Aihe: Akustisen kitaran kuminan poisto
1
Jimi
21.06.2006 14:07:48

Elikkä, homma on näin. Minulla on Ibanezin v70 akustinen. Elikkä siis halvin mahdollinen. Ja tällä kun soittaa, niin tämä kumisee bassoa ihan sikana. Onko kellään mitään vinkkiä miten tätä voisi korjata.

Itse olen miettinyt, notta jos laittaisin jotain tonne sisälle, ettei se ääni pääsisi kumisemaan niin paljoa ja uusia kieliä olen myös miettinyt, ohuempia kieliä siis.
I heard that life sucks, that's why I'm glad I don't have one...
LamaAjanElvis
21.06.2006 18:10:12
Sujauta vaikka joku vanha t-paita sinne kielien vaihdon yhteydessä.
Kesä on läskien pahinta aikaa. Sormet lähtee soundista.
flattopguitar
22.06.2006 08:53:21
Tuota se halpa ja paska rakenne teettää, eikä asiaan ole oikeen mitään tehtävissä. Voit yrittää vaimentaa kumiaa laittamalla juuri jotain kevyttä kitaran kaikukopan sisälle, mutta en suosittele t-paitaa. Vaahtomuovi, tai joku muu tasa-aineinen kappale, joka joustaa ja jota pystyy muovaamaan helposti, niin että siitä pystyy tekemään oikean kokoisen paikallaan pysyväksi kannen ja pohjan väliin. Samalla kyllä huonoo kitaran kokonaissoundi entisestään...
Kitara ja -laitepalsta jonne myynti-ilmoitus ei hautaannu henkilöiden jatkuvan ilmoitusten uusimisen vuoksi ja jossa on hyvät osastot tavaroille ja tarkat säännöt: http://kitara.myfreeforum.org/
Jimi
22.06.2006 13:43:21

Ei sitten olis varmaan mitään hyötyä, jos vaihtaisin ohuempiin kieliin? Kun sittenhän olisi sitä bassoääntä vähän vähemmän... Täytynee sitäkin kokeilla.
I heard that life sucks, that's why I'm glad I don't have one...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)