Aihe: Kierto.
1
Numbie
15.03.2003 18:00:21

Haulla ei löytynyt aiheesta joten pistänpä uuden topicin.
Saisiko jotain vinkkejä miten kiertoa pystyisi käyttämään hallitusti biiseissä.
http://www.lunatia.tk
A. Järvinen
15.03.2003 21:15:37
Haulla ei löytynyt aiheesta joten pistänpä uuden topicin.
Saisiko jotain vinkkejä miten kiertoa pystyisi käyttämään hallitusti biiseissä.

Tjaa, se pitää harjotella. Itellä ei ainakaan onnistu muutakuin bändi-volyymilla. Nostan vaan SG:ni :) "irti" kehostani ja pidän sävelen mitä kierrätän :). Olipas hauskasti sanottu.
Nanook
20.06.2006 21:16:09
Vahingoittaako kierto laitteistoa?
ANtTIKRISTUS
21.06.2006 02:11:06
Tästä oli kyllä keskustelu ihan vasta otsikolla "Hallittu kierto.", mutta ei vaan näy löytyvän mistään(?).

Mutta jotain kuitenkin löytyi.
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=121779&o=0&#p4906018
EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ
sus
21.06.2006 02:21:24
Vahingoittaako kierto laitteistoa?

Ei.

Itse asiaan, kiertoa ei voi tehdä mielestäni kuin isoilla volyymeillä. Olin tosin aikaisemmin keväällä erään englanninkielisen ystäväni luona, hän sanoi että "Check this, artificial feedback" ja muistaakseni teki aivan sairaan siistiä kiertoääntä ilmeisesti huiluäänen avulla.. Tarkalleen en muista, kuinka hän tuon teki. Kitara oli silloin kiinni Guitar Portissa, ja ääni tuli tietokoneen kaiuttimista aika pienellä äänenvoimakkuudella.
Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa!
zuppermuhle
21.06.2006 02:25:04 (muokattu 21.06.2006 02:25:28)
...en muista, kuinka hän tuon teki. Kitara oli silloin kiinni Guitar Portissa, ja ääni tuli tietokoneen kaiuttimista aika pienellä äänenvoimakkuudella.

Sustaineri jossain?
"By bashing his music, you only prove your own ignorance and stupidity. If you don't understand virtuoso-style guitar playing, too bad for you. " - "Stuntguitar" Francesco Farerin soitosta.
McNulty
21.06.2006 10:55:25 (muokattu 21.06.2006 10:57:37)
12-tahdin blues on hyvä kierto :)
Ei vaan, feedbackin aiheuttaa helpoiten kuumilla mikeillä ja gainin ollessa kaakossa. Hallittua feedbackia voidaan avustaa erilaisin laittein, kuten esim. E-Bow ja Fernandes Sustainer.

edith: muistaakseni Fernandes Sustainer FSK-401:ssä saa kytkimellä valita tuota sustainerin toimintamallia. Sieltä saa ainakin feedback-guruilua paria kytkintä kääntämällä. Hintaa sillä on joku 300-350e.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
Joees
21.06.2006 12:00:34
Kyllä sitä on mahdollista saada muutenkin kuin tappavilla äänenevoimakkuuksilla. Yrittää vaan löytää sen oikean kohdan mistä lähtee helposti kiertämään. Se voi tosin olla jo hieman aikaa vievempi homma. Mä saan himassa kiertoa aikaseks ihan sellasella makkarivolalla. Vaan hiljempaa kun soittelee niin ei se aina satavarmasti lähde, ei ainakaan mulla.

Bändin kanssa kun soittelee niin sitä kiertoa saa hyvin hallittua kitaran volalla, tai siis siinä vaiheessa kun se on lähtenyt kiertämään.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
J.Ahonen
21.06.2006 12:54:14 (muokattu 21.06.2006 12:54:37)
Itse asiaan, kiertoa ei voi tehdä mielestäni kuin isoilla volyymeillä. Olin tosin aikaisemmin keväällä erään englanninkielisen ystäväni luona, hän sanoi että "Check this, artificial feedback" ja muistaakseni teki aivan sairaan siistiä kiertoääntä ilmeisesti huiluäänen avulla.. Tarkalleen en muista, kuinka hän tuon teki. Kitara oli silloin kiinni Guitar Portissa, ja ääni tuli tietokoneen kaiuttimista aika pienellä äänenvoimakkuudella.

Varmaan eri juttu, mutta kuulostaa pirun hienolta kun soittaa. esim näin. soita G kielen 9. nauha, ja samalla huilu ääni h kieleltä, ja Kampea ylös päin. Jimikin kalpenee. Onnistuu paremmin jostain 7. 5. etc...Mulle tulee aina mieleen jimi turpa auki woodstockissa vetämässä lippu tunnaria.
kh 203
21.06.2006 15:51:38 (muokattu 22.06.2006 13:16:15)

kyllä mä ainakin pystyn ku hakkaa taktisesti floikkaa...
Voihan sitä vaikka pukeutua naiseksi mutta sisällä on aina mies ( Lord of the strings )
McNulty
21.06.2006 18:37:32
floikan tallaa....

?

Virhe! Tyhmä tai liian huono kirjoitus!
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
Volcom
21.06.2006 21:26:41
Btw, kiertohan on aina hallittua, vai mitä? :)
"Vittuilulla ja ylimielisyydella saat kyllä hyvää mieltä ja intoa levitettyä pitkin muusikoiden.nettiä." - Vasara
Imper
21.06.2006 21:49:02

Kitaran lapa kiinni styrkkariin niin kyllä kiertää.
Everyone is a per-son
Twistyh
21.06.2006 22:17:45
Se vaa o semmonen "Magic Touch".. pitää oivaltaa se itse niin osaa.
friteerattu peruna
21.06.2006 22:22:44

Kierto makkarivolyymeilla: Särö täysille vaffarin vola makkarivoimakkuuksille, kitaran volume täysille ja tallahumppari. Näppää huiluääni G-kielen 12-nauhalta ja vie tosi skitta (tosi) lähelle kaiutinta. Kyllä se kokeilemalla se sopiva kohta löytyy. Isoimmilla volilla varmaan helpommin...
Kato äiti, mä oon lentokone!!!11
Imper
21.06.2006 22:56:36

Mielellään vähän kauemmas. Ihan lähellä siitä kuuluu sellaista kimeetä ininää. Kierron saamiseksi voi käyttää myös wahia. Mulla on siinä sellanen "magic" kohta, josta aina lähtee.

Siis nimenomaan LAPA KIINNI STYRKKARIIN niin alkaa kiertämään hallitusti. Mikit saa sojottaa mihin päin tahansa, ei liity mitenkään. Vahvistimen resonointi siirtyy fyysisesti kitaraan ja siitä takasin vahvistimeen -> hallittua kiertoa. Vahvistin pitää olla sen verran kovalla, että se vähän jo värisee.
Everyone is a per-son
Magic Bullet
22.06.2006 18:43:52
Siis nimenomaan LAPA KIINNI STYRKKARIIN niin alkaa kiertämään hallitusti. Mikit saa sojottaa mihin päin tahansa, ei liity mitenkään. Vahvistimen resonointi siirtyy fyysisesti kitaraan ja siitä takasin vahvistimeen -> hallittua kiertoa. Vahvistin pitää olla sen verran kovalla, että se vähän jo värisee.

Ei vaan mun voxissa. Kun menee liaan lähelle niin tule kamalan kimeä ininä. Onko voxini vammainen?
kanka
22.06.2006 19:27:27

‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)