Aihe: Michael Romeo
1 2 3
Kasperi Tervonen
15.06.2006 20:58:50
No kappaleen Smoke and Mirrors intro on ainakin hyvä sweeppitreeni

Hoho. Pistäs ihmeessä näytettä jos irtoaa. ;-)
"Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro
Jebe-
15.06.2006 21:05:19

Eiköhän Sartaselta lähde kyllä :D

Vetelee semmosia tiluja Codeonissakin, että...
juuso a
15.06.2006 21:19:03

Kerran levykauppaan astellessani taustalla soi sellaista soittoa että oksat pois. Kysymyksessä oli Symphony X:n Twilight In Olympus ja niinhän siinä kävi että pakko oli ostaa pois. Vitutti vielä silloin kun piti lähteä sukuloimaan eikä siellä ollut CD-soitinta yhdessäkään taloudessa enkä pystynyt kuuntelemaan levyä pariin päivään. Uskomattoman timmiä soittoa ja todellakin helvetin puhtaasti vetää kaiken.
"The only thing Columbus discovered was that he was lost! " -Windom Earle
Kasperi Tervonen
16.06.2006 00:19:53
Eiköhän Sartaselta lähde kyllä :D

Vetelee semmosia tiluja Codeonissakin, että...

Ootko kuullut smoke and mirrorsia? ;D Ei mutta jos tosissaan irtoaa, niin täytyy myöntää että pirunmoinen kaveri kyseessä. :D Clippiä olisi kyllä tosissaan mielenkiintoista saada...
"Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro
Wezzer
16.06.2006 01:58:01 (muokattu 16.06.2006 01:58:26)
Romeo on kyllä mies paikallaan... vaikka joku voi väittää sitä perustiluttajaksi niin rohkenen vastata että mielestäni 90% prosenttia metallikitaristeista on vähemmän omaperäisiä. Romeolta löytyy kuitenkin se oma tyyli ja soundi jonka tunnistaa kohtuun helposti, ja vaikka tilua on paljon niin homma säilyy mielenkiintoisena ja soolo-osuudet yleensä tukevat SyX:n biisejä eikä toisinpäin. Huomattavaa on myös moniin muihin teknisesti taitaviin kitaristeihin verrattuna se että sävellystaitoa todella löytyy.
Semmoosta... www.ankkuriklubi.com
Kasperi Tervonen
16.06.2006 02:21:55
Huomattavaa on myös moniin muihin teknisesti taitaviin kitaristeihin verrattuna se että sitä teknistä taitavuutta todella löytyy. Ei vaan hienostihan se säveltää. ;-)
ANtTIKRISTUS
16.06.2006 03:10:59
Romeo on kyllä mies paikallaan... vaikka joku voi väittää sitä perustiluttajaksi niin rohkenen vastata että mielestäni 90% prosenttia metallikitaristeista on vähemmän omaperäisiä. Romeolta löytyy kuitenkin se oma tyyli ja soundi jonka tunnistaa kohtuun helposti, ja vaikka tilua on paljon niin homma säilyy mielenkiintoisena ja soolo-osuudet yleensä tukevat SyX:n biisejä eikä toisinpäin. Huomattavaa on myös moniin muihin teknisesti taitaviin kitaristeihin verrattuna se että sävellystaitoa todella löytyy.

Musta Romeon parasta anti ovat hänen letkeän kuuloiset riffittelynsä, joista mulla tulee väistämättä aina Dime mieleen. Kitarasoundikin on ehkä vähän Dimen tyyliä muistuttava... onko muilla ollut samanlaisia ajatuksia? Kova jätkä munkin mielestä kaikenkaikkiaan, mutta aina kun joku kappale etenee sooloihin asto, niin mielenkiinto laskee yleensä hetkeksi min. 72,5% ja palautuu ennalleen hirveän tilutuksen jälkeen. Kitara/kiippari battlet on kans yksi asia, joka laittaa yleensä haukottelemaan kappalaiden aikana. Mutta kun nämä seikat jättää pois, on Symphony X:llä helvetin tyylikkäitä ja monipuolisia kappaleita. Odysseykin on mun maailmassa niin arvostettu teos, että alta pois.
EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ
Epi-
16.06.2006 09:53:36

Odysseykin on mun maailmassa niin arvostettu teos, että alta pois.

Samaa mieltä olen itse. Oikeastaan ainoa platta Symphony X:ltä mitä on tullut hieman
enemmän kuunneltua.

Michael Romeo on hyvä kitaristi, jotku luritukset ihan mielenkiintosia mutta välillä tulee
sitä tusinatiluakin. Soundista en ihmeemmin pidä, joihinkin biiseihin sopii mutta näin
niinkun muuten se on "liian puhdas" omasta mielestä.

Eiks Romeo käytä aika paljon tota wholetone -skaalaa?
Antti1
16.06.2006 10:00:30
Mitäköhän mä oon sepustanut tuolla aiemmin tästä kaverista? No ihan sama, sanon uudestaan.

Mielenkiintoinen soittaja hevin saralla, mutta sortuu noihin samoihin sweeppeihin ja tappingeihin kovin usein. Sieltä täältä löytyy kuitenkin jotain mielenkiintoisia juttuja ja miekkonen osaa yhdistää nopeisiinkin lirutuksiin melko hyvin biisin tunnelmaa tukevia melodioita. Osassa materiaalia jotkut tietyt kitarasoolot oikeastaan kutoo kasaan sitä koko kappaletta, joka on tämmöisen tekniikkametallin saralla kovin harvinaista.

Kuitenkin, ne Line6:lta kuulostavat nintendosoundit ja tietynlainen kliinisyys tuossa soitossa häirää aavistuksen. Ei silleen, ne sopii tiettyyn paikkaan, mutta joskus saisi vähän repiäkin sitä kitaraa.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
sartanen
16.06.2006 11:58:14

Musiikkinäyteeseeni roiskaisin sinulle kyseisen pätkän. :) Kuten aiemmassa viestissäni sanoin, on kyseinen licki vielä treenauksessa joten jälkikin on sen mukaista. Syssymmällä sitten lähtee toivottavasti Romeon tyyliin. ;)
Kasperi Tervonen
16.06.2006 12:47:11
Musiikkinäyteeseeni roiskaisin sinulle kyseisen pätkän. :) Kuten aiemmassa viestissäni sanoin, on kyseinen licki vielä treenauksessa joten jälkikin on sen mukaista. Syssymmällä sitten lähtee toivottavasti Romeon tyyliin. ;)

No aika pirun asiallisestihan tuo jo nytkin lähtee, mutta laitas ihmeessä vielä clippiä sitten kun irtoaa oikein Romeon tyyliin. ;-)
Sanchez
16.06.2006 15:09:07
Mielenkiintoista kaverissa on kyllä sekin, että vetää ylivoimaisesti parhaimmat soolonsa levyvierailuilla (esim. Ayreon - Dawn Of A Million Souls ja Thunderstone - Drawn To The Flame) :).
Mussolini
24.06.2006 14:50:54

Tavattoman lihava kaveri. Livenä vielä lihavampi kun kuvissa. Mut loistava soittaja. Ei oikeen pysty käsittää, et niillä nakkisormilla.....
Onks se proge?
SomethingWild
24.06.2006 15:04:19
Yksi henkilökohtaisista suosikeistani. Tyypillä on hienosti kaikki tekniikat kohdallaan. Hienoja sävellyksiä kyllä löytyy myös.
"En saannut yhtään ennätystä Ski-Jumpis vaikka kuuntelin Manowaria"-Veli
msormune
24.06.2006 15:53:53
Ynkän kanssa yksi läskeimmistä!

Juu ei ole. Ynkkä on taas näköjään lommoposki.

http://www.yngwie.org/images/guitar_one_jan2006.jpg
Hipelius
24.06.2006 17:08:00
Juu ei ole. Ynkkä on taas näköjään lommoposki.

http://www.yngwie.org/images/guitar_one_jan2006.jpg

Taitaa olla vanha kuva?
http://www.sacrecy.com
Rypsolisti
24.06.2006 21:51:57
Taitaa olla vanha kuva?

Kyl se ihan oikeesti näyttää nykyään tolta.
SomethingWild
24.06.2006 22:32:18
Ynkän kanssa yksi läskeimmistä!

Mitä enemmän massaa niin sitä nopeempi.
"En saannut yhtään ennätystä Ski-Jumpis vaikka kuuntelin Manowaria"-Veli
Hanhi
25.06.2006 21:43:55
Mitä enemmän massaa niin sitä nopeempi.

Itekin pitäis saada se n.50kg et irtois tilut :|
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)