Väinämöinen 17.03.2006 01:07:41 | |
---|
Esittäisin seuraavan huomion aiheen tarkoitusperiin liittyen. Ensimmäisessä postauksessa, johon biisejä on kerätty, on merkitty joidenkin bändien kohdalle mm., ym. jne. -tyyppisiä ratkaisuja. Mielestäni tämä ei ole hyvä juttu, sillä rohkenen epäillä, että aloittelijan musiikintuntemus ei ole sitä luokkaa, että hän onnistuu spontaanisti valitsemaan nimetyn bändin tuotannosta helpon kappaleen. Esimerkiksi AC/DC:n Thunderstruckiin on mahdollista päätyä, mutta kappale ei ole helppo aloittelijalle. Mykkä kissa on mauton. |
Tietysti Pauligin 17.03.2006 08:55:54 | |
---|
Esittäisin seuraavan huomion aiheen tarkoitusperiin liittyen. Ensimmäisessä postauksessa, johon biisejä on kerätty, on merkitty joidenkin bändien kohdalle mm., ym. jne. -tyyppisiä ratkaisuja. Mielestäni tämä ei ole hyvä juttu, sillä rohkenen epäillä, että aloittelijan musiikintuntemus ei ole sitä luokkaa, että hän onnistuu spontaanisti valitsemaan nimetyn bändin tuotannosta helpon kappaleen. Esimerkiksi AC/DC:n Thunderstruckiin on mahdollista päätyä, mutta kappale ole helppo aloittelijalle. Totta. Tarkotus olisikin parannella tuota listaa jahka jaksan. Ym. ym juttuja olen muistaakseni lisännyt vain bändeille joilta lähes koko tuotanto on "helppoa". Mutta, asia korjattakoon. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
rontoo 17.03.2006 10:27:42 (muokattu 17.03.2006 10:31:49) | |
---|
Metallican of wolf and man on kohtuullisen helppo |
Maraaa 11.06.2006 21:05:23 | |
---|
Iron man on aika helppo sooloa lukuun ottamatta, osaan itse ja uskon vahvasti ettei kukaan ole minua huonompi Tuomiopäivä-tuomiopäivä-24.4 |
Nhks- 17.06.2006 00:04:00 | |
---|
Tuo Metallican Master of Puppets on kyllä kohtuu helppo. Ite tässä just soittelemaan alottelin ja kaveri suositteli kyseistä biisiä. Kyllä se tästä alkaa sujumaan pikkuhiljaa! ;) |
tommiot 17.06.2006 00:06:55 | |
---|
Tuo Metallican Master of Puppets on kyllä kohtuu helppo. Ite tässä just soittelemaan alottelin ja kaveri suositteli kyseistä biisiä. Kyllä se tästä alkaa sujumaan pikkuhiljaa! ;) Helppo... aloittelijalle? Huh huh... |
L4t3 19.06.2006 13:44:22 | |
---|
Tuo Metallican Master of Puppets on kyllä kohtuu helppo. Ite tässä just soittelemaan alottelin ja kaveri suositteli kyseistä biisiä. Kyllä se tästä alkaa sujumaan pikkuhiljaa! ;) Joo, se on tosi helppo aloittelijalle. Kannattaa myös samalta albumilta soittaa vaikka battery ja disposable heroes. Slayerilta löytyy myös esim. Reign in blood-levyltä erittäin helppoa kamaa aloittelijalle. "Elämä on vain M-netin korvike."
(Vanha viidakon sanonta) - Hohhoijaa |
HungryFD 20.06.2006 23:44:00 | |
---|
Joo, se on tosi helppo aloittelijalle. Kannattaa myös samalta albumilta soittaa vaikka battery ja disposable heroes. Slayerilta löytyy myös esim. Reign in blood-levyltä erittäin helppoa kamaa aloittelijalle. Ja Children Of Bodomillahan on monet alottanu. Ihan oikeasti. "And did we tell you the name of the game, boy,
We call it Riding the Gravy Train." THV-klubi #51 |
saha 21.06.2006 11:53:41 | |
---|
Semmoiset takuuhevibiisit, jotka menee pienellä reenillä vaikka viikon soittaneelta: Helposti omaksuttavat osat: Soolo - S, Kompit - K Judas Priest - Breaking The Law, KS Black Sabbath - Iron Man, KS Twisted Sister - I Wanna Rock, K Deep Purple - Smoke On The Water (muutakin kuin intro :D), K Kunhan alkaa olla näppituntuma parempi, ja plektra ei pyöri ympäri kovassa ryttyytyksessä: Metallica - Seek n' Destroy, K Megadeth - Symphony Of Destruction, K Megadeth - Of Mice And Men, KS Kunhan ollaan siinä pisteessä, että nopeus ei ole kirosana: Metallica - Metal Militia, K Megadeth - High Speed Dirt, K Mokoma - vaikka koko tuotanto, tabeja saa kotisivuiltaan Puhun taas äärimmäisellä tieteellisellä tarkkuudella ja saattaa tietysti olla, että puhun silkkaa paskaa. - Zpochen |
L4t3 21.06.2006 17:33:55 | |
---|
Ja Children Of Bodomillahan on monet alottanu. Ihan oikeasti. Varmaan onkin. Eri asia sitten miten puhtaasti soittavat. Itsekkin olin joskus kuukauden soitettuani sitä mieltä että MoP on helppo biisi. "Elämä on vain M-netin korvike."
(Vanha viidakon sanonta) - Hohhoijaa |
Little Savage 21.06.2006 18:47:37 | |
---|
Esittäisin seuraavan huomion aiheen tarkoitusperiin liittyen. Ensimmäisessä postauksessa, johon biisejä on kerätty, on merkitty joidenkin bändien kohdalle mm., ym. jne. -tyyppisiä ratkaisuja. Mielestäni tämä ei ole hyvä juttu, sillä rohkenen epäillä, että aloittelijan musiikintuntemus ei ole sitä luokkaa, että hän onnistuu spontaanisti valitsemaan nimetyn bändin tuotannosta helpon kappaleen. Esimerkiksi AC/DC:n Thunderstruckiin on mahdollista päätyä, mutta kappale ole helppo aloittelijalle. Kyllä sen osaa itekin sanoa onko kappale helppo kun kokeilee vähän useampaa biisiä. |
Bald Anus 21.06.2006 21:59:40 | |
---|
Bob Dylan - Knockin' on heavens door, tietty (kohta joku tulee sanomaan "SE ON GUNNAREIDEN BIISI!"). Metallica - Fade To Black (ei soolot) Metallica - Enter Sandman Black Sabbath - Paranoid Black Sabbath - Iron Man AC/DC - Highway to Hell AC/DC - TNT Hurriganes - My only one Hurriganes - Bourbon street Hurriganes - I will stay Cream - White Room Cream - Sunshine of your love Jimi Hendrix - Fire Nämä ovat aika peruskamaa, kaikkihan noista menee korvakuulolta ainakin jotenkuten jo pari vuotta soittaneelta. Ai et digaa mun paskast? No, tos on kusta!
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1 |
Sarkkis 22.06.2006 00:02:06 | |
---|
Master of Puppets soitettuna normaalia hitaammin (esim. 0.75 nopeudella), tekee siitä aloittelijallekin helpohkon biisin. Itse olen soittanut vajaat 6kk ja se menee kokonaan 0.75 nopeudella ilman sooloja. Virheitä nyt toki muutama sattuu mutta silti. Elkää nyt tuomitko hienoa biisiä pois meidän aloittelijoiden ulottuvuudelta! |
Bald Anus 22.06.2006 03:08:27 | |
---|
Master of Puppets soitettuna normaalia hitaammin (esim. 0.75 nopeudella), tekee siitä aloittelijallekin helpohkon biisin. Itse olen soittanut vajaat 6kk ja se menee kokonaan 0.75 nopeudella ilman sooloja. Virheitä nyt toki muutama sattuu mutta silti. Elkää nyt tuomitko hienoa biisiä pois meidän aloittelijoiden ulottuvuudelta! Jep, saahan sitä kokeilla. Ai et digaa mun paskast? No, tos on kusta!
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1 |
stenel 22.06.2006 13:30:35 | |
---|
Yleisesti ottaen kappaleet, joita tässä topicissa on ehdotettu aloittelijoille, ovat liian vaikeita.Aloittelijalle esim. Puff, Lohikäärme on hyvä kappale opetella komppaamaan.Kun soinnut sujuvat, voi alkaa soittamaan kappaleen melodiaa nuoteista eri asemista yms. Tärkeää on, että otelauta tulisi tutuksi. Perusteista on hyvä lähteä liikkeelle. Parasta lyriikkaa v. 2006:"DJ ja tanssilattia, passoissa tuhat vattia, kaupunki valvoo, kun me tanssitaan vielä, tanssitaan vielä..." -Jane- |
ensimmäiset biisit mitä minä hakkasin: -Metallica - Enter sandman (alkuriffit) -Metallica - Sad but true -Metallica - Seek and destroy -Metallica - For whom the bell tolls -Black sabbath - Paranoid ja Cradle of filth - chutulu dawn.. ;) Tietenkin on hyvä alottaa soittamaan semmosta musiikkia mistä ite tykkää niin motivaatio harjotella on suurempi.. prkl |
Bald Anus 27.08.2006 21:34:30 | |
---|
Öh, taidan itse olla aika paska, koska tuo Claptonin Tears in Heaven tuntuu ainakin itselleni aika vaikealta. En ole kyllä yrittänytkään soittaa kovin pitkälle... Nirvana - Polly Dire Straits - Sultans of Swing (ei sooloja) The Rolling Stones - As Tears Go By Paul Anka - Diana Eric Clapton - Cocaine (Lähes mikä tahansa AC/DC: n kappale ilman sooloja) "Hevi on parempaa!" ~8-vuotias serkkuni Metallicasta
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1 |
Susku 28.08.2006 21:10:31 | |
---|
Onkos tuo Wonderwall miten helpposoittonen? Kuuleman perusteella siltä vaikuttaa (oon siis kuullut tän kappaleen monta kertaa) vaikka mikäänhän ei edes kuulosta niin helpolta kun mitä se oikeesti on. Mistäs tän nuotit löytyis? Tabulatuureja en sitten ossoo lukee vielä kunnolla (muuta kun simppeleitä yhden kielen juttuja) eli.. Vuoden oon soittanu. |
Floyd25 28.08.2006 21:44:09 | |
---|
Onko tää tarkotus jotenki et noista biiseistä opetellaan jotain riffejä sieltä täältä. Enpä usko et monikaan aloittelija vetää Stairwayn kokonaa. |
apip 29.08.2006 10:02:28 | |
---|
Onkos tuo Wonderwall miten helpposoittonen? Kuuleman perusteella siltä vaikuttaa (oon siis kuullut tän kappaleen monta kertaa) vaikka mikäänhän ei edes kuulosta niin helpolta kun mitä se oikeesti on. Mistäs tän nuotit löytyis? Tabulatuureja en sitten ossoo lukee vielä kunnolla (muuta kun simppeleitä yhden kielen juttuja) eli.. Vuoden oon soittanu. Kyllä toi on helppo soittaa, kunhan on vähän peruskomppaustaidot kunnossa. Ja jos ei ole, niin tällä niitä voi hyvin harjoitella. Sulta onnistuu nuottien luku, mutta ei tabulatuurien??? Aika hyvin :) Nuotit + tabulatuurit + soinnut löytyy esim. kirjasta Jam with 90s Rock. Kyseinen kirja löytyy ainakin pk-seudun kirjastoista. Pelkät tabulatuurit + soinnut löytyy esim. Googlella. |