C thul 19.06.2006 10:32:58 | |
---|
Tervehdys! Semmosta olen tässä pohtinut, että mikä ero on esimerkiksi LTD Deluxe seriesin M-1000 mallilla, ja ESP:n standard seriesin M-II, jotka ovat osiensa puolesta lähellä toisiaan, mutta hintaero on silti suuri (~700e)? Ovatko ESP:t valmistettu eri puolella muailmaa kuin LTD:t vai maksaako kolme kirjainta tuon n. 700 euroa enemmän? |
McNulty 19.06.2006 10:35:47 (muokattu 19.06.2006 10:36:50) | |
---|
Tervehdys! Semmosta olen tässä pohtinut, että mikä ero on esimerkiksi LTD Deluxe seriesin M-1000 mallilla, ja ESP:n standard seriesin M-II, jotka ovat osiensa puolesta lähellä toisiaan, mutta hintaero on silti suuri (~700e)? Ovatko ESP:t valmistettu eri puolella muailmaa kuin LTD:t vai maksaako kolme kirjainta tuon n. 700 euroa enemmän? ESP:t valmistetaan Japanissa, LTD:t Koreassa. Myös puulaaduissa on suuria eroja. Esimerkiksi mahonki on vain yleisnimitys useille erilaisille mahonkilajikkeille. Myös viimeistelyissä on eroja, vaikka ei tuo LTD Deluxe eli ns. 1000-sarja ole lainkaan hullumpi viimeistelyltään. Pitää myös muistaa että kuluvien osien metalliseokset voivat olla erilaisia (ja ovatkin). Etenkin otelaudan nauhoissa sen huomaa parhaiten (jos kummassakin on tallana esim. laadukas Floyd Rose tai Tune-o-matic). + brändi/merkki maksaa aina. Se on tietynlainen takuu tuotteen laadusta (tai laaduttomuudesta). Esim. LTD-nimellä valmistetaan ihan parin satkun jouskareita, kun taas ESP-merkkiä ei ole haluttu "pilata" ko. maineella. |
Ben_D 19.06.2006 10:46:19 | |
---|
Itse vaihdoin just Tokaini ESP LTD EC-1000VB malliin...aiemmassa ketjussa tein pienen vertailun speksien suhteen...eli vertailussa ESP ECLIPSE-I CTM, ESP ECLIPSE-II VB ja ESP LTD EC-1000VB -------------------------------------------------------------------------------- ESP ECLIPSE-I CTM SPECS: • SET-NECK CONSTRUCTION • 24.75" SCALE • MAHOGANY BODY WITH CUSTOM BINDING / MAPLE TOP • 3-PIECE MAHOGANY NECK • EBONY FINGERBOARD • FLAG INLAYS W/ESP AT 12TH FRET • EMG 81 (B) / 60 (N) ACTIVE PICKUPS • 2 VOLUME & 1 TONE CONTROL W/3-WAY TOGGLE • GOLD HARDWARE • SPERZEL LOCKING TUNERS • BONE NUT • GOTOH TUNE-O-MATIC BRIDGE W/STOP TAILPIECE • AGED TRIPLE WHITE BINDING ON BODY & HEADSTOCK, WHITE BINDING ON NECK • 22 XJ FRETS ESP ECLIPSE-II VB SPECS: • SET-NECK CONSTRUCTION • 24.75" SCALE • MAHOGANY BODY • 3-PIECE MAHOGANY NECK • EBONY FINGERBOARD • FLAG INLAYS W/ESP AT 12TH FRET • EMG 81 (B) / 60 (N) ACTIVE PICKUPS • 2 VOLUME & 1 TONE CONTROL W/3-WAY TOGGLE • GOLD HARDWARE • SPERZEL LOCKING TUNERS • BONE NUT • GOTOH TUNE-O-MATIC BRIDGE W/STOP TAILPIECE • AGED TRIPLE WHITE BINDING ON BODY & HEADSTOCK, WHITE BINDING ON NECK • 22 XJ FRETS ESP LTD EC-1000VB SPECS: • SET-NECK CONSTRUCTION • 24.75" SCALE • MAHOGANY BODY • 3-PIECE MAHOGANY NECK • EBONY FINGERBOARD • FLAG INLAYS W/MODEL NAME AT 12TH FRET • EMG 81 (B) / 60 (N) ACTIVE PICKUPS • 2 VOLUME & 1 TONE CONTROL W/3-WAY TOGGLE • GOLD HARDWARE • SPERZEL LOCKING TUNERS • EARVANA COMPENSATED NUT • TONEPROS LOCKING BRIDGE W/STOP TAILPIECE • AGED TRIPLE WHITE BINDING ON BODY, & HEADSTOCK, WHITE BINDING ON NECK • 24 XJ FRETS -------------------------------------------------------------------------------- Sitten ne erot: - LTD:ssa 24 nauhaa 22:n sijaan - LTD:ssa Earvana satula "normaalin" luusatulan sijaan - LTD:ssa Tonepros talla Gotohin sijaan - LTD:n mukana ei tule laukkua Jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä siitä, mitkä erot ovat oleellisia ja mitkä ei. |
Niskamies 19.06.2006 11:40:13 | |
---|
Jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä siitä, mitkä erot ovat oleellisia ja mitkä ei. Sä valkkaat skitan specsien perusteella? More is more. |
Ben_D 19.06.2006 11:55:29 (muokattu 19.06.2006 12:09:15) | |
---|
Sä valkkaat skitan specsien perusteella? Vitun teräviä johtopäätöksiä. En tiedä sun valintaperusteista, mutta kyllä mä ensimmäisenä tsekkaan speksit + käyn testaamassa skitan ennen ostopäätöstä. Ketjun aloittaja halusi tietää LTD:n ja ESP:n eroja joten mä tein tossa aikasemmassa ketjussa pienen vertailun...jos on joku kohta, jota et ymmärrä niin kerro ihan rohkeesti. Mua ainakin kiinnostaa, mitä materiaaleja+osia kitaraan on käytetty, teikäläistä näemmä ei. Oliks vielä jotain kysyttävää? |
ollikainen 19.06.2006 12:14:24 | |
---|
Tervehdys! Semmosta olen tässä pohtinut, että mikä ero on esimerkiksi LTD Deluxe seriesin M-1000 mallilla, ja ESP:n standard seriesin M-II, jotka ovat osiensa puolesta lähellä toisiaan, mutta hintaero on silti suuri (~700e)? Ovatko ESP:t valmistettu eri puolella muailmaa kuin LTD:t vai maksaako kolme kirjainta tuon n. 700 euroa enemmän? Itse valitsin juuri Espin m-II ja m-1000 välillä. Esp m-II leppäbody orginaali Floikka Espin omat virittimet otelaua vaahteraa kaula vaahteraa Kyseisessä mallissa oli Espin oma mikit. metalliosat mustat Kitaran väri oli se kamala musta. pulttikaula Ei reunalistoja missään. Vain vola...
Ltd m-tonnin erot: vaahterabody otelauta ruusupuuta emgit kaula rungon läpi Reunalistat kaulassa ja lavassa. Väri See-thru black Vola ja tone M-tonnin Sitten ostin, en pitänyt m-II yhtä hyvänä kitarana kuin m-1000. Vaikka m-II olikin alennuksessa. Joten se että onko se Aito Espi sen aito Espi lisän väärtti? Se sinun pitää päättää itse. en usko jumalaan uskon alexi laihoon koska ole nähnyt hänet XD |
Werde 19.06.2006 12:19:28 | |
---|
Brandin tuoma imagoarvo on suurin tekijä noiden kahden mallin hintaerolle. Jos specsejä katsoo niin M-1000:ssa on loimukansi, abalone-bindaukset ja neckthru vs. M-II:sen äärimmäisen pelkistetty ulkoasu ja bolt-on (neckthru + 1000$). Jos noiden perusteella pitäisi hintoja lähteä arvioimaan, niin ero pitäisi olla toisinpäin. "My Lifestyle Determines My Deathstyle" |
Ben_D 19.06.2006 12:24:25 | |
---|
Brandin tuoma imagoarvo on suurin tekijä noiden kahden mallin hintaerolle. Jos specsejä katsoo niin M-1000:ssa on loimukansi, abalone-bindaukset ja neckthru vs. M-II:sen äärimmäisen pelkistetty ulkoasu ja bolt-on (neckthru + 1000$). Jos noiden perusteella pitäisi hintoja lähteä arvioimaan, niin ero pitäisi olla toisinpäin. Joo näin on. Itse en huomannut työnjäljessä tai soittotuntumassa eroa LTD EC-1000VB:n ja esim. ESP Eclipse I:n väillä. |
ollikainen 19.06.2006 12:29:34 | |
---|
Joo näin on. Itse en huomannut työnjäljessä tai soittotuntumassa eroa LTD EC-1000VB:n ja esim. ESP Eclipse I:n väillä. Jep.... Samaa mieltä. en usko jumalaan uskon alexi laihoon koska ole nähnyt hänet XD |
C thul 19.06.2006 12:58:26 | |
---|
Bonecrusherilla oli kyllä hyviä pointteja viestissään, mutta uskoisin itse, että ltd deluxe sarjan kitarat eivät mitään pilipali vehkeitä kuitenkaan ole. Eri asia tietysti sitten jos vertaa niitä ltd:n normikeppejä noihin esp:n vehkeisiin. Taidan itse kallistua tuon M-1000 puoleen ennemmin kuin M-II, sillä hintaa M-II:sella on vähän liikaa siihen nähden mitä sillä hinnalla saisi. Ja M-1000 on komeampikin vielä :) |
ollikainen 19.06.2006 13:03:19 | |
---|
Taidan itse kallistua tuon M-1000 puoleen ennemmin kuin M-II, sillä hintaa M-II:sella on vähän liikaa siihen nähden mitä sillä hinnalla saisi. Ja M-1000 on komeampikin vielä :) Teit mielestäni oikean päätöksen. en usko jumalaan uskon alexi laihoon koska ole nähnyt hänet XD |
McNulty 19.06.2006 13:07:02 | |
---|
Bonecrusherilla oli kyllä hyviä pointteja viestissään, mutta uskoisin itse, että ltd deluxe sarjan kitarat eivät mitään pilipali vehkeitä kuitenkaan ole. Eri asia tietysti sitten jos vertaa niitä ltd:n normikeppejä noihin esp:n vehkeisiin. Juu, tarkoitin pilipaleilla lähinnä niitä LTD-50 malleja tms. Niitä aivan halvimpia, joita on esim. paikallisesta musaliikkeestä lähetetty takuuhuoltoon kymmeniä ja osaa tuotteista ei ole edes voinut myydä kieron kaulan takia. Eli kaikki ne LTD:n joidenka runko on "agathista" sietäisi kiertää kaukaa. LTD Deluxe, eli se 1000-sarja on varsin laadukasta ollut lähes järjestäin. Sanoisinko että Schecter C-1 Classicin kanssa samaa luokkaa. Muutenkin Schectereissä ja LTD Deluxeissa on ihan samoja puita, osia ja elektroniikkaa... epäilenkin että tulevat samalta pajalta Koreasta, mutta eri firman logoilla :) Taidan itse kallistua tuon M-1000 puoleen ennemmin kuin M-II, sillä hintaa M-II:sella on vähän liikaa siihen nähden mitä sillä hinnalla saisi. Ja M-1000 on komeampikin vielä :) Ei varmasti hullumpi ratkaisu. Jollei lavassa tarvitse lukea ESP niin LTD Deluxet kelpaavat varmasti sitä tasoa etsiville. Kallis hinta ei automaattisesti tarkoita "hyvää" vaan lähinnä se on sitä brändin luontia. Ei miljoonan Ferrarissakaan ole miljoonan arvosta tekniikkaa sisällä, mutta se hinta asettaa sille tietyt laaturajat ja odotukset, sekä tietysti sen Ferrari-nimen ja merkin pitää maksaa. Todellisuudessa japanista saa 10% tuosta hinnasta nopeamman ja kenties vielä mukavamman pelin ajella mukulakivellä :) Noh, huono esimerkki mutta menköön. |
ollikainen 19.06.2006 13:14:55 (muokattu 19.06.2006 13:16:42) | |
---|
Todellisuudessa japanista saa 10% tuosta hinnasta nopeamman ja kenties vielä mukavamman pelin ajella mukulakivellä :) Noh, huono esimerkki mutta menköön. No mitei millaista olisi ajaa korealaisella autolla! Mutta totuus on se että koreasta tulevat kitarat alkavat olla jo samaa tasoa kuin mitä japski kitarat olivat noin 5 vuotta sitten. E: Piti taas päästä pätemään. en usko jumalaan uskon alexi laihoon koska ole nähnyt hänet XD |
Niskamies 19.06.2006 13:19:28 | |
---|
Ketjun aloittaja halusi tietää LTD:n ja ESP:n eroja joten mä tein tossa aikasemmassa ketjussa pienen vertailun...jos on joku kohta, jota et ymmärrä niin kerro ihan rohkeesti. Mua ainakin kiinnostaa, mitä materiaaleja+osia kitaraan on käytetty, teikäläistä näemmä ei. Ei specsit kerro koko totuutta. Se ei kerro mm. minkä tasoisesta puusta soitin on valmistettu, eikä se myöskään kerro viimeistelyn tasosta mitään. Specsit eivät kerro soiko soitin kuin itsestään vai eikö se soi ollenkaan. More is more. |
Ben_D 19.06.2006 13:23:37 | |
---|
Ei specsit kerro koko totuutta. Se ei kerro mm. minkä tasoisesta puusta soitin on valmistettu, eikä se myöskään kerro viimeistelyn tasosta mitään. Specsit eivät kerro soiko soitin kuin itsestään vai eikö se soi ollenkaan. Mutta kokeilu kertoo. Ainoat kitarat, joka olen testaamatta ostanut ovat USA Jacksonit, koska tiedän, että niissä jokainen osa on laatua. Ihan kävin LTD:n kaupassa testaamassa. |
ollikainen 19.06.2006 13:24:52 (muokattu 19.06.2006 13:26:07) | |
---|
Ei specsit kerro koko totuutta. Se ei kerro mm. minkä tasoisesta puusta soitin on valmistettu, eikä se myöskään kerro viimeistelyn tasosta mitään. Specsit eivät kerro soiko soitin kuin itsestään vai eikö se soi ollenkaan. Veikkaan että sinulla on aito Espi, joten mielestäsi ltd on = paska, et olisi ensimmäinen. E:natsipksake! en usko jumalaan uskon alexi laihoon koska ole nähnyt hänet XD |
Torniojaws 19.06.2006 13:26:19 | |
---|
Muutenkin Schectereissä ja LTD Deluxeissa on ihan samoja puita, osia ja elektroniikkaa... epäilenkin että tulevat samalta pajalta Koreasta, mutta eri firman logoilla :) Schecter on ESP:n sisarfirma. |
ollikainen 19.06.2006 13:28:43 | |
---|
Schecter on ESP:n sisarfirma. Ahaa... Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! en usko jumalaan uskon alexi laihoon koska ole nähnyt hänet XD |
Schecter on ESP:n sisarfirma. Ei kai nyt sentään... kai Schecter on ihan oma firmansa, mutta uskoisin että teettävät nuo Korea-mallinsa samalla pajalla. Vähän sama kun Nokia ja Samsung teettäisi kännykänkuoret samalla pajalla, eihän se tee Nokiasta Samsungin tytäryhtiötä tai päinvastoin. Schecterillähän on itseasiassa Custompaja USA:ssa kun taas ESP:t taitavat kaikki tulla Japanista. Uusimmat Schecterit taitavat myös käydä "final setupin" läpi jenkeissä... ainakin kitarassa olevan tarran ja maahantuojan mukaan. Tiedä sitten... Veikkaan että sinulla on aito Espi, joten mielestäsi ltd on = paska, et olisi ensimmäinen. Mie veikkaan että niskiksellä on Schecter C-1 Classic :) |
ollikainen 19.06.2006 13:34:40 | |
---|
Mie veikkaan että niskiksellä on Schecter C-1 Classic :) Hyvinkin mahdollista, mielestäni asia on niin, että mitään alle 400 sarjalaista ei kannata ostaa. en usko jumalaan uskon alexi laihoon koska ole nähnyt hänet XD |