Aihe: Pod & Podxt: Miten ammennatte hyvän särösoundin?
1
mungiisi
16.06.2006 00:36:08
Miten ammennatte hyvän särösoundin Podeissanne? Mitä mallinnuksia käytätte? Kenties jotain pedaalimallinnusta boostaamassa? Pistäkää toki ääninäytteitä yms.

Itsellä on pitkäaikaisena suosikkina nyt ollut tuo JCM800 mallinnus ja siihen vielä Screamer-pedaalimallinnus päälle. Toimii mielestäni. Soittonäyte on soitettu muistaakseni Mesa-mallinnuksella, jossa on screamer-mallinnus boostaamassa

Sellaisen ongelman olen tosin tuon podin kanssa huomannut, että kun soitan kombon läpi (Marshall Valvestate VS15), soundi on vähän sellaista sirinää. Kaiutinmallinnukset on pois päältä, mutta soundissa ei silti ole munaa oikein. Mikä avuksi?
mathias
16.06.2006 05:28:37
Sellaisen ongelman olen tosin tuon podin kanssa huomannut, että kun soitan kombon läpi (Marshall Valvestate VS15), soundi on vähän sellaista sirinää. Kaiutinmallinnukset on pois päältä, mutta soundissa ei silti ole munaa oikein. Mikä avuksi?

Ongelmana tässä ei ole POD, vaan tuo vahvistin. Kotiolosuhteissa PODilla on näppärää soitella tietokoneen/stereoiden kautta. Sounditkin kuullostaa mukavammilta.
zeme
16.06.2006 10:36:43
Ongelmana tässä ei ole POD, vaan tuo vahvistin. Kotiolosuhteissa PODilla on näppärää soitella tietokoneen/stereoiden kautta. Sounditkin kuullostaa mukavammilta.

Itse kyllä pidän eniten, kun POD on pistettynä ihan jonkun vahvarin päättärin kautta... HIFI kaijuttimetkaa ei mielestäni tee soundista hirveesti parempaa.. Sehän kyl on makukysymys.. POD 2.0:llan kaijutinsimut on mielestäni kyllä aika kuraa..
No problem.
Exhausted
16.06.2006 12:38:43 (muokattu 16.06.2006 12:39:17)

POD XT:n ekassa firmwaressa JCM 800-mallinnus oli ylivertainen, mutta kakkosversioon se muutettiin Bogner-modatuksi, koska hevistit eivät mielestään saaneet tarpeeksi gainia. Nyt se on sitten kamala pörinäsaha jolla ei tee mitään. Suosikkimallinnukset perussetistä on Soldano-mallinnus sekä cleaneihin saundeihin ehdottomat JC-120 ja Twin Reverb. Modelpackien puolelta tykkään kovasti Triple Rectifieristä. Uusista ilmaisista malleista taas melkein kaikki on aika loistavia, erityisesti L6 Modern High Gain (joka on kai jostain Soldanosta). JCM 2000 on melkein paras Marshall-mallinnus, jotenkin nuo muut on kurjia.

Kaiutinmallinnuksista tykkään eniten Marshall V30- ja Treadplate-kaapeista. Toki Greenbackeilla, T75:lla ja combokaiutinmalleilla on käyttönsä. Mikeistä taas SM57 suoraan tai kulmassa toimii aina, heviin olen käyttänyt konkkamikkimallia. Kuten viestiketjun aloittajakin oli huomannut, Screamer avaa mukavasti särösointia.

Kaikki meikän patchit saa ladata tästä: http://www.cs.uta.fi/~al76016/line6/AnttiLoponen.l6b

löytyy perussaundeja äänityskäyttöön, artistipatcheja ja hulluja efektisaundeja.

Niin, ja minä soittelen kotona suoraan kotistereoihin. Ihan turhaa yrittää viritellä kitaravahvariin. Saundista tulee aina liian ohut.
Rakoni
16.06.2006 20:14:20
Ajattelin käydä kunnolla testaamassa XT Liveä päättärin kautta, mutta edellisellä kerralla en saanut mitään aikaiseksi joten olisi mukavaa saada jotain säätövinkkejä. Suurin ongelma oli se, että soundi oli jotenkin tunkkainen ja epäpuhdas, sellaista mössöä. Millä asetuksilla kannattaa lähteä kokeilemaan? XT Live on aikamoinen avaruusalus, jos ei ole ennen laitetta käyttänyt.
Sanokaa DT kun haluatte hyvää
Quu
18.06.2006 15:18:13

POD XT:n ekassa firmwaressa JCM 800-mallinnus oli ylivertainen, mutta kakkosversioon se muutettiin Bogner-modatuksi, koska hevistit eivät mielestään saaneet tarpeeksi gainia.

On tulossa tuo XT ensi viikolla ja tuo lainattu pätkä kirvoitti muutaman kysymyksen:
1) Milläs firmwarella xt nykyään kaupasta tulee? Edelleen ykkösellä?
2) Onkos vielä kolmosessa tuo JCM800 sellainen hevistibögnersaha, vai onko muutettu takaisin?
Exhausted
18.06.2006 21:17:00 (muokattu 18.06.2006 21:17:06)

1) Milläs firmwarella xt nykyään kaupasta tulee? Edelleen ykkösellä?

Kai uusimmat on kolmosella ja varmaan muut kaupoissa olevat kakkosella.

2) Onkos vielä kolmosessa tuo JCM800 sellainen hevistibögnersaha, vai onko muutettu takaisin?

Ei oo muutettu takaisin.
Tompsi
18.06.2006 23:54:04
POD XT:n ekassa firmwaressa JCM 800-mallinnus oli ylivertainen, mutta kakkosversioon se muutettiin Bogner-modatuksi, koska hevistit eivät mielestään saaneet tarpeeksi gainia.

Miellyttävää. Ainoa mallinnus jota käyttäisin jos äksteen hankkisin ja sekin on pilattu. Onneksi on vielä Voxin Valvetronixit ja Ulin sininen paholainen.
joukov
19.06.2006 00:27:39
Miellyttävää. Ainoa mallinnus jota käyttäisin jos äksteen hankkisin ja sekin on pilattu. Onneksi on vielä Voxin Valvetronixit ja Ulin sininen paholainen.

Jos monipuolisen laitteen ostaisit vain yhden tietyn saundin takia niin ihmeheppu olisit. ; )
Lisäksi vielä kuulematta mallinnusta lyttäät sen jo!? ; )

Rectifier säröt ? -nimisessä threadissa on maukkaita clippejä, suosittelen.
Taitaa olla vielä etusivulla tuo threadi.
Tompsi
19.06.2006 00:49:57
Jos monipuolisen laitteen ostaisit vain yhden tietyn saundin takia niin ihmeheppu olisit. ; )
Lisäksi vielä kuulematta mallinnusta lyttäät sen jo!? ; )

Rectifier säröt ? -nimisessä threadissa on maukkaita clippejä, suosittelen.
Taitaa olla vielä etusivulla tuo threadi.

Kyä mä V-Ampin ostin ihan sen takia että voin soitella koneelleni rihvejä muistiin Marshallisaundilla. Sitäpaitsi sain tuosta postauksesta sen käsityksen että: Oli Marshallisaundi (= hyvä), muunnettiin muuksi kuin Marshallisaundiksi (= huono). Tämä riittää siihen että kiinnostus katoaa tyystin kyseiseen vehjekseen. ;)
joukov
19.06.2006 00:56:12
Kyä mä V-Ampin ostin ihan sen takia että voin soitella koneelleni rihvejä muistiin Marshallisaundilla. Sitäpaitsi sain tuosta postauksesta sen käsityksen että: Oli Marshallisaundi (= hyvä), muunnettiin muuksi kuin Marshallisaundiksi (= huono). Tämä riittää siihen että kiinnostus katoaa tyystin kyseiseen vehjekseen. ;)

Sori, ajattelin, että olisit halunnut edes kuulla sen 800-saundin tuolta omin korvin, etkä vain luottaa muiden puheisiin. Omapa on häviösi. ; )
Tompsi
19.06.2006 01:43:29
Sori, ajattelin, että olisit halunnut edes kuulla sen 800-saundin tuolta omin korvin, etkä vain luottaa muiden puheisiin. Omapa on häviösi. ; )

Hö, ja menettäisin samalla tämän kätevän ärsytysmomenttini? Elä hulluja puhu! :)
LamaAjanElvis
19.06.2006 01:47:12
Komppiin käy melkein suoraan Puppetsin presetti, mut paremmin sekin toimi vahvarin kans, kuin äänitettynä. Raskaamman puolelle mulla on soolosoundina Vai:mainen omatekele, mut klippiä en laita ihan soittosurkeuttani.
Kesä on läskien pahinta aikaa. Sormet lähtee soundista.
Tympee Huttunen
19.06.2006 07:38:12
Komppiin käy melkein suoraan Puppetsin presetti, mut paremmin sekin toimi vahvarin kans, kuin äänitettynä. Raskaamman puolelle mulla on soolosoundina Vai:mainen omatekele, mut klippiä en laita ihan soittosurkeuttani.

Millä setupilla vahvarin kanssa soittelet? Mikä on sun "what you're connected to?". Onko kaappimallinnukset päällä?
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy Schallerin hihnalukot.
rakula
19.06.2006 13:26:23
jos haluaa livenäkin tuosta pod xt:stä hyvät rectosäröt, niin tarvisko sitä olla mesan kaappi ja päättäri :S ?
Ei voi lähtee jos on tullu
Antti1
19.06.2006 13:36:42
No se riippuu siitä, minkä mieltää hyväksi rectosäröksi. Kyllähän se soundin perusluonne pysyy samana, vaikka muuten olisikin tiukempi. Tosin jos se löysyys on se juttu, niin sitä sitten täytyy hakea jollain keinolla vaan.

Mä sain tyydyttävän rectosoundin Screamerin päätteen läpi, kun jaksoi vaan tarpeeksi ruuvata sitä soundia. Muistaakseni kompuraa ainakin piti näyttää, ennenkuin sai tarpeeksi läskiä mukaan.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)