Aihe: VOX ac30cc
1 2 3 4
humppahanuristi
20.06.2006 15:15:46

Jaa, noita ac15:sia on sitten jo saapunut Suomeen. Missäpäin ja mitä on hintapyynnit?
Ilman haitaria ei ole tanssimusiikkia...
humppahanuristi
20.06.2006 17:46:27

Ainakin jkl:n Musikantissa oli yks. Maksoi jotain 1100€, en tiedä millä ämyrillä.
Pitäisi kyllä olla sinisillä tuohon hintaan, vaikka musikantissa onkin hintalapuissa aina vähän korkeahko lähtöhinta.
msm40
20.06.2006 19:40:00 (muokattu 20.06.2006 19:40:10)
Pitäisi kyllä olla sinisillä tuohon hintaan, vaikka musikantissa onkin hintalapuissa aina vähän korkeahko lähtöhinta.

Ja ikinä ei hintalapun hintaa tarvitse maksaa...
All you really need is your imagination... And few pedals...
humppahanuristi
20.06.2006 20:21:35

Ja ikinä ei hintalapun hintaa tarvitse maksaa...
Sehän riippuu taas ostajasta.
On siellä monesti kauppoihin päästy.
msm40
20.06.2006 20:54:08
Sehän riippuu taas ostajasta.
On siellä monesti kauppoihin päästy.

Juu ja tullaan vielä monesti pääsemäänkin, on meinaan sen verran palvelu kohdallaan.
All you really need is your imagination... And few pedals...
aleksi_ollikainen599
20.06.2006 21:49:49
musikantissa nimenomaan testailinkin sitä voxin ac15. Se oli bluespeakerilla eli hinta siinä päälle tonnin. varmaan voisi kyllä tingata. Oli niillä varastossa niitä perus ac15:kin mutta en vain kehdannut vaivata kokeilunhalullani ystävällisiä myyjiä. Olisivat joutuneet raukat kantamaan varastosta voxin minun testattavakseni ja nehän on tunnetusti painavia. Niin jos kukaan osaisi sanoa mitä eroa niillä sinisillä sitten on ac15:n normikajariin niin ei tarvitsisi vaivata musikantin iloista väkeä.
SURf
20.06.2006 23:05:17
Nonni, tuli sitten testattua tuota kolmekymppistä vihdoinkin luukut auki.
Keinokuorma lähtee huomenna tilaukseen...

Aivan sairaan hienosti ulvoo masteri täysin auki! Huomasin muuten että tuon luukutuksen jälkeen hiljaisemmatkin soundit tuntuivat erilaisilta, voisiko olla että voxi lämpeni vasta kunnolla vai mistä lie kyse.
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
humppahanuristi
21.06.2006 17:40:49

Juu ja tullaan vielä monesti pääsemäänkin, on meinaan sen verran palvelu kohdallaan.

Joku päivä pitäisi varmaan taas lähteä ruokatuntilenkille ja käydä ihmettelemässä vähän pienempää voxia.
Vaikka johan minulla on 30 wattinenkin...

Cambridge...
Mikael
22.06.2006 10:22:38

Onkos joku testaillut noita rinnan näitä uusia cc-versioita ja vanhoja "oikeita" AC30:siä?
Siitä mistä aita on matalin...
JoKo
22.06.2006 11:04:09
Onkos joku testaillut noita rinnan näitä uusia cc-versioita ja vanhoja "oikeita" AC30:siä?

cc-versiolla en ole soittanut, mutta olen vertaillut vuoden -97 ja -65 AC30:siä, kun kaveri vaihtoi vanhempaan. (Myöskin yhdellä treenikämpällä jollain digitaalisella ac-30 näköisellä jossa oli sininen kangas, sitä nyt ei oikein voi verrata.) Täytyy sanoa että -65 Voxilla soitin mieluummin. Ero oli melkoinen, se soi syvemmin ja "kolmiulotteisemmin" kuin uusintaversio, jossa oli enemmän sellaista napisevaa näkkileipäsoundia. Toisaalta vanhat Voxit on kaikki vähän yksilöllisiä persoonia. Mutta kyllähän "ne" sanoo että älkää koskeko piirilevyvehkeisiin..
Mikael
22.06.2006 12:55:23

cc-versiolla en ole soittanut, mutta olen vertaillut vuoden -97 ja -65 AC30:siä, kun kaveri vaihtoi vanhempaan. (Myöskin yhdellä treenikämpällä jollain digitaalisella ac-30 näköisellä jossa oli sininen kangas, sitä nyt ei oikein voi verrata.) Täytyy sanoa että -65 Voxilla soitin mieluummin. Ero oli melkoinen, se soi syvemmin ja "kolmiulotteisemmin" kuin uusintaversio, jossa oli enemmän sellaista napisevaa näkkileipäsoundia. Toisaalta vanhat Voxit on kaikki vähän yksilöllisiä persoonia. Mutta kyllähän "ne" sanoo että älkää koskeko piirilevyvehkeisiin..

Mäkin oon äänitellyt vaan noita vanhempia ja pajalle saatiin just neverback-lainaan tollanen kuuskytjotain AC30. Mahtavia vehkeitä.
Siitä mistä aita on matalin...
humppahanuristi
16.07.2006 22:48:53

Ei tämä kuume meinaa nyt hellittää ollenkaan.

Onko kukaan testannut käytännössä eroja noiden kiinanvoxien eri mallien välillä. SIis AC30 yhdellä kajarilla ja kahdella peruskajarilla ja sitten vielä sinisillä?
Onko kuinka merkittäviä eroja soundissa ja poikkeaako 1-pönttöinen jotenkin muuten kuin mitoiltaan noista kaksipönttöisistä vehkeistä?

Ja sinisillä olen itse käynyt liikkeessä siis koittamassa. Rautalankaahan sitä pitäisi soitella, joten puhdasta ääntä enempi kaivataan.
Kinnunen
17.07.2006 10:28:22

Tere!
Itselläni on tuo AC-30 ´91 reissue. Sanon suoraan että en ole missään vahvistimessa kuullut niin kuulasta ja tiukkaa puhdasta saundia. Mikä nyt ei varmasti tule yllätyksenä niille jotka ovat Voxilla joskus soittaneet/soittavat.
Kävin testaamassa Oulussa Kullaksella sitä ac30cc mallia. Tykkäsin siitä "märästä" säröstä minkä siitä sai irti. Juurikin sellainen hieman fuzzimainen saundi.
Mutta sanon suoraan että puhtaat eivät ole lähelläkään oikean AC-30 tasoa.
Eli eivät mun mielestä kiinalaiset ole ihan onnistuneet. Mutta kannattaako yrittää etsiä oikea english Vox vaiko maksaa hieman vähemmän tuosta kinkkiversiosta, on sitten jokaisen oma asia..

Ja sitten tässä tämmöistä pientä mainospromoa. Olen myymässä tuota omaa AC-30 sta. Jos ketäkuta kiinnostaa niin torilla löytyy kuvia. Ja Voxin väri on valkoinen. :)
::: Downstone :: http://www.mikseri.net/downstone ::: VOX AC-30 MYYNNISSÄ!! :::
varakeef
17.07.2006 11:47:56
Tere!
Itselläni on tuo AC-30 ´91 reissue.

...

Eli eivät mun mielestä kiinalaiset ole ihan onnistuneet. Mutta kannattaako yrittää etsiä oikea english Vox vaiko maksaa hieman vähemmän tuosta kinkkiversiosta, on sitten jokaisen oma asia..

Ja sitten tässä tämmöistä pientä mainospromoa. Olen myymässä tuota omaa AC-30 sta. Jos ketäkuta kiinnostaa niin torilla löytyy kuvia. Ja Voxin väri on valkoinen. :)

Sekin lienee oma keskustelun aiheensa, onko '91 reissue oikea Vox. Myyjän näkökulmasta tietysti on. Itse pidän oikeina Voxeina 60-luvun ja 70-luvun alun vehkeitä.

Se on ainakin selvää, että nämä uudet reissuet eivät muistuta kytkennöiltään tai säädöiltään niitä vahvistimia, joiden uusintapainoklsia väittävät olevansa.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
humppahanuristi
17.07.2006 13:41:32

...
Kävin testaamassa Oulussa Kullaksella sitä ac30cc mallia. Tykkäsin siitä "märästä" säröstä minkä siitä sai irti. Juurikin sellainen hieman fuzzimainen saundi.
...

Mikä on oikea?
Jos kaupassa myydään VOX AC30 vahvistinta, niin eikö se silloin ole se ;)

Vanhat on vanhoja ja eri tekniikalla tehtyjä.
Toyota Corolla on tuotu markkinoille 1960-luvulla, onko se ainut oikea corolla vai onko vuoden 2006 corolla se ainut oikea.

No eipä siitä sen enempi vaan osaako kukaan nyt siis kertoa miten mahtaa äänenlaatu erota kiinanvoxien kesken. Sinisillä kuulostaa ihan hienolta. Miten tavallisilla celestioneilla?
JoKo
17.07.2006 13:43:34
Mä kyllä neuvon Voxeista vakavissaan kiinnostuneita hommaamaan sen aidon. Niitä saa vielä kohtuullisen helposti, ja ne eivät ainakaan tulevaisuudessa halpene. Kuten eräskin vahvistinkorjaaja sanoi 90-luvun reissuevoxista: "Jos sulla on pieni vene niin saahan siita kohtuullisen ankkurin..." Noh, itse en olisi ihan näin jyrkkä, kyllä niitä voi muunakin kuin ankkureina käyttää, mutta ero niihin JMI:n 60-luvulla tekemiin on huima. Kuitenkin voi näiden välillä vielä puhua samasta vahvistimesta koska niissä on samat toiminnot, kanavat, nupit kuin esikuvassaan. Noissa CC:ssä on menny näköjään uusiksi kaikki, no ruutukangas ja logo on tallella.
varakeef
17.07.2006 13:49:18
Vanhat on vanhoja ja eri tekniikalla tehtyjä.
Toyota Corolla on tuotu markkinoille 1960-luvulla, onko se ainut oikea corolla vai onko vuoden 2006 corolla se ainut oikea.

Missä viipyy Toyota Corolla reissue? Kori näyttää aidolta, tekniikka on nykyistä. Ja sitten tuplasti kallimpi custom shop -versio: käsin hitsattu, iskarit missä on fiilistä ja sitä rataa...
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
humppahanuristi
17.07.2006 13:49:52

Mä kyllä neuvon Voxeista vakavissaan kiinnostuneita hommaamaan sen aidon. Niitä saa vielä kohtuullisen helposti, ja ne eivät ainakaan tulevaisuudessa halpene. Kuten eräskin vahvistinkorjaaja sanoi 90-luvun reissuevoxista: "Jos sulla on pieni vene niin saahan siita kohtuullisen ankkurin..." Noh, itse en olisi ihan näin jyrkkä, kyllä niitä voi muunakin kuin ankkureina käyttää, mutta ero niihin JMI:n 60-luvulla tekemiin on huima. Kuitenkin voi näiden välillä vielä puhua samasta vahvistimesta koska niissä on samat toiminnot, kanavat, nupit kuin esikuvassaan. Noissa CC:ssä on menny näköjään uusiksi kaikki, no ruutukangas ja logo on tallella.

Niin, no saahan noita JMI:tä vielä uutenakin. Ei VOX nimikkeellä vaan JMI mutta jos nyt ihan rehellisesti puhutaan, niin justiin olisi varaa siihen CC2 malliin. Nuo vanhat maksaa kuitenkin enempi, ehjää ja hyvää tuskin sillä 1000€:lla kukaan myy?

Uusi JMI taas taisi olla lähtöhinnaltaan 1999£ (jos merkki ei näy, niin kyse on punnista).
humppahanuristi
17.07.2006 13:53:10

Missä viipyy Toyota Corolla reissue? Kori näyttää aidolta, tekniikka on nykyistä. Ja sitten tuplasti kallimpi custom shop -versio: käsin hitsattu, iskarit missä on fiilistä ja sitä rataa...

No noitahan tässä odotellaan kovasti. Halvemmat kiinassa kasattuja ja paremmat sitten Japanissa. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)