Puavali 15.06.2006 20:06:44 (muokattu 15.06.2006 20:11:42) | |
---|
Ei vissiin lakkausta kuitenkaan? Voisi kai luulla että lakkaus olis jotain samaa luokkaa sitten... Vai oliko kyseessä joku kaveri joka homman teki? Kaveri, ja se maalasi kaksi kerralla. Lakkaus voisi olla halvenpi jopa, kun pitäisi olla pohjat tyystin valmiit (Nehän lakkauksessa joutuu tekemään ite...). Nyt hän laittoi hiomaväriä pari kerrosta, kun niissä oli pieniä koloja, ja hioi ne sileiksi. Jos pohjat on valmiit, niin viekää kitara niin huolella pakattuna maalaamoon, ettei tule uusia kolhuja. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
DVD 15.06.2006 23:54:59 | |
---|
Automaalaamon maalit eivät tartu puuhun, ne on nimenomaan metallipinnalle tai muovipinnoille. Paska puhetta! Kitaroita on maailman sivu maalattu nimenommaan automaaleilla. Mistä muuten luulet että Fenderin värimääritykset juontaa? "To understand Fender custom colors you have to know what the colors are based on. The answer, of course, is automobiles. Cars in the United States had more social influence than just about anything at the time (even more than Elvis). Fender's only in-house paint mixes during the 50's and 60's were Sunburst and Blond (and Candy Apple Red to a point: more on this color later). All other colors originated directly from the cars of the time, and most of these colors were from General Motor's cars." |
Squirrel2 16.06.2006 07:00:06 (muokattu 16.06.2006 07:01:18) | |
---|
Olisi tarkoitus hoitaa kaverin tutun kautta. Ja Levytukussa sanottiin mulle että jos haluaa halvalla niin automaalaajalle ehdottomasti, ihan hyvää jälkeä kuulemma tulee. Kysy sieltä sitten? Paremman ja tarkemman vastauksen hinnoittelusta & vast saat sieltä. Paska puhetta! Kitaroita on maailman sivu maalattu nimenommaan automaaleilla. Mistä muuten luulet että Fenderin värimääritykset juontaa? "To understand Fender custom colors you have to know what the colors are based on. The answer, of course, is automobiles. Cars in the United States had more social influence than just about anything at the time (even more than Elvis). Fender's only in-house paint mixes during the 50's and 60's were Sunburst and Blond (and Candy Apple Red to a point: more on this color later). All other colors originated directly from the cars of the time, and most of these colors were from General Motor's cars." Eihän tuossa sanottu kuin, että värivaihtoehdot ovat autoista. Ja 50/60 luvulla maalit eivät olleet noin pitkälle kehitelty kuin ne nyt on. Voihan se tietysti olla niin, että osa automaaleista tarttuu puuhunkin, mutta kuitenkin valitsisin oikean maalin, puullekkin on omat maalinsa. Luulisi ainakin korroosionestoliottimien tekevän hallaa puupinnalle. Mutta automaaleja on niin montaa erilaista, ettei voi sanoa kaikkien tarttuvan. Kannattaa siis lukea tuoteseloste. |
tomukka 16.06.2006 08:48:49 | |
---|
Automaalaamon maalit eivät tartu puuhun, ne on nimenomaan metallipinnalle tai muovipinnoille. Itse en usko tuohon väitteeseen, mutta kun yritin kysellä maalausta automaalaamoista niin molemmat antoivat tuon vastauksen ja käskivät ottaa yhteyttä veneveistämöihin. Sieltä kuulema saa oikeenlaiset maalit ja lakat. Epäilytti hieman tuo idea ja tein maalit ja lakat itse sprayllä, eikä kaduta yhtään. Hintaa tuli maalille ja lakalle kymppi. |
Puavali 16.06.2006 09:34:33 | |
---|
Eihän tuossa sanottu kuin, että värivaihtoehdot ovat autoista. Ja 50/60 luvulla maalit eivät olleet noin pitkälle kehitelty kuin ne nyt on. No nythän maalit eivät olekaan yhtä hyviä kestävyydeltään, mutta ovatpahan ympäristöystävällisempiä ja jopa vesiohenteisia (eräät upotusmaalauksessa käytettävät autojen pohjamaalit). Kyllä Fender käytti niitä automaaleja siihen aikaan. Voihan se tietysti olla niin, että osa automaaleista tarttuu puuhunkin, mutta kuitenkin valitsisin oikean maalin, puullekkin on omat maalinsa. Ei ne automaalit tiedä, millaiselle pinnalle ne laitetaan, ja tarttuvat, kunhan pinta ei ole kovin öljyinen/rasvainen. Suurimmat tarttumisongelmat maalattavissa pinnoissa ovat eräissä muovilaaduissa, mutta niihinkin on olemassa pohjamaalit, joiden päälle taas tarttuvat automaalit tai tavalliset seinamaalitki. Luulisi ainakin korroosionestoliottimien tekevän hallaa puupinnalle. Mutta automaaleja on niin montaa erilaista, ettei voi sanoa kaikkien tarttuvan. Kannattaa siis lukea tuoteseloste. Korroosionestoliuottimet? Mitä ne ovat? Onko niitä maaleissa? (Vinkki: ei ole) Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
tommiot 16.06.2006 10:30:55 (muokattu 16.06.2006 10:31:30) | |
---|
Hintaa tuli maalille ja lakalle kymppi. Lottonen taas sanoi että menee muovikassillinen spraylakkaa jos haluaa kunnollisen kiiltävän lakkakerroksen. Pitää varmaan etsiä joku soitinrakentaja, joka tekisi vähän halvemmalla tuon homman, jos se on mahdollista. |
Squirrel2 16.06.2006 11:14:24 | |
---|
Korroosionestoliuottimet? Mitä ne ovat? Onko niitä maaleissa? (Vinkki: ei ole) Automaalin eräs tärkeimmistä tehtävistä on estää korroosiota. Yleensä eniten korroosionestoa tarjoaa pohjamaali; pintamaalissa on sitä vain hyvin vähän. Tiedä sitten onko se liuotinta sananmukaisesti, mutta sitä sanaa käytän, kun ne on aika myrkkyjä. Se onkin kolaritilanteissa ongelma, kun 2v auto on kolaroitu ja siinä 6v puhkiruostumattomuustakuu ja se pitäisi säilyä myös maalauksen jälkeenkin. |
tomukka 19.06.2006 09:37:29 | |
---|
Lottonen taas sanoi että menee muovikassillinen spraylakkaa jos haluaa kunnollisen kiiltävän lakkakerroksen. Pitää varmaan etsiä joku soitinrakentaja, joka tekisi vähän halvemmalla tuon homman, jos se on mahdollista. Joo, kyllähän pinnasta tulee kiiltävämpi ja kestävämpi, mitä useamman kerroksen lakkaa laitat ja kun teet välihionnat. Minulle riitti pohjamaali (1prk), pintamaali (1prk) ja lakka (1prk). Lopputulos on tuommoinen, miten sen sanoisin, puolihimmeä ja silkkinen. |
Juzzu 19.06.2006 09:44:55 | |
---|
Mulla tais mennä tuohon ekaan lespaan kuutisen pulloa spray-akryylilakkaa. Sen kanssa räplääminen on kyllä.. noh, nyt kun tietää paremmasta... Nevö uudelleen. |
tommiot 19.06.2006 11:06:10 | |
---|
Joo, taidan kyllä viedä sen sinne automaalaajalle, pitää vähän kysellä hintoja tosin niiltä. Osaakohan ne hioa tuon maalipinnan tasaiseksi vai pitäiskö ite... |
Puavali 19.06.2006 13:26:04 | |
---|
Joo, taidan kyllä viedä sen sinne automaalaajalle, pitää vähän kysellä hintoja tosin niiltä. Osaakohan ne hioa tuon maalipinnan tasaiseksi vai pitäiskö ite... Osaat itsekin, halventaa hommaa varmaan. Siis meinaatko lakkaa päälle vai kokonaan uutta väriä? Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
Osaat itsekin, halventaa hommaa varmaan. Siis meinaatko lakkaa päälle vai kokonaan uutta väriä? Lakkaa päälle. Body on swirlattu, tarttee vaan lakan. Pitäs kai ite tehä pleksi polykarbonaatista, Ibanezilla maksaa 70 euroo :I |
mindsnare 19.06.2006 19:48:22 | |
---|
Lakkaa päälle. Body on swirlattu, tarttee vaan lakan. Pitäs kai ite tehä pleksi polykarbonaatista, Ibanezilla maksaa 70 euroo :I Kerrohan tännekin hinnat, jos aiot viedä johonkin maalaamoon. Mulla on pientä säätöä vailla oleva ibanez, johon pitäis myös laittaa lakkaa pintaan. Ajattelin lakata nitroselluloosalla ja jos hinnat kapuaa jonkun toisen tekemänä liian korkeiksi niin sitten haen ruiskun biltemasta ja ihmettelen myöhemmin, miten osalla pienen kylppärini kaakeleista on uusi, kiiltävä pinta. |