Aihe: Turha kitarasoolo
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Sarko
28.04.2005 17:32:56
Kerroppa minulle että missä kohin Fireballissa on kitarasoolo??

Hyvä kysymys, vastasit siihen jo. Se on kai luultavasti se kitaramelu-raaputtelu kohta siinä keskivälillä. Sairaan mielen tuotoksia.
Show No Mercy
Lord of the strings
28.04.2005 18:43:45
Hyvä kysymys, vastasit siihen jo. Se on kai luultavasti se kitaramelu-raaputtelu kohta siinä keskivälillä. Sairaan mielen tuotoksia

Mokasit! Se on bassosoolo.
En tiedä mitään parempaa kuin uudet kielet... Paitsi ehkä Sacher-leivokset IHKK #14| Pastilli?
talvihemuli
28.04.2005 22:57:27

paras bassosoolo jonka minä tiijän
Dtfani
29.04.2005 13:06:14
Dream Theater - As I Am
Juuu kud bii mai-ain!
-Kitaristi-
29.04.2005 20:23:42
Kirk Hammettin soolot on niin kauhean kuulosia ja paskoja että ei niitä voi kuunnella. Tai no eipä kyllä Metallicaa tule muutenkaan kuunneltua kun on niin paskaa.
Mauno Lightning
Sarko
29.04.2005 21:22:28
Mokasit! Se on bassosoolo.

Aargh! Olin väärässä!:D Mutta kauheaa se o.
Show No Mercy
KTR
29.04.2005 22:12:02
Kirk Hammettin soolot on niin kauhean kuulosia ja paskoja että ei niitä voi kuunnella. Tai no eipä kyllä Metallicaa tule muutenkaan kuunneltua kun on niin paskaa.

Kirk Hammettilla on oikeesti hyviä ja mieleenjääviä sooloja joissain vanhoissa Metallican biiseissä kyllä.
lukeman
05.05.2005 11:41:08
Heti tuli mieleen Soundgardenin Black Hole Sun. Hieno biisi, jossa täysin turha, muusta biisistä irrallinen ja surkee kitarasoolonräpellys.

Tätä komppaan ehdottomasti. Erittäin surkea esitys.
Rock00
06.05.2005 21:46:00
Heti tuli mieleen Soundgardenin Black Hole Sun. Hieno biisi, jossa täysin turha, muusta biisistä irrallinen ja surkee kitarasoolonräpellys.

Juu, olen samaa mieltä, Hammettia täällä on jo haukuttu niin paljon että jätän väliin.
Swan
18.06.2006 16:13:56
Ketju nostoon, sillä haluan avautua.

Pelailin tuossa vaihteeksi GTA: San Andreasta, ja nyt vasta todella kiinnitin huomiota pariin kappaleeseen, joiden kitarasoolot saisivat olla olematta.

Toto - Hold the Line: Joo-o, hyvä biisi on muuten kyseessä, mutta miten siihen on voinutkin päätyä niin hirveä kitarasoolo? Ei melodiantynkääkään, ainoastaan satunnaisia taimittomia blueslikkejä höystettynä typerällä Zakk Wylde -vibratolla. Ainoa järkevä kohta siinä on lopetusfraasi, joka kuulostaa sävelletyltä.

Living Colour - Cult of Personality: Hoho, sanat eivät riitä haukkumaan. Kuulostaa lähinnä siltä, että on Vernon Reidillä vain ollut ylitsepääsemätön pakko saada metallibiisin tilukiintiö täyteen. Kahteen otteeseen kuulija saakin kärsiä karmealla sirinäsaundilla soitetuista päälleliimatuista nuottirykelmistä, joista Francesco Fareri olisi ylpeä.
Once lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
Tori:
MXR Phase 100
Ostetaan Peavey Classic 50 -nuppi!
Bonesaw
18.06.2006 16:25:30 (muokattu 18.06.2006 16:32:05)
Van Halen - Jump

Tuo nyt ihan ekana.

Edit. Niin ja Slayerin soolot myös. Mun mielestä moni Slayerin biisi olisi helvetisti iskevämpi,jos ne turhat kammenwänkkimiset jätettäisiin pois.
"Wahia pitää polkee sellai et mitkä fiilikset on nii sitä rataa... toimii ainakin mulla... se luo hyvin tunnelmaa... suosittelen."
RekoS
18.06.2006 16:48:26
Eläkeläiset - miksei täällä humppa soi

aika turha soolo
J.Hollström
18.06.2006 17:56:34
Kerroppa minulle että missä kohin Fireballissa on kitarasoolo??

Ehkä jäsen Sarko oli kuunnellut minun version Fireballista. No, ok on se turha, mutta kun urkuja en osaa soittaa...

http://www.juki.1g.fi/mp3/Fireball.mp3
L4t3
18.06.2006 18:09:48
Jos Slayerin biiseissä onkin siellä täällä oivaltavia riffejä, soolot ovat kyllä alusta loppuun ihan hirveää kuraa: yleensä alkavat epävireisellä bendillä, välissä on satunnaislukugeneraattorin avulla valikoituja nuotteja milloin missäkin rytmissä ilman sen kummempaa tarkoitusta. Yleensä soolot vielä "huipentuvat" toiseen epävireiseen bendiin...

Myös Kirk Hammettin soolot ovat jotain käsittämättömän kauheaa.

Tätä mieltä täällä.

Komppaan. Metallimusiikin puolelta näitä löytyy paljon. Esmes. Monet Dimen soolot ovat aika turhia, Vaikka äijää muuten todella arvostankin.
"Elämä on vain M-netin korvike." (Vanha viidakon sanonta) - Hohhoijaa
-Aleksi-
18.06.2006 18:41:23
Van Halen - Jump

Tuo nyt ihan ekana.

Kuole helvetin tuliin, tuo soolo sopii aivan hyvin siihen.
Wahi
18.06.2006 18:50:52
No nyt tuli mieleen Creamin Politician. Mielestäni se soolo on vähän turha siinä. Ja Light My Fire, se kitarasoolo on liian pitkä. Eikä siinä soolossa ole mitään erityistä tai kuuntelun arvoista.
"Itse en ole paljoa teoriaa opiskellut vaan oon kanssa itseoppinut ja olen huomattavasti teoria kitaristeja parempi" - Eräs "tunnettu" mnettiläinen...
Pande
18.06.2006 19:00:13

Van Halen - Jump

Möh, tuohan on loistosoolo, varsinkin alku.
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa." Les Partisans de la Grotte Pompeux #5
Bonesaw
18.06.2006 19:23:43
Kuole helvetin tuliin, tuo soolo sopii aivan hyvin siihen.

Tuo soolo nyt on niin irrallaan muusta biisistä,kuin vain mahdollista.
"Wahia pitää polkee sellai et mitkä fiilikset on nii sitä rataa... toimii ainakin mulla... se luo hyvin tunnelmaa... suosittelen."
Apricot
18.06.2006 19:23:54
Tää on liian pitkä ketju että jaksaisi lukea kokonaan läpi, joten toivottavasti tätä ei ole sanottu aiemmin...

Vaikka en haluaisi haukkua mitään bändiä, etenkään suomalaista, niin on pakko sanoa että minun mielestäni The 69Eyes -yhtyeen minkä tahansa biisin soolo on suorastaan huono, ja vähintäänkin turha. Ne kitaristit voisivat vähän tsekata juttuja tai olla kokonaan soittamatta sooloja, anteeksi vain! Ne soolot ei tuo biisiin mitään lisää, ja soitannollisesti hädin tuskin kestävät päivänvaloa.
"I got the Pieksämäki railway station blues."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)