Aihe: Koch Studiotone
1 2 3
Fide
23.06.2006 13:28:22

Studiotonessa ei taida olla "DC on the preamp heaters" mikä on kaikissa isommissa Kocheissa paitsi Classictonessa kai ei. Ehkä sillä seikalla on osansa häiriöihin.

ähä... ja pienimuotoista siviilirohkeutta osoittaen ilmaisen tietämättömyyteni:

mitä tuo "DC on the preamp heaters" tarkoittaa siis noin niinkuin käytännössä ja suomeks? rautalangasta kiitos =)
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
ReBeat
23.06.2006 14:12:29 (muokattu 23.06.2006 14:41:53)

mitä tuo "DC on the preamp heaters" tarkoittaa siis noin niinkuin käytännössä ja suomeks? rautalangasta kiitos =)

Jaa-a, en ole elektroniikkatietäjä, mutta se tarkoittaa jotain siihen suuntaan että etuasteputkien hehkujen(?) yhteydessä käytetään tasajännitettä. Yleensä toteutus on erilainen, liekö sitten AC:llä tehty. DC:llä saavutetaan häiriövapaampi tulos.

Joissakin laadukkaissa vahvistimissa tuota toteutustapaa käytetään ja hifi-puolella vissiin enemmänkin. Fuchs Overdrive Supremen kohdalla lukee näin:

"...also features regulated DC preamp tube heaters for additional noise reduction. These techniques are used in the finest audiophile and tube studio equipment, and are unique to guitar amps."

Eli ODS:ssä etuasteputkille annetaan reguloitua DC:tä ja kerrotaan, että hienoimmissa hifi- ja studiopuolen laitteissa ratkaisu on tuttu, mutta kitaravahvistimissa se on uniikki.

edit: tasajännite on kai oikea termi tässä eikä tasavirta
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
chromazone
27.06.2006 01:05:47
Manuaalin mukaan siinä on kaksi kolmiasentoista kytkintä - toinen kanavien vaihtoon ja toinen bright-kytkin. Onko sun Studiotonessa joku kytkin boost-kanavallekin?

Sori kun kesti tää asiaan palaaminen. Mun Studiotonessa on kanavanvalitsimen vieressä pikkukytkin, jossa kolme asentoa, H, M ja L. Boostin määrään pystyy tällä vaikuttamaan.
Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä.
Basil
27.06.2006 08:40:05
Sori kun kesti tää asiaan palaaminen. Mun Studiotonessa on kanavanvalitsimen vieressä pikkukytkin, jossa kolme asentoa, H, M ja L. Boostin määrään pystyy tällä vaikuttamaan.

Itsekin olen tuota Kochia hankkimassa ja huomasin, että Studiotonea on olemassa ilmeisesti kahta eri variaatiota, vanhempaa ja uudempaa. Uudemmassa näyttäisi olevan tuo lisäkytkin (H,M,L) kanavanvalitsimen vieressä, mikä puuttuu vanhemmasta (ja ehkä jotain muuta modifikaatiota). Katsoin Kochin websivuilta manuaalia, mutta se on vielä vanha versio, missä ei ole mainittu tuota toista kytkintä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)