deevee 13.10.2003 19:55:23 | |
---|
Olen hankkimassa telecasteria ja tutkittuani vaihtoehtoja, on jäljelle jäänyt kaksi: Tokai ATE33 ja Squier Standard telecaster. Molemmat ovat minulle sopivanhintaisia (Tokai 367e ja Squier 370e). Fenderiin en viitsi tuhlata. Minulla ei ole mahdollisuutta ainakaan lähimmässä liikkeessä kokeilla kumpaakaan, joten kitara täytyisi tilata kokeiltavaksi tai suoraan ostettavaksi. Kumpaa suosittelette? Merkitystä on kitaran soundilla (pitäisi olla mahdollisimman telemäinen), viimeistelyllä ja vireen pysymisellä. Lisäksi olisi kiinnostava tietää, tuleeko molemmissa tai kummassakaan mallissa kielet rungon lävitse niin kuin kunnon telecasterissa joidenkin mielestä tulee tulla. Kiitoksia asiallisesti vastanneille. "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos." |
Mä en oo varma, mutta mulla taitaa olla just toi ATE33, ihan pätevä keppihän se on, ja Tokain logo lavassa on kuitenkin jonkinlainen tae laadusta, vai? http://www.lunatia.tk |
Niskamies 13.10.2003 21:14:05 | |
---|
itse valitisin tokain, mutta jos tilaat kokeilematta, nii osta käytettynä/saksasta fenkun mehiko tele. 422€ plus postikulut thomannilta, ja ainahan voit palauttaa. siinähän on vissiin kielet rungon läpi. squierilla affinitissä ei oo kielet rungon läpi, mutta standardissa on. "...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!" |
migeboy 13.10.2003 21:18:39 | |
---|
Merkitystä on kitaran soundilla (pitäisi olla mahdollisimman telemäinen), viimeistelyllä ja vireen pysymisellä. Enpä mene takuuseen, että Squieri pitää virettä millään parhaalla tavalla. Mun squier telecasteris pysyy vire ihan siedettävästi jos ei liiemmin soita sooloja. |
KeljuK 13.10.2003 21:18:40 | |
---|
|
LaXu 13.10.2003 21:20:36 | |
---|
Tokai, ehdottomasti. Se on sentään rungoltaan leppää, toisin kuin Squier, joka on agathista..leppä on ainakin minun mielestä lähempänä teleen kuuluvia puita. Tokain jälleenmyyntiarvo lienee myöskin hitusen parempi. |
migeboy 13.10.2003 21:52:10 | |
---|
Squierihan on halpamerkki. Tokaita kannattaa ees kokeilla. Harkitse squieria sitten, kun sulla ei ole mahdollisuutta ostaa mitään muuta parempaa telekeppiä. Nytten sun ei kannata ostaa squierii sen takia, koska se on kalliimpi kun Tokai. Tokai on muutamaa euroa halvempi, mutta väitän että jonkun verran parempi. Päätös, kumman ostat, on loppujen lopuks sun. |
deevee 13.10.2003 22:14:14 | |
---|
itse valitisin tokain, mutta jos tilaat kokeilematta, nii osta käytettynä/saksasta fenkun mehiko tele. 422? plus postikulut thomannilta, ja ainahan voit palauttaa. Olen tuon itsekin huomannut, mutta kun ostan liikkeestä saan 100 euroa hyvitystä toisesta vahvistimestani. "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos." |
HulluSimo 13.10.2003 22:19:16 | |
---|
Onhan toi Tokaikin sieltä halvemmasta päästä, mutta silti suosittelen! ...or still alive! Katsokaa wanted! |
Jani The Rock 13.10.2003 22:29:05 | |
---|
Koitetaan olla asiallisia. Eli: Fenderin ostaminen ei ole mielestäni tuhlausta. Butcher baby - they`re gonna put you away! |
deevee 13.10.2003 23:06:35 (muokattu 14.10.2003 19:56:14) | |
---|
Koitetaan olla asiallisia. Eli: Fenderin ostaminen ei ole mielestäni tuhlausta. En tarkoittanut asiaa ihan noin =) Mietin tässä, että jos raaskisi tilata sen Fenderin sieltä T-kaupasta, pitäis vaan saaha se vahvistinkin jollekin myytyä. Löysin kaksi samaa kitaraa hieman eri hinnoilla: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-122105.html ja http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-151659.html. Onko kyseessä vain joku erehdys? Ja mikä toi pappel body on? Eikös bodyn pitäisi tossa telessä olla leppää, ei kai se mitään poppelia ole? Noh, on vähän tyhmiä kysymyksiä, mutta haluan olla 100% varma, jos Saksasta tilaan. "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos." |
LaXu 13.10.2003 23:36:07 (muokattu 13.10.2003 23:36:25) | |
---|
Ja mikä toi pappel body on? Eikös bodyn pitäisi tossa telessä olla leppää, ei kai se mitään poppelia ole? Poppeli on aika samantapaista puuta kuin leppäkin. Saarni kai se perinteisin tele-puu on kuitenkin. |
Osmo Komppi 13.10.2003 23:49:40 (muokattu 13.10.2003 23:56:26) | |
---|
Ovatko nuo Squierit nykyjään noin kalliita (370e)? Puolitoista vuotta takaperin kun hommasin Squier Standard Fat Telecasterin, pyörivät hinnat tuolla lähempänä 300:aa euroa uutena. Omani ostin 250 eurolla vähän käytettynä ja sunburst-värityksellä. Eli jos hintaero on vielä Tokain eduksi, kannattaahan se ainakin kokeilla. Vaikka en kyllä kyseisestä mallista tiedä sitten minkään verran yhtäänkään mitään. Ei tämä Squier oikein säädettynä (ja kaulamikki vaihdettuna) mikään huono harrastajapeli ole, mutta ei kuitenkaan mikään Fenderikään. Ja eihän tuossa tule eroa paljoakaan Meksiko-Fenkkuunkaan niin kuin on edellä mainittu. EDIT: No eivät nuo Squierit ainakaan Saksanmaalla maksa enempää kuin ennenkään: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=b579e1ce888999bbca192f6406dd3597 |
Niskamies 14.10.2003 06:52:52 | |
---|
Poppeli on aika samantapaista puuta kuin leppäkin. Saarni kai se perinteisin tele-puu on kuitenkin. kysyin fasulta, että vaikka tuoteselosteessa lukee poppeli, on siihen sekoitettu myös suuri määrä leppää. itse jos telen hommaisin, olisi se 2-ton(3-tone sunbursti vaahteraotelaudalla. lääh! "...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!" |
SURf 14.10.2003 08:59:46 | |
---|
sekoitettu myös suuri määrä leppää Kuulostaa laminoidulta tai aika monesta palasta tehdyltä. Sama kai se mitä puuta se on jos vaan soi! Get a haircut and get a real job. |
migeboy 14.10.2003 09:05:20 | |
---|
Kuulostaa laminoidulta tai aika monesta palasta tehdyltä. Sama kai se mitä puuta se on jos vaan soi! Sitähän se varmaankin on. Jotenkin tuntuu, että halpiskitaroihin laitetaan just ne puut ja jämäpalat, mitkä ei sitten kelpaa ammattilaisille. |
weelie 14.10.2003 09:58:18 | |
---|
Mäejjaksa ainaista jauhamista... murmur! Squierit ja Fenderite ei ole poppelia tätänykyä... koska poppeli on kalliimpaa kuin leppä. Lapuissa voi lukea poppeli, kun käyttävät vanhoja lappuja. Laminoituja ei myöskään ole. Mutta monesta palastahan on tehty American Standarditkin (muistaakseni 2-3 tai 2-4). Affinityssä ei ole string-thru. Mutta mitä pirun väliä sillä on?! Bendauksessa se kuulemma auttaa ja ymmärtääkseni myös sustainin pitäisi olla parempi jos ei ole strin-thru. Mutta ei noilla kyllä ole mitään väliä. ATE-33ssakaan ei taida olla vintage talla... http://www.tokairegistry.com/images/catalogs/tokai20014.jpgRonnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
ministeri 27.07.2006 19:59:01 | |
---|
Nostan tämän... Kertokaapas nyt joku että onko tämän päivän squier tuotannossa laatua ollenkaan?? Kannattaako edes harkita fat tele stankkua tai vintage modified customia?? Tekeekö niillä mitään?? Usein se ei ole kiinni siitä mitä soittaa, vaan siitä mitä malttaa jättää soittamatta |
tenkainen 27.07.2006 21:23:46 | |
---|
Nostan tämän... Kertokaapas nyt joku että onko tämän päivän squier tuotannossa laatua ollenkaan?? Kannattaako edes harkita fat tele stankkua tai vintage modified customia?? Tekeekö niillä mitään?? No minä ostaa päräytin kesäprojektiksi tuon Affinity Telen. Pistin siihen Duesenbergin Bigsbykopion sekä Gotohin rullatallan, mutta mikit olis vielä hankkimatta.... (Valintaan vaikutti tuokin ettei ole stringthru, ja otelauta vaahteraa.) Soittelin muutaman yksilön läpi, ja tämä ainakin soi helkkarin hyvin, ja tatsi oli sormilleni sopiva. Ei ne muutkaan huonoja olleet. Vireen se pitää hyvin Bigsbyillessäkin, ja piti ennen kun sen vaihdoinkin. Nuo virittimet kylläkin varmaan väsyy jossain vaiheessa tosin, mutta vuosien kuluessa. Ei mitään valittamista laadun puolesta. Oli varmasti joka pennin arvoinen. (tingin rankasti ;-D) "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
Lonesome 28.07.2006 11:13:53 | |
---|
Nostan tämän... Kertokaapas nyt joku että onko tämän päivän squier tuotannossa laatua ollenkaan?? Kannattaako edes harkita fat tele stankkua tai vintage modified customia?? Tekeekö niillä mitään?? Harkita kannattaa. Kitarat on yksilöitä, eikä esim. käytetyn puun nimike takaa tai estä kitaran toimimista käytännössä. Mulla on ollut vm. -03 Std Fat Tele ja nykyään -02 "20th Anniversary" Std Tele. Olen ollut niihin tyytyväinen ja hintaan nähden erittäin tyytyväinen. Fat Telen osti kaveri puoliväkisin ja niillä rahoilla panostin Meksikon Standard Tele Fenkkuun vm. -04. Noissa Std-malleissa runko on 5-7 palasta tehty ja niinpä sunburstin päälle vedetäänkin viilu... Eli Fender on leppää ja Indonesian Squier agathista, mutta sointi ratkaisee. Mehikon Tele ei soinut kunnolla, kaulan viimeistely oli huono, virittimet epämääräiset ja jotenkin meistä ei vain tullut kavereita. Meni myyntiin. Tuo nykyinen Squier Standard Telecaster löytyi Musamaailmasta 140 €:llä. Hyvin pelittää taas. Squiereissa on hieman ohut ja kapea kaula lähes olemattomasti lakattuna. Jos ei nämä hommat häiritse, niin kyllä muut jutut toimii kohtuullisesti. Vire pysyy ja alnico-mikit hoitaa hommansa. Pientä säätöä tuo munkin kitara vaati, vaikka olikin "sisäänajettu". Aivan uusimpien Squiereiden viimeistelystä on ollut Fender-Forumin suunnalla ihmettelyä, ts. laatu olisi huonontunut. No, oli se aiemmin ainakin asiallista. Että kyllä Squierillakin pärjää. Mutta kyllä tässä vielä pitäis kunnon 50's tai 60's tyylinen Tele hankkia, ehkäpä Japanin suunnalta... Mars Needs Guitars! |