ollikainen 07.06.2006 20:49:19 (muokattu 07.06.2006 20:52:18) | |
---|
UGH!!!!!!!!!! |
ekikoo 07.06.2006 21:07:00 | |
---|
...ja kyllä, luet juuri allekirjoitustani. |
-Prokitaristi- 07.06.2006 21:16:53 | |
---|
Gibson Les Paul Standard Goldtop..................................................................................................... |
ollikainen 07.06.2006 23:14:50 | |
---|
UGH!!!!!!!!!! |
ekikoo 07.06.2006 23:21:10 | |
---|
On muuten pirun hyväkin, harmi vaan kun ei ollu floikkaa. Mutta eräs seikka mikä minua noissa kiehtoo on tuo kiinteä talla, josta ei luultavasti enää kiinteämmäksi päästä? ...ja kyllä, luet juuri allekirjoitustani. |
Juustonaksu 07.06.2006 23:53:15 (muokattu 07.06.2006 23:55:10) | |
---|
Schecter C-1 Classic on meikäläisellä ollut mielessä, mutta eipä ole rahaa. :) Kiinteä talla on juurikin se unelma. Floikalla en tee mitään, kun en harrasta mitään sirkustemppuja. Ilman floikkaa tulee keskityttyä siihen musiikin soittamiseen eikä siihen temppuiluun. Edit: Ja riittävän pätevä jätkä/mimmi osaa temppuja jo kiinteälläkin ihan tarpeeksi. Eikä se sooloilukaan oikeastaan floikkaa vaadi. Mutta jos tätä ei taas käännetä floikka vs. kiinteä -taisteluksi niin hiljenen ja jatkamme threadin varsinaisella aiheella. Saakohan noita Schectereitä sillä Vintage Amber värityksellä Helsingin seudulta? Soundata tuo vaan 3-tone Sunburstia. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
ollikainen 08.06.2006 12:42:54 | |
---|
3-tone sunburst on hianompi. UGH!!!!!!!!!! |
r.andy 08.06.2006 22:26:02 | |
---|
Mun ois kakskaulanen sg Rock n roll!! |
Kasperi Tervonen 10.06.2006 12:52:51 | |
---|
3-tone sunburst on hianompi. En ole noita kahta muuta väriä luonnossa nähnyt, mutta ainakin tuo 3-tone sunburst näyttää mun silmissäni erittäin nätiltä. Satun sellaisen omistamaankin, ja täytyy sanoa että on kyllä jo aika lähellä "sitä unelmien kitaraa". :) Ehkä joku floikallinen tiluhirmu olisi tuohon rinnalle vielä aika kiva. ;) "Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro |
ollikainen 16.06.2006 23:10:15 (muokattu 16.06.2006 23:23:22) | |
---|
Käytöstapoja opettelemaan, mars!.-Moderaattori |
julio 20.06.2006 23:34:12 | |
---|
kyä se on tuo munnomamalli Tortoise, jussi ala-kuhan valmistama. takralleen mun visioitten mukaisesti tehty funkki keppi. unelmien keppi. " Tragedy is when I cut my finger. Comedy is when you walk into an open sewer and die. " Mel Brooks
- Fishbone Soldier #7 |
Pehvanssi 20.06.2006 23:56:09 | |
---|
Onko noi ESP:n Edwardsit jotain halpamallia vai mitä? Ajatellen että tossa E-CY-155CTM:ssä on Abalone bindingit, kohtuullisen makia hardware ja laatukaan ei varmasti ihan kaameeta kuraa ole. Hintaa silti noin 1200 euroa. Mitä mie en nyt ymmärrä, mikä jää huomaamatta?? Tottakai tullit ja ALV:t päälle jos meinaa tilata, mutta halpa toi silti on verrattuna tr00 ESP:hen. Jatko kysymys: Mistä ton saa Suomeen hommattua ja onko kellään kokemusta noista Edwardseista? Alkuperäiseen aiheeseen. Unelmien kitara olis jotakuinkin Lespaul mallinen, jollakin monipuolisella mikityksellä. Semmoinen allaround skeba olis lespa ja toisena sitten olis joku ESP Horizon floikalla (vaikkakin se horizon tobacco sunburstilla ilman floikkaa on ulkonäöllisesti aika hemmetin paljon namumpi) niin voisi leikkiä sirkustempuilla. |
kunnasja 21.06.2006 01:36:37 | |
---|
Mutta eräs seikka mikä minua noissa kiehtoo on tuo kiinteä talla, josta ei luultavasti enää kiinteämmäksi päästä? Juu, tossa Schecter C-1 Classicissa on kiinnityspilareihinsa ruuveilla "lukittava" talla, ja tallapalat ovat semmoisilla säätö/kiinnityskierteillä joissa ei ole jousia rämisemässä. Kielet menevät kaiken lisäksi rungon läpi, joka yhdistettynä neck-thru-ratkaisuun tuottaa u-s-k-o-m-a-t-t-o-m-a-n sustainin. Runko on melko kevyt, mutta ei tuo silti vielä kaulapainoinen ole. Mikkikytkennät ovat eksoottiset, joskaan eivät kovin käyttökelpoiset; perinteisillä kytköksillä saa hienompia soundeja aikaan. Vielä kun mikit ovat aidot Duncanit, voin sanoa että hintaansa nähden mahtava peli! (Itse vaihdoin kylläkin JB:n pois ja Duncan Customin tilalle... parempi soundi...) Vaan odottakaas vielä ensi viikkoon kun saan oman customini lapaseen. Siitä se riemu repeää. Odottelua on ollut yli puoli vuotta osien toimituksen ja tiesminkämuun takia, mutta tuleepahan sitten hyvä vimpain. Tulen tänne sitä sitten hehkuttelemaan ;) |
-Prokitaristi- 21.06.2006 11:23:23 (muokattu 22.06.2006 20:17:54) | |
---|
Custom-Jackson kullatuilla metalliosilla: -Soloist/Dinky-muoto -Väri valkoinen -Bodyn keskellä musta vauhtiraita -24 (Jumbo)-nauhaa -Kahlerin talla -Kolme volumepotikkaa, yksi tonepotikka. -HSH-mikitys -Viisiasentoinen mikinvalitsin -Diamond-inlayt -Dimarzion tai Seymour Duncanin mikit -Valkoinen lapa -Ebony-otelauta E: No näin sitten. |
kunnasja 21.06.2006 15:29:42 | |
---|
Custom-Jackson kullatuilla metalliosilla: -Kaksi volumepotikkaa, yksi tonepotikka. -HSH-mikitys Ööö... täh? Miten olit ajatellut konfiguroida volumet? Tai siis, mikä idea on kahdella potikalla jos on kolme mikkiä, miksei saman tien kolme potikkaa? Tai vain yksi? |
No pain, no gain |
Twistyh 21.06.2006 21:55:55 | |
---|
|
kunnasja 10.07.2006 01:53:23 | |
---|
|
dcln 12.07.2006 14:03:06 | |
---|
Onko noi ESP:n Edwardsit jotain halpamallia vai mitä? Ajatellen että tossa E-CY-155CTM:ssä on Abalone bindingit, kohtuullisen makia hardware ja laatukaan ei varmasti ihan kaameeta kuraa ole. Hintaa silti noin 1200 euroa. Mitä mie en nyt ymmärrä, mikä jää huomaamatta?? Tottakai tullit ja ALV:t päälle jos meinaa tilata, mutta halpa toi silti on verrattuna tr00 ESP:hen. Jatko kysymys: Mistä ton saa Suomeen hommattua ja onko kellään kokemusta noista Edwardseista? Eivät ole halpamallia. Menevät käsittääkseni LTD Deluxejen ja Custom Shop ESP:ien väliin laadullisesti. Ilmeisesti aika lähelle ESP Standard-seriesiä täällä. Standard seriesiin suoraan vertailua en ole nähnyt, mutta eikös Standardit ole käytännössä Custom Shop kitaroita osiltaan/puiltaan, mutta ne valmistetaan koneellisesti samoin kuin Edwardsit? Suomeen hommaaminen onkin hankalampi homma. Joko sinun tarvitsee löytää itsellesi diileri Japanista, joka lähettää kitaran sinulle tai vaihtoehtoisesti huutaa sellainen Ebaysta. Ulkomailta tilatessa on aina omat riskinsä. Itse kuitenkin huusin tuollaisen Edwards Explorerin Ebaysta, koska olin jo pitkään halunnut explorer-mallista kitaraa. Custom Shop Explorerit maksavat maltaita ja Gibson Explorerissa se pickguard on mielestäni ruma, joten näin päädyin Edwardsiin. Maksoin Japanilaisen myyjän tilille hinnan+pk:t, jonka jälkeen hän lähetti kitaran minulle. Päälle tulee tietty nuo ALV:t ja tullit. Mielestäni kitara on kaikinpuolin loistava. Virittimet pitävät hyvin vireen ja viimeistely on kaikinpaikoin hyvää tasoa. En ole tosin päässyt vertaamaan esim. Standard series ESP:iin, joten en osaa sanoa onko viimeistely ym samaa tasoa. Speksit: BODY Mahogany NECK Mahogany FINGERBOARD Rosewood / 22frets SCALE 628mm JOINT Set-Neck FRONT PU EMG 81 REAR PU EMG 81 BRIDGE Tune-Matic/Stop Tailpiece CONTROL 1Volume/1Tone/PU Selector SW TUNERS Gotoh Ainoa miinus tulee tuossa Explorer-mallissa pienestä kaulapainoisuudesta. Tosin siihenkin olen jo tottunut ja sen kyllä saa korjattua vaikka hihnatapin paikkaa vaihtamalla tai ostamalla leveän nahkahihnan. Muutama linkki, joissa tietoa ja mielipiteitä Edwardseista: http://www.jemsite.com/forums/showthread.php?t=48569 http://www.guitarsjapan.com/ESPinfopage.html http://board.acmlm.org/thread.php?id=4713 |
Volcom 12.07.2006 16:33:21 | |
---|
Minulle käsityöllä valmistettu lämminsoundinen ja juuri sormilleni sopiva "omalaatuinen" Gibson Les Paul. Kiittäisin, jos joku minulle tuommoisen tarjoutuisi kustantamaan. "Vittuilulla ja ylimielisyydella saat kyllä hyvää mieltä ja intoa levitettyä pitkin muusikoiden.nettiä." - Vasara |