Stain 24.06.2006 00:04:26 | |
---|
Alfred J.Kwak..meni sarjan loppu ihan oudoksi, muistan lapsena jo, kun alkoi vi###taa..korpista tulee joku maailmanvaltias, apurinaan mustekala ym ym Joo.. mulla on jäänyt vissiin jostain syystä vähän traumoja tuosta sarjasta. Lähinnä puistatuttaa kun kuulee sarjan nimen tai sen tunnarin. Vois olla ihan hyvä katsoa nyt vanhempana tuota, että mikä siinä niin hirveää oli.
It's a bittersweet symphony, this life |
pahala 24.06.2006 01:01:07 | |
---|
Joo.. mulla on jäänyt vissiin jostain syystä vähän traumoja tuosta sarjasta. Lähinnä puistatuttaa kun kuulee sarjan nimen tai sen tunnarin. Vois olla ihan hyvä katsoa nyt vanhempana tuota, että mikä siinä niin hirveää oli. Alfred J Kwak oli lastenohjelmaksi varsin synkkä sarja. Sisälsi paljon viittauksia yhteiskuntaan, politiikkaan yms... Esim. tuo korppipuoluehan oli suora viittaus natsismiin. Karua todellisuutta... lastensarjaksi puettuna. Loistosarja. 8) |
JCM 24.06.2006 12:15:00 | |
---|
Ainakin Raahessa kävi. Itse olin tuolloin kahdeksan vanha ja muistan tapahtuman hyvin. Meitsikin näki sen:) Se punanen valo on legenda:) "Ei yhtään homomielissessä, mutta oikeesti, rakastan meidäm bassistia,. ollaan kolemnanlegta luokalta asri runwrru, oikeesti. itken tädsääs kubn mietin, että sille kävis jotain... reh ellisetsi:" - aijommi |
Jeepster 24.06.2006 12:27:13 (muokattu 24.06.2006 16:13:14) | |
---|
Ihan ykkönen on Beatrix Potterin eläinsadut. Se on niitä missä alussa ja lopussa oli aina sama juttu että neiti oli maalaamassa ulkona, alkoi satamaan ja meni kotiin kirjoittamaan kirjettä piirroksineen kanin litkiessä teetä neidin kupista. Lopussa lapset käveli tiiliaidalla. Vanhantuntunen ja sadut onkin jotain 100 vuotta vanhoja. Nytkin oon varannu kirjastosta ~10 kirjaa niitä satuja ja kokoelma ois tarkotus saada synttärilahjaksi. Pinokkio on kans noussu mun mieliin. En muista kuin vain sen yhden jakson mikä meillä oli nauhalla, siinä oli posetiivi.. En ole varma oliko tämä piirretty edes Pinokkio mutta siinä oli puupoika joka juoksi kopisevine jalkoineen pitkin mukulakivikatuja tai jotain.. Sillä oli joku ankkakaveri. Pat&Mat oli kanssa aika hyvä, Rölli enemmän. Varjoankasta muistan kanssa kattoneeni videolta yhtä jaksoa mielenkiinnolla.. |
Di 24.06.2006 16:37:40 (muokattu 24.06.2006 16:46:02) | |
---|
Ihan ykkönen on Beatrix Potterin eläinsadut. Se on niitä missä alussa ja lopussa oli aina sama juttu että neiti oli maalaamassa ulkona, alkoi satamaan ja meni kotiin kirjoittamaan kirjettä piirroksineen kanin litkiessä teetä neidin kupista. Lopussa lapset käveli tiiliaidalla. Vanhantuntunen ja sadut onkin jotain 100 vuotta vanhoja. Nytkin oon varannu kirjastosta ~10 kirjaa niitä satuja ja kokoelma ois tarkotus saada synttärilahjaksi. Oho, joku toinenkin tykkää niistä! Itsekin tuli katsottua niitä pienempänä. Ne piirretyt on aika nätisti tehty, niissä on se kirjojen alkuperäinen tunnelma saatu hyvin säilytettyä. Ja aika opettavaisia tarinoita eikä mitään lässynlässyä. Mutta minusta ne alku- ja loppukohtaukset olivat jopa kivempia kuin itse piirretyt. Ja se laulu siinä taustalla on ihan paras :) Neitihän esittää itse Beatrix Potteria, ja ne kohtaukset on käsittääkseni kuvattu ihan aidossa ympäristössä, nimittäin Potterin museoidussa talossa. Yhdessä jouluaiheisessa sadussa alku ja loppu olivat vähän erilaisia kuin muissa. Oletko sitä nähnyt? |
Kävikö KITT näytillä jossain päin Suomea vuoden 1988 jälkeen? Vanhemmat sanoivat että olisin nähnyt sen joskus, mutta ymmärrettävästi itselläni ei ole mitään muistikuvaa. Ensimmäiset muistot koko sarjasta ovat jostain -90-luvun alusta. Ja olihan se aivan sairaan kewl sarja, löytynee vielä jossain leikkiautoversiokin KITT:stä. Oulussa on ainakin joskus käynyt. Olikohan sillon Rotuaarilla. Sisko kävi kyydissä kun se oli siellä näytillä. Oli sillä siitä kait kuvakin. Öri Öri Öri kansalaiset.
"Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois... |
chachi 25.06.2006 05:43:47 | |
---|
KITT kävi Sirkus Finlandian mukana ainakin Raahessa ja vuosi oli jotain -86/87 (ellei jopa aiemminkin). Lapsuuden päräyttävimpiä tv-sarjoja olivat Ritari Ässän ohella mm. Taisteluplaneetta Galactica, Safiiri ja Teräs (siis kun onnistuin vanhempien kielloista huolimatta näkemään), Janosik, Onnen Päivät (öö, mistäs tää mun nick oikein tulikaan?), Kummitustalo, Viisikon Seikkailut, Ystäväni Avaruudesta... lastensarjoista ei nyt viitsisi edes puhua, mutta Avaruuslintu DeeDoo-jotain, Chapi & Chapo, Käytöskukka, Köss Kenguru, Tohtori Sykerö (tää kyllä toimii edelleenkin)... Sitten joku perhanan ruotsiksi puhuttu sarja jostain mies-nainen-kaksikosta, joka lavastettujen maisemien läpi kulkiessaan näki taivaalla jotain ukkoshässäkkää ja jonkun pirua/sarvipäätä muistuttavan figuurin. Mikähän tämä lie? Ja toinen mikä jäi mieleen ihan natiaisena oli ilmeisesti joulukalenteri tms. tyyppinen juttu (en muista oliko på svenska vai ihan rehdisti suomeksi), mutta jossa joku hyypiö "maalasi" seinää ja tätä kautta päästiin itse "tapahtumapaikalle". Sunnuntaisin seurattiin jotain avaruussarjaa, jonka pääosissa olivat animoidut rotat! Samaan syssyyn joku animaatiosarja, jossa seikkailtiin jossain pirun puutarhassa ja jutut oli enemmän kuin kummia... Vaan nyt kutsuu Nalle Luppakorvan sanat ja tämä iskee unille. http://www.qstock.org/2006 |
Jeepster 25.06.2006 13:36:22 | |
---|
Oho, joku toinenkin tykkää niistä! Itsekin tuli katsottua niitä pienempänä. Ne piirretyt on aika nätisti tehty, niissä on se kirjojen alkuperäinen tunnelma saatu hyvin säilytettyä. Ja aika opettavaisia tarinoita eikä mitään lässynlässyä. Mutta minusta ne alku- ja loppukohtaukset olivat jopa kivempia kuin itse piirretyt. Ja se laulu siinä taustalla on ihan paras :) Neitihän esittää itse Beatrix Potteria, ja ne kohtaukset on käsittääkseni kuvattu ihan aidossa ympäristössä, nimittäin Potterin museoidussa talossa. Yhdessä jouluaiheisessa sadussa alku ja loppu olivat vähän erilaisia kuin muissa. Oletko sitä nähnyt? Joo, oon samaa mieltä. Ne alku- ja loppukohtaukset on tosi hyviä. En oo nähnyt jouluaiheista, se on varmaan tosi hieno jos siinä on/tulee lunta! Siis ne alku- ja loppujutut.. :P Hyvä etten ole ainoa BP fani täällä. |
Nieby 26.06.2006 13:57:56 | |
---|
tää on liian nolo ketju.. :) |
gasser 26.06.2006 15:01:43 | |
---|
Äppäp, paranoid90. Mahtavuutta oli ne vanhat lastenohjelmat. Eihän näistä mokepokeneista saa kuin epilepsian. Mikäs se oli se vähän muppetshow tyylinen? Siis semmonen nukkeshow. joku fraglies? se oli hyvä myös. Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta |
Qsysi 26.06.2006 16:26:07 | |
---|
Mikä se mtv3:sen lauantai-aamujen muinainen lastenohjelmamakasiini oli? Harlekiini tms? 8 FOOT LATEX SATAN WINGS!
V.L.K #34 |
Di 26.06.2006 17:27:55 (muokattu 26.06.2006 17:40:43) | |
---|
|
Magic Bullet 26.06.2006 17:30:45 | |
---|
Pikkupoikkana päivän kohokohta oli se Pikku Kakkosen Unihiekka - juttu. Kuka muistaa? Sen jälkeen aina nukkumaan. |
Nazareth 26.06.2006 18:18:50 | |
---|
Äppäp, paranoid90. Mahtavuutta oli ne vanhat lastenohjelmat. Eihän näistä mokepokeneista saa kuin epilepsian. Mikäs se oli se vähän muppetshow tyylinen? Siis semmonen nukkeshow. joku fraglies? se oli hyvä myös. Noista Fraggleista en muista pahemmi muuta ku lauseen "Okei, Sprocket". On. IMIK #27 AKKK#6 |
HaloOfFlies 26.06.2006 19:03:47 | |
---|
Pikkupoikkana päivän kohokohta oli se Pikku Kakkosen Unihiekka - juttu. Kuka muistaa? Sen jälkeen aina nukkumaan. Hyvin on muistissa. Nykyäänhän ei Pikku Kakkosessa enää ole tuota Unihiekkaa. Ilmankos nykypenskat eivät nuku. It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5 |
Lord of the strings 26.06.2006 20:30:03 | |
---|
Mikähän oli sellanen sarja, missä oli jotain nuoria (tyttö ja poika?) ja heille eläimet kertoivat opettavaisia tarinoita (pieni muistikuva, että luolassa). Tarinoita kertoi ainakin biisoni. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" |
Jeepster 28.06.2006 17:56:16 | |
---|
Di, lainasin kirjastosta Potter DVDn jossa on juuri se joulujakso. Sitä ennen olin lainannut kirjoina niitä satuja ja muistin Tarinan räätälistä mistä tuli mun suosikki.. Ostin myös tänään paksun kirjan missä on kaikki sadut ja pari ennen julkaisematonta. Ei ollut englanninkielisenä mutta käyhän tämä näinkin.. |
Valokaari 28.06.2006 18:20:55 | |
---|
Mikähän oli sellanen sarja, missä oli jotain nuoria (tyttö ja poika?) ja heille eläimet kertoivat opettavaisia tarinoita (pieni muistikuva, että luolassa). Tarinoita kertoi ainakin biisoni. Yakari? Eikös siinä ollut valkoinen biisoni ja Yakari osasi keskustella eläinten kanssa? Rok rok. |
Cut out 28.06.2006 18:22:15 | |
---|
Mikähän oli sellanen sarja, missä oli jotain nuoria (tyttö ja poika?) ja heille eläimet kertoivat opettavaisia tarinoita (pieni muistikuva, että luolassa). Tarinoita kertoi ainakin biisoni. Tarinoita hyveiden kirjasta? Takkujakku! |
Tempura 29.06.2006 01:42:08 | |
---|
Joku mainitsi safiirin ja teräksen! Olin tosi pentu kun sitä välillä näin, eli en paljoa muista, kuin että vaikutti TODELLA ahdistavalta. THV-Klubi #7
Romantikkoitkijät #12 |