Aihe: Siban pääsykokeet ja pianonsoitto näyte
1 2 3 4
mklami
20.06.2006 15:26:34 (muokattu 20.06.2006 15:27:23)

Kun tuolla on että sivulla on, että jos piano ei ole pääsoitin niin on soitettava klassinen sonaatti tai kaksi muuta vastaavaa. Pääinstrumenttini on kitara, joten mitä biisejä tuohon vaatimustasoon esim. kuuluisi?

Mulla on kans instrumentti kitara, ja kokeita varten valmistin R.R. Bennettin Impromptut ja J.K. Mertzin An Malvinan. Ei mulla siis mitään sonaatteja ollut, mutta molemmat teokset on C/B-kurssitasoa. Bennettistä ehdin soittaa vaan ekan Impromptun, kun raati pisti jo poikki. Lisäksi soitin Puumalan pyynnöstä pienen pätkän yhtä omaa kitarasävellystäni, jonka olin lähettänyt sävellysnäytteiden joukossa. Soittoa raati kuunteli vain muutaman minuutin ja painotti sitä, että he kuuntelevat vain pieniä näytteitä.
Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis --- Tavoittelemalla mahdotonta saattaa saavuttaa mahdollisen. --- Ei pidä yrittää perse edellä puuhun.
Sfp
20.06.2006 15:50:00
Juu kiitos vastauksesta :) tiedän nyt ruveta treenaamaan jo vähän ensi vuotta ajatellen.
Herra-X
20.06.2006 21:43:12
Mulla on kans instrumentti kitara, ja kokeita varten valmistin R.R. Bennettin Impromptut ja J.K. Mertzin An Malvinan. Ei mulla siis mitään sonaatteja ollut, mutta molemmat teokset on C/B-kurssitasoa. Bennettistä ehdin soittaa vaan ekan Impromptun, kun raati pisti jo poikki. Lisäksi soitin Puumalan pyynnöstä pienen pätkän yhtä omaa kitarasävellystäni, jonka olin lähettänyt sävellysnäytteiden joukossa. Soittoa raati kuunteli vain muutaman minuutin ja painotti sitä, että he kuuntelevat vain pieniä näytteitä.

Minun sellon soittoani kuunneltiin arviolta puolisen minuuttia.
"Ai Beethoven?" kalamies#39 >-)))>
Sfp
21.06.2006 09:51:22
Juu no sitä ei ilmeisesti sitten hirveästi painoteta, kun ette hirveän kauan ehtineet soitella :)
Janus
21.06.2006 09:55:36
Juu no sitä ei ilmeisesti sitten hirveästi painoteta, kun ette hirveän kauan ehtineet soitella :)

Tai sitten hakijat ovat ekan puolen minuutin aikana pystyneet vakuuttamaan raadin täydellisesti, että enempää ei kerta kaikkiaan tarvitse kuulla. Ei kannata ajatella mistään osa-alueesta "ei sitä varmaan hirveästi painoteta"...
Sharkman
21.06.2006 10:53:36 (muokattu 21.06.2006 10:55:21)
Mua jännitti aluksi niin paljon etten yksinkertaisesti pystynyt soittamaan. Bachin inventio jäi tosi pahasti puolitiehen. Sitten sain jotenkin koottua itteni ja soitin mozartin sonaatin hidasta osaa vähän matkaa ihan mallikkaasti.

Onneksi pyydettiin improvisoimaan. Raati pyysi soittamaan, miltä juuri sillä hetkellä tuntui ja sanoin että hermostuttaa ja siksi valitsinkin improvisoinnin pohjaksi sekuntti- ja septimipohjaisia harmonioita ja soitin jotain melkoisen modernia soundia joka pikkuhiljaa tonaalisoitui ja sitten raati keskeytti ja sanoi, että kulje samaa reittiä takaperin eli takaisin riitasointuihin.

Pienet sekunnit siis siksi, että ne mielestäni kuvasivat sitä hermostuneisuutta.

Jotenkin tuli kovasti se idols-raati mieleen koko tilanteesta =)
Haluan vain päästä pätemään.
Sfp
21.06.2006 13:47:45
Janus, en minä sitä ole missään vaiheessa sanonut/tarkoittanut noin. Kyllä minä tiedän, että tekee parhaansa jokaisella osa-alueella.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)