JuXu 16.06.2006 19:55:51 | |
---|
Kumpi olisi parempi? Trace-Elliott gp7 300W vai Hughes&Kettner Bassforce XXL 300W, kertokaa kokemuksianne em. nupeista, plussat ja miinukset! -Keep the fillet- |
Kumpi olisi parempi? Trace-Elliott gp7 300W vai Hughes&Kettner Bassforce XXL 300W, kertokaa kokemuksianne em. nupeista, plussat ja miinukset! Trace Elliotissa on omasta mielestä oikein hyvä soundi. Vähän se tuonne Peaveyn suuntaan on kallellaan, mutta omanlaisella mausteilla. Tuossa on 7-alueinen eq ja ilmeisesti 2*150 W tehoja. Mulla vois olla myynnissä Trace Elliot AH500X/GP11 -vahvari. Siinä on 11-alueinen eq ja tehoja 2*250 W. Trace Elliotien hienoin ominaisuus on uv-valo, joka saa vahvarin etupaneelin hohtamaan. Ilmoittele, jos tuo kiinnostaisi, niin keskustellaan hinnasta. |
Jesus Muerte 18.06.2006 21:46:25 | |
---|
Mulla vois olla myynnissä Trace Elliot AH500X/GP11 -vahvari. Siinä on 11-alueinen eq ja tehoja 2*250 W. Trace Elliotien hienoin ominaisuus on uv-valo, joka saa vahvarin etupaneelin hohtamaan. Ilmoittele, jos tuo kiinnostaisi, niin keskustellaan hinnasta. Perhana kun olisi ylimääräistä rahaa, niin voisin ostaa tuon ihan vaan siltä varalta että omani hajoaa. :) Saakohan noita uv-lamppuja muuten mistään? Omassani ei sellaista koskaan ole ollut, mutta olisihan se übercool olla siinä hehkumassa. |
JuXu 20.06.2006 09:06:54 | |
---|
Trace Elliotissa on omasta mielestä oikein hyvä soundi. Vähän se tuonne Peaveyn suuntaan on kallellaan, mutta omanlaisella mausteilla. Tuossa on 7-alueinen eq ja ilmeisesti 2*150 W tehoja. Mulla vois olla myynnissä Trace Elliot AH500X/GP11 -vahvari. Siinä on 11-alueinen eq ja tehoja 2*250 W. Trace Elliotien hienoin ominaisuus on uv-valo, joka saa vahvarin etupaneelin hohtamaan. Ilmoittele, jos tuo kiinnostaisi, niin keskustellaan hinnasta. Aloittelijan kysymys: mitä tarjoittaa tuo 2*150W tehoja? Tässä olen ensimmäistä nuppia hankkimassa ja tietoni on vähäisiä joten kaikki tieto otetaan mielellään vastaan! -Keep the fillet- |
Johnny Buzz 20.06.2006 09:43:57 | |
---|
Aloittelijan kysymys: mitä tarjoittaa tuo 2*150W tehoja? Tässä olen ensimmäistä nuppia hankkimassa ja tietoni on vähäisiä joten kaikki tieto otetaan mielellään vastaan! Eli vahvistimessa on kaksi erillistä päätettä, joilla voi ajaa kummallakin omaa kaappia. Tuosta Tracesta saa muistaakseni kaikki tehot irti kahdella 4 ohmisella kaapilla. Itse olen käyttänyt vain toista päätteistä, koska kaappini ovat 8 ohmisia. Nämä, kun kytkee sarjaan, niin vastukseksi tulee 4 ohmia. Tuossa omassa Tracessa on kyllä tehot riittäneet varsin hyvin, mutta tuosta 2*150 wattisesta voi kyllä tehot loppua kesken. |
M.Hanski 20.06.2006 09:50:21 (muokattu 20.06.2006 09:50:31) | |
---|
Tuosta Tracesta saa muistaakseni kaikki tehot irti kahdella 4 ohmisella kaapilla. Eli yksi 4 ohm kaappi per kanava. Itse olen käyttänyt vain toista päätteistä, koska kaappini ovat 8 ohmisia. Nämä, kun kytkee sarjaan, niin vastukseksi tulee 4 ohmia. Väärin. Kun kytket ne rinnan, nimellisimpedanssi on 4 ohm. Mikset muuten ole ajanut kummallakin päätteellä yhtä 8 ohm kaappia eli kaappi per kanava? Parempi damping factor, pienemmät häviöt. |
JuXu 20.06.2006 12:24:52 (muokattu 20.06.2006 12:38:22) | |
---|
Kiitos näistä vastauksista, plop, plop, plussaa! Olisiko kellään sanottavaa tuosta H&K:n nupista? nupista löytyy heikosti tietoa netistä, tai sitten en vaan osaa etsiä...Vastanneeko tuo H&K:n XXL 300 kombo vahvistusominaisuuksiltaan tuota XXL 300 -nuppia? Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen: nämä kaksi nuppia on tällä hetkellä ostopäätöksen alaisina, selvästi alle 300€ irtoaa molemmat. Pääsen testaamaan tuota H&K:n nuppia huomenna, T-E:n ostan testaamatta (kunhan hinnasta päästään yhteisymmärrykseen, eikä H&K -testi vakuuta). Kumpi näistä olisi parempi? Edit. Luulen että Trace-Elliottin tehot riittäisivät minun käyttöön. Näillä näkymin siihen tulee kaksi kaappia kiinni, 2x12" varmasti ja ehkä 1x"15, 8ohm/kaappi. Katsotaan miten nuppien hinnat saadaan sovittua ja siitä edetään sitten. -Keep the fillet- |
uduwudu 20.06.2006 12:54:48 | |
---|
Vastanneeko tuo H&K:n XXL 300 kombo vahvistusominaisuuksiltaan tuota XXL 300 -nuppia? Ainakin kovasti samalta ne säätömahdollisuudet näyttävät. Itselläni on siis toi kombo ja en voi kuin kehua sitä. Siinä on myös pari hassua, ja ihan hyödyllistäkin, eq-presettiä. Ja perussoundi on hyvä ja meteliä lähtee. Alle 300 eurolla tuo on kyllä hyvinkin kannatava ostos. Testaa nyt kuitenkin. Molemmat noista ovat laatukamaa joka tapauksessa. |
Johnny Buzz 20.06.2006 13:18:44 | |
---|
Väärin. Kun kytket ne rinnan, nimellisimpedanssi on 4 ohm. Mikset muuten ole ajanut kummallakin päätteellä yhtä 8 ohm kaappia eli kaappi per kanava? Parempi damping factor, pienemmät häviöt. Eli mulla oli tuo kytketty näin: nupin a-kanava -> yläkaapin input -> yläkaapin output -> alakaapin input. Onks toi nyt sitten sarjaan vai rinnan? Jotenkin muistelin täällä olleen joskus puhetta, että ihan sama, miten kytkee kaks 8 ohm -kaappia ja silti vastus on 4 ohm. |
M.Hanski 20.06.2006 14:43:01 | |
---|
Eli mulla oli tuo kytketty näin: nupin a-kanava -> yläkaapin input -> yläkaapin output -> alakaapin input. Onks toi nyt sitten sarjaan vai rinnan? Jos kaapissa on kaksi jakkiliitintä, niiden voi olettaa olevan rinnan, jos muuta mainintaa liittimen vieressä ei ole. |
Johnny Buzz 20.06.2006 15:01:52 | |
---|
Jos kaapissa on kaksi jakkiliitintä, niiden voi olettaa olevan rinnan, jos muuta mainintaa liittimen vieressä ei ole. Jeps, juuri näin niissä Hartken kaapeissa on. Eli ihan oikein olin kytkenyt saadakseni vahvarista täydet tehot ulos. |
M.Hanski 20.06.2006 15:13:05 (muokattu 20.06.2006 15:18:23) | |
---|
Jeps, juuri näin niissä Hartken kaapeissa on. Eli ihan oikein olin kytkenyt saadakseni vahvarista täydet tehot ulos. Juu, toisesta kanavasta eli periaatteessa n. 125 W kaappia kohden. Saisit todennäköisesti hitusen enemmän, kun kytkisit yhden kaapin kumpaankin päätteeseen. Edit: Eikös tuossa AH500X:ssä ole jakosuodin eli nuppia voisi käyttää biamp-tyylisesti? |
Basismi 20.06.2006 15:24:45 | |
---|
Sinänsä kyllä pöljä tuollainen 2x250w@4ohm nuppi. Tarvii olla 4 ohmin kaappeja että siitä saa tehoja irti. Tai saa sen kai sillattua? Viistous helpottaa soittamista! |
absqua 20.06.2006 15:32:28 | |
---|
Sinänsä kyllä pöljä tuollainen 2x250w@4ohm nuppi. Tarvii olla 4 ohmin kaappeja että siitä saa tehoja irti. Tai saa sen kai sillattua? Saa sillattua ja on jakosuodin. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Basismi 20.06.2006 15:42:48 | |
---|
Saa sillattua ja on jakosuodin. Sitten siitä saisi sillattuna neljään ohmiin jo aikamoista mötäkkää. Vai saapiko sitä kurmoottaa sillattuna 4 ohmin kaapilla...? Viistous helpottaa soittamista! |
Teijo K. 20.06.2006 15:44:39 | |
---|
Sitten siitä saisi sillattuna neljään ohmiin jo aikamoista mötäkkää. Vai saapiko sitä kurmoottaa sillattuna 4 ohmin kaapilla...? Melko turvallista on olettaa, että sillattuna minimikuorma tuolle laitteelle on 8 ohmia. |
Jesus Muerte 20.06.2006 15:45:12 | |
---|
|
Jesus Muerte 20.06.2006 15:50:24 | |
---|
Sitten siitä saisi sillattuna neljään ohmiin jo aikamoista mötäkkää. Ei tuosta kyllä tunnu nuo tehot loppuvan muutenkaan, minulla on 4*10 ja 1*15 kaapit, kahdeksan ohmisia molemmat, kummatkin luonnollisesti omassa kanavassaan. Voluumit nupin päätteistä on laitettu aika tasan puoliväliin. Enempää ei oikein uskaltaisi edes laittaa, saatika että olisi tarvettakaan. Lisäksi käytän erillistä etuastetta, enkä siinäkään pidä noita möykkätason säätimiä kuin tasan puolessa välissä. Eli tehoja on kyllä riittävästi ilman siltaamistakin. |
M.Hanski 20.06.2006 16:13:36 | |
---|
Saa sillattua ja on jakosuodin. Saako sen tosiaan sillattua? Manuskat väittävät toisin. |
Johnny Buzz 20.06.2006 16:57:53 | |
---|
Saako sen tosiaan sillattua? Manuskat väittävät toisin. Ei saa sillattua. niin, ja bi-amp-toiminto muistaakseni löytyy. |