Eli mitäs eroja Guitar Pro ja Power Tab ohjelmilla käytännössä on? Guitar Pro taitaa maksaa jotain kun taas Power Tabin saa ilmatteeksi. Onko GP:ssä sitten jotain hienouksia, mistä kannattaa maksaa? Itse olen hyödyntänyt tuota Power Tabbia ja kyllä se tuntuu tarkoituksensa ajavan. Power Tabia olen käyttänyt vähemmän, joten en osaa siitä suurempia sanoa. Ainakin sen käyttö vaikutti vähän sekavammalta mulle, mutta niin varmaan Guitar Prokin vaikuttaisi sitten sulle. Jos olet tyytyväinen Power Tabiin, en näe järkeväksi maksaa GPstä sitä 40-50e:n maksua. Guitar Pro on melko varmasti kuitenkin laajempi ohjelma. Esim. edellämainitsemani mukana soittaminen ei taida onnistua Power Tabilla, vai saiko siihen basson lisäksi esim. kiippareita tai rumpuja? Mutta varmasti näiden ohjelmien perimmäisen tarkoituksen, tabien kuuntelun ja opettelemisen tarpeen kumpikin ohjelma täyttää yhtä hyvin. Guitar Prohon saattaa myös löytyä laajemmin tabeja, tästäkään en mene aivan takuuseen... Mutta tällaisen käsityksen olen saanut tabeja joskus hakiessani. EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ |
TheAssassin 24.06.2006 17:46:00 | |
---|
Ikävä kyllä Guitar Prolla ei enää tee mitään. Paitsi niitä vanhempia tabeja tulee soitettua mitä silloin kerkesi vielä imuttamaan. www.tablatures.tk , tuolta löytyy aika paljon tabeja |
Disposable 24.06.2006 19:29:43 | |
---|
Ralph Denyer: Suuri kitarakirja opastaa aika hyvin kaikessa mahdollisessa, tosin löytyy tuota tietoa hyvin netistäkin. Mutta miksi mistään ei löydy kitaralla säestämiselle oleellista osaa: aika-arvojen opettamista. Ja puhun nyt siis netistä. Thrash on rässiä. |
seattle_sound 16.07.2006 15:07:37 | |
---|
mitenkäs te sitte kotona harjottelette? rupeette vaan rämpyttää? =D Just tota oon tehny jo reilut puol vuotta :D edistystä ei kauheesti näy mut kyl nyt jotain oon oppinut. Netistä katon tabeja, ja katon esim. täältä kaikkii soittovinkkejä ja lainaan kirjastosta ''Näin opit soittamaan kitaraa'' kirjoja. Kyl se jotain auttaa :) ''look into his eyes and you shall see, why everything is quiet and nothing's free'' |
zille 16.07.2006 16:43:24 | |
---|
Osta metronomi, tai vaihtoehtoisesti käytä kellon sekuntiviisaria (huonompi vaihtoehto), ja tee tekniikkaharjoituksia. Löytänet niitä kirjoista, kavereilta tai täältäkin. Opettele skaaloja ja voit soitella kaikkee omaa hubaa mikä taas on eri vänkää. :) Vaikka keskenkertaasta koettaa tehä niin priimaa tuloo. |