Aihe: Pelti takuussa 3kk?
1 2
Makor
20.06.2006 12:56:40
Morjesta!

Jees olisi tälläinen pikkuinen ongelma ja tässä mietin mitä tämän kanssa olisi tehtävissä.

Eli: Ostin n. 4-5kk sitten zildjianin peltisarjan, ja mukana tullut splash sitten otti ja levisi todella nopeasti. Noh, takuuseenhan se sitten meni, mutta pikkuhiljaa alkaa vituttamaan, sillä se on ollut nyt sielä 3 kuukautta (!!). Eli uutta peltiä en ole saanu, ja soittanut musaliikkeeseen varmaan 5 kertaa ja koko ajan on lupailtu että "joo varmaan tällä viikolla maahantuoja tuo uuden" joopajoo..

Perkele kun pistää ketuttamaan tällänen että niinkauan kun syydät rahaa liikkeeseen, niin palvelua tulee.. mutta annas olla jos jotain menee vikaan..

Neuvoja? Sanooko laki mitää tälläisestä toiminnasta?
Makor
20.06.2006 13:15:41
Kaivon hitusen lakitietoa tästä ja tälläistä löysin:

18 § Ostajalla on oikeus vaatia, että myyjä korjaa virheen tai toimittaa virheettömän tavaran. Tällainen oikaisu on suoritettava kohtuullisessa ajassa ja siten, ettei ostajalle aiheudu siitä kustannuksia tai olennaista haittaa.

19 § Jollei virheen korjaaminen tai virheettömän tavaran toimittaminen tule kysymykseen taikka jollei tällaista oikaisua suoriteta 18 §:ssä tarkoitetulla tavalla, ostaja saa:

1) vaatia virhettä vastaavaa hinnanalennusta; tai

2) purkaa kaupan, paitsi jos virhe on vähäinen.
Nolte
20.06.2006 13:16:03
Itse ottaisin yhteyttä suoraan sinne maahantuojaan. Tiedustelisin tilannetta, että missäs tässä oikein mennään ja mikä maksaa. Ei nämä musakaupat kerkeä/viitsi olla koko ajan soittelemassa jostain yksittäisestä pellistä, vaikka mitä lupailisivat.

Asiat hoituvat, kun ne hoitaa itse!
Hyvät kamat - huono soittaja!
Makor
20.06.2006 13:23:26
Itse ottaisin yhteyttä suoraan sinne maahantuojaan. Tiedustelisin tilannetta, että missäs tässä oikein mennään ja mikä maksaa. Ei nämä musakaupat kerkeä/viitsi olla koko ajan soittelemassa jostain yksittäisestä pellistä, vaikka mitä lupailisivat.

Asiat hoituvat, kun ne hoitaa itse!

Totta puhut. Pitää vissiin soittaa ja pyytää se maahantuojan numero.
Analuuk
20.06.2006 15:44:35
Totta puhut. Pitää vissiin soittaa ja pyytää se maahantuojan numero.

Eikös Zildjiania tuo maahan DLX Music..?
Kyllä asia on näin! Ehkä.
LumPus
20.06.2006 16:05:56

EM-Nordic. Usein hidastaa takuuvaihtoa jos niillä ei ole tuotetta varastossa. Niiden tukku on ruottissa josta tavarat lähetetään suoraan jälleenmyyjille, joten toimituksessa liikkeeseen kestää noin viikko tai alle. Kannattaa mennä liikkeeseen ja pyytää niitä selvittämään asia siinä odotellessa jos mahdollista.
ultra
20.06.2006 16:06:17 (muokattu 20.06.2006 16:06:38)

ei, vaan EM Nordic

edit: hiiiiidas olin
I'm a gooner
Tindrum
20.06.2006 16:15:36
Voihan vika olla liikkeessäkin. Kerro liikkeen nimi, jotta saadaan asia julkiseen tietoon.
Kyllä kauppa alkaa palvelemaan, kun asiakkaat äänestävät jaloillaan.

Itse en hyväksyisi pätkääkään tuollaista.

m© Varmuus on paras.
Magiz
20.06.2006 16:34:56
3 kk sinänsä ei ole vielä liian pitkä aika odotella korvausta, mutta jos myyjä sanoo "varmaan se ehkä tulee joo viikon sisällä" ni sit kyllä kannattaa mennä sanomaan että mitäpä jos hoitaisit tän asian..
"Rakkauden kasipallo"
Tindrum
20.06.2006 17:00:04
3 kk sinänsä ei ole vielä liian pitkä aika odotella korvausta, mutta jos myyjä sanoo "varmaan se ehkä tulee joo viikon sisällä" ni sit kyllä kannattaa mennä sanomaan että mitäpä jos hoitaisit tän asian..

Mun mielestä 3 kk on liian pitkä aika odotella mitään. Jos tahtoa löytyy, mikä tahansa tavara on Suomessa kahdessa viikossa. Ihan mistä tahansa.
Mä pitäisin tuota kahta viikkoa takarajana ja sitten rahallista korvausta.

m© Varmuus on paras.
LumPus
20.06.2006 17:03:19
Mun mielestä 3 kk on liian pitkä aika odotella mitään. Jos tahtoa löytyy, mikä tahansa tavara on Suomessa kahdessa viikossa. Ihan mistä tahansa.
Mä pitäisin tuota kahta viikkoa takarajana ja sitten rahallista korvausta.

jos maahantuojalta on tavara loppunut ns. kesken ja seuraavat on tulossa varastoon parin kuukauden päästä niin soon vaan ns. ikävä tilanne. lentorahtina saa mutta hinta yleensä tuollasille tuotteille tuplaantuu.
fifehole
20.06.2006 17:16:31

No onhan taas yrittäjä!!! Kyse on ilmeisesti kympeistä max parista sadasta? Itse kauppiaana olisin antanut uuden symbaalin samantien ja pitänyt asiakkaan tyytyväisenä ja odotellut itse tehtaan päätöstä/taakuupalautusta. En käsitä miksi jotkut liikkeet suhtautuu takuuasiohin kuin ruttoon!!! Kyllähän se on niin että se huonomaine kirii paljon nopeammin kuin hyvä ja säästämällä kympin kaksi voit menettää tuhansia?
Head for an eye
Makor
20.06.2006 22:11:01
Liikkeen nimeä en halua paljastaa, koska kyse on nimenomaan maahantuojan saamattomuudesta (maahantuoja lupaillut sitä "joo tällä viikolla pitäs tulla"), ja kyseisestä liikkeesta saanut erinomaista palvelua, tätä lukuunottamatta :=).

Mutta joo, vaikkakaan en kovin kärsimätön ihminen ole, niin kyllä 3 kuukautta on jo naurettava aika oli kyse sitten mistä tuotteesta tahansa.
Makor
20.06.2006 22:12:07
No onhan taas yrittäjä!!! Kyse on ilmeisesti kympeistä max parista sadasta? Itse kauppiaana olisin antanut uuden symbaalin samantien ja pitänyt asiakkaan tyytyväisenä ja odotellut itse tehtaan päätöstä/taakuupalautusta. En käsitä miksi jotkut liikkeet suhtautuu takuuasiohin kuin ruttoon!!! Kyllähän se on niin että se huonomaine kirii paljon nopeammin kuin hyvä ja säästämällä kympin kaksi voit menettää tuhansia?

Juu, reilut 100€ tuotteesta on kyse, mutta itse olen juuri samalla kannalla. Antaisi heti uuden mulle käteen ja sitten maahantuojalta karhuaisi saatavansa...
Mörre
20.06.2006 22:16:50
3 kk on ehdottomasti liian pitkä aika odotella takuujuttuja. Itse olen töissä kaupan alalla ja esimerkiksi Leatherman työkalujen takuuasioissa menee noin 2 vrk. Tällainen on esimerkillistä takuupalvelua.

Kauppa vain lähettää tuotteen maahantuojalle vikailmoituksen kera, joten heidän vikansa tuskin on, jos tuotteen palautuksessa kestää. Ota maahantuojan numero selville ja kysy heilta asiaa suoraan.
Mm...
Makor
20.06.2006 22:19:25
3 kk on ehdottomasti liian pitkä aika odotella takuujuttuja. Itse olen töissä kaupan alalla ja esimerkiksi Leatherman työkalujen takuuasioissa menee noin 2 vrk. Tällainen on esimerkillistä takuupalvelua.

Kauppa vain lähettää tuotteen maahantuojalle vikailmoituksen kera, joten heidän vikansa tuskin on, jos tuotteen palautuksessa kestää. Ota maahantuojan numero selville ja kysy heilta asiaa suoraan.

Näin taidan todellakin huomenna tehdä. Soitan liikkeeseen ja kysyn että mikä maksaa, ja jos ei mitään järkevää vastausta tule, niin kysyn suoraan sen tyypin numeron, joka asiaa hoitaa.
Tindrum
20.06.2006 23:44:29
Näin taidan todellakin huomenna tehdä. Soitan liikkeeseen ja kysyn että mikä maksaa, ja jos ei mitään järkevää vastausta tule, niin kysyn suoraan sen tyypin numeron, joka asiaa hoitaa.

Aivan. Olet saanut sen "joo joo"- vastauksen kaupan myyjältä. Mistä sitä tietää, vaikkei olisi jaksanut koskaan vielä ottaa edes yhteyttä sinne maahantuontiin. Maahantuojat on yleensä isompia firmoja, jotka kyllä haluavat pitää tuotteen maineen kunnossa.
Maahantuojilla on myös yhteyksiä muihin varastoihin ja tukkureihin, joten sellainen lätty todellakin löytyy Euroopasta, jos halua on. Ja on täällä vaikka huomenna.

Älä nyt hyvä mies hyväksy tuollaista päähänpotkimista. Sinä maksat.

m© Varmuus on paras.
Makor
21.06.2006 00:02:26
Aivan. Olet saanut sen "joo joo"- vastauksen kaupan myyjältä. Mistä sitä tietää, vaikkei olisi jaksanut koskaan vielä ottaa edes yhteyttä sinne maahantuontiin. Maahantuojat on yleensä isompia firmoja, jotka kyllä haluavat pitää tuotteen maineen kunnossa.
Maahantuojilla on myös yhteyksiä muihin varastoihin ja tukkureihin, joten sellainen lätty todellakin löytyy Euroopasta, jos halua on. Ja on täällä vaikka huomenna.

Älä nyt hyvä mies hyväksy tuollaista päähänpotkimista. Sinä maksat.

Joo ei tulisi mieleenkään hyväksyä. Koitin ensin hyvällä, ja nyt muuttu ääni kellossa.
Sinänsä en ole pitänyt mitään kiirettä, koska ei tuo nyt niin olennainen osa settiä ole, mutta periaatteestakin rupee vituttamaan jos äijät ei hoida duuniansa.
HeavyMachinery
21.06.2006 08:30:38

Juu, reilut 100€ tuotteesta on kyse, mutta itse olen juuri samalla kannalla. Antaisi heti uuden mulle käteen ja sitten maahantuojalta karhuaisi saatavansa...

Onko Ko. yrittäjällä saamaa tuotetta hyllyssä ? jos on niin sitten on jo perseilyä jos sitä ei voi tilalle antaa....

Tindrumille tiedoksi ettei tukut niitä tavaroita saa tuosta noin vaan hetkessä. Johtuu osittain siitä että isot firmat tekee jotain tiettyä tuotetta ja tiettyä väriä ison sarjan ja jos se on varastosta loppu nin joutuu odottamaan seuraavaan valmistus erään. Loppu peleissä suomi on niin kärpäsen paska myynniltään maailmassa että sen prioriteetti ei paljoa paina keskusvarastojen toiminnassa.....
Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)