Aihe: Cubase ja CPU mittari
1
grayhaven
15.06.2006 16:42:49
Ongelmana on mittarin lukema, joka pyörii 15 audio ja 2-4 midi raidan kanssa jopa 60% hujakoilla. Välillä saattaa rätkähtääkkin, joka on aika ilkeen kuuloista.

Kone on:

ADM athlon 3000+ / 2,04 Ghz, kahella kovalevyllä.

Muistia 512.

Äänikortti on 002 RACK

Mikä neuvoksi? Olisko tosta digi mme helpperistä apuja
Antti1
15.06.2006 17:21:20 (muokattu 15.06.2006 17:22:16)
Ensimmäinen huomio itse kokoonpanosta: muistia ei oo kovinkaan paljoa.

Sitten itse tehoihin liittyen: pyöriikö sulla jotain sovelluksia taustalla? Ihan mitä tahansa siellä sitten tuon Cubasen lisäksi pyöriikään, niin ne vie tehoja.

Tarkislistan kolmas kohta on toi käyttiksen "siivoaminen" ja kaiken ylimääräisen poistaminen. Tämä suoritettu?

EDIT: Kun sä puhut noista raidoista, niin tarkoitatko pelkkiä raitoja, vai onko efektejä mukana? Varsinkin kaikki reaaliaikaiset kaiut vievät huomattavan paljon konetehoja. Jos sulla pyörii noilla midiraidoilla myös jotain softasynia, niin ei ihmekään, että konetehoa kuluu.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Timo JM
15.06.2006 17:26:56 (muokattu 15.06.2006 17:27:18)

Onko äänikortin latenssi säädetty minimiin? Jos on niin suuremmaksi.
...siis mun mielestä.
lion
16.06.2006 01:55:51
juu, kyllä sillä muistilla ja äänikortin puskurilla on suurimmat vaikutukset tuohon.
"Sinä ja minä, kaikki samanlaisina: näkyvästi tutkalla - niinku lentokoneet"
grayhaven
16.06.2006 10:04:40
Tarkislistan kolmas kohta on toi käyttiksen "siivoaminen" ja kaiken ylimääräisen poistaminen. Tämä suoritettu?

Tarkoittaa siis esimerkiksi ylimääräisten audioraitojen poistamista? Kyllä.

EDIT: Kun sä puhut noista raidoista, niin tarkoitatko pelkkiä raitoja, vai onko efektejä mukana?

On jonkun verran, erityisesti rummuilla....

Varsinkin kaikki reaaliaikaiset kaiut vievät huomattavan paljon konetehoja. Jos sulla pyörii noilla midiraidoilla myös jotain softasynia, niin ei ihmekään, että konetehoa kuluu.
PL
16.06.2006 10:20:46
juu, kyllä sillä muistilla ja äänikortin puskurilla on suurimmat vaikutukset tuohon.

Kokeilin aikoinaan Nuendo 1.6?? versiolla muistin lisäämistä 512M - > 2G, vaikutus prosessorikuormitukseen oli melko olematon.
Aki
18.06.2006 21:09:53

Tarkislistan kolmas kohta on toi käyttiksen "siivoaminen" ja kaiken ylimääräisen poistaminen.
Tuolla siis tarkoitetaan käyttöjärjestelmän (esim Windows) siivoamista, ettei siellä kaiken maailman servicet ja apuohjelmat pyöri taustalla tarpeettomasti. Mulla vaikuttaa erittäin paljon - hassua kyllä - Printspooler-service.
Tuohon siivoamiseen ja optimointiin on paljon apua ihan noissa FAQ:eissa. Ja sitten googlesta hakusanoilla "xp audio optimize".

On jonkun verran, erityisesti rummuilla....
Jos efektit on ahnetta sorttia, tuo suorituskyky on ihan normaaleilla tasoilla.
"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)