Riku Rotten 04.06.2006 13:45:55 | |
---|
Kotipaja käyttöön hakusessa otsikonmukainen boxi. Mallintavat on suljettu pois valikoinasta ja behkut samoin. Analoginen pitäisi olla. Jos on kokemusta vain yhdestä vimpaimesta tai et ole kokeillut vimpainta, niin älkää vaivautuko. Nyt pitäisi vertailulla saada chorukset jonkinlaiseen järjestykseen. Niin ja hinta ei ole mikään peruste tässä vertailussa. Nyt on kyse absoluuttisesta paremmuudesta. Kiitos! |
Jaava 04.06.2006 14:21:31 | |
---|
Ainakin ehx:n small clonessa on aivan loistava soundi, mutta pikkuisen ehkä liian vähän ruuvattavaa kyseisessä vekottimessa (vain rate säätö ja kaksi asentoinen depht), mikä ei kyllä ainakaan minua ole haitannut. Siitä löytyy helposti se yksi soundi, jota sitten käytetään. MXR:n stereo chorus on mielestäni aivan loistava. Säätövaraa löytyy ja tosiaan stereovekotin. Päädyin itse ehx:ään koska MXR:llä on noin kolminkertainen hinta. Olen kokeillut myös bossin choruksia, mutta en tykännyt. En muista juuri nyt miksi, mutta en kuitenkaan tykännyt. Käy nyt ihmeessä jossain itse kokeilemassa. Jotkut tykkää toisesta ja jotkut toisesta. Näistä on yleensä tullut vain typeriä väittelyitä. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
Aki 04.06.2006 15:47:40 (muokattu 04.06.2006 15:48:05) | |
---|
Omaan makuun parhaat on löytyneet mulle muilta osin täysin sopimattomista merkeistä, eli Marshall ja Line6. Suosittelen kokeilemaan, noilla nimenomaan löysin soundin joka laajentaa soundia, eikä pelkästään heiluta. Kalliita chorus-pedaaleita en ole kokeillut. "We are the winners, of Eurovision.
Vote! Vote! Vote for the Winner!!!"
-Liettuan Euroviisuedustaja 2006 |
Aki 04.06.2006 15:47:50 (muokattu 04.06.2006 15:48:18) | |
---|
Tupla ja liian lyhyt kirjoitus. "We are the winners, of Eurovision.
Vote! Vote! Vote for the Winner!!!"
-Liettuan Euroviisuedustaja 2006 |
Jungleman 04.06.2006 18:08:52 | |
---|
Ennen Cool Cat -mafian täsmäiskua tänne annan ääneni Small Clonelle. Yksinkertainen säätää (onnistuu jopa kengänkärjellä kesken soiton), silti laaja säätövara (kokeile vaikka), äänimaisemaa avartava soundi, ei leikkaa pois alapäätä. Halpa. Bosseista on kokemusta lähinnä noiden vanhojen CE-2 ja CE-3 -polkimien kohdalta. CE-2 ei toimi minulle pätkääkään, en ole kyennyt saamaan siitä käyttökelpoista soundia irti. Se leikkaa volyymiä ja alapäätä aivan liikaa eikä säätövara riitä mihinkään - ei tarpeeksi hidas eikä tarpeeksi nopea, ei tarpeeksi mieto eikä tarpeeksi jyrkkä. Soundi on tunnistettava ja erottuva ja alkaa ällöttää kolmen minuutin jälkeen. CE-3 on vähän parempi. Säätövara on vähän parempi ainakin miedompaan suuntaan, mutta alapääleikkuri emaskuloi senkin soundin. Marshall Supervibe (?) vaikutti ihan käyttökelpoiselta, kun sitä joskus ohimennen testasin. En kuitenkaan ostanut. Ibanezilla on monta ihan kivaa vintage-osaston peliä, CS9 on ilmava mutta ehkä vähän vaisu. Lisää yläpään helmeilyä, leikkaa bassoa (mutta vähemmän kuin Bossit, muistaakseni). TC10 Twin Cam Chorus on ihan hauska, siitä saa myös spesiaaliefektiosastoa irti, mutta soundia vaivaa tietty ohuus. Sama juttu normaalimman kuuloisessa SC10 -pedaalissa. Behringeriä en ole testannut, mutta suosittelen kokeilemaan vielä halvempaa vaihtoehtoa: Danelectro Fab Chorus on h*lvetin hyvä. Hintaa on parikymppiä... Siinä on erinomainen säätövara hitaasta ylinopeaan, kevyestä muljuvaan sekä Mix-säätö joka toimii pikemminkin volyyminuppina. Soundi ei ole kaukana Small Clonesta, ja siitä saa hilpeän kuuloisen nopea Leslie -imitaation. Volyymiä voi Mix-säädöllä nostaa reippaasti, ja varsinkin mietojen säröjen eteen sijoitettuna soundi on hymyilyttävän hyvä. On noita muitakin ollut ja mennyt, tuosta nyt muutama esimerkki. Niin, ja laudassa on kiinni tällä hetkellä Small Clone ja Fab Chorus - ja minä olen pitkään ollut vannoutunut choruksenvihaaja... Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Riku Rotten 07.06.2006 09:23:44 | |
---|
Kiitoksia erityisesti Junglemanille vastauksista. Fab Chorus menee ostoon noin mainiolla esittelyllä kyllä, tilasin jo paikalliseen. Onkos tuosta Visul Saundin choruksesta (H2O??) kokemusta kellä? |
Tomtom 07.06.2006 09:30:17 | |
---|
Ostin tuossa jonkun aikaa sitten Voodoo Labin version, testattuani mm. EHX:n ja Cool Catin. Sain tästä vihdoin tarvittavat kasarimuljutukset ja hienot vibautukset puhtaalle. Ei ollut ihan samaa hintaluokkaa esim. EHX:n kanssa, mutta kun toimii, niin eipä voi valittaa.. "Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M. |
Riku Rotten 16.06.2006 18:05:33 | |
---|
|
Härski 16.06.2006 18:09:18 | |
---|
Omien kokemusten pohjalta chorus top-3 näyttää tältä: 1. Ibanez CS9 2. Boss CE-20 3. Ibanez CS-505 Myös Bossin CE-2 ja Danelectron Cool Cat ovat erittäin hyviä koorustimia. |
Riku Rotten 17.06.2006 13:03:21 | |
---|
|
Jos haluaa flangerin samassa paketissa niin Ibanez CF7 on ihan hyvä valinta. Ei maksa liikaaa ja soundi on ainakin omaan makuuni oikein mukava. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" |
Riku Rotten 22.06.2006 10:49:10 | |
---|
MXR Stereo Chorus M-134 Onko kokemuksia laitteesta? Wiimoinén epätoivoinen ketjun nosto. Eikö tosiaan kukaan ole ropannut M-134:sta? |