Aihe: Paras pianon korvike?
1 2 3
musamies
17.06.2006 00:23:42
Minkäslaiset teillä muilla on latenssit tietokoneella, että onko pianosofta hyvän tuntuinen sen puolesta soittaa?
M.i.k.key
17.06.2006 01:09:04
Minkäslaiset teillä muilla on latenssit tietokoneella, että onko pianosofta hyvän tuntuinen sen puolesta soittaa?

Mac=hyvä!!!
Möllisty!
musamies
17.06.2006 01:31:47
Mac=hyvä!!!

Numeroissa mitaten kuinka hyvä? :)
M.i.k.key
17.06.2006 01:39:52
Numeroissa mitaten kuinka hyvä? :)

Ei tässä olla numeroita ennenkään tuijoteltu. Hyvin toimii oikeilla buffereilla ihan perus Apple G4 powerbookillakin
Möllisty!
R.Syke
17.06.2006 07:46:56 (muokattu 17.06.2006 14:15:53)
Ihan turhaa löpinää ja riidan kylvämistä. Nää tyypit on kuitenkin rautaisia ammattilaisia, jotka haluaa parasta mahdollista soundia, osaa soittaa tai ei. Korvat on kuitenkin isot, ja eikä taida sormetkaan ihan nakkeja olla.

Juu. Ei tarkoitus ollut puuttua ammattitaitoon. Herkkyyden arviointi vain tahtoo usein meikäläiseltä unohtua :(

Täytyy raakata tuolta nuo turhat löpinät pois. Huh.
musamies
17.06.2006 11:14:49
Ei tässä olla numeroita ennenkään tuijoteltu. Hyvin toimii oikeilla buffereilla ihan perus Apple G4 powerbookillakin

En tiedä miten todellisen viiveen saisi helposti mitattua tai todennettua, mutta mulla kone ilmoittaa Wuschel´s ASIO4ALL ajureilla 4,354 ms latenssia ja mun mielestä se ei ole paras mahdollinen juuri pianon soittoon.

Mä en ole varma mistä kaikista asioista tuo latenssi tai sen pienentäminen on kiinni, mutta mulla ainakin on prosessorikuormaa aika paljon kun task manageri näyttää yli 60 % CPU käyttöä kun on joitain VST plugareita päällä. Prosessorikuorma kasvaa kun buffereita pienentää.

Mulla ei ole mitään hienoa äänikorttia, vaan emolevyn omat äänipiirit käytössä. Ei ole oikein täysin hahmottunut miten äänikortti vaikuttaa viiveen pienentämiseen ja auttaisiko se tämänlaisessa, jossa pukkaa prosessorikuormaa.

Kysymyksen vosi pukea näin:
Minkälaisella prosessorikuormalla ja latenssilla muilla homma pelaa?
Janus
17.06.2006 18:07:18
Kysymyksen vosi pukea näin:
Minkälaisella prosessorikuormalla ja latenssilla muilla homma pelaa?

Prosessorikuormasta mä en tiedä mitn, Macci toimii, mutta soitto sujuu ihan kohtuudella 10ms latenssillakin. Joka siis on softan ilmoittama, "todellisesta" latenssista ei ole mitään tietoa. Otetaan nyt kuitenkin huomioon, että ihan normaalilla rautasyntikalla/keikkapianolla latenssi koskettimen painalluksesta äänen tuottoon outputeista on 3 ms luokkaa. Ja ihan vertailun vuoksi, kuten Akoustikinkin manuaali toteaa, 3 ms viive ääneen syntyy, kun siirrät päätäsi metrin verran kaiuttimista poispäin...
musamies
17.06.2006 23:28:36
Oliko se nyt Pussy Boner vai kuka kirjoitti aiemmin siitä kuinka soiton tarkkuus tuppaa kärsimään sähköisillä korvikkeilla.

Mun soittoa ainakin haittaa pianosaundin kanssa keikalla pieni viive ja vasaroiden puute kun on treeneissä harjoitellut akustisella. Soitosta tulee jotenkin hiukan kömpelömpää. Pitää kokeilla roudata treeneihin sama vehje kuin keikalla. Urkusaundilla haitta ei ole yhtä suuri.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)