Aihe: Biiseille näkyvyyttä
1 2
drlecter
17.06.2006 19:12:23

Parempaa otsikkoa en keksinyt.
Mitä muita nettimestoja on olemassa kuin mikseri jos haluaa näkyvyyttä biiseille?
M.netin demopalsta on aika kuollut paikka joten se siitä.

Onko olemassa sivustoa jonka avulla voisi ansaita vaikkapa muutamia roposia omien tekeleiden avulla?

Näiden omien biisien väsäily on niin kuitenkin harrastelu pohjalla vielä, joten en ala lähettelemään levy-yhtiöille lättyjä. Mutta kuitenkin jonkinlaista näkyvyyttä ja vaivan palkkaa olisi mukava saada.

Tälläisiä ajatuksia..
Sahtimies666
17.06.2006 19:13:53
Haluut rahaa biiseistä mut et haluu levy-yhtiölle? Tee demo ja myy sitä.
"Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night.
drlecter
17.06.2006 19:15:48 (muokattu 17.06.2006 19:16:12)

Haluut rahaa biiseistä mut et haluu levy-yhtiölle? Tee demo ja myy sitä.

Jep. Pointtina olisi netissä tapahtuva biisien kauppaaminen download-systeemillä. Itse cd-levyjen kauppaaminen ei ole vaihtoehto.
Gandhi
17.06.2006 21:11:14
Näiden omien biisien väsäily on niin kuitenkin harrastelu pohjalla vielä, joten en ala lähettelemään levy-yhtiöille lättyjä. Mutta kuitenkin jonkinlaista näkyvyyttä ja vaivan palkkaa olisi mukava saada.

Ei sellaista sivustoa olekaan. Jos biisien väsäily on vielä niin harrastelu pohjalla, niin mitenköhän olisi ikinä mahdollista, että joku niitä ladatakseen jotain maksaisi?? Eikö se vaivan palkka voi olla se, että laitat ihan ilmaiseksi jakoon ja nautit siitä kun/jos joku kehuu tekeleitäsi ja joskus pitkän matkan päästä saisit niitä julkaistua joitain tuottoisiakin kanavia pitkin (lue: levytyssopimus, musiikkia mainokseen tms...).
"Juo sinä ittes kauniiks, niin minä juon itteni mukavaks"
Jape Muusa
18.06.2006 08:48:23

vaivan palkkaa olisi mukava saada.

Heh,kylläpä se oiskin mukavaa! Musta ois myös mukavaa omistaa vaikkapa lentokone tai kartano.
Harrastuksesta rahaa,nam! Kyllä se taitaa olla lopulta aika pieni joukko, joka siihen pisteeseen pystyy musiikkiharrastuksensa kehittämään, etenkin jos ei saa/pysty/kykene/halua toimittaa matskuaan alan ammattilaisten (esim. just levy-yhtiöiden) arvioitavaksi.
Jos unohtaa ton raha-aspektin kokonaan,niin olisi kyllä kiva tietää kaikki mahdolliset sivustot mihin näitä omia musajuttuja kandee lähettää,vaikkapa ihan siltä pohjalta,että
saisi arvioita tuotoksistaan,se auttas varmaan monia meistä harrastajista,kun sais mahdollisimman paljon palautetta biiseistä.
Loppujen lopuksi tärkeintä ei ehkä olekkaan päämäärä,vaan itse liike!?!
Tympee Huttunen
18.06.2006 10:11:58 (muokattu 18.06.2006 10:12:17)
Pakko sanoa tähän väliiin, että drlecterillä on perhanan laadukasta kamaa. Miksei levytys ole vaihtoehto?

Ainahan toki voi laittaa omat sivut pystyyn, kappaleen jakoon ja tilinumero sivulle, johon voi omantunnon mukaan rahaa laittaa.
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy Schallerin hihnalukot.
Janus
18.06.2006 10:20:28 (muokattu 18.06.2006 10:26:29)
Oikeesti laadukkaat omakustannelevyt on myyneet Levyvirastossa painoksia loppuun ihan fyysisinä levyinä, mikseivät siis myös downloadattavat versiot samassa paikassa?

EDIT: vai oliko niin, että Levyvirasto tarvitsee ainakin jonkun verran ihan levy-levyjä myytäväksi? Anyway, ainakin painoksen loputtua taitavat myydä vielä mp3:sia.
drlecter
18.06.2006 13:57:11

Levy-yhtiöihin kun lähettää matskua pitää olla bändi takana jolla imago kunnossa. Näin äkkiseltään ajateltuna yhden miehen hevi/rock projektit tuskin herättää mielenkiintoa. Tässä ei kuitenkaan keikkailemalla ole tarkoitus hakea näkyvyyttä.
drlecter
18.06.2006 13:58:36

Pakko sanoa tähän väliiin, että drlecterillä on perhanan laadukasta kamaa. Miksei levytys ole vaihtoehto?

Ainahan toki voi laittaa omat sivut pystyyn, kappaleen jakoon ja tilinumero sivulle, johon voi omantunnon mukaan rahaa laittaa.

Tämä ei taida olla laillista?
Hohhoijaa
18.06.2006 14:09:56
Tämä ei taida olla laillista?

Miksi ei olisi?
Yötä vasten,
yötä vastaan
drlecter
18.06.2006 14:14:17

Miksi ei olisi?

Mitä sanoo verottaja?
Janus
18.06.2006 14:17:11
Mitä sanoo verottaja?

Ei mitään, jos vaikka perustat tuota toimintaa varten oman tilin (ei välttämätöntä, mutta ihan kirjanpidon helpottamiseksi) ja ilmoitat vuoden aikana noin kertyvät tulot erikseen veroilmoituksessa?

Erikoiskysymys, mutta toisaalta verottaja vastaa varmaan mielellään jos niille soittaa suoraan tai lähestyy sähköpostilla. www.vero.fi
Deathrace King
19.06.2006 14:47:30

Ei jostain demobändin ämppäreistä tule kyllä maksamaan kukaan yhtikäs mitään. Itse en maksaisi mistään ämppäreistä. Painata demo ja myy sitä. Hyväksy kuitenkin se tosiasia, että senkin myyntimäärät saattaa jäädä hyvinkin pieniksi(riippuu tietenkin hinnoittelusta, mainostuksesta, omasta aktiivisuudesta jne.) Eli mikään rahasampo demojen tekeminen ei tosiaankaan ole, tuli niistä sitten kuinka hyviä tahansa.

Arvot kohdalleen; musiikkia musiikin tekemisen ilosta ja paras palkka on positiivinen palaute. Ei muistakaan harrastuksista mitään tienaa, päinvastoin.
Ei ressiä, RÄSSIÄ!!! www.chaoscreation.net
J.Ahonen
19.06.2006 14:50:05
Hyvä idea. Taidan ottaa loparit.
JCM
19.06.2006 14:53:57

Arvot kohdalleen; musiikkia musiikin tekemisen ilosta ja paras palkka on positiivinen palaute. Ei muistakaan harrastuksista mitään tienaa, päinvastoin.

Entä jos haluaa musiikista ammatin?
Grazy Mama & the Sidekicks going strong
Murhaliiga on startannut, olet pian uhri.. VARO!
Juntunen
19.06.2006 15:07:39

Letkeästi funkkaavaa alternativerymistelyä: Dian. Myös MySpacessa.
ganesha
19.06.2006 20:33:33

menee konservatorioon ja sieltä sit niin pitkälle kuin rahkeet riittää.
viina. hanuri. ja naiset.
Notefix
19.06.2006 21:12:53

Sit pitää tehdä jotain sellasta, josta joku on valmis maksamaan.
"Layers of layers of shit!"
JCM
19.06.2006 21:14:51

Sit pitää tehdä jotain sellasta, josta joku on valmis maksamaan.

Älä sä vastaa.. mä kysyin tolta toiselta kaverilta.

Noin mä lähinnä olen ajatellutkin miten sä vastasit.
Grazy Mama & the Sidekicks going strong
Murhaliiga on startannut, olet pian uhri.. VARO!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)