Aihe: Reverbbiä
1 2
Varjo1
20.06.2006 15:50:51
Päivää!
Mulla on sellanen "ongelma", että suuresti rakastamassani Impact 60W nupissa ei ole kaikua itsessään, ja nyt olenkin ajatellut sellasta hankkivani. Eli minkälaisia vaihtoehtoja olisi tollaseen jousikaiku-imitaatioon? Ainut, mikä tiedän, olisi EH:n Holy Grail, olisko toi millanen?
McNulty
20.06.2006 15:55:48 (muokattu 20.06.2006 15:57:10)
EHX Holy Grail on hyvä, vaikka välillä niistä kuulee että on hajonnut ihan ilman mitään varoituksia. Eli jotain vain kärvähtänyt sisältä ja toiminta loppunut siihen.

Toinen jousikaiku joka tulee mieleen, on Danelectro Spring King. Se on sellainen Danon isompi rasia ja matkii ihan ok jousikaikua. Mikä parasta siitä löytyy myös "Kick pad" johon voi astua tai "potkaista" ja saa samanlaisen efektin aikaan kun potkaisisi vanhaa styrkkaria jossa on jousikaiku... "flabangkaboomwhamwhamwham..." :) Kunnon rockabilly efektiä siis.

Itse meinasin ostaa tuon Danon ekaksi, mutta jätin sen sikseen. Miksikö? Niitä tuli kaksi kappaletta Soitin-Laineelta tänne paikalliseen. Ensimmäisessä oli patteriluukku rikki ja pohjasta irtosi jotain punaista väriä sormiin. En tiedä mitä väriä oli, mutta koko pohjalevy oli sen punaisen värin peitossa. Toisessa yksilössä sama vika, mutta nyt sentään patteriluukku oli ehjä.

Testasin sen verran että soundi oli ihan ok. Toimi hienosti ainakin VOX AC30 combon kanssa (combosta kuiva clean soundi) ja efekti linjassa sisään.

PS. Digitech Digiverbissä on oikeasti HYVIN mallinnettu jousikaiku-moodi. Sillä saa soundiin sitä jousikaiun napsua ja twangia. Se ei ole edes kovin kallis ja samassa setissä saat room, hall, plate yms. kaikuja. Hyvä rasia, metallikuoret ja asialliset soundit.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
Varjo1
20.06.2006 16:01:14
Jep, kiitokset! Taidan ottaa harkintaan ton Digitech:in, hinta ei tosiaan tolla ole mitenkään paha.
juici
20.06.2006 16:35:33

Danelectron Spring Kingiä olen mieluillut, koska siitä saisi täysille väännettynä kunnon surf-reverbin jota voisi vielä kick-padiin potkaisemalla tehostaa.
Hemmo: "Gallien Krueger, kun siinä on tämä särö."
Jungleman
20.06.2006 17:00:59
Irtoreverbi kiinnostaa minuakin. Joku pikkuinen lattiapurkki olisi kiva, mutta toisaalta olen miettinyt pienikokoista multihärpäkettä reverbin ja muiden harvemmin käyttämieni pulputussoundien lähteeksi.

Spring ja plate ainakin olisivat kivoja. Holy Grail, Holier Grail, Marshall Reflector, Spring King, Little Lanilei, Verbzilla (ja aidan toisella puolella Yamaha MagicStomp sekä Zoom G2.1u) - ja mitä noita nyt on - ovat jokainen vuoronperään huutaneet: "Osta minut! Osta osta!" mutta tähän asti olen vastustellut päättäväisesti.

Vahvistinta en viitsi vaihtaa pelkästään reverbin tähden, vaikka vanha musta- tai hopeanaamainen Fender olisikin varmasti ihan kiva. Samoin Fenderin Tube Reverb on poissa laskuista, hinta hipoo törkeää ryöstöä.

Joo-o. Piti näemmä avautua. Mutta siis käyttökokemuksia noista olisi kyllä kiva kuulla, hyviä ja huonoja puolia ja mitäikinä.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
javia
20.06.2006 17:08:56
Suosittelen kyllä holy grailia, oikeasti hyväsoundinen kaiku. Mulla taitaa olla hyvä yksilö, ei minkäänlaisia ongelmia, napsumisiä yms, vaikka tod. aktiivisessa käytössä puoltoistavuotta ollu. Ei turhia namiskoita. true bypass (ainakin mulla)... Mitäs vielä. Ainoo mikä risoo niin ei käy tuon mun cioksin (baby) kans yhteen. Mut mukanahan tulee oma muuntaja...
Man With Bad Tone Laughs Alone!
Jiaster
20.06.2006 21:00:51

Kertokaapa holy grailin taikka spring kingin omistajat millaiset soundit noissa vehkeissä on verrattuna verbzillan näytteisiin. (http://line6.com/tonecore/verbzilla.html) Tuon verbzillan 63'spring kuulostaa ainakin mainiolta, mutta jos samantapaista kaikua löytyisi edullisemmistakin, niin eipä haittaisi.
telstara
20.06.2006 22:25:47 (muokattu 20.06.2006 22:39:16)
Itse yllätyin miten hyvä spring reverb on, kun ottaa huomioon laitteen hinnan. Tämä tosin vasta viikon testillä. SE soundi löytyy kunnon putkikaiusta. Muut on korvikkeita, toiset parempia ja toiset huonompia. Holy grail on kakofonia efekti. Mietona jees, mutta reilumpaan lätinään ei sovellu. Danissa on lämpöisempi soundi kun EH:ssa.
apenaattori
20.06.2006 23:01:19 (muokattu 20.06.2006 23:01:34)
Toinen jousikaiku joka tulee mieleen, on Danelectro Spring King. Se on sellainen Danon isompi rasia ja matkii ihan ok jousikaikua. Mikä parasta siitä löytyy myös "Kick pad" johon voi astua tai "potkaista" ja saa samanlaisen efektin aikaan kun potkaisisi vanhaa styrkkaria jossa on jousikaiku... "flabangkaboomwhamwhamwham..." :) Kunnon rockabilly efektiä siis.

Uijui kun kuulostaa muhkealta. Missä hinnoissa liikkuu? (Ja nyt sitten reverb-GAS... Kirottu kitarakamapalsta).
Voi myrkky.
masterhat
21.06.2006 21:22:51
Mites toi EBS:n dynaverb (kohan se oli), Se on basso spedu, mut pelaako skeban kans kuinka hyvin. Hankinta listalla mahd...
ApulantaGirl92
biibob
22.06.2006 00:02:05
Uijui kun kuulostaa muhkealta. Missä hinnoissa liikkuu? (Ja nyt sitten reverb-GAS... Kirottu kitarakamapalsta).

Tänään kävin paikallisessa musiikkiliikkeessä katsomassa ja hinta hyllyssä näytti olevan alle 100e. Ja uskon, että alennustakin olisi tullut, jos olisin ollut ostamassa eli ei mikään kovin kallis efektilaite.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
tomukka
22.06.2006 00:13:48
...Toinen jousikaiku joka tulee mieleen, on Danelectro Spring King. Se on sellainen Danon isompi rasia ja matkii ihan ok jousikaikua. Mikä parasta siitä löytyy myös "Kick pad" johon voi astua tai "potkaista" ja saa samanlaisen efektin aikaan kun potkaisisi vanhaa styrkkaria jossa on jousikaiku... "flabangkaboomwhamwhamwham..." :)...

Tuo "flabangkaboomwhamwhamwham" ääni tulee soiton lomassa ihan ilman kick padia polkasemalla. Ei tartte paljoa lattian tärähtää kun jousisimulaatio soi. Siis mielestäni liian herkkä.
penatuna
22.06.2006 09:08:23
Verbzillaa kannattaa myös testata. Itse päädyin kyseiseen laitteeseen kokeiltuani ensin Holy Grailia (hyvä soundi mutta liian äänekäs). Verbzillassa on hyvät jousikaiku-simulaatiot + muutama muu oikein käyttökelpoinen soundi. Omistamani yksilö on ainakin hiljainen kuin mikä. Miinusta tulee potikoista, jotka ovat liian pienet ja joita ei ole porrastettu.
McNulty
22.06.2006 09:36:49

Tuon Spring Kingin saa johonkin 80e hintaan tingattua. 85e näyttäisi olevan Thomannilla.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
HS
22.06.2006 13:43:53
Terve

Mites toi EBS:n dynaverb (kohan se oli), Se on basso spedu, mut pelaako skeban kans kuinka hyvin. Hankinta listalla mahd...

Hyvin toimii! Jykevää tekoa ja soundi myös :)
Jiaster
30.06.2006 12:41:11

Hinta oli 85 € Soitin Laineelta tilattuna + mh:n kulut tässä tapauksessa. Muutaman tunnin testauksella spring kingi vaikuttaa hyvältä. Sellainen 50's-60's soundi sen kanssa mielestäni löytyi, mikä itsellä oli hakusessakin. Ihan ekana tuli kyllä vähän sellanen fiilis, että eikö tästä enempää lähde kaikua, kun väänsin nupikat täysille. Soiton lomassa säädöt asettuivat pääasiassa sinne puoleen väliin eli eiköhän tuosta sittenkin sitä kaikua riittävästi lähde. Kick pad-juttu ei ihan vakuuttanut ja sille tuskin itsellä tulee hirveesti käyttöä. Itse loota on tukevan ja laadukkaan oloinen ja isompi/painavampi kuin luulin.
Lord of the strings
30.06.2006 14:20:09
Tuota Digitechin X-series reverbiä pitää kyllä suositella.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith"
LaXu
30.06.2006 15:50:09
Verbzillaa kannattaa myös testata. Itse päädyin kyseiseen laitteeseen kokeiltuani ensin Holy Grailia (hyvä soundi mutta liian äänekäs). Verbzillassa on hyvät jousikaiku-simulaatiot + muutama muu oikein käyttökelpoinen soundi. Omistamani yksilö on ainakin hiljainen kuin mikä. Miinusta tulee potikoista, jotka ovat liian pienet ja joita ei ole porrastettu.

Minä kokeilin tuota joskus DLX:ssa Vox AC30CC:n kautta ja minusta se väritti soundia aika voimakkaasti verrattuna vaikka tuohon Digitechin Digiverbiin. En tiedä johtuiko se sitten pedaalin asetuksista vai piuhoista vai mistä.

Minua kiinnostaisi hommata tuo TC:n uusi G-Sharp jossain vaiheessa. Noista räkkimultiefekteistä kun harvoin löytyy mitään helppoa (lue: potikka per asetus) käyttöliittymää, niin tuo olisi yksinkertaisuudessaan aika jees, vaikka efektejä ei saakaan kuin kaksi.
Ocku
30.06.2006 16:50:19
Marshall Reflector voisi olla vaihtoehto. Kuuluu Marshallin uuteen efektisarjaan. En ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta saman sarjan Echohead kiinnostaa.

http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=RF-1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)