinään tuolla ei rautalankaan (oletan että tässä haetaan nykyaikaista Pulliaismallista monipäisen kaiun soundia ) taivu vaan joku poljin siihen pitää eteen olla. Flexun lisänä mulla oli line6 dl4 joka on tosi hyvä, tai sitten nauhakaikuja, kaikki toimii. Niin ja sitten kitaraan paksut kielet niin eiköhän sillä rautalankaa tuuppaa... samassa paketissa saa sitten nuo säröosastotkin kuntoon. Töissä intissä - vikaa vintissä |
Läpistö 25.06.2006 11:49:12 | |
---|
Äh, ei mitää kompuroita. Tappaa vaa sen kunnon klangin... Voxin lisäksi voi suositella oikeastaa mitä vaan vanhaa putkivahvistinta (kuitenkaan mitää 100 W marsuja tms.), esim. setäni omistaa Dynacordin Twen 20:n ja sillä jos jollain lähtee kunnon twangit. Pitää muistaa ettei nää Suomen alkuperäiset rautalankamiehet käyttäneet mitään Voxeja tai DODin kompuroita. Putkivahvistinhan kompuroi itsekin tarpeeksi kovalla soundilla. Nauhakaikujakin (Dynacord, Echolette jne.) näkyy välillä olevan ~300-500 euron hintaan torilla kaupan. Kannattaa myös katella nauhakaiun lisäksi mm. kiekkokaikuja. "Every dream is a bridge burned down" |