Aihe: Mikä Fender Mexico
1 2
MadMatt
20.06.2006 18:44:36 (muokattu 20.06.2006 18:52:34)

Nyt tarvitsisin basson ja oon katellut noita Fenderin Mehikon malleja silläsilmällä, että sieltähän vois löytyä sopiva. Koska kokemukseni bassoista ovat hyvin rajalliset kysyisinkin ovatko soittimet rahansa arvoisia, hyvän soundisia ja muutenkin käteen sopivia. Basso tulisi lähinnä studio käyttöön joten kaikki häiriöttömyys, mahdollisuus vireen tarkkaan optimointiin yms. asiat pitäisi olla kunnossa. Malleja näyttää riittävän ja ensimmäisenä tulisi mieleen mexicon standard jazz ja Precision mallit tai pienellä lisä sijoituksella classic sarjaa.

E: Budjetti max 700 euroa
mr.bungle
20.06.2006 18:54:03

Nyt tarvitsisin basson ja oon katellut noita Fenderin Mehikon malleja silläsilmällä, että sieltähän vois löytyä sopiva. Koska kokemukseni bassoista ovat hyvin rajalliset kysyisinkin ovatko soittimet rahansa arvoisia, hyvän soundisia ja muutenkin käteen sopivia. Basso tulisi lähinnä studio käyttöön joten kaikki häiriöttömyys, mahdollisuus vireen tarkkaan optimointiin yms. asiat pitäisi olla kunnossa. Malleja näyttää riittävän ja ensimmäisenä tulisi mieleen mexicon standard jazz ja Precision mallit tai pienellä lisä sijoituksella classic sarjaa.

Se mikä saundaa kaupassa hyvältä. Itse ostin omani kaupasta heräteostoksena, kun lähti muikeat saundit.

Onkohan noiden Meksikobassojen laatu parantunut ja jenkkistandardien huonontunut, kun viimeksikin dlx musicissa käydessäni seinällä roikkunut Mexicon Jazzari kuulosti paremmalta kuin vieressä henganneet jenkkipelit Custom Shop -mallia lukuunottamatta. Joka tapauksessa huonojakin on, että en menis tilaileen.
bassolla hanuriin
MadMatt
20.06.2006 18:56:14

Se mikä saundaa kaupassa hyvältä. Itse ostin omani kaupasta heräteostoksena, kun lähti muikeat saundit.

Onkohan noiden Meksikobassojen laatu parantunut ja jenkkistandardien huonontunut, kun viimeksikin dlx musicissa käydessäni seinällä roikkunut Mexicon Jazzari kuulosti paremmalta kuin vieressä henganneet jenkkipelit Custom Shop -mallia lukuunottamatta. Joka tapauksessa huonojakin on, että en menis tilaileen.

Entäs japanin nykyiset Fenderit?
mr.bungle
20.06.2006 20:00:42

Entäs japanin nykyiset Fenderit?

En oo uusia hirveästi soittanut. Oma Marcus Miller on hyvä, vanhoissa mitä mulla on ollut en oo digannut lehmusrunkoisten saundista (yks Strato ja yks Jazz Bass). Leppä/saarnirunkoiset näyttää ainakin Soundstoressa maksavankin sit enemmän.
bassolla hanuriin
tupac
20.06.2006 20:37:01

Tsekkaappa Ibanezin kalusto saat tuohon budjettiin aivan loistosoundisia
kamoja.
En mä mitään tiedä ku oon maalta ja ikkunakki on mettään päin.. ;-)
J.Hollström
20.06.2006 21:07:31
Tsekkaappa Ibanezin kalusto saat tuohon budjettiin aivan loistosoundisia
kamoja.

Miksipä ei samalla koko galaksin bassot? Ihan mahtavaa settiä.
J.Hollström
20.06.2006 21:07:40 (muokattu 20.06.2006 21:10:38)
Tuplapesää
MadMatt
20.06.2006 21:26:07

Joo, mä nyt vaan oon Fender miehiä. Muut merkit ei kelpaa vaikka kyse on nyt bassosta.
J.Hollström
20.06.2006 21:58:21
Joo, mä nyt vaan oon Fender miehiä. Muut merkit ei kelpaa vaikka kyse on nyt bassosta.

No niin, nyt puhutaan asiaa. Fendä on bassojen ja kitaroiden ehdotonta aatelia.
sunder
20.06.2006 22:16:40
No niin, nyt puhutaan asiaa. Fendä on bassojen ja kitaroiden ehdotonta aatelia.

Ehkä, ehkä ei. Mun mielestä hinta-laatu -suhde heittää vähän häränpyllyä. Mut kyllä se joka Fendereistä tykkää, maksaa siitä vaikka sitten vähän sitä nimilisää.
J.Hollström
20.06.2006 22:19:10 (muokattu 20.06.2006 22:20:19)
Ehkä, ehkä ei. Mun mielestä hinta-laatu -suhde heittää vähän häränpyllyä. Mut kyllä se joka Fendereistä tykkää, maksaa siitä vaikka sitten vähän sitä nimilisää.

Ja kokemusta oli sitten monestakin Fenderistä? Tää on aina tätä samaa jorinaa nimilisistä ja muista. Millä ton hinta-laatusuhteenkin sitten mittaa?

E: okei, tsekkasin jäsenkuvauksen ja homma selkeni.
"Parisen vuotta soitellut harrastelijabasisti/-kitaristi."
Karlsson
20.06.2006 22:33:20
Ja kokemusta oli sitten monestakin Fenderistä? Tää on aina tätä samaa jorinaa pitkistä leimoista ja muista. Millä ton hinta-laatusuhteenkin sitten mittaa?
sunder
20.06.2006 22:42:23
Täällä ei näköjään voi edes asiallisesti ilmaista omaa mielipidettään, mikäli se koskee Fenderiä. Tulenarka puhenaihe...

Ihmettelen vaan miten jotkin soitinmerkit voivat valmistaa paremmin viimeisteltyjä, enemmän kehittelyä vaativia (uusia malleja, parannuksia vanhoihin), kalliimmista osista tehtyjä soittimia halvemmalla kuin esimerkiksi tämä Fender, jossa osat ovat hyvin pitkälti samoja vuodesta toiseen (tallat, mikit, virittimet jne.), pintakäsittelyt ja materiaalit tavanomaisia, perusominaisuudet samoja ja joka on sekin koottu halpamaassa halvalla työvoimalla.

Jos esim. Mexicofenkusta saa maksaa vaikkapa 500-700e, niin tuohon hintaan saa soittimia, joiden valmistukseen on panostettu paljon enemmän, ja jotka mielestäni tarjoavat enemmän vastinetta rahalle. Näistä seikoista voi päätellä, että Fenderissä joutuu maksaan merkistä ylimääräistä. Oikaista saa ja pitääkin, jos olen päätellyt aivan päin honkia.

Eikä tarvi mennä henkilökohtaisuuksiin.
hollstro
20.06.2006 23:09:55

Fenderissä on Fenderin saundi ja fiilis. Jos sellaisen haluaa niin se on sitten aika sama miten hyvä hinta-laatusuhde Ibanezissa on. Fendereitä tehdään eri hintaisia erilaisille budjeteille ja se on minusta hieno juttu.

Ibat on hyviä nekin, ei siinä mitään. Ja niitäkin tehdään monessa eri massa eri hintaisia. En tiedä miten Iboissa hinta-laatu muuttuu valmistusmaan mukaan., mutta eppäilen että muuttuu.

Nimilisä = merkin arvo ja sen tuoma haluttavuus, jolla selkeästi rahastetaan. Ibanezkin tekee niin. Ne on olleet jo pitkään kalliimpia kuin samalla tehtaalla valmistetut no-name vehkeet. Esim. JEM on jo aika kallis ja ihan verrattavissa vastaavaan USA-Fenderiin hinnaltaa, vaikka tehdään halvemman valmistuskustannuksen maassa eikä yhtään sen kalliimmista materiaaleista.
hollstro
21.06.2006 04:32:54

Jos saa ehottaa muuta kuin Mexicofenderiä, niin tuosta torilta löytyis tuohon hintaluokkaan MIJ Aerodyne. Hyvä peli ainakin se yksilö, jota minä mitääntajuamaton aloittelija kokeilin. (Ja olihan tuolla torilla ainaki vielä hetki sitten se Yamahan BB414, halvalla vieläpä.)

Fenderin Meksicon tehdas on tällä hetkellä kaikkein modernein ja parhailla työstökoneilla varustettu sähkökitara/bassotehdas maailmassa. Jos sinne annettaisiin parhaat materiaalit ja komponentit, niin mitään eroa ainakaan negatiiviseen suuntaan USA-Fendereihin verrattuna ei olisi.
Öyvind
21.06.2006 17:02:33
No itse ainakin voisin suositella Fenderin meksikoprecisionia, ihan mukava soittopeli, työn laatu on ihan kohdallaan. Mikki on tosin hieman tuhnu, mutta senkin vaihdattamalla saisi kepistä varsin mainion rokkivehkeen.
boogieking
21.06.2006 17:28:30
Itsellä on ollut Fenderin bassoja joka valmistus maasta; USA, Japan ja Mexico. Täytyy kyllä antaa pojot jenkki ja japsi malleille. Mexicolainen ei oikeen työn tai materiaalien puolesta vakuuttanut. Jos haluaa hyvää hinta/laatusuhdetta suositan ehdottomasti Japseja ne kilpailee täysin suvereenisti Jenkki Fendereiden kanssa laadusta; työssä ja materiaaleissa, ne on tuntunu tosi asiallisilta.

Noi Japsit mitä mulla on ollut (kaks kpl, Jazz Bass ja Presari) on oikeestaan niitä millä eniten soittelen. Molemmat on ihan standard versioita ja ei ole kyllä mitään valittamista. Hienoa työtä ja materiaalia. Yksilöitä nää bassot tietty.

700 €:llä saa jo melkeen uudenkin Japsin ja ainakin käytettynä irtoo helposti.
aho
21.06.2006 23:26:11
Itse kallistuisin myös toyota-fendereihin.
Mun telepasso on ollu laatusoitin ja seuraavan jassoni taitaa löytyä jo soundstoren kataloogista.
Kuha
21.06.2006 23:56:43

Tojota on oikein hyvvä
Muistakaa venytellä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)