Ben_D 19.06.2006 13:39:53 | |
---|
Onko se edes mahdollista? Mulla tosin on jotkut 40 euron Gigantista ostetut Phillipsin kuulokkeet, mutta hyvin niistä musiikki kuuluu. Kun lyö läpät Podiin kiinni niin särösoundi on kamalankuulonen. Onko vinkkejä? |
Antti1 19.06.2006 13:43:22 | |
---|
Miten se kuulostaa hirvittävältä? Onko sulla oikea outputmode käytössä? Millaista soundia sä ylipäänsä haet? Sellaista sun savagen tyylistä tiukkaa rässimenoa vai? Ei onnistu se podilla, ei ollenkaan. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Ben_D 19.06.2006 13:46:56 (muokattu 19.06.2006 13:47:47) | |
---|
Miten se kuulostaa hirvittävältä? Onko sulla oikea outputmode käytössä? Siedettävää särösoundia jos käytän esmes. Soldano, JCM-800, Rectifier jne. mallinnuksia. Kuulostaa kirpeeltä paskalta. Direct Out kuten normaalistikin. Samat soundit, jotka hivelevät korvia steroiden kautta soitettuna tai nauhoitettuna kuulostavat kuulokkeisiin paskalta. You know..Shit. Millaista soundia sä ylipäänsä haet? Sellaista sun savagen tyylistä tiukkaa rässimenoa vai? Ei onnistu se podilla, ei ollenkaan. No sitä samaa soundia kun ilman kuulokkeita. Eihän PodXT:lla nyt mitään putkisoundia kait kukaan hae, mutta kyllä sieltä rässimenoa tai ihan mitä vaan menoa irtoaa. EDIT: Mulla on nyt kait vuoden päivät ollu PodXT joten en kaipaa luentoa siitä, millaista soundia sieltä saa ja millaista ei :) |
Antti1 19.06.2006 13:51:05 | |
---|
EDIT: Mulla on nyt kait vuoden päivät ollu PodXT joten en kaipaa luentoa siitä, millaista soundia sieltä saa ja millaista ei :) Jepjep. Mä ehdottaisin ihan ruuvaamista. Kelpaako? Jommatkummat toistaa nyt hassusti: joko kuulokkeet tai stereot. Sun täytyy vaan säätää molemmille omat vastaavat soundit, ei kait siinä mitään oikotietä onneen ole. Vai onko ongelmana nyt se, ettei millään säädön määrälläkään saa siedettävää soundia aikaiseksi? Voisiko pod vääristää siitä luurilähdöstä ääntä sen verran, ettei kuulosta hyvältä? Onko stereoista eq:ta käytössä, ts. muokkaamassa kaiuttimista kuultavaa ääntä? Koita lykätä ne kuulottimet stereoiden kuulokevahvariin kiinni. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Ben_D 19.06.2006 13:52:58 | |
---|
Lähinnä kiinnostaa se, että toistaako kuulokkeet oletuksena joitain taajuuksia tässä tapauksessa päin vittua. Se soundi on nimittäin aivan kamala. Kuten sanottu stereot + äänitys niin soundit on kohdallaan... |
Invader 19.06.2006 13:56:11 | |
---|
Kuulokkeet toistaa aika tarkasti sen mitä sieltä Podin kuulokeliitännästä ulos tulee. Kotihifit taas siloittelee sitä riipivyyttä sopivasti pois siitä soundista. Jos säätää kuulokkeilla sopivan ei-riipivän soundin niin se saattaa hyvinkin stereoiden kautta kuunneltuna kuulostaa vähän tukkoisalta. Tai sitten ei.. |
Antti1 19.06.2006 13:56:23 | |
---|
No noista kyseenomaisista luureista ei voi mun tiedoilla sanoa juuta eikä jaata, muttei luurit yleisellä tasolla toista sen enempää virheellisesti, kuin kaiuttimetkaan. Kuulostaako se nauhoitettu ääni hirvittävältä niiden kuulokkeiden kautta? The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
joukov 19.06.2006 13:57:19 | |
---|
|
Ben_D 19.06.2006 13:57:28 (muokattu 19.06.2006 13:58:08) | |
---|
Kuulokkeet toistaa aika tarkasti sen mitä sieltä Podin kuulokeliitännästä ulos tulee. Kotihifit taas siloittelee sitä riipivyyttä sopivasti pois siitä soundista. Jos säätää kuulokkeilla sopivan ei-riipivän soundin niin se saattaa hyvinkin stereoiden kautta kuunneltuna kuulostaa vähän tukkoisalta. Nimenomaan sana "riipivä" on se, miltä soundi kuulostaa kuulokkeiden kautta. Kuulostaako se nauhoitettu ääni hirvittävältä niiden kuulokkeiden kautta? Mitä suurimmalla todennäköisyydellä. Ehkä kuulokkeiden vaihtoa kannattaisi kokeilla? http://www.sennheiserusa.com/newsite/productdetail.asp?transid=004974 Kallista huvia. |
Antti1 19.06.2006 13:58:42 | |
---|
Nimenomaan sana "riipivä" on se, miltä soundi kuulostaa kuulokkeiden kautta. Ehkä sun sterkat on tukkoisen kuuloiset ja luurit toistaa kirkkaammin kaiken? Kokeile ruuvata sitä masterequa (tai mikälie onkaan) vähän uusiksi ja tallenna ne asetukset toiseen muistipaikkaan kuulokkeita varten. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Ben_D 19.06.2006 14:00:04 (muokattu 19.06.2006 14:00:27) | |
---|
Ehkä sun sterkat on tukkoisen kuuloiset ja luurit toistaa kirkkaammin kaiken? Kokeile ruuvata sitä masterequa (tai mikälie onkaan) vähän uusiksi ja tallenna ne asetukset toiseen muistipaikkaan kuulokkeita varten. Täytyy kokeilla jotain, mutta vituttaa ruuvaileminen. Vahvari on Yamaha AX-496 tai jotain. Skobet Tannoy jotain...helvata. Erittäin mukavasti ne ainakin vinyylilevyt toistavat. Ei yhtään tukkoista. |
Invader 19.06.2006 14:01:03 (muokattu 19.06.2006 14:02:13) | |
---|
Itse suosin ihan puhtaasti kuulokesoittelua varten small room -kaikua melko runsaissa määrin annosteltuna. Tulee sopivasti tilantuntua ja se yläpää siloittuu sopivasti. Stereoiden kautta tuo vastaavasti sitten kuulostaa hirveältä kaikuhelvetiltä. Ei se riipivyys laitteista johdu, se on tuon Podin ominaissoundi, se pahamaineinen "fizz", josta L6 boardeilla muunmuassa on ollut paljon keskustelua. Tai sitten ei.. |
Antti1 19.06.2006 14:03:28 | |
---|
Kyllä sulla ihan laadukkaat stereot sitten pitäisi olla. Eikös tuossa vahvarissa oo se pure direct -kytkin tjsp.? Painappa sitä, niin saat vähän enemmän totuudenmukaista soundia ulos pöntöistä. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Itse suosin ihan puhtaasti kuulokesoittelua varten small room -kaikua melko runsaissa määrin annosteltuna. Tulee sopivasti tilantuntua ja se yläpää siloittuu sopivasti. Stereoiden kautta tuo vastaavasti sitten kuulostaa hirveältä kaikuhelvetiltä. Ei se riipivyys laitteista johdu, se on tuon Podin ominaissoundi, se pahamaineinen "fizz", josta L6 boardeilla muunmuassa on ollut paljon keskustelua. Juuh...toinen vekotin, jota käytän himassa kuulokkeiden kautta soitteluun on sellanen snadi Zoom Handheld vekotin. Paljon parempi kuulokesoundi kun PodXT:ssa. Sitten taas ilman kuulokkeita toistepäin, Eikös tuossa vahvarissa oo se pure direct -kytkin tjsp.? Painappa sitä, niin saat vähän enemmän totuudenmukaista soundia ulos pöntöistä. Joo täytyy tsekata. |
McNulty 19.06.2006 14:20:19 | |
---|
Meikäläisellä on podxt kiinni tietokoneessa, jossa on kaiuttimina jotkut logitechin pöntöt erillisellä subarulla. Ei mitkään parhaat mutta ihan asialliset soundit niistä saa irti. PODxt on ollut useasti kuulokekäytössä ja olen ainakin itse "joutunut" tekemään kuulokkeille muutamat soundit erikseen. Yksinkertaisesti kuulokkeet toistavat soundit eri tavalla kuin line out-liitännöistä tietokoneen persuksiin liitetyt kaiuttimet. Itse olen ainakin joutunut trebleä leikkaan pois kuulokkeita varten. Kenties ne pienet elementit kuulokkeissa sirittävät helpommin kuin astetta paria isommat pöytäkaiuttimissa. Kannattaa istua yhdeksi illaksi alas luurit päässä mäyriksen ja podin kera ja tehdä muutamat soundit ihan vain luureja varten. |
touhis 19.06.2006 14:35:03 | |
---|
Onko se edes mahdollista? Mulla tosin on jotkut 40 euron Gigantista ostetut Phillipsin kuulokkeet, mutta hyvin niistä musiikki kuuluu. Kun lyö läpät Podiin kiinni niin särösoundi on kamalankuulonen. Onko vinkkejä? En ole näköjään sittenkään ainoa, jota tämä sama juttu ketuttaa.. Your name is Sam Fisher and you are a Splinter Cell. |
Ziggy Bubba 20.06.2006 18:25:52 | |
---|
Mulla on ollut just noissa hi-gain patcheissa samaa riipivyyttä havaittavissa. Toisaalta sitä tuli mun korvaan yhtälailla V-Ampista ja melkeinpä mistä tahansa kuulokelähdöstä mitä oon kokeillu. Valmiissa biiseissä minidisciltä kuulokkeilla kuunneltuna ei muuten kuulosta samalta... Tiedä häntä missä mättää. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Exhausted 21.06.2006 14:40:49 | |
---|
Nykyisin en enää soittele luureihin ollenkaan kun saundeista tulee niin vääristyneen kuuloisia. Kuulokkeiden liika kirkkaus pakottaa lisäämään trebleä. Yksi ratkaisu on laittaa kuulokkeet stereoiden kuulokeliitäntään jolloin voi vääntää trebleä pois stereoista, eikä joka patchia tarvitse muuttaa. |