WBBC 14.10.2003 13:21:26 | |
---|
maksaa uutena näköjään 850 e. Mielipiteitä, kokemuksia, säilyttääkö arvonsa? Maksoiko Pulliais-malli tosiaan vain värin takia enemmän, vai oliko sitä säädetty? |
Chemo 14.10.2003 13:27:40 | |
---|
Yksi tuttu taisi ostaa juuri tuollaisen. En oo ehtinyt testaamaan sitä, mutta kovasti hän tuntuu soittimeensa olevan tyytyväinen. Ramalamadingdong. |
madu 14.10.2003 13:31:06 (muokattu 14.10.2003 13:52:57) | |
---|
Noissa on 3-ruuvin tilt-säätö kaula jota on joskus moitittu mutta itse en ole eroa käytännössä huomannut. Mukavasti tuommoinen istui käteen kun testailin. Käy kuitenkin vielä testaamassa Japanin fenderin 70's reissueta vaikka levytukussa. Se lähtee suunnilleen samaan hintaan ja siinä on ainakin mun mielestä paremmin soundaavat mikit ja siistimpi viimeistely. Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan. |
TexasFlood 14.10.2003 13:58:08 | |
---|
Mä hankin tollasen tossa muutama kuukausi sitten. Oon tykännyt tosi paljon, kaula on tosi hyvä mun käteen. Jäi toi SRV-Strato heti pois käytöstä ja tolla 70's Stratolla tulee nyt soiteltua. Pulliaismallista, niin se tosiaan on muuten täysin identtinen tuon 70's Straton kanssa, paitsi että siinä oli erikoisväri ja mukana tuli Suomen lippu-tarra. |
madu 14.10.2003 14:06:41 | |
---|
Tietääkö joku muuten fenderin skandinavian hinnan pudotuksista? www.fender.se. Eli mm. soundissakin oli mainos aiheesta... Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan. |
Lonesome 14.10.2003 14:31:07 | |
---|
Tietääkö joku muuten fenderin skandinavian hinnan pudotuksista? www.fender.se. Eli mm. soundissakin oli mainos aiheesta... Hgin F-musiikissa kertoivat, että kyseessä olis tuollainen n. 10% pudotus. Eli esimerkiksi tsekkaamani Meksikon Standard Straton hintalappu oli ennen 660 ja nyt 600eur. Myyntihinnat on tietysti sitten erikseen. On vaan kuulemma pelivara vähentynyt, kun maahantuonti siirtyi sveduihin. "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) |
WBBC 14.10.2003 15:23:46 | |
---|
Minkälaiset ovat saundiltaan Texas Special -mikit Esimerkkejä kuka käyttää ja millaisessa musiikissa parhaimmillaan |
madu 14.10.2003 15:43:52 | |
---|
Minkälaiset ovat saundiltaan Texas Special -mikit Esimerkkejä kuka käyttää ja millaisessa musiikissa parhaimmillaan Stevie Ray Vaughan ja bluussiahan niillä paukutetaan. Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan. |
TexasFlood 14.10.2003 16:05:21 | |
---|
Stevie Ray Vaughan ja bluussiahan niillä paukutetaan. Mulla on tossa SRV-Stratossa Texas Specialit ja ajattelin, että ainakin mikit menee heti vaihtoon tosta 70's Stratosta, mutta hemmetti nehän olikin tosi hyvät mikit jo vakiona. Texas Specialit on vähän sellaset in your face-tyyliset ja jotenkin muhun kolahti nuo mukavan hempeät 70's Straton mikit. |
LaXu 14.10.2003 16:25:11 (muokattu 14.10.2003 16:25:41) | |
---|
Hmm, käyttikös se SRV nyt edes noita Texas Specialeja? Miten mulle on jäänyt sellainen käsitys, että ne olisi herran kuoltua kehitelty SRV:n kitaroissa olleiden mikkien pohjalta? Vai oliko se niin, että SRV signature ei vain ehtinyt markkinoille ennen kuin SRV heitti veivinsä? |
weelie 14.10.2003 16:42:34 | |
---|
Joo, SRV ei käyttänyt Texas Specialeja. Mark Knopfler käyttää viimeisimmillä levyillään. Käyttäisiköhän Bonnie Raitt? Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
Juu, Raittin nimikkomallissa käytettiin texas speciaaleja. Sen tuotanto on kuulemma lopetettu ja toisaalta Raitt taitaa enemmän käyttää sitä vanhaa stratoaan..? People tell me that walking blues ain't bad. |
Dr. Muff 14.10.2003 19:24:53 | |
---|
Joo, SRV ei käyttänyt Texas Specialeja. No ei sanan varsinaisessa merkityksessa. Hänellä oli kuitenkin koekäytössä ton signature-mallin prototyyppejä, joissa mahdollisesti oli noita TS:a. Nro1:en ylikäämittyjen '59 mikkien pohjalta noi Texas Speciaalit on luotu. Eivät ole mikään oikotie onneen, vaatii hyvän vahvarin kaverikseen. Ihan hyvät ovat. |
weelie 14.10.2003 20:03:14 | |
---|
Monet jotka soittelevat noilla mikeillä änkevät ne niin syvälle kuin saavat, jotta saa pehmeämmän ja elävämmän saundin. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
Shaft 14.10.2003 22:25:30 | |
---|
Mark Knopfler käyttää viimeisimmillä levyillään. En kyllä usko, että Knopfler käyttää noita mikkejä itse ollenkaan, vaikka hänen signature-mallissaan onkin sellaiset. Nro1:en ylikäämittyjen '59 mikkien pohjalta noi Texas Speciaalit on luotu. Lähtökohtaisesti kyllä, mutta kaikesta päätellen Specialit ovat kyllä kuumemmat kuin ´59:n mikit. En sitten tiedä olisivatko ne pysyneet samanlaisina, mikäli Stevie olisi ehtinyt testailla niitä pitempään. Kaveri ei kyllä ollut niin kriittinen kamojensa suhteen kun monet hänen jäljittelijänsä. |
Dr. Muff 14.10.2003 23:05:44 | |
---|
Lähtökohtaisesti kyllä, mutta kaikesta päätellen Specialit ovat kyllä kuumemmat kuin ´59:n mikit. En sitten tiedä olisivatko ne pysyneet samanlaisina, mikäli Stevie olisi ehtinyt testailla niitä pitempään. Kaveri ei kyllä ollut niin kriittinen kamojensa suhteen kun monet hänen jäljittelijänsä. Mistä muuten päättelet että kuumemmat olisivat? Ei noi mun mielestä nyt kauhean kuumat ole. Ja niissä '59 mikeissä(kitaran valmistusvuodesta ei ole selvyyttä body'59tai '61 kaula '61-'63 ja sekin vaihdettiin useamman kerran) mitkä oli siinä Nro1:ssä olivat aika monen lähteen mukaan hieman enemmän käämiä mitä sen ajan mikeissä yleensä. Mutta tämänhän sinä jo tiesitkin. Vaikea sanoa kuin tarkka hää oli kun en sen paremmin kaveria tuntenut. Paljon sillä ainakin oli sitä kamaa käytössä. Vahvareita ja kitaroita siis. |
Shaft 15.10.2003 10:46:46 (muokattu 15.10.2003 10:47:14) | |
---|
Mistä muuten päättelet että kuumemmat olisivat? Ei noi mun mielestä nyt kauhean kuumat ole. Ovat ne melko kuumat alnico-magneeteilla varustetuiksi yksikelamikeiksi, vaikka eivät varsinaisia high output-mikkejä olekaan. Fenderin www-sivun mukaan ko. mikkien dc resistance on 6.2K (kaula) - 6.5K (keski) - 7.6K (talla). Vanhojen Fenderien mikeissä oli jopa 20%:n toleranssi, joten on todellakin olemassa kuumempia ja ulostuloltaan alhaisempia yksilöitä. On tosiaan väitetty, että tuossa ´59:ssa olisi keskivertoa kuumemmat mikit. Eräs ongelma tässä on, ettei ole varmaa tietoa miltä vuodelta SRV:n mikit ovat. Viisi- ja kuusikymmentäluvun vaihteessa Fenderillä elettiin siirtymäkautta käsinkäämimisestä automatisoidumpaan tuotantoon. Käsinkäämityissä on suurempia heittoja. 50-luvulla käytetyssä 42AWG formvar-käämilangassa on paksumpi eriste, eikä tällä langalla voi edes tehdä tuollaista 7.6K:n mikkiä.. Texas Specialeissa käytetään ohuempaa käämilankaa (43AWG) osin juuri siitä syystä, että käämiä saadaan helposti enemmän. Esimerkiksi Fralinin Vintage Hot -mikkien on tarkoitus jäljitellä tuollaista hieman keskimääräistä kuumempaa vintagemikkiä, ja numerot ovat: 6.0K (kaula) - 6.0 (keski) ja 6.8K (talla). En tiedä onko syytä olettaa, että ´59:n mikit olisivat olleet tätä olennaisesti kuumemmat. Vaikea sanoa kuin tarkka hää oli kun en sen paremmin kaveria tuntenut. Niinpä. Kyllähän äijä varmasti vaatikin kamoiltaan jotakin, mutta kirjoitusten perusteella saa silti tuon kuvan. Äijä käytti monia erilaisia tube screamereita ja vahvistimetkin vaihtelivat aika paljon. Pori Jazzin keikan SRV veti näköjään pelkillä Marshalleilla! Monille "jäljittelijöille" on taas tärkeää, että on juuri se TS-808 ja blackface Vibroverb tms. |
WBBC 15.10.2003 13:06:48 | |
---|
KÄÄMIEN PURKAMISESTA: Luin joskus jostain että Pulliaisen Esa on purkanut stratonsa käämityksiä. Mitäköhän lienee sillä hakenut ja mitkä mikit sillä on ollut mitä on purkanut? Jotkut pehmäsointiset varmaan nyt ainakin??? |
weelie 15.10.2003 14:11:02 (muokattu 15.10.2003 14:21:27) | |
---|
En kyllä usko, että Knopfler käyttää noita mikkejä itse ollenkaan, vaikka hänen signature-mallissaan onkin sellaiset. Joo mutta kun ei ole uskon asioista nyt kyse vaan mikeistä. :D Voin kyllä (kun jaksan) kaivaa haastattelun jossa hän sanoo Texas Speciaaleja käyttävänsä. Suoraan mulla linkkiä ei ole muistissa. Jos olet kuunnellut Knopflerin kahta vikaa levyä, niiden saundi on paljon "tummempi" kuin 80-luvun aikainen DS-saundi. EDIT: MK haastatteluja mm. http://www.mark-knopfler.info/eng/media.htm Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
Shaft 15.10.2003 14:51:47 | |
---|
Joo mutta kun ei ole uskon asioista nyt kyse vaan mikeistä. :D Voin kyllä (kun jaksan) kaivaa haastattelun jossa hän sanoo Texas Speciaaleja käyttävänsä. Suoraan mulla linkkiä ei ole muistissa. Jos olet kuunnellut Knopflerin kahta vikaa levyä, niiden saundi on paljon "tummempi" kuin 80-luvun aikainen DS-saundi. No, kommenttini oli aika ylimalkainen kun aina ei jaksa/ehdi perustella ja kirjoitella niin pitkästi.. Knopflerin nykysoundi poikkeaa kylläkin aika lailla Diren aikaisesta. Pääsyynä on siirtyminen vintagekitaroihin- ja vahvistimiin. Knopfler näyttää soittavan nykyisin myös aika paljon Gibsoneilla. Studiosta otettujen valokuvien ja kirjoitusten perusteella ainakin sähkökitarat ovat kaikki vanhoja. Eli kun käytössä on Fender, kyseessä on 50- tai 60 luvun malli. Näihin ei taatusti ole vaihdettu Texas Specialeja. Varmaan Knopfler omistaa jonkun TS:lla varustetun kitarankin, mutta maininta jossakin haastattelussa ei välttämättä merkitse vielä muuta kuin sopimusvelvoitteiden täyttämistä Fenderin suuntaan. |