sunder 03.06.2006 15:21:00 | |
---|
Kävin tänään kokeilemassa paikallisessa liikkeessä tollasta sr500:sta. Muuten basso tosi hyvä, mikkejä lukuunottamatta sitä mitä etsinkin. Siinä se tulikin, eli mua häiritsee suunnattomasti ne mikit. Käsi joutuu olemaan ihan ihme asennossa, kun mikin yläreuna on niin kaukana E-kielestä. Kauan aikaa katellut uutta bassoa ja nyt ton sais edullisesti (595e), mut saattaapi jäädä ostamatta ton mikkihomman takia. Onko Ibanezilla vastaavan tyyppistä mallia eri mikeillä? |
beissi man 03.06.2006 17:52:57 | |
---|
Itse taas olen sitä sr 500 bassoa himoinnut... Vielä kun pääsisi kokeilemaan. Joskus testailin levytukussa sr 1000:tta eikä nuo mikit häirinneet omaa soittoa |
sunder 06.06.2006 19:57:42 (muokattu 06.06.2006 19:58:56) | |
---|
Helvetti, päätöksen vaikeus. Tänään kävin testailemassa perusteellisemmin Iban SR500:sen ja BTB555:n. Koitan miettiä kuumeisesti kumman ottaisin, hyviä ja huonoja puolia: SR500: + hyvännäkönen + kevyt + saundi + kaulaltaan helpposoittoinen -etäisyys mikkien yläreunasta E-kielelle -turhankin siro BTB555: + jämäkän olonen + jacki + saundi + etäisyys mikkien yläreunasta H-kielelle -painavahko -luonnollisesti kömpelömpi kaula -H-kieli ei välttämätön Lisäksi kuvioon astuu aloittelijalle 5-kielisen soittamisen haasteellisuus, oppiiko demppaamaan kielet kunnolla jne. Lisäksi vahvistintilanne H-kielen toiston huomioonottaen vähän huono. Suurin kompastuskivi on tuo SR500:n mikkihomma, ei vaan toimi mun kädelle. ilman tuota mulla voisi tällä hetkellä olla uusi basso. BTB:ssä mietityttää taas, että miten släppihommat oppii kapeammalla kielivälillä. E: 550e olis tuosta SR:stä köyhtynyt. |
beissi man 06.06.2006 20:04:50 | |
---|
Aika halvalla lähtis... Yleensä on ollu sinne 600 kieppeille sr:n hinta |
sunder 06.06.2006 20:15:23 | |
---|
Lykkäsivät muuten Ibanezin kuvaston mukaan ja sen perusteella BTB555:ssa ja SR500:ssa on sama kieliväli! Outoa, olin aivan varma tatsin perusteella et BTB:ssä se on pienempi. |
ubik 14.06.2006 10:27:06 | |
---|
mjaa onkohan tätä jo sanottu Warvickin Rockbass sarjasta löytyy ainakin tuo kaipaamasi Fortress malli ja hinta on 522 € T-kaupassa. Mutta ibanezeista SR sarja on ehkä paras, tosin itse olen alkanut miettimään BTB sarjaa piyemmän skaalan ja vähän jämäkämpien mikki tyyppien takia, ainut mikä mietityttää on tuo kaulan koko. |
Finnogre 14.06.2006 10:55:12 | |
---|
Itselläni on SR-505 ja tyytyväinen oon ollu. Kaula on hyvän tuntuinen ja muutenkin sillä on hyvä soittaa. Soundi on hyvä ja mukavan näkönen basso. Ogrehammaren! |
Hämyy 14.06.2006 13:04:00 | |
---|
Mulla ei oo muuta ibanezzeja vastaan kuin se, että niiden ulkonäkö ei miellytä minua.. Kitos means bye-bye in Finnish. @Eurovision.tv
..Halatkaa toisianne.. |
PnukBassist 14.06.2006 14:16:08 | |
---|
mjaa onkohan tätä jo sanottu Warvickin Rockbass sarjasta löytyy ainakin tuo kaipaamasi Fortress malli ja hinta on 522 € T-kaupassa. Tuo on hyvä joo. Paitsi että väritys ja lakkaus on ihan perseestä mun mielestä. Ja se kikkelin näköinen juttu on myös vähän hassun näköinen. Mutta hyvä vehke silti. Suosittelen. Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn't hurt.
And the beer I had for breakfast wasn't bad,
So I had one more for dessert. |
sunder 14.06.2006 21:17:30 | |
---|
Mutta ibanezeista SR sarja on ehkä paras, tosin itse olen alkanut miettimään BTB sarjaa piyemmän skaalan ja vähän jämäkämpien mikki tyyppien takia, ainut mikä mietityttää on tuo kaulan koko. Onhan noissa SR:ssä samat bartolinit ku BTB:ssäkin, halvimpia malleja lukuunottamatta. Eipä sopinu mulle kouraan SR, eikä 5-kielinen BTB. Liekö sitten tottumiskysymys, mutta toi mikkihomma häiritsee vaan niin paljon, BTB:ssä puolestaan kaulan leveys tökkii. Testiinki tuollaisen SR:n saisi, mutta pitää kattoo viittiikö ottaa. SRX-sarja on alkanu kiinnostaan ja olis kiva päästä testaan. Ainoo vaan, et värivalikoima on mun mielestä vähän ankia. Ilmeisesti aavistuksen verran paksumpi kaula kuin SR:ssä, 2-alueinen eq ja rokimmat mikit puhuis puolestaan. Halvempikin olis. |
Wilkeson 23.06.2006 22:15:33 | |
---|
itsellä on ibanezi ja pääbassona tokain jazz keppi EMG:n aktiivimikeillä,aivan huippu. mutta melkee kaikki ibanezit in erittäin hyviä ja hinnat kohillaan.ei tartte olla tosiaan kalleimmasta päästä ni saat jo kepin todella pitkäx aikaa ja et pety. erittäin vahvasti suosittelen ibanezia. |
Wilkeson 23.06.2006 22:16:24 | |
---|
niin...ja aika monessa ibanezissa on aika kapee kaula ja moni on 24 paikkanen.todella helppo soitettava. |
Huom, SR300:ssa on agathis body, jota jotkut väittää huonosointiseksi. |
PnukBassist 24.06.2006 11:39:22 | |
---|
Mulla oli tuommoinen SR800 vempele tosiaan vielä vähän aikaa sitten, ja se oli ihan ok-vempain, tosin en oikein saanu siitä ihan toivomaani soundia aikaiseksi. Joskus testailin nimimerkki Jimoleonin RD500-vehkettä ja se oli myös ihan hyvän tuntuinen. Kun vielä pääsis testimään tuota SRX500 vehkettä niin avot. Sehän on siis käsittääkseni melkoisen kopioitu versio G&L:län L-2000 vehkeestä, josta tällä hetkellä omistan tuon Tribute-version. Joskus olis lysti laittaa SRX ja L-2000 testiin keskenään... Well, I woke up Sunday morning
sunder 24.06.2006 13:26:29 (muokattu 24.06.2006 13:51:52) | |
---|
|
T.Nick 26.06.2006 17:24:54 | |
---|
Ibanez all the way, on bändisoitossa mulla ollu SR500, GSR200 ja nyt viimein juuri toi SR800. Täytyy kyllä sanoa että olen hemmetin tyytyväinen, muitakin on ollu mutta Ibaneziin aina palaan =) En usko että ihan heti oon ostamassa noita Made in Korea / Indonesia-soittimia, kyllä sen vaan huomaa pidemmän päälle siinä soittimen laadussa. Ainakin mun GSR200 on tehty Indonesiassa ja on siitäkin huolimatta loistopeli. Tosimies ei välitä |
PnukBassist 26.06.2006 23:50:15 | |
---|
Well, I woke up Sunday morning
sunder 27.06.2006 17:23:34 | |
---|
Palio makso? :) 595e oli tarjouksessa, josta sain vielä puotettua viiteen ja puoleen hunttiin. Ei paha. |
PnukBassist 28.06.2006 00:38:20 | |
---|
No eipä kuulosta pahalta ei. Onnea vaan soittajalle ja soittimelle toistenne löytämisestä! Well, I woke up Sunday morning
Schpet 29.06.2006 09:10:44 | |
---|
Moro. Nyt kun o puhe Apinasseista, niin kysympäs, että mitä mieltä olette Ibanez TR Series- bassoista? Onko kellään kokemusta? Joku jazzkeppi se on. Minä nimittäin ostin sellasen kaverilta 100 €:lla ja hyvältä vaikuttaa, vaikken paljoo passoista tiedäkään. Ei ole mitään hajua, mikä on sen valmistusvuosi yms... Pikture: http://www.freedomguitar.com/images/ibaneztr8636f.jpg (tollanen se on mutta punanen) |