Aihe: "Rääkyminen"
1 2 3 4 513 14 15 16 1763 64 65 66 67
Nazgrathall
19.06.2006 15:08:52
Tuostahan tuli ihan ...and Oceansin biisi Nail: An Odyssey in Flesh: Celebrate the New Skin mieleen.
Confido Morti.
moderniluuranko
19.06.2006 16:49:06
Tuostahan tuli ihan ...and Oceansin biisi Nail: An Odyssey in Flesh: Celebrate the New Skin mieleen.

siis jos tuo oli tarkoitettu minulle niin otan kyllä kohteliaisuutena, hehe,
oikeasti se oli kyllä jotain ihan muuta, veto slipknotin wait&bleedia...
ellet sitten tarkoittanut ihan pelkkää ääntä...
Ihminen on eläin, mutta eläin ei ole ihminen.
gilmoure
19.06.2006 16:58:32
Oon tykästyny ton Creedin laulajan säröön.. onkos teillä hajua onko mahdollista saada säröä ton keskirekisterin tuntumaan ennen breikkipaikkaa ilman että ääni menee? Ylärekkarissa tuntuu särö lähtevän paljon kivuttomammin, mutta välillä C-E ennen ylärekisteriä jos laittaa säröä ni ääni menee hetkessä :( ton Scott Stappin äänessä kyl kuuluu jotai sellasta ratinaa tms, että jotain varmaa hajonnukki. Ois se iha täys cleani kuitenki kiva säilyttää.
Spadee
21.06.2006 17:12:02

Ei millään pahalla mutta tuossa rääkymisessä ääni särisee ja tuo kaiku häirittee ihan perkeleesti. Ei ei. =)
Saapukaa helvettiin, voitte nähdä minut siellä.
Unworthy Knight
21.06.2006 18:14:29
kiitos vastauksista
olin tuossa pari päivää poissa(provinssissa, jee!)...
mutta palataanpa asiaan...
en valitettavasti kovin montaa näytettä ehtinyt silloin äänitellä, mutta tässä on yksi vähän pidempi, ja käsittelemättömiä ovat itse asiassa molemmat...tämä uusi kuitenkin selkeämpi

http://www.mikseri.net/artists/?id=55652

ja näyte2

No Noista on edelleen mahdoton sanoa oikeen mitään kun ovat ruvella niin reippaasti, sama se missä vaiheessa.

Itellä on muuten semmoista vikaa, että lähtee kaikki räät ja limat liikkeelle kun kokeilee rääkymistä kuukauden tauon jälkeen. Saa alussa kakoa ulos limaa kurkusta ja nokasta.

Oli hauska huomata kun demolle tässä viimeviikolla kulautin menneen vokaalit. Ihan tajuton kasa limaa lähti kulkeen ulos kaikista rööreistä kun lämmittelyssä siirtyi "ärinään", pistän vaikka näytettä huomenna.
Kieliposkella vetoja tosin, mutta niin on demokin, kaksi ottoa ja molemmat käyttöön :D.
Ei jaksa säätää, mutta oli se kiva kuulla että taipuu vieläkin johonkin.
"Hail to eternal Troo Haapawater Frost-Metallism!! Total Musicism and lighting fast drummings. Mythical lyricalism!" -leka
moderniluuranko
21.06.2006 20:12:54
ok. ymmärrän. kiitos kuitenkin että tsekkasitte. mä yritän saada äänen takas kuntoon ja sit kokeilen jotain vähän varovaisemmin ja vähennän tota kaikua...
katsellaan sitten lisää...
Keppis
21.06.2006 20:17:17
Musta noi Arzin näytteen kuulosti hyvältä ja ei huonolla tekniikalla vedetyiltä.
"Ei soiteta Paranoidia, nyt soitetaan heviä!" http://www.mikseri.net/fobia
Nazgrathall
21.06.2006 22:23:11
siis jos tuo oli tarkoitettu minulle niin otan kyllä kohteliaisuutena, hehe,
oikeasti se oli kyllä jotain ihan muuta, veto slipknotin wait&bleedia...
ellet sitten tarkoittanut ihan pelkkää ääntä...

Juu, ääntä lähinnä tarkoitin.

Itellä on muuten semmoista vikaa, että lähtee kaikki räät ja limat liikkeelle kun kokeilee rääkymistä kuukauden tauon jälkeen.

Ei saatana, kuukauden tauko. Tänää huomasin, että rääkymiset ei oikee meinannu lähtee KAHDEN päivän tauon jälkee, mutta että kuukauden tauko. Jösses. Pitääkin huomenna kokeilla paremmin, että missä vika, koska ennen tällaista ongelmaa ei ole näin lyhyessä ajassa tullut. Tuntui siltä, että sillä tekniikalla ei saanut kunnolla ääntä lähtemään ja tuli tukkonen olo; ihan kuin ilma ei olisi päässyt kunnolla ulos. Voi hyvinkin olla, että tuo "oireilu" johtuu taas alkaneesta allergiastani. Pitää kai saatana sitten alkaa niitä pillereitä popsimaan, mitä olen pyrkinyt välttämää.
Confido Morti.
Sahtimies666
24.06.2006 13:09:30
Arzi jätä toi jälkeenpäin lisätty särö pois niin kuulee miltä se ääni oikeesti kuulostaa.
"Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night.
Buffa D
27.06.2006 03:41:03
On se kumma ku olin ollu melkee viikon verran sairaan, eikä nyt meinaa tulla ääntä sitten millään. Ja sekin joka tulee, kuulostaa suoraan sanottuna aivan hirveeltä. Osaisko kukaan selittää minkä takii näin käy, ja mitä asialle voi tehdä?
iline
27.06.2006 15:31:05

Siis onkos tuota äänen särkemistä mahdollista tehä aiheuttamatta tuhoa äänihuulille? Tarkotan nimenomaan semmosta ylempää kitalaessa (?) tapahtuvaa rosoa. Niinkun Distillers tyyliin.. tai no.. huono esimerkki, siltä naiselta tuskin enää puhasta laulua irtoo. :D Ite kun haluisin säilyttää senki. Aika moni on tuntunu sanovan et tollasella rääkymisellä särkee äänensä varmasti.
Keppis
27.06.2006 17:06:24
Siis onkos tuota äänen särkemistä mahdollista tehä aiheuttamatta tuhoa äänihuulille? Tarkotan nimenomaan semmosta ylempää kitalaessa (?) tapahtuvaa rosoa. Niinkun Distillers tyyliin.. tai no.. huono esimerkki, siltä naiselta tuskin enää puhasta laulua irtoo. :D Ite kun haluisin säilyttää senki. Aika moni on tuntunu sanovan et tollasella rääkymisellä särkee äänensä varmasti.

Kuunteleppa Nicolen sivuilta jotain. Sillä laulajalla on aika poikabändi ääni vaikka huutaa kuin sika.
Päivän nokkelin. http://www.mikseri.net/fobia
hannakatriina
27.06.2006 21:36:18

Siis onkos tuota äänen särkemistä mahdollista tehä aiheuttamatta tuhoa äänihuulille? Tarkotan nimenomaan semmosta ylempää kitalaessa (?) tapahtuvaa rosoa.

Jos teet särön kitalaessa, niin eihän se äänihuuliin vaikuta - ne on alempana. Ääni siis syntyy siellä äänihuulissa ihan normaalisti ja sitten siihen vaan lisäillään säröt mausteeksi, käyttäen hyödyksi lähinnä kielen takaosaa ja kitalakea. Tai näin minä sen ainakin teen (ja samoin näin se särö tulee terveesti myös Sadolinin oppien mukaan). Ainakaan toistaiseks ei oo ollu mitään vaikutusta normaaliin ääneen. Kurkku (lihakset) voi aluks vähän väsyä, kun niitä ei oo tottunu käyttämään sillä tavalla. Kun kurkussa/nielussa tuntuu tämän takia vähän erilaiselle kuin yleensä laulaessa niin moni luulee, että se jotenkin hajottaa äänihuulet...

Kannattaa muistaa, että sen lauletun säröäänen ei välttämättä tarvii olla mikään mielettömän iso ääni. Omalla kohdalla saan aikaiseksi paljon voimakkaamman äänen puhtaasti laulamalla kuin näillä kaiken maailman säröillä ja kähinöillä. Mikki ja mikkitekniikka on sitten sitä varten, että saa homman balanssiin ja ettei tarvii huutaa ääntään hajalle.

Niinkin oon joskus saanut ääneeni säröä, että oon laulanut aika täysillä ja laittanut vähän ns. ilmaa ääneen. Ne kokeilut kuitenkin lopetin, kun ei tuntunut todellakaan mitenkään terveelle. Tuntui liian pahalle... en suosittele kenellekään. Ihan varmasti sillä on nimittäin vahingoittava vaikutus äänihuuliin, jos on iso ilmanpaine niin kuin kovaa laulaessa ja sitten kuitenkin laulaa huokoisella äänellä. Huokoista ääntä pitäis käyttää vain hiljaisilla äänenvoimakkuuksilla ja oikein tehtynä, muuten voi käydä huonosti.
iline
28.06.2006 15:54:27

Mainiota mainiota. Hannakatriina tuo jeesasi jo paljon, eli tänään voin sitten ruveta testailemaan josko saisin itestäni ihan uusia ääniä ulos :P. Pitää varmaan lähtee maalle moikkaamaan porukoita ;) Kerrostalossa tollasta ei oikeen kauheesti viitti koklailla...
Buffa D
28.06.2006 22:15:16
Eihän sun mihinkään maalle tarvii lähtee. Ns. "oikean" rääkymisäänen ei tarvitse tulla puheääntä kovempaa. Jos liikaa puskee niin huomaa vain satuttavansa itteensä. Ja mun mielestä pienemmällä äänellä saa paremmin sanoista selvää. Ei tuu semmosta tasapaksua mössöääntä kokoajan. Ainakin mulla tää rääkymisääni tuli alussa varsin hiljaisella äänellä ulos. Mutta reeniä vaan lisää.
Nazgrathall
29.06.2006 11:56:11
Eihän sun mihinkään maalle tarvii lähtee. Ns. "oikean" rääkymisäänen ei tarvitse tulla puheääntä kovempaa. Jos liikaa puskee niin huomaa vain satuttavansa itteensä. Ja mun mielestä pienemmällä äänellä saa paremmin sanoista selvää. Ei tuu semmosta tasapaksua mössöääntä kokoajan. Ainakin mulla tää rääkymisääni tuli alussa varsin hiljaisella äänellä ulos. Mutta reeniä vaan lisää.

Enpäs nyt tiedä. Kyllä minä ainakin pidän enemmän rääkymisestä, joka kuulostaa rajulta ja siinä on voimaa, vrt. Corvus levyllä Envaatnags Eflos Solf Esgantaavne, kuin sellaisesta puherääkymisestä, joka kuulostaa todella ponnettomalta ja säälittävältä, vrt. Laiho levyllä Are You Dead Yet? ja Shagrath levyllä Death Cult Armageddon. Itsellänikin on 2 eri rääkymistekniikkaa ja toisella saa paljon enemmän voimaa ja voluumia siihen rääkymiseen, kun toinen taas kuulostaa sitten räkäisemmältä, mutta hiljaisemmalta.

Mutta mutta, makuasioita.
Vir Sine Nomine.
iline
29.06.2006 16:37:42

Jestas sentään, mä luulin et mun ääni ei ikinä taivu minkäänlaiseen rähinään, mutta testailin tuota oikeen antaumuksella ja sain ku sainkin jo jotain tuohon suuntaan suustani ulos, vaik volyymi onki aika hiljanen ja vielä on semmosta paikan ettimisen makua.

Jos liikaa puskee niin huomaa vain satuttavansa itteensä

Jep jep, huomasin itekkin että ainakin täs vaiheessa lähtee paljo paremmin kun ei rupea pakottamaan ääntä ulos vaan ettii paikkaa vähän taktisemmin. Sanoohan sen jo järkiki ettei väkivalta vaan toimi... tässäkään asiassa. :D
Buffa D
29.06.2006 21:31:52
Enpäs nyt tiedä. Kyllä minä ainakin pidän enemmän rääkymisestä, joka kuulostaa rajulta ja siinä on voimaa, vrt. Corvus levyllä Envaatnags Eflos Solf Esgantaavne, kuin sellaisesta puherääkymisestä, joka kuulostaa todella ponnettomalta ja säälittävältä, vrt. Laiho levyllä Are You Dead Yet? ja Shagrath levyllä Death Cult Armageddon. Itsellänikin on 2 eri rääkymistekniikkaa ja toisella saa paljon enemmän voimaa ja voluumia siihen rääkymiseen, kun toinen taas kuulostaa sitten räkäisemmältä, mutta hiljaisemmalta.

Mutta mutta, makuasioita.

Aivan. Itellä kans hiljasemmalla äänellä tulee semmonen matalampi ääni Lamb Of God-tyyliin. (Inhottaa kyllä verrata omaa tyyliä johonkin ammattilaiseen, mutta kuulostaa siltä että herra itse vetää näin.) Kun taas sitten korkeemmat äänet lähtee kovemmalla äänellä.
Seek And Destroy
02.07.2006 15:00:19
Itse olen vasta pari kertaa reenikämpällä örissyt, kyllähän se matala öriseminen onnistuu keltä tahansa, tyyliin Everytime I Die botomilta, mutta kun pitäisi öristä korkealta kuten northerin lindruussi tai dimmun shagrath niin hitto siitä mitään tuu. Onkoha kellään muulla samanlaista onkelmaa tai osaiskohan joku neuvoa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)