henrico 17.06.2006 13:13:19 | |
---|
Harri Rantanen soittotyyli hillittyä ja tarkkaa ei mitään turhaa. |
Pohjolan Pekka on kyllä mun valinta. |
JukkaPena 17.06.2006 14:30:05 | |
---|
Mun vastaus on Eerik Siikasaari. Perusteina, että ko. henkilö hallitsee mahtavasti jousen käytön, sekä pizzicato-tekniikan. Vakuuttavaa soittoa kuultavissa Trio Töykeiden levyiltä. Mies hallitsee myös sähköbasson. Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti. |
Pirkka 17.06.2006 14:41:44 (muokattu 17.06.2006 17:50:44) | |
---|
Jos ei nyt sitte sanota sitä ilmiselvää Pohjolaa niin sanotaanpa sitten että Mikko Löytty. Rootsit hallussa. |
hollmi-5 17.06.2006 18:14:19 | |
---|
Harri Rantanen. T I U K K A ja asiallinen bassolinja. Perskeles, kun on siinä Nylon Beatin Livellä niin kovasti vedossa, että... Kyllä studiossa soittaa lähes kaikki basistit ok, mutta livenä ukko punnitaan. Ja Harrin soitto on niin basismia parhaimmillaan: tukee rytmiä, soundaa bassolle ja pysyy hyvin asiassa. Pitäisikö ihan Suomen Cliff Williams-titteliä ehdottaa? http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Zonebs 18.06.2006 11:17:25 (muokattu 18.06.2006 11:52:37) | |
---|
Basistin hommassa ensimmäinen juttu on se että räimii vaan eetä plekulla niin perkeleesti. Ja juo kalajaa. Ja vie kaikki naiset. |
J.Hollström 18.06.2006 11:19:30 (muokattu 18.06.2006 12:49:49) | |
---|
mutikainen Ai on vai? E: linkki selvensi kummasti. |
Karlsson 18.06.2006 12:07:04 | |
---|
Mä voisin tuolle Mitjalle antaa ääneni. Lähinnä säväyttävä juttu on omaa luokkaansa oleva itsehillintä, mitä tulee basson soittoon. |
seak 18.06.2006 15:09:50 | |
---|
Mynttisen Timo ja Silvennoisen Erkki Timo olis kyllä kanssa aika kova vaihtoehto. Mieshän mm. Mambassa bassoa soittelee ja ilmeisesti sessiohommia tekee myöskin? Anywayz mitä miehen soittoa olen kuullut bändien kanssa ja sivusta kun hän toimi kerran bassomaikkani sijaisena niin todella kovan luokan bassmaster on kyllä kyseessä. A veteran of a thousand psychic wars. |
Niskamies 18.06.2006 15:11:12 | |
---|
Loistavia on todella paljon, mutta annan ääneni Tapio Salolle. Todella hienoa perusbassottelua, ja soitto on aina todella tyylinmukaista ja loistavalla saundilla. More is more. |
Hughes 18.06.2006 15:33:25 | |
---|
Harri Rantanen Ilmavaa pumputtavaa soittoa ja mieletön groove. Kuunnelkaa Kummelin Toyota Mark II. http://www.kolumbus.fi/optic/elbo/ |
Larmer 18.06.2006 16:52:21 | |
---|
Timo olis kyllä kanssa aika kova vaihtoehto. Mieshän mm. Mambassa bassoa soittelee ja ilmeisesti sessiohommia tekee myöskin? Anywayz mitä miehen soittoa olen kuullut bändien kanssa ja sivusta kun hän toimi kerran bassomaikkani sijaisena niin todella kovan luokan bassmaster on kyllä kyseessä. Katsos vain, en ole ainoa joka hänet tietää. Isäni tosin hänet tuntee, itse olen tavannut vuosia sitten. Hieman tanakka yksilö |
hollstro 18.06.2006 17:39:08 | |
---|
Timo olis kyllä kanssa aika kova vaihtoehto. Mieshän mm. Mambassa bassoa soittelee ja ilmeisesti sessiohommia tekee myöskin? Anywayz mitä miehen soittoa olen kuullut bändien kanssa ja sivusta kun hän toimi kerran bassomaikkani sijaisena niin todella kovan luokan bassmaster on kyllä kyseessä. Ai tää on soittanu Mambassa. Itelle ei se Mamban musa sen ärsyttävän Tero Vaaran takia ole koskaan pudonnu joten ei ole ollut halua tutustua bassonsoittajan taitoihin. En eppäile etteikö ole hyvä. Tässä vaan esimerkki siitä että jos ei musa putoa niin ei sen soittajaakaan osaa arvostaa. Ja päinvastoin, se lempibändin basisti on usien se kovin basisti maailmassa. Ainakin nuorempana oli. |
piivei 18.06.2006 19:16:39 | |
---|
Mitä mä tiedän niin komppipari Timo Mynttinen/Harri Lehtonen on soittanut(ja soittaa) ainakin Mambassa, Jari Sillanpään bändissä ja laivalla näin ne kerran Avenue 7-nimisen bilebändin mukana.. En mäkään mikään kova mambadiggari ole mutta kyllä täytyy sanoa että hienosti toimii kompit varsinkin mamban uusimmilla levyillä missä ks. pari on loihtinut pohjat. Silti annan äänen Harri Rantaselle, hienoo soittoo musasta riippumatta! |
stragowa 18.06.2006 19:17:17 | |
---|
Mynttisen timolle annan myös ääneni. Toimi bassomaikan sijaisena, kuten seakillakin, ja soitto vakuutti. Mamban biiseissä hyvät ja toimivat linjat. Taimia ja groovea vähättelemättä. "Erilaiset harrastuksetkin, kuten keräily, shoppailu ja muut intohimot voivat muuttua pakkomielteiksi, jotka ottavat ylivallan. Kontrolli riistäytyy silloin käsistä ja muuttuu RIIPPUVUUDEKSI." -Mielen maailma 1: Psykologian perustiedot |
fh 18.06.2006 21:56:50 | |
---|
Lauri Porra. On vaan soittaja mun mieleen. Ehkä ei vielä legendojen tasolla, mutta pisteet Porralle kuitenkin. |
puki 18.06.2006 22:23:34 | |
---|
sanotaan et, Ari Vaahtera, veti hyvää settii Bluesoundsissa everybody needs dance music sometimes |
toby 18.06.2006 22:53:35 | |
---|
Jukka Jylli |
Sir Härö 18.06.2006 22:56:41 | |
---|
Marco Hietala. Sanotte mitä sanotte... |
handegunnar 19.06.2006 09:50:12 | |
---|
Juuso Norrlund Saa kuulostamaan basson hienolta muiden soittimien mukana, vaikka basso ei olekaan pääroolissa. Näyttää, ettei rock basson tarvitse olla aina yksinkertaista. Saman tyylinen basisti olisi Raimo Salmiheimo (menikö nimi oikein? Tarkoitan sitä Pekka Tegelmanin yhtyeen basistia) Ei kuitenkaan niin hyvä kuin Juuso. ''You don't have to be a musician to play rock and roll.
You've just got to love it and want to play it.''
LEE BRILLEAUX |