Aihe: Ylimääräiset huiluäänet!
1
MikkiHiiri
19.06.2006 08:38:32
Minua kiinnostaisi hieman tietää, kuinka neuroottisesti väki suhtautuu ylimääräisiin huiluääniin ja mitä tehdä niiden suhteen.

Kysymys johtuu siitä, että olen viimeaikoina soitellut hieman enemmän kuulokkeiden kautta, ja sieltähän kuuluu kaikki ylimääräinen aika selvästi. Oikean käden peukaloni on välillä e-kielellä, välillä a-kielellä. Kun peukalo on a-kielellä, se nojaa samalla e-kieleen, ja peukalon olisi tarkoitus vaientaa kummatkin kielet. Mutta niin ei näyttäisi välttämättä tapahtuvan.

E-kieleen nojaava peukalo ilmeisesti jakaa kielen tietyssä kohdassa niin, että esimerkiksi d-kieltä soittaessa e-kieli alkaakin huhuilla vastaan. Ärsyttävää! Ja kun sitä alkaa kuunnella, niin ylimääräisiä huiluääniä kuuleekin yht'äkkkiä kaikkialla. Suorastaan pelottaa nostaa vasemman käden sormi viidennestä nauhavälistä!
Hämyy
19.06.2006 13:02:55
Kannattaa opetalla pitämään peukaloa niin että se nojaa mikrofoniin.
Kitos means bye-bye in Finnish. @Eurovision.tv ..Halatkaa toisianne..
Johannes_t
19.06.2006 13:23:04 (muokattu 19.06.2006 13:23:33)

Kannattaa opetalla pitämään peukaloa niin että se nojaa mikrofoniin.

No jopas oli neuvo. Kukin tyylillään, moni pitää "kelluvaa peukaloa", eli peukalo siirtyy aseman mukaan mikin päältä E-, A-, D-kielelle, ylivoimaisena tekniikkana. Netistä löytyy helposti aiheesta termillä Floating Thumb, Adam Nittin kotisivuilla taisi olla aiheesta suht kattavat luennot.

Kysymyksen esittäjälle: yritä dempata kieliä myös vasemman käden vapailla sormilla. Jos kaikki sormet ovat jo käytössä, tavaraa tulee jo niin paljon, ettei muutama ylimääräinen huilari haittaa ketään ;)
Hämyy
19.06.2006 13:33:29
No jopas oli neuvo. Kukin tyylillään, moni pitää "kelluvaa peukaloa", eli peukalo siirtyy aseman mukaan mikin päältä E-, A-, D-kielelle, ylivoimaisena tekniikkana. Netistä löytyy helposti aiheesta termillä Floating Thumb, Adam Nittin kotisivuilla taisi olla aiheesta suht kattavat luennot.

Kyllä minäkin soitan niin että peukalo nojaa e-kieleen, mutta ei minulle koskaan synny noita ylimääräisiä ääniä.
Kitos means bye-bye in Finnish. @Eurovision.tv ..Halatkaa toisianne..
Johannes_t
19.06.2006 13:35:21

Kuten sanottu, kukin tavallaan. Sehän on mahtavan hienoa, että sinulla ei ongelmia ole ollut, tai et ainakaan ko. asiaa ole huomannut.
mr.bungle
19.06.2006 13:47:01

Minua kiinnostaisi hieman tietää, kuinka neuroottisesti väki suhtautuu ylimääräisiin huiluääniin ja mitä tehdä niiden suhteen.

Kysymys johtuu siitä, että olen viimeaikoina soitellut hieman enemmän kuulokkeiden kautta, ja sieltähän kuuluu kaikki ylimääräinen aika selvästi. Oikean käden peukaloni on välillä e-kielellä, välillä a-kielellä. Kun peukalo on a-kielellä, se nojaa samalla e-kieleen, ja peukalon olisi tarkoitus vaientaa kummatkin kielet. Mutta niin ei näyttäisi välttämättä tapahtuvan.

E-kieleen nojaava peukalo ilmeisesti jakaa kielen tietyssä kohdassa niin, että esimerkiksi d-kieltä soittaessa e-kieli alkaakin huhuilla vastaan. Ärsyttävää! Ja kun sitä alkaa kuunnella, niin ylimääräisiä huiluääniä kuuleekin yht'äkkkiä kaikkialla. Suorastaan pelottaa nostaa vasemman käden sormi viidennestä nauhavälistä!

Demppaa se kieli vasurin muilla sormilla. Noi huiluäänet on kyllä grooven tappajia joskus.
bassolla hanuriin
MikkiHiiri
20.06.2006 09:10:20
Kiitokset kaikille tähänastisista kommenteista! Täytyisi varmaankin totuttaa vasuri hommiin kesän aikana.

Olen kuitenkin hieman yllättynyt ja pettynyt siitä, että a-kielellä lepäävä, e-kieleen nojaava oikea peukku ei välttämättä pidä e-kieltä hiljaisena. Peukalon pieni siirto suuntaan tai toiseen katkaisee kuitenkin ujelluksen, joten ehkäpä sitä voi oppia löytämään kohdat, joissa ongelma on vähäisin.

Toisaalta, pitäisi ensin opetella soittamaankin, mutta kun nuo huiluäänet nyt vaan alkoivat viikonvaihteessa ärsyttää :(
Teijo K.
20.06.2006 09:14:27

Demppaa se kieli vasurin muilla sormilla. Noi huiluäänet on kyllä grooven tappajia joskus.

Eääh, päinvastoin. Ne ylimääräiset kolinat ja ulinat on just se groove.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Johannes_t
20.06.2006 09:34:28

Esim. Jamiroquaissa? Tai Totossa :D
Teijo K.
20.06.2006 09:36:35

Esim. Jamiroquaissa? Tai Totossa :D

Esim.

Jos kuulisit ne pelkät bassoraidat... Nornaalisti se muu ölinä peittää ne kuuluvilta. Ainaskii Jampan alkupään levyillä on bassoissa kaikkea häröä kyl mukana.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
mr.bungle
20.06.2006 13:46:19

Muuten oon samaa mieltä, mutta noi huiluäänet on pahoja. Ne kun jää soimaan taustalla, ja syö dynamiikkaa. Kolinat ei mua haittaa, päinvastoin.
bassolla hanuriin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)