EADGBE 22.06.2006 16:28:38 | |
---|
Mikä se sellanen on kun virityskoneistossa olevasta vivusta saa laskettua E-kielen vireen vaikka D:hen? Pystysköhän sen jälkiasentamaan miten kivuttomasti? |
absqua 22.06.2006 16:34:14 | |
---|
Mikä se sellanen on kun virityskoneistossa olevasta vivusta saa laskettua E-kielen vireen vaikka D:hen? Pystysköhän sen jälkiasentamaan miten kivuttomasti? Hipshot D-tuner. Noita löytyy erilaisille virityskoneistomalleille. Fendereihin ym yleisiin bassoihin menee ihan ns heittämällä suoraan vanhoihin ruuvin reikiin. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Tana 22.06.2006 16:38:24 (muokattu 22.06.2006 16:38:45) | |
---|
|
Erittäin käyttökelpoinen vehje, jos on tarvetta ala-D;eelle, ja saahan sen säädetty alemmaksikin. Palauttaa yllättävän hyvin alkuperäisen vireen, mutta ei kuitenkaan absoluuttisesti. Ei ainakaan Fenderin vakiotalloilla. Mutta kiva lisä kuitenkin! Möllisty. |
pardy 23.06.2006 14:12:02 | |
---|
Erittäin käyttökelpoinen vehje, jos on tarvetta ala-D;eelle, ja saahan sen säädetty alemmaksikin. Palauttaa yllättävän hyvin alkuperäisen vireen, mutta ei kuitenkaan absoluuttisesti. Ei ainakaan Fenderin vakiotalloilla. Mutta kiva lisä kuitenkin! Mun kokemuksien mukaan se on erittäin jämpti vireen suhteen. Kerran säätää kohdilleen niin se onkin sitten siinä, palaa takaisin samaan vireeseen ja tippuu aina myös samaan vireeseen. Mutta voi tosiaan olla että esim. satula ja talla vaikuttaa tuohon jonkin verran. |
hollstro 24.06.2006 01:36:54 | |
---|
Täällä on ansiokkaasti jo selitetty tuo Hipshotin periaate. Sillähän vetää esim. E-kielen D-vireeseen alle sekunnissa ja takaisin. Sitten ei enää olekaan enää kumpikaan sävel ihan kohdallaan... Ainakaan usein ei ole. Näppärä kaveri virittää E-kielen esim. D-vireeseen 3 sekunnissa ja se on sitten kohdallaan. Tähän ratkaisuun olen ainakin itse päätynyt. Jos haluaa kesken biisin laskea virettä niin sitten Hipshot on paras, jollei ainoa ratkaisu. |