Aihe: Pitkä miinus Musamaailmalle
1 2 3 4
samulijp
17.06.2006 13:00:32
Ehkä kaikki ei käytä kitaroissaan valmiita settejä. Ehkä joku haluaa seitsemänkieliseen kitaraansa sen seittemännen kielenkin.

Oikastaan hieman, eli siis tarkoitin tyyppiä "Meni kieli paoikki, täytyy käydä ostamassa uusi". Joo eihön niitä kannata olla varalla ja taas seuraavalla kerralla haetaan sen katkenneen tilalle yksi sopiva kieli. "Missä mun pleku on??" ja tietenkin lähdetään taas kaupasta hakemaan se yksi ja ainoa sen hävinneen tilalle...
"Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet
rpel
17.06.2006 13:30:56
Minä taas sain hieman yli-innokastakin palvelua kun kävin talvella musamaailmassa. Olivat kyllä heti niin avuliaalla päällä kun sanoin että joskus kesällä pitäisi kalliimpi kitara ostaa ja kyllä olivat heti tarjoamassa vaihtoehtoja.
Ja huom. En edes pyytänyt mitään erikoisempaa palvelua. Totesin vain että ajattelin ostaa uutta kitaraa kesällä samalla kun maksoin floikkaan ostamani uuden kiilan jolloin myyjä hyppäsi ylös tuolista ja lähti esittelemään kitaroita.

Aivan, "kallimpi kitara". Aina kun käynyt ostamassa pienempää tarviketta eli kieliä, hihnoja, pedaaleja ym niin on kyllä naamat niin norsunvitulla ettei mitään rajaa. Sitten kun kävin kerran kepin ostamassa niin heti löytyi asiakaspalvelua.

Mitä tapahtui "kaikki asiakkaat ovat arvokkaita" ideologialle?
carlos
17.06.2006 14:33:07
Taidankin lähteä täältä Espoosta aina polkee pyörällä jonnekki Keski-Suomeen tms.
Lisää muita hyviä ideoita? :---------D

Keski-Suomi my ass.. No annetaan anteeksi, sä oot Espoosta.
Fortune
17.06.2006 15:04:47
Aivan, "kallimpi kitara". Aina kun käynyt ostamassa pienempää tarviketta eli kieliä, hihnoja, pedaaleja ym niin on kyllä naamat niin norsunvitulla ettei mitään rajaa. Sitten kun kävin kerran kepin ostamassa niin heti löytyi asiakaspalvelua.

Mitä tapahtui "kaikki asiakkaat ovat arvokkaita" ideologialle?

Ikä vaikuttaa. 19-kesäisenä palvelu oli heikkoa, mutta nyt kaksivitosena kai sitä sitten näyttää varoissaan olevammalta (vähemmän minulla nyt on pätäkkää kuin silloin, olinhan 19-kesäisenä Nokialla vakitöissä...).

Nykyään ei ole Helsingin kaupoissa mitään ongelmia palvelun kanssa, siihen tosin auttaa oma aktiivisuus ja reipas asenne. Rasvaisen otsatukan alta sihisty "saakstotaalexilaihomallia kokeilla" ja kahden tonnin kitaraan naularannekkeilla viillellyt damaget eivät innoita asiakaspalveluun :P
Look behind you, a three-necked guitar!
Cruzzi
17.06.2006 15:09:51

Ikä vaikuttaa. 19-kesäisenä palvelu oli heikkoa, mutta nyt kaksivitosena kai sitä sitten näyttää varoissaan olevammalta (vähemmän minulla nyt on pätäkkää kuin silloin, olinhan 19-kesäisenä Nokialla vakitöissä...).

Nykyään ei ole Helsingin kaupoissa mitään ongelmia palvelun kanssa, siihen tosin auttaa oma aktiivisuus ja reipas asenne. Rasvaisen otsatukan alta sihisty "saakstotaalexilaihomallia kokeilla" ja kahden tonnin kitaraan naularannekkeilla viillellyt damaget eivät innoita asiakaspalveluun :P

Totta, mitä vanhempi sitä parempaa palvelua saa. melkeimpä joka tilanteessa.
Play It Loud!
rpel
17.06.2006 18:17:47

Aiheena ei ole nyt Helsingin kaupat, vaan MusaMaailma. Ikä ei ole ongelma, vaan se että henkilökunnalta ei saa mitään reaktiota jos kyselee mistään alle 1000e arvoisesta tuotteesta. Kuten sanoin, mene kyselemään pedaalista ja sitten korkean hintaluokan kitarasta ja väitän että "palvelu" on aivan toista luokkaa.
Cruzzi
17.06.2006 19:22:46

Mitenkäs sen korvauksen kanssa, Jos perun kaupat maanantaina, saanko korvauksen? Kuuluuko korvaus vain silloin, jos en pura kauppaa vaan odotan sen kitaran?
Play It Loud!
sirdickyj
17.06.2006 21:00:43
Mitenkäs sen korvauksen kanssa, Jos perun kaupat maanantaina, saanko korvauksen? Kuuluuko korvaus vain silloin, jos en pura kauppaa vaan odotan sen kitaran?

Musamaailman tapauksessa voit odottaa ihan mitä hyvänsä, oikeesti.

Missään ei oo takuuhuolto ollut niin hankalaa kuin siellä, kun ostin rikkinäisen Tech 21 Comptortion-pedaalin. Oli paskana, mutta Saarikko yritti veivata viimeseen asti. Korjaaja sitten ilmoitti, että "joo tässä on tää jalkakytkin hajalla, tätä ei saa ite hajalle vaikka yrittäis". Meni Pohjanmaan pojalta jauhot suuhun. Oikein sille.
Mark 3 on miesten Purple
McNulty
18.06.2006 10:28:49 (muokattu 18.06.2006 10:39:19)
Mitenkäs sen korvauksen kanssa, Jos perun kaupat maanantaina, saanko korvauksen?

Oletko jo maksanut tuotteesta jotain?
Voitko näyttää toteen että kitaran toimituksen myöhästyminen on haitannut keikkailua (olet esim. joutunut perumaan keikan kitarattomuuden takia tms.?)

Olet oikeutettu saamaan maksamasi summan takaisin. Ainahan voit heitä syyttää sopimusrikkomuksesta ja vaatia "vahingonkorvausta"... se on eri asia kuinka kauan saat siitä tapella heidän kanssaan. Itse ainakin pysyisin kovana tuollaisessa tapauksessa jos jo tammikuussa on tilattu ja kuukausi sitten luvattu toimittaa. 6kk odotusaika on vissiin ollut jotain ihan muuta mistä olitte sopineet?

Ei muuta kuin pysyt lujana ja vaadit omasi ja korvauksen sopimusrikkomuksesta ja katteettomista lupauksista :)

Kuuluuko korvaus vain silloin, jos en pura kauppaa vaan odotan sen kitaran?

Riippuu millaista korvausta nyt tässä tarkoitat. Voi olla vaikea saada muuta kuin "omat rahat" takaisin jos olet tuotteen jo maksanut. Hae nyt ainakin ne ja sitten neuvottelet (siis vaadit) myöhästymisistä johtuvia korvauksia.

Tässä vielä lainattua sanaa verkosta:
Viivästyminen
Jos tavaran luovutus viivästyy myyjästä johtuen, ostaja voi pidättyä maksamasta kauppahintaa, ei kuitenkaan enempää kuin mitä viivästyksen perusteella voisi vaatia.

Oikeus vaatia sopimuksen täyttämistä
Tavaran luovutuksen viivästyessä ostaja voi vaatia myyjältä sopimuksen täyttämistä, jollei se ole ylivoimaista tai kohtuutonta. Jos este lakkaa kohtuullisessa ajassa, ostaja voi edelleen vaatia sopimuksen täyttämistä. Ostaja ei saa viivytellä kohtuuttoman kauan vaatimuksensa esittämisessä.

Kaupan purku viivästyksen vuoksi
Ostaja saa purkaa kaupan myyjän viivästyksen vuoksi, jos sopimusrikkomus on olennainen. Ostaja saa purkaa kaupan niin ikään, jos myyjä ei luovuta tavaraa annetussa lisäajassa. Jos lisäaikaa ei ole annettu, tavara on luovutettava kohtuullisessa ajassa vaatimuksesta. Ns. tilaustavaran viivästyessä ostaja saa purkaa kaupan vain, jos kaupan tarkoitus jää viivästyksen vuoksi olennaisesti saavuttamatta.

Vahingonkorvaus viivästyksestä
Ostajalla on oikeus korvaukseen vahingosta myyjän viivästyksen vuoksi, jollei kyse ole ylivoimaisesta esteestä. Välillisen vahingon myyjä on velvollinen korvaamaan vain, jos viivästys johtuu huolimattomuudesta hänen puolellaan. Samanlainen oikeus korvaukseen kuin ostajalla on hänen perheenjäsenellään, joka kärsii viivästyksen vuoksi vahinkoa.

Ilmoitus kaupan purkamisesta ja korvausvaatimuksesta viivästyksen vuoksi
Ostajan on esitettävä vaatimuksensa kohtuullisen ajan kuluessa tavaran luovutuksesta myyjälle tai välittäjälle.

Ja vielä löytyi tällaistakin:
Sopimus
Sopimus voi olla suullinen tai kirjallinen. Molemmat ovat periaatteessa yhtä päteviä. Suullisessa sopimuksessa voi olla riitatilanteessa näyttövaikeuksia, joten sopimus kannattaa tehdä kirjallisesti. Joissain kaupan muodoissa lainsäädäntö asettaa omat vaatimuksensa sopimukselle (esim. kiinteistökauppa on tehtävä kirjallisesti).

Sopimuksen synty
Suullinen sopimus voi syntyä esim. puhelimessa. Kirjallisessa sopimuksessa käytetään esim. tilaus/kauppasopimuslomaketta, johon tulee asiakkaan allekirjoitus. Tavaran luovutus- ja maksuaika ovat sopimusasioita, eivätkä välttämättä osoita sopimuksen syntyhetkeä.

Sopimus sitoo
Sopimus sitoo sekä ostajaa että myyjää. Se joka rikkoo sopimuksen, korvaa vastapuolelle aiheutuneen vahingon eli kaupan purkamisesta aiheutuneet kulut.

Eli tuon viimeisen kohdan perusteella MM on rikkonut sinun ja MM:n välistä sopimusta. Tavaraa ei ole toimitettu määräaikaan mennessä ja he ovat velvollisia korvaamaan sinulle kaikki purkamisesta aiheutuneet kulut. Eli puhelinsoitot nyt ainakin, jos olet puhelimitse asiaa hoitanut. Jos kaupan purkamisesta aiheutuu muita kuluja (esim. tuo yllä mainittu keikkojen peruuntuminen tms.) niin niitä voi kanssa rätkiä korvattaviksi :)
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
Cruzzi
18.06.2006 15:03:20 (muokattu 18.06.2006 15:05:00)

En ole vielä mitään, onneksi maksanut. Eikä tuote ole tullut edes lisäaikaan mennessä.
Kaikki kolme keikkaani, jotka olen vetänyt ovat menneet pieleen kitaran vuoksi, korvauksia niistä. :D

Selvä, kiitos "Bouni" noista! Odotellaan maanantaita, innolla. :)
Play It Loud!
hullu_ukko
18.06.2006 22:40:00
Aiheena ei ole nyt Helsingin kaupat, vaan MusaMaailma. Ikä ei ole ongelma, vaan se että henkilökunnalta ei saa mitään reaktiota jos kyselee mistään alle 1000e arvoisesta tuotteesta. Kuten sanoin, mene kyselemään pedaalista ja sitten korkean hintaluokan kitarasta ja väitän että "palvelu" on aivan toista luokkaa.

Minä sain kyllä hyvää palvelua jo siinä välissä kun pyysin vain sitä floikan 1.70e maksanutta palasta. ''ikärasismista'' ei voi sanoa mitään sillä olen kuusitoistavuotias ja vielä lisäksi melko varattoman näköinen.
Itse asiassa olin alkuun ostamassa jotain n. 500 euroa maksavaa kitaraa ja silloinkin työnnettiin innokkaasti naaman eteen erilaista Ltd:n 200 ja 400 sarjalaista sekä halvempia Tokaita. Sitten mukanani ollut lähisukulaiseni (veljeni) ollikainen ylipuhui minut säästämään ja ostamaan sitten myöhemmin kalliimpi kitara.
Ei palvelu muuttunut parempaan eikä huonompaan sen jälkeen kun ilmoitin että ostan sittenkin kesällä jonkin 600 tai 1000 sarjalaisen tai kalliimman Tokain.
''Sori vaan mut pikkuveljeni kirjoitti sen ku käytämme tätä yhteisesti, joten...'' -Friedman
sirdickyj
19.06.2006 08:20:23 (muokattu 19.06.2006 08:20:52)
En ole vielä mitään, onneksi maksanut. Eikä tuote ole tullut edes lisäaikaan mennessä.
Kaikki kolme keikkaani, jotka olen vetänyt ovat menneet pieleen kitaran vuoksi, korvauksia niistä. :D

Selvä, kiitos "Bouni" noista! Odotellaan maanantaita, innolla. :)

Täh? Siis miten helvetissä sulle nyt jotain korvausta pitäis maksaa, jos et oo vielä maksanu senttiäkään mistään? Ai korvausta odotuksesta? Sullahan on vapaat kädet mennä mihin hyvänsä kitarakauppaan ja ostaa sieltä hyllykitara.

Jos ei löydy mieleistä, niin sitten ei voi kun odottaa. Sorry.

Ei muuta mihinkään sitä tosiasiaa, että kaikenmailman "joo tavara on jo kontissa"-skeidapuheet on kusetusta ja huonoa asiakaspalvelua.
Mark 3 on miesten Purple
nahkalipsi
19.06.2006 09:50:49
Katsastin tuossa, että DLX:stä irtokieliä ostaessa 6-kielisen täydellisen custom-setin hinta pyörisi siinä 10-11€ pinnassa. Ei todellakaan paha, varsinkin kun saa jokaisen koon ihan miten itse haluaa. Jos ottaa G:n punottuna niin se tuo kyllä euron jo lisää hintaan. Ja joku .70 kokoinen 7-kielisen B olisi toisi hinnan n. 13-14€. Onko liikaa?

Katos prkl! En tuota mestaa tiennytkään. Ja on ihan sopivasti duunimatkan varrella tuossa Malmilla. Kiitos vinkistä!
Roses are red, violets are blue. All by base are belong to you
sirdickyj
19.06.2006 10:27:14
Katos prkl! En tuota mestaa tiennytkään. Ja on ihan sopivasti duunimatkan varrella tuossa Malmilla. Kiitos vinkistä!

Juu, kandeee mennä. Varoituksen sana vaan, soittakaa ensin ja kysykää, että löyrtyykö just niitä irtokieliä, mitä haluutte. Aika hiljasta on varaston uusiminen niillä.

Mutta muuten loistoliike, hyvä meininki.
Mark 3 on miesten Purple
Cruzzi
19.06.2006 11:51:29

Cruzzi, olet kohtalotoveri. Itse en sentään ole odottanut Tokaitani tammikuusta asti, vaan tilasin sen toukokuun alussa. Eipä ole vielä kuulunut, vaikka kovasti sitä on lupailtu tulevaksi aina seuraavalla viikolla. :)

Viime keskiviikkonahan sen ison lähetyksen piti tulla, mutta ei ainakaan minun keppini ole siinä matkassa ollut. Saa nyt nähdä, että milloin se tulee.

Joo, kuule kaveri. Sinulla on vielä pitkä aika siihen että saat omasi. :D

Jospa se sinunkin olisi, jo tässä kontissa :D Aion soittaa sinne taas tänään ja ilmoittelen, mitä ne nyt keksivät selitykseksi.
Play It Loud!
Cruzzi
19.06.2006 13:10:02

Voi tätä onnen päivää, nyt se vihdoinkin tuli! :D
Play It Loud!
Freya
19.06.2006 16:30:47
Voi tätä onnen päivää, nyt se vihdoinkin tuli! :D

Jep. Lähti kuulemma matkahuollon mukana tänään Hesasta eli huomenna pitäisi skeban tulla ellei matkahuolto hävitä sitä. :)
..If you don't see, I'll remain unseen.. Romantikkoitkijät #35
Hiku
19.06.2006 17:10:01
Hyvä, että saitte kitaranne. :)

Osaatko sanoa, mitä valmiit seiskasetit maksavat ja mitä kokoja niissä on? :)

Ei hitto, en huomannu, että puhuttiin seiskan kielistä. Mun moka.
"Mun mielestä(kokemuksella) teoriakitaristit keulii tietäväisyydellään, mut sit he ovat kuitenkin ihan paskoja kitaransoittajia." -Friedman V.U.K #24
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)