Aihe: Bilteman tekonahka, millä kiinni nuppiin/kaappiin?
1
charvette
15.06.2006 17:19:58
Katselin tuossa Biltemassa nahkajäljitelmää jota ajattelin nuppiin tai kaappiin.
Siinä oli jonkinlainen kangastausta eli jos tuon haluaa kiinnittää, niin millä tökötillä vai onko ko. materiaali kelvotonta?
harryk
15.06.2006 21:26:09

Itse päädyin monen kokeilun jälkeen Tikkurilan Tixo-kontaktiliimaan joka on kaikista kokeilemistani ehdottomasti tähän asti paras. Kun liima on levitetty kumpaankin kappaleeseen ja kuivunut jonkin aikaa (n. 5-10 min.), puristetaan ne tiukasti kädellä silittämällä yhteen ja liima pitää heti ilman mitään ruuvipuristimia. Jälki on ihan proffiluokkaa.
Micolo
15.06.2006 23:19:13
Joo kontaktiliima on hyvää tohon tarkotukseen. Biltemastakin sitä löytää suht. halvalla.
Se, joka paikkansa menettää, se paikkansa menettää
okabass
16.06.2006 01:03:11 (muokattu 16.06.2006 01:20:17)
Itse päädyin monen kokeilun jälkeen Tikkurilan Tixo-kontaktiliimaan joka on kaikista kokeilemistani ehdottomasti tähän asti paras. Kun liima on levitetty kumpaankin kappaleeseen ja kuivunut jonkin aikaa (n. 5-10 min.), puristetaan ne tiukasti kädellä silittämällä yhteen ja liima pitää heti ilman mitään ruuvipuristimia. Jälki on ihan proffiluokkaa.

MOI

Tuossa kotelossa on käytetty juuri Tixoa(geeli). Taisi olla Antti1:n suositus. Hyvin toimi. Kulutus on kyllä suurempi kuin purkin kyljessä sanotaan. ⅓-litran purkki pensselillä levitettynä riitti juuri ko. kaappiin. Lopputulos oli parempi kuin uumoilin.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=31&t=125367&co=90

Tossa vielä juttua aiheesta.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=31&t=122374&co=270
charvette
16.06.2006 09:52:28
Osaatteko suositella muita kauppoja, mistä löytyisi pintamateriaalia - tuo bilteman nahan pintakuvio oli aika pientä- toisaalta hinta oli n.15€?
Antti1
16.06.2006 09:55:46
Tuossa kotelossa on käytetty juuri Tixoa(geeli). Taisi olla Antti1:n suositus.

Joo, mähän tuosta oon jaksanut aina välillä vouhottaa näihin kyselyihin. Ominaisuuksiltaan mun mielestä ylivoimaisesti parasta, ellei jostain syystä juuri tarvitse juoksevampaa liimaa. Tuo geelimäisyys tuntuu kuitenkin lisäävän sitä kulutuksen määrää hieman juoksevaan verrattuna. Liekö seurausta siitä, että sitä on kivan helppo levittää ja tulee vähän liioiteltua, kun joka neliömillin alueelle pitää laittaa? :)
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Micolo
16.06.2006 13:05:13
Osaatteko suositella muita kauppoja, mistä löytyisi pintamateriaalia - tuo bilteman nahan pintakuvio oli aika pientä- toisaalta hinta oli n.15€?

muovikum oy myy netin kautta ja lähettää läjän näytekappaleita mistä on varaa valita. Hinta on 10-20€/m riiippuen materiaalista.
Se, joka paikkansa menettää, se paikkansa menettää
risto
17.06.2006 19:14:28 (muokattu 17.06.2006 19:16:21)

...Tikkurilan Tixo-...

Mistä tätä saa PK-seudulta? Kai se liimaa myös aitoa nahkaa kartonkiin? Pitäisi korjata haitarin palkeita ja olen kysellyt Henkeiltä liimoja, mutta eivät saamarit vaivaudu vastaamaan sp kyselyihin.
Ne jotka eivät ymmärrä kokonaisuuksien kauneutta ovat kärkkäitä osoittamaan sormella yksityiskohtien näennäisiä epäloogisuuksia. Mietelause by Risto 2005, Inspired by Platon 427-347eKr.
Squirrel2
17.06.2006 20:30:10

Verhoiluliikkeet.
okabass
18.06.2006 00:52:49

MOI
Ton mun edellisen viestin kuvien kotelossa on Uraltonelta ostettua "buffalo" tolexia. Se oli halpaa ja laatu on ok. Sieltä kannattaa kysellä (Web-shop).

http://www.uraltone.com/
Squirrel2
18.06.2006 01:30:48
Onko joku syy, miksi sitä ei voisi esim pienillä nauloilla tai niiteillä kiinnittää?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)