Intohimo 09.10.2003 23:02:40 | |
---|
Olen mahdollisesti menossa ulkomaille jnk ajan päästä ja mietin, että josko myisin vanhan romun veke ja ostaisin läppärin paikanpäältä. Saako niihin nykyään hyvin polttavat asemat ja kunnon äänikortit? Oliko se joku audigy tai vastaava jonka sai ulkosena kiinni? Välttääkö musan teossa vai kandeisko olla perinteinen pöytäkone? |
Mikael 09.10.2003 23:41:39 (muokattu 09.10.2003 23:45:38) | |
---|
Mä olen nyt muutamia päiviä pulannut läppärin ja M-Boxin kanssa eikä hirveästi ole valittamista ilmennyt. Kotikokoonpano on seuraava: Compaq Evo N610c -läppäri - 2.0GHz P4m - 786 Mb muistia - 60 Gb kovalevytilaa - Win XP Pro - CD-R/DVD -asema Digidesign M-Box / ProTools LE 6.1.1 Midiman Midisport 2x2 Hyvin ovat pelanneet. Nätisti toistaa kaikki 32 audioraitaa kompuralla ja eq:lla höystettynä ynnä masterlohkossa stereodelay, -D-verb, -kompura ja -limitteri ja tähän voi vielä laittaa kaupan päälle 5 kanavakohtaista reverbiä ennen kuin rupeaa puhti loppumaan. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
Intohimo 10.10.2003 00:05:10 | |
---|
Mä olen nyt muutamia päiviä pulannut läppärin ja M-Boxin kanssa eikä hirveästi ole valittamista ilmennyt.
Kyllä toi lista vakuuttavalta kuulostaa! Pitänee vakavasti harkita läpparin laittoa. Vois sitten roudata mikseriä etc muuta mukana. Formaattiradiot? ##*.@.*.tana |
qfleax 13.10.2003 18:42:39 | |
---|
Olen vähän samaa pohtinut kun alkuperäinen kirjoittaja. Miten noiden kovalevyjen nopeus riittää esim. CubaseSX käytössä? Nehän on läppäreissä roimasti pöytäkoneita hitaampia. |
Fortune 13.10.2003 22:00:07 | |
---|
Alkup. kysyjälle, on niitä oikeitakin ääni-interfaceja kannettaviin, ei tarvitse Sound Blasteria ostaa. Firewire-liitäntäisiä on jo enemmänkin ja ainakin yksi Usb2-liitäntäinenkin on osunut silmään. |
Intohimo 13.10.2003 22:09:24 | |
---|
Firewire-liitäntäisiä on jo enemmänkin ja ainakin yksi Usb2-liitäntäinenkin on osunut silmään. Minkaläinen toi firewire on? Laadukkaampia ku blasterit? Formaattiradiot? ##@$$¤ *.tana |
Fortune 13.10.2003 22:10:33 | |
---|
Minkaläinen toi firewire on? Laadukkaampia ku blasterit? Firewire on se tiedonsiirtoväylä. Firewiren kautta kytketään äänikortti kiinni koneeseen, Audigykin taitaa käyttää joko Usbia tai firewireä. |
Firewire on se tiedonsiirtoväylä. Firewiren kautta kytketään äänikortti kiinni koneeseen, Audigykin taitaa käyttää joko Usbia tai firewireä. Tää o semmonen oravanpyörä tää koenhomma ku ei pysy perässä.. Arvokaan säily ei sitten yhtään. :( Formaattiradiot? ##@$$¤ *.tana |
Jack Dude 14.10.2003 13:19:09 (muokattu 14.10.2003 13:19:36) | |
---|
Olen mahdollisesti menossa ulkomaille jnk ajan päästä ja mietin, että josko myisin vanhan romun veke ja ostaisin läppärin paikanpäältä. Kaverilla oli muistaakseni sellainen ongelma, että softia (käyttis, office...) ei saanut kuin kyseisen maan kielellä (saksa) jostain syystä. Kuulosti kyllä oudolta, mutta kannattaa ainakin varmistua siitä mitä saa :) |
-Q- 14.10.2003 14:33:07 | |
---|
Kaverilla oli muistaakseni sellainen ongelma, että softia (käyttis, office...) ei saanut kuin kyseisen maan kielellä (saksa) jostain syystä. Kuulosti kyllä oudolta, mutta kannattaa ainakin varmistua siitä mitä saa :)
Pitää paikkansa. Winkkarin kieli on määrätty siinä lisessissä, eikä sitä voi vaihtaa. Suomessa on "vakiona" kielet Suomi, Englanti ja Ruotsi joista voi valita ostettaessa mieleisensä. Saksalaiset(kin) on niin hölmöjä sen kielensä kanssa, että taitaa Enklanninkielinen käyttis olla kiven alla. Mikäänhän ei siis estä ostamasta sitten erikseen sen kielistä winkkaria kuin tykkää. Joutuu vaan maksamaan turhaa siitä ekasta "vääränkielisestä". .. Japanin ja Kiinan-kieliset on muuten pikkusen ärsyttäviä käyttää, kun ruudulla on vaan niitä väkkyröitä.. |
FastEddie 14.10.2003 15:13:12 | |
---|
Olen mahdollisesti menossa ulkomaille jnk ajan päästä ja mietin... Kayttokieli ei ole ainoa ongelma. Pohjoimaalaista nappaimistoa, siis sellaista jossa on myos ääkköset, ei hevilla loyda pohjoismaiden ulkopuolelta. |
-Q- 14.10.2003 17:07:32 | |
---|
Kayttokieli ei ole ainoa ongelma. Pohjoimaalaista nappaimistoa, siis sellaista jossa on myos ääkköset, ei hevilla loyda pohjoismaiden ulkopuolelta.
Totta turiset. Joillekkin tämä voi olla suurikin murhe. Käytännössä näppis on helppo ostaa varaosana ja vaihtaa, mutta ei ole ilmaista sekään. Lisäksi en usko, että hinnoissa on nykyisin kovin paljoa eroa eri maiden välillä. Varsinkin näiden mahdollisten kieliongelmien korjaamiseen voi kulua jo erotuksen verran rahaa. ... Tuli juuri mieleen tuohon kieliongelmaan aavistuksen halvempi kiertotie; Nimittäin useimpia merkkikannettavia saa myös esiasennettuna Linuxilla. Näin ei tarvitse maksaa lisenssiä (turhasta) vääränkielisestä Windowsista. |
Notefix 14.10.2003 17:13:45 | |
---|
Mä käytän jatkuvasti läppäriä sen takia että joutuu reissaamaan. Hyvin toimii...joku IBM:n kannettava Digigrammin kortilla... |
Intohimo 15.10.2003 00:19:25 | |
---|
Kaverilla oli muistaakseni sellainen ongelma, että softia (käyttis, office...) ei saanut kuin kyseisen maan kielellä (saksa) jostain syystä. Englantiin olis meno jos ei mit. dramaattista tapahu, joten se kielidilemma ei nii haittaa. Otan kai näppiksen sitten mukaan. Saksa on (kuulemma) "paska maa", ei sinne kande lähtee.. Formaattiradiot? ##@$$¤ *.tana |
kivi 15.10.2003 10:42:41 | |
---|
Englantiin olis meno jos ei mit. dramaattista tapahu, joten se kielidilemma ei nii haittaa. Otan kai näppiksen sitten mukaan. Saksa on (kuulemma) "paska maa", ei sinne kande lähtee.. Onko läppärit Englannissa halvempia vai kalliimpia kuin Suomessa? Tuosta kannattaa ottaa selvä. Eri maiden keskinäinen paremmuus on kans ihan makuasia. Mä olen viihtynyt hyvin saksassa, mutta sveitsiä en voi sietää, irlanti ja skotlanti on mukavia mutta varsinaisesta englannista en tiedä... |
Intohimo 15.10.2003 11:51:39 | |
---|
Onko läppärit Englannissa halvempia vai kalliimpia kuin Suomessa? Tuosta kannattaa ottaa selvä. Käsitykseni ja tiedustelujeni mukaan hieman kalliimpia, mutta hinnat vaihtelevat suurestikin. Lontoon läheisyydessä ne on varmasti kalliimpia. "London allowance". Eri maiden keskinäinen paremmuus on kans ihan makuasia. Mä olen viihtynyt hyvin saksassa, mutta sveitsiä en voi sietää, irlanti ja skotlanti on mukavia mutta varsinaisesta englannista en tiedä... Siteerasin vaan Rätyä.. Joo. Sama se missä sitä aikaansa tuhlaa. Britit on kokemuksieni perusteella jokseenkin kylmiä, mutta kyllä mukavia tyyppejäkin on tullu vastaan. Formaattiradiot? ##@$$¤ *.tana |
FastEddie 15.10.2003 12:25:52 | |
---|
Itse ostin lapparin Suomesta, vaikka asun ulkomailla. Lahinna juuri nappaimiston vuoksi. Ja loppujenlopuksi hintakin taisi olla hieman halvempi, kuin manner Euroopassa. Tyytyvainen olen ollut koneeseen, vaanto riittaa, ainakin toistaiseksi. Suosittelen lapparia musiikkikayttoon. |
Intohimo 15.10.2003 21:12:09 | |
---|
Suosittelen lapparia musiikkikayttoon. Kyllä se roudattuvuus on se etu kyllä. Formaattiradiot? ##@$$¤ *.tana |
Fortune 15.10.2003 21:14:01 | |
---|
Kyllä se roudattuvuus on se etu kyllä. Jep, itsellänikin on haaveissa jokin räkkiin istutettava firewire- tai usb2-interface ja läppäri kaveriksi. Sitten vain jokin 3u räkki, johon istutetaan interface, efektimylly ja ehkä jokin hyvä kompura. Ja sitten on kahdessa palassa kuljeteltava äänityslaitos. Olisi kyllä pop. |
Mikael 16.10.2003 10:57:09 | |
---|
Jaahas... meitsi sai sitten ekat bluescreenit päin lättyä eilen kesken delay-aikojen säädön. Vidhu! Onneksi on tapana tallentaa vähän väliä ja uudelleen käynnistyksen jälkeen kaikki pelas taas moitteetta. Luottamus ja hyvä mieli kuitenki murenivat siihen näppikselle saman tien. Jotenkin kun on tottunut kovo-laitteisiin, niin luottopula tietokonetta kohtaan iskee herkästi. Mielenkiintoinen ominaisuus on muuten PT LE 6.1/PC -yhdistelmässä, että paketin mukana tulevan plugarisetin D-Verb -kaiun Room2 -asetuksen käyttäminen syö kaiken prossutehon ja käytännössä sitä ei voi käyttää. Onneksi ko. tieto löytyi digidesignin käyttäjäfoorumista, koska omin avuin tuo ei olisi ikinä selvinnyt... miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |