Eipä löytynyt ketjua tälle ensiluokkaiselle poppoolle, joten se on tehtävä itse. Löytyykö muitakin faneja? Haun kautta löytyneiden kokonaisen yhdeksän maininnan perusteella ainakin joku muu on lisäkseni tajunnut yhtyeen hienouden. Olen huono pitämään mainospuheita, joten asiaan vihkiytymättömille kerrottakoon vain, että kyseessä on kolmen naisen; kahden laulavan kitaristin ja rumpalin muodostama ei-niin-tavallista rockia vääntävä ryhmä, ja ainakin allekirjoittaneen mielestä ehdottomasti tämän hetken parhaita rockbändejä. Muutamia biisejä vuosien varrelta saa imutettua täältä downloads-osiosta:
http://www.sleater-kinney.com/index2.php Itse tutustuin bändiin alunperin Rock Against Bush vol. 2 -kokoelman ja biisin Off With Your Head kautta, jossa kiehtoi erityisesti äärimmäisen luova rumputyöskentely. Viime vuoden aikana kaikki seitsemän pitkäsoittoa löysivät tiensä hyllyyni, ja niistä suosikeiksi ovat nousseet The Hot Rock, One Beat ja viime vuonna julkaistu The Woods. Hot Rockia aikaisempi tuotanto on kokonaisuuksina vielä vähän hämärän peitossa, mutta erityisesti Dig Me Out on lupaava levy ja sisältää jotain todellisia helmiä, kuten nimibiisin. Suosikkibiiseiksi ovat edellä mainitun lisäksi erottuneet One Beatin tähtihetki The Remainder, Woodsin helvetinmoisella rytinällä aloittava The Fox ja saman mestariteoksen kauniisti päättävä Night Light.
Janet Weiss on henkilökohtainen rumpujumalattareni.