Aihe: Äänestys: Suomen kaikkien aikojen paras basisti
1 2 3 4 5 6 7
Novis_3
20.06.2006 00:23:22
Minä uskon että Pekka hoitaisi Harrin tontin komeasti..

Minä taas en. Mutta sekin on vain mielipideasia... kyllä tekniikka riittäisi, mutta se tatsi, kato... :)
Pygmy Gorillas - plays the music of Frank Zappa
hollstro
20.06.2006 05:40:11

Minä taas en. Mutta sekin on vain mielipideasia... kyllä tekniikka riittäisi, mutta se tatsi, kato... :)

Silloin kun perustelut loppuvat vedotaan mielipiteeseen. Tässä mun perustelut: Pekka on soittanut monella suomirokin klassikkolevyllä hyvällä tatsilla, groovella ja saundilla. Ihan niinkuin Harrikin n. 20 vuotta myöhemmin.

Tässä nyt vertaillaan timantteja, smaragdin ja briljantin paremmuttaa, mutta vertaillaan kuitenkin.
Novis_3
20.06.2006 09:27:48
Silloin kun perustelut loppuvat vedotaan mielipiteeseen.

Eikös tämä koko ketju perustu mielipiteisiin.. Ja kyllähän tuossa ihan "selvä" perustelu oli..

Tässä mun perustelut: Pekka on soittanut monella suomirokin klassikkolevyllä hyvällä tatsilla, groovella ja saundilla. Ihan niinkuin Harrikin n. 20 vuotta myöhemmin.

Aivan. Ja tämän perustelun jälkeen jää vain henk. koht mielipiteet asiasta taistelemaan.. Mun mielestä SILTI ei pekan tatsi ole samanlainen kuin harrin. Mutta ei se siitä edellenkään huononpaa soittajaa tee.
Johannes_t
20.06.2006 09:33:22

Mun mielestä SILTI ei pekan tatsi ole samanlainen kuin harrin. Mutta ei se siitä edellenkään huononpaa soittajaa tee.

Ruvetaan nyt sitten itkemään...

Sun mielestä homman hoitaminen vaatii täydellistä kopiota? Tässä mistään tatsista ole kellään ollut puhe, vaan "tontin hoitamisesta". Ite alotit.
rmac
20.06.2006 13:24:14 (muokattu 20.06.2006 13:24:49)
Heikki "Häkä" Virtanen - for his work,Southern Comfort
OT: BigPapa, "Kehut" miljoona kitaraa (org. Lets have a ball by Järvinen) biisiä sivullasi. Onko yhtä hyvä kuin originaali, jopa parempi? Lähinnä bassokuvio kiinnostaa. Häkä hoitaa basson ilmeisesti molemmissa.
BigPapa
20.06.2006 13:27:17 (muokattu 20.06.2006 13:36:36)

OT: BigPapa, "Kehut" miljoona kitaraa (org. Lets have a ball by Järvinen) biisiä sivullasi. Onko yhtä hyvä kuin originaali, jopa parempi? Lähinnä bassokuvio kiinnostaa. Häkä hoitaa basson ilmeisesti molemmissa.

Suorempaa jytinää,vahinko ettei voi laittaa näytettä mikseriin.Pystyyks sitä laittaamaan sähköpostilla?On mulla se mp3:na jos joku haluaa kuulla ja sähköpostitse voi lähettää.Siinä on myös Jukka Gustavson koskettimissa ja Aaltosen Vesan virkaa hoitaa Sandgrenin Hessu.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
rmac
20.06.2006 13:43:04
Suorempaa jytinää,vahinko ettei voi laittaa näytettä mikseriin.Pystyyks sitä laittaamaan sähköpostilla?On mulla se mp3:na jos joku haluaa kuulla ja sähköpostitse voi lähettää.Siinä on myös Jukka Gustavson koskettimissa ja Aaltosen Vesan virkaa hoitaa Sandgrenin Hessu.

Pystyy lähettämään s-postilla, lähetin sulle pikavistiä.
Basismi
20.06.2006 15:35:19
Tosin ihmettelen edelleen, miksi Timo Hirvosen nimi ei viellä äänestyksen yhteydessä ole noussut esiin.. Eihän kyse ole kuitenkaan siitä, että Timo olisi huono soittaja..

Mitä se on tehnyt? Sen in spirit offin lisäksi?
Viistous helpottaa soittamista!
Novis_3
20.06.2006 15:51:57
Mitä se on tehnyt? Sen in spirit offin lisäksi?

Mitäs niitä nyt on.. Jenny Robson, Teemu Viinikainen, Timo kämäräinen.. Näitä "uudemman polven" juttuja..
aatto
20.06.2006 23:50:38
Juuso Nordlund. perustelut:Mikan veli!
sirdickyj
21.06.2006 13:01:21
OT: BigPapa, "Kehut" miljoona kitaraa (org. Lets have a ball by Järvinen) biisiä sivullasi.

Radiossa spiikattiin aikanaan "Albert Järvisen kappale Let`s have a ball eli saakaamme pallo".

Mäki haluun sen toisen version, paas Big Papa tuleen, osoten on kuvauksessa.

Tuo on vittumainen biisi soittaa bassolla kulkevasti, kun meen aina niiden dim-sointujen kohdalla puihin, en osaa luontevastoi palata sieltä. Häkähän vetää ihan humppaa siinä, ite tulee vähän kuvioitua sitä, kun ei muukaan kattaus oo sama kuin Alpun lätyllä, niin ei se sitten kuljekkaan samoin ihan pelkällä humpalla.
Mark 3 on miesten Purple
Le Haba
21.06.2006 18:31:34
Jopas täällä on aiheet :-)

Mä annan puolestani äänen kaverille, jota en ehkä hoksannut aiemmin täällä. Nimittäin Jukkis Kiviniemelle. Uskomaton kaveri!!

Täällä aiemmin ihmeteltiin kuka on Timo Mynttinen. Joku kylläkin selosti hieman CVtään. Timo on raudanluja ammattilainen. Ihailtava perusbasisti.

Täällä myös spekuloitiin Pekka - Harri juttua. Pekka on kerran tuurannut meikäläistä :-) Ja yhdellä levyllä on yksi biisi jossa me kummatkin soitetaan yhtä aikaa. Mä soitan perusbassoa ja Pekka -yllätys yllätys - soolobassoa. Ihan kuriositeetin vuoksi kerroin. Kyse on Seppo Tynin soololevystä. Voitte kuvitella mun fiilikset kun kuulin, että suunnitelma oli käyttää meitä kumpaakin samaan aikaan siinä biisillä
My name is Baron, Le Baron
sirdickyj
21.06.2006 19:34:53
Olen samaa mieltä. Vaikka joku tuttu kaveri vaikkapa mansesta olisikin kova sälli vetämään, niin eipä sitä oikeen sellaseen listaan viitsi tyrkyttää, jossa valtakunnallista bassokuniinkuutta punnitaan, jos lähes kukaan muu ei henkilöä tunnista.

Tästä samasta syystä suhtaudun noihin Jamerson-Carol Kaye-juttuihin happamesti, ei sen takia että heidän soittoaan haluaisin väheksyä, vaan siksi, että moni "tuntematon kaveri vaikkapa Mansesta" vetää ihan yhtä komeeta settiä, mutta ei vaan soita niin klassisilla biiseillä.

Samasta syystä Le Haba vetäs tohon Kiviniemen, joka tosiaan soittaa tosi upeasti, mutta ei ole kerinnyt soittaa kovinkaan monella ikivihreällä levyllä, kylläkin tosi hienoissa jutuissa mukana, ainakin Sami Saaren proggiksissa pistää komeesti, ja eikös tuo soittanut siinä Suo, kuokka ja Jussi-hommassakin? Sekä Sirkesalon levyillä. Tappoukko, muttei niin laajalti tunnettu kuin nuo jo ääniä saaneet.
Mark 3 on miesten Purple
Novis_3
21.06.2006 20:46:15
Samasta syystä Le Haba vetäs tohon Kiviniemen, ........ ja eikös tuo soittanut siinä Suo, kuokka ja Jussi-hommassakin? Sekä Sirkesalon levyillä.

Kyllä soitti Suossa, Kuokassa sekä Jussissa. Mutta soittiko se tosiaan myös Aki ja Sirke Salon levyillä? Ainakin live-bändissä minun käsittääkseni, mutta pystyykö joku varmistaan tuon studio-jutun..?
toivajar16
21.06.2006 20:47:42
Kyllä soitti Suossa, Kuokassa sekä Jussissa. Mutta soittiko se tosiaan myös Aki ja Sirke Salon levyillä? Ainakin live-bändissä minun käsittääkseni, mutta pystyykö joku varmistaan tuon studio-jutun..?

Jukkis veteli kyllä Akin levyillä myös. Se hieno basisti kuten kaikki muutkin täällä mainitut.
Homma lähtee tästä http://www.youtube.com/watch?v=N7nIZVgg4ms&search=slapping%20bass
sirdickyj
21.06.2006 21:30:15 (muokattu 21.06.2006 21:32:34)
Jukkis veteli kyllä Akin levyillä myös. Se hieno basisti kuten kaikki muutkin täällä mainitut.

Eikös se soita siinä regee-poljentoisessa Brown eyed girl-versioinnissa? Hienoa työtä, oli kuka oli.
Mark 3 on miesten Purple
toivajar16
21.06.2006 21:57:56
Eikös se soita siinä regee-poljentoisessa Brown eyed girl-versioinnissa? Hienoa työtä, oli kuka oli.

Kyllä se taitaa Jukkis olla.
Yksi nimi jota ei ole kukaan vielä maininnut: Juha Verona.
Aina kun olen kuullut soittoansa on kuulostanut todella hienolta
Homma lähtee tästä http://www.youtube.com/watch?v=N7nIZVgg4ms&search=slapping%20bass
sirdickyj
21.06.2006 22:14:40
Kyllä se taitaa Jukkis olla.
Yksi nimi jota ei ole kukaan vielä maininnut: Juha Verona.
Aina kun olen kuullut soittoansa on kuulostanut todella hienolta

Mihnäs toi olikaan? Nimi on tuttu, mut missäs se veti?
Mark 3 on miesten Purple
toivajar16
21.06.2006 22:20:54
Mihnäs toi olikaan? Nimi on tuttu, mut missäs se veti?

Maaritin kanssa ja Jukka Gustavsonin kera ainakin...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)