Aihe: Epiphone Valve Jr. 5W
1 2 3 4 5 6 7 817 18 19 20 21
Jiaster
15.06.2006 20:29:28

Nonni. Nyt on pejpe kotona.
Kattoo jos jonkun pienen clipin kerkeis täs ennen duuniinlähtö tekemään..
Ihan kivan oloinen peli. Täpölle kun käänsin niin ei kyllä tulppia ainakaan suoranaisesti kaivannut mutta ei kyllä ikkunat auki viitti omakotitalossakaan huudattaa..

http://koti.mbnet.fi/hannu-h/sampleja/valvejunior/

kloxx meinaa volan asentoa kellonaikana. Sitten on kitara ja käytetty mikki.

Ei ollenkaan pöllömpiä näytteitä! Taas vähän rauhattomammin tuota omaani odotan... :-) Oliko noissa näytteissä käytetty strato tuo artikkelissa mainittu fenkku texas speciaaleilla? Ja epissä varmaankin vielä paikallaan alkuperäiset putket ja kajari?
LauriE
15.06.2006 21:23:42 (muokattu 15.06.2006 21:25:10)
Nyt on omanikin saapunut! Ensiksikin, Thomannin toiminta oli todella kiitettävää, kesti hieman yli viikon, kaikki kunnossa ja paketti sisältöineen ehjä. Vahvistin oli pakattu omaan laatikkoonsa tukevasti, joten eipä siinä pahempia haavereita voi sattuakaan. Vahvistin on ulkonäöltään todella hieno, kunnon retro-meininkiä! Koko ei päätä huimaa, mutta painoa löytyy kuitenkin. Vahvistimen käyttöhän on tavattoman yksinkertaista; piuhat kiinni, virta päälle ja volumea sopivasti. Ääntä lähtee yllättävän paljon noin pienestä laitteesta. Putkien tietenkin kannattaa antaa lämmetä kunnolla ennen soittoa. Säätömahdollisuuksia kun ei ole, niin kitaran tone ja mikkivalinnat nousevat suureen osaan. Omassa Telecasterissani kaulamikillä saa hyvät paksut soundit, jota olen tykännyt käyttää. Erillistä särökanavaa kun ei ole, niin tilasin samaan pakettiin DOD:n 250 overdriven. Sillä saa aikaan kunnon rock-soundit, mutta Classic 30:n omaan säröön tottuneena se ei ole yhtään niin "heavy"; enpä sellaista kyllä koe tarvitsevanikaan. Sen saa varmasti tarvittaessa sitten jollain eri säröpedaalilla. Muita käyttämiäni efektejä ovat wah, tremolo ja echo. Niillä pystyy sävyttämään vahvistimen omaa ääntä oikein mukavasti, ehkä jonkun kaiun voisi vielä hankkia. Olen aikeissa mennä vahvarin kanssa soittelemaan reenikämpälle rumpalin kanssa, silloin selviää paremmin se, kuinka hyvin 5 wattia riittää kovilla volyymeilla. Näillä kokemuksilla voisin väittää, että ei se ainakaan paljoa jää alle; eri juttu on sitten isommilla lavoilla ja täydemmissä saleissa. Mikitettynä voisi tietysti onnistuakin!
Classic 30 lähti vaihtoon, ja nyt olen alkanut kasata omaa soundiani tällä vahvistimella. Jotenkin tunnen olevani enemmän oman soittoni herra tämän yksinkertaisen vahvistimen kautta, ja se oli tarkoituskin. Toivon, että tällä vahvistimella voisin mahdollisesti tulevaisuudessa keikkailla, ja muutenkin käyttää ihan "tositarkoituksella"!
"Tamperetta ei voi tuntea, ellei tunne sen juomatapoja ja kapakoita." -Väinö Voionmaa
kari10
15.06.2006 22:49:14
Epi Valve special 5w on myös asiallinen vekotin. Voxin 30w valvetonix sai lähteä, enkä ole katunut. Kotisoitteluun hieno laite.
käsi
16.06.2006 18:01:59

Nyt on omanikin saapunut! Ensiksikin, Thomannin toiminta oli todella kiitettävää, kesti hieman yli viikon, kaikki kunnossa ja paketti sisältöineen ehjä. Vahvistin oli pakattu omaan laatikkoonsa tukevasti, joten eipä siinä pahempia haavereita voi sattuakaan. Vahvistin on ulkonäöltään todella hieno, kunnon retro-meininkiä! Koko ei päätä huimaa, mutta painoa löytyy kuitenkin. Vahvistimen käyttöhän on tavattoman yksinkertaista; piuhat kiinni, virta päälle ja volumea sopivasti. Ääntä lähtee yllättävän paljon noin pienestä laitteesta. Putkien tietenkin kannattaa antaa lämmetä kunnolla ennen soittoa. Säätömahdollisuuksia kun ei ole, niin kitaran tone ja mikkivalinnat nousevat suureen osaan. Omassa Telecasterissani kaulamikillä saa hyvät paksut soundit, jota olen tykännyt käyttää. Erillistä särökanavaa kun ei ole, niin tilasin samaan pakettiin DOD:n 250 overdriven. Sillä saa aikaan kunnon rock-soundit, mutta Classic 30:n omaan säröön tottuneena se ei ole yhtään niin "heavy"; enpä sellaista kyllä koe tarvitsevanikaan. Sen saa varmasti tarvittaessa sitten jollain eri säröpedaalilla. Muita käyttämiäni efektejä ovat wah, tremolo ja echo. Niillä pystyy sävyttämään vahvistimen omaa ääntä oikein mukavasti, ehkä jonkun kaiun voisi vielä hankkia. Olen aikeissa mennä vahvarin kanssa soittelemaan reenikämpälle rumpalin kanssa, silloin selviää paremmin se, kuinka hyvin 5 wattia riittää kovilla volyymeilla. Näillä kokemuksilla voisin väittää, että ei se ainakaan paljoa jää alle; eri juttu on sitten isommilla lavoilla ja täydemmissä saleissa. Mikitettynä voisi tietysti onnistuakin!
Classic 30 lähti vaihtoon, ja nyt olen alkanut kasata omaa soundiani tällä vahvistimella. Jotenkin tunnen olevani enemmän oman soittoni herra tämän yksinkertaisen vahvistimen kautta, ja se oli tarkoituskin. Toivon, että tällä vahvistimella voisin mahdollisesti tulevaisuudessa keikkailla, ja muutenkin käyttää ihan "tositarkoituksella"!

VArmasti pärjäät treenikämpäällä jos on inhimilliset volumet. ite ainakin pärjään.
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Hannu H.
17.06.2006 21:20:16

Super kaseja saa ainakin soundstorelta.
http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/66_98/products_id/1518
Tosin toimitus 2-3 viikkoa mutta ei se missään tunnu kun ei oo kiireellinen homma tommonen.

Ei ollenkaan pöllömpiä näytteitä! Taas vähän rauhattomammin tuota omaani odotan... :-) Oliko noissa näytteissä käytetty strato tuo artikkelissa mainittu fenkku texas speciaaleilla? Ja epissä varmaankin vielä paikallaan alkuperäiset putket ja kajari?

Artikkelissa mainittu fenkku texasein kyllä ja epissä kaikki originaalia.

Tässä joskus kun kerkeen niin teen vielä vähän lisää sampleja että kellotaulun toinenkin puoli tulee käytyä läpitte. Love Rockilla voin myös rytyyttää niin saa vähän humpparimaailmaa kuuluviin.

Vaan nyt viettämään 20-vuotis päivää!
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
Jiaster
18.06.2006 15:21:35

Super kaseja saa ainakin soundstorelta.
http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/66_98/products_id/1518
Tosin toimitus 2-3 viikkoa mutta ei se missään tunnu kun ei oo kiireellinen homma tommonen.

Just tajusin, että tuosssa kustomin tube12:sta on tuo super8-kaiutin. Täytyykin lykätä tuben myyntiä, niin saa testattua tuonkin homman, kun epi joskus saapuu...
p130
19.06.2006 11:11:52

Just tajusin, että tuosssa kustomin tube12:sta on tuo super8-kaiutin. Täytyykin lykätä tuben myyntiä, niin saa testattua tuonkin homman, kun epi joskus saapuu...

Heitäppä jonkilaista vertailua tube12 ja valve jr. väliltä kunhan ehdit. Talosta löytyy tube12, eikä mitään valittamista sinänsä ole minkään suhteen, mutta kun GAS on sairaus niin minkäs teet...

On myös ollut harkinnassa Madamp G2 http://www.madamp.biz/ nupiksi ja tube12 kaapin virkaan.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Jorte Kariko
22.06.2006 12:31:59
Olisin hankkimassa jotain distortion/overdrive pedaalia tuohon Valve Jr:n kylkiäiseksi, mutta en ole oikein varma että mistä kannattaisi lähteä kokeilemaan, digitech metal master tuli ja meni... ei oikein sytyttänyt. Mieluummin hankkisin semmoisen jolla voi soittaa jotain vähän raskaampaakin, en tosin tarkoita mitään ÜBER Drive pedaalia, mitenkäs olis jos esim. laittasi kaksi overdrive pedaalia toisiinsa kiinni? tuo mun yhdistelmäni Bossin DS-1-----> ja SD-1 kyllä toimii, mutta siitä puuttuu jotain, ja ne ovat kylläkin tuossa järjestyksessä kiinni, olisko kellään teistä heittää esim. jotain ehdotuksia mikä olis niin kuin teidän mielestä hyvä, josta sitten vedän toki omat johtopäätökseni, jos teiltä vaan löytyy jonkun näköisiä ideoita niin jakakaa ne tänne, siis voi muutkin kuin vain Valve JR:n käyttäjät kertoa jostain hyvästä ns. heavy/Hard Rock spedusta, toki kylläkin sillain että miten nuo spedut toimii Cleani kanavalla.

T:Riku
KOO-VEE 1929
kari10
22.06.2006 12:39:07
Valve specialin kanssa kokeilin Bossin BD 2:sta, eikä oikein toiminut omaan makuun. Nyt hommasin Visual Soundin Jekyll & Hyden. Näin perstuntumalla hyvin yhteen sopiva yhdistelmä.
Jorte Kariko
22.06.2006 12:47:02
Valve specialin kanssa kokeilin Bossin BD 2:sta, eikä oikein toiminut omaan makuun. Nyt hommasin Visual Soundin Jekyll & Hyden. Näin perstuntumalla hyvin yhteen sopiva yhdistelmä.

OK! olen meinaan jo pitemmä aikaa kuikuillut tuon Jekkyllin & Hyden perään, mutta en vain ole saanut itsestäni irti että ostaisin sen, kun on katsos vannoutunut Boss mies, en ole edes kokeillut, mutta nyt tosiaan otan itseäni niskasta kiinni ja ajattelin kokeilla. Löytyykö siitä gainia tarpeeksi? kyllä varmaan... ei sulla olis mitään soundi sampleja? olis meinaan pirun kiva kuulla?
KOO-VEE 1929
kari10
22.06.2006 12:48:48
Ei ole, kun laite on ollut talossa vasta pari päivää. Visual Soundin sivuilla on jotain.
gator
22.06.2006 13:31:29
Jekyll&Hydessä riittää gaini mainiosti hevimpäänkin matskuun. Itte olen omistanut ton spedun vuoden verran ja tyytyväinen olen ollut. Kannattaa kokeilla.
Monipuolinen vekotin ja halpakin monipuolisuuteensa nähden.
käsi
24.06.2006 14:26:59

Olisin hankkimassa jotain distortion/overdrive pedaalia tuohon Valve Jr:n kylkiäiseksi, mutta en ole oikein varma että mistä kannattaisi lähteä kokeilemaan, digitech metal master tuli ja meni... ei oikein sytyttänyt. Mieluummin hankkisin semmoisen jolla voi soittaa jotain vähän raskaampaakin, en tosin tarkoita mitään ÜBER Drive pedaalia, mitenkäs olis jos esim. laittasi kaksi overdrive pedaalia toisiinsa kiinni? tuo mun yhdistelmäni Bossin DS-1-----> ja SD-1 kyllä toimii, mutta siitä puuttuu jotain, ja ne ovat kylläkin tuossa järjestyksessä kiinni, olisko kellään teistä heittää esim. jotain ehdotuksia mikä olis niin kuin teidän mielestä hyvä, josta sitten vedän toki omat johtopäätökseni, jos teiltä vaan löytyy jonkun näköisiä ideoita niin jakakaa ne tänne, siis voi muutkin kuin vain Valve JR:n käyttäjät kertoa jostain hyvästä ns. heavy/Hard Rock spedusta, toki kylläkin sillain että miten nuo spedut toimii Cleani kanavalla.

T:Riku

ite käytän marshallin guv´noir II pedaalia säröjen hakemiseen tuon juniorin kanssa ja olen ollut itse todella tyytyväinen noiden yhteistoimivuuteen. samoin marshallin blues breaker II on todella toimiva kevyemmän särön hakemiseen tuon juniorin kanssa. juuri muita säröttimiä en ole testaillut. noihin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen
Hannu H.
24.06.2006 16:05:22

Pistetääs sanallisesti ny.

Tuli tuossa testattua junnua marshallin 4x12 kaapin kanssa. Se honotus läksi samantien. Ääni oli mukavan pehmeä ja tasapainoinen. Kattoo mitä se elementin vaihto tekee sitten joskus..

Lisää clippejä tässä päivänä jonain kun saan aikaseksi.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
käsi
24.06.2006 16:34:29 (muokattu 24.06.2006 16:35:54)

Pistetääs sanallisesti ny.

Tuli tuossa testattua junnua marshallin 4x12 kaapin kanssa. Se honotus läksi samantien. Ääni oli mukavan pehmeä ja tasapainoinen. Kattoo mitä se elementin vaihto tekee sitten joskus..

Lisää clippejä tässä päivänä jonain kun saan aikaseksi.

hmm, eli eikös siinä junnussa ole 4ohminen lähtö? ja senkö sitten pukkasit kiinni
marsun kaappiin?

olen tuota itsekkin miettinyt että kokeilis ton 4x10 kaapin kanssa mutta ohmimäärät ei täsmää

niin tosta ns, honottamisesta, niin aivan kun se olisi itsellä vähentynyt nyt kun oon aika paljon soittanut sillä, eli elementti vähän kulunut ja liikkuu kait siten sitten paremmin että sellainen uudenkarhea kireys olisi soundista kadonnut. ilmoittele toki jahka olet tehnyt elementti vaihdon että kuinka kävi
Hannu H.
24.06.2006 16:35:48 (muokattu 24.06.2006 16:36:35)

hmm, eli eikös siinä junnussa ole 4ohminen lähtö? ja senkö sitten pukkasit kiinni
marsun kaappiin?

olen tuota itsekkin miettinyt että kokeilis ton 4x10 kaapin kanssa mutta ohmimäärät ei täsmää

ainaki mulla o marsussa 4 ja 16ohm lähdöt.
EDIT: tai saattaa olla et se on jollain tapaa stereon puolikkaana 4, mut kummiski iha 4ohmilla vetelin.
käsi
24.06.2006 16:37:02

ainaki mulla o marsussa 4 ja 16ohm lähdöt.

siis kyse oli kaapin vastaanottamasta määrästä

ite en muista nyt kuinka tuo meni tuossa mun kaapissa, yksi reikä siinä on että saapi nähdämitä ohmimäärää se kaappi otti vastaan
Hannu H.
24.06.2006 16:50:33

siis kyse oli kaapin vastaanottamasta määrästä

ite en muista nyt kuinka tuo meni tuossa mun kaapissa, yksi reikä siinä on että saapi nähdämitä ohmimäärää se kaappi otti vastaan

Lähdöt oli tässä tapauksessa ny siis ne sisääntuloröörit. Vähän ulosanti tökkii tänään..
käsi
24.06.2006 17:59:24

Lähdöt oli tässä tapauksessa ny siis ne sisääntuloröörit. Vähän ulosanti tökkii tänään..

niin ja mun lukutaito:) juhannus töissä ei lisää keskittymyskykyä. Pitääpi katsoa jos jostain löytäisin 4 ohmin kaapin.

tosiaan elementin vaihtoa olen itsekkin miettinyt, mutta ajattelin antaa kuitenkin hieman aikaa tuolle elementille jos se käytön myötä paranisi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)